Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pherson:

Nu har jag beställt iPhone 3G 16GB från Italien Pianetashop.it . €529 (+€10 frakt). Pratade i telefon med dem, och de sa "This iPhone is guaranteed to work with all European operators without any modification". Jag får den (förhoppningsvis) om ca 7 dagar. Hittade butiken via italienska prisjämförelsesajten Ciao.it

när man ska registrera ett account på deras hemsida ska man fylla i ngt som heter
"codice fiscale" (tax identification number)

vad fyllde du i där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 23:04
Ursprungligen av Mongoul:

när man ska registrera ett account på deras hemsida ska man fylla i ngt som heter
"codice fiscale" (tax identification number)

vad fyllde du i där?

Eftersom jag beställde via min egna firma så skrev jag mitt organisationsnr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 23:05

Ang Codice fiscale...

skriv ditt pnr utan - och 01. Dvs ååmmdd123401
I rutan under skriver du samma igen eftersom det är ett obligatoriskt fält. Har du firma kan du köpa ”momsfritt” genom att ange ditt VAT:nr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 23:12
Ursprungligen av mangsen:

skriv ditt pnr utan - och 01. Dvs ååmmdd123401
I rutan under skriver du samma igen eftersom det är ett obligatoriskt fält. Har du firma kan du köpa ”momsfritt” genom att ange ditt VAT:nr.

Vill inte skriva nån på näsan men, du måste i så fall skriva SEååmmdd123401

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 10:48

leonardo: Jag räknade in abonnemangskostnaden på 69:- också... och då på en 16GB.

Ursprungligen av Trineo:

leonardo: Jag räknade in abonnemangskostnaden på 69:- också... och då på en 16GB.

OK - jag såg efteråt att skillnaden mellan modellerna är just 800:-.

Frågan är oliiiidligt spännande; kommer det gå att låsa upp den?

Ursprungligen av leonardo:

OK - jag såg efteråt att skillnaden mellan modellerna är just 800:-.

Frågan är oliiiidligt spännande; kommer det gå att låsa upp den?

Det beror helt på om xxx-sim fungerar på dem..
Tester utförs!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 11:41

Värt att kommentera så kommer jag inte få min iPhone förens jag är tillbaka från min resa. Sitter i London nu och åker nästan direkt till grekland för semester där i 3 veckor frammåt. Så från den 25/8 bör jag ha min iPhone från Italien i handen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 15:15
Ursprungligen av 20hz:

Värt att kommentera så kommer jag inte få min iPhone förens jag är tillbaka från min resa. Sitter i London nu och åker nästan direkt till grekland för semester där i 3 veckor frammåt. Så från den 25/8 bör jag ha min iPhone från Italien i handen.

O jag måste vänta tills 1 september för o få min av jobbarkompisen som kommer tillbaka då. attans, jag som vill ha NU!:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 18:15

Nu har jag beställt iPhone 3G 16GB från Italien Pianetashop.it . €529 (+€10 frakt). Pratade i telefon med dem, och de sa "This iPhone is guaranteed to work with all European operators without any modification". Jag får den (förhoppningsvis) om ca 7 dagar. Hittade butiken via italienska prisjämförelsesajten Ciao.it

Ursprungligen av pherson:

Nu har jag beställt iPhone 3G 16GB från Italien Pianetashop.it . €529 (+€10 frakt). Pratade i telefon med dem, och de sa "This iPhone is guaranteed to work with all European operators without any modification". Jag får den (förhoppningsvis) om ca 7 dagar. Hittade butiken via italienska prisjämförelsesajten Ciao.it

Coolt. Så det var inga problem att beställa till Sverige? Säg till när du har fått den, om den fungerar som den ska=)

Edit: Jag såg ingenstans på Pianetashop där man kan välja färg på iphonen. Kunde du välja svart eller vit?

Senast redigerat 2008-07-22 18:53
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 19:02
Ursprungligen av gluttonous:

Coolt. Så det var inga problem att beställa till Sverige? Säg till när du har fått den, om den fungerar som den ska=)

Inga problem alls. Jag hostar till så fort jag får den!

Ursprungligen av gluttonous:

Edit: Jag såg ingenstans på Pianetashop där man kan välja färg på iphonen. Kunde du välja svart eller vit?

De har bara svarta

Ursprungligen av pherson:

Nu har jag beställt iPhone 3G 16GB från Italien Pianetashop.it . €529 (+€10 frakt). Pratade i telefon med dem, och de sa "This iPhone is guaranteed to work with all European operators without any modification". Jag får den (förhoppningsvis) om ca 7 dagar. Hittade butiken via italienska prisjämförelsesajten Ciao.it

Hej! på Ciao-länken så fick Pianetashop dåliga referenser från de 3 senaste köparna. Jag är ändå jättesugen på att handla, speciellt eftersom de hade telefoner på lager i skrivande stund. Kändes de seriösa när du talade med dem? Jag vet inte om jag orkar vänta en vecka på att höra hur det gått innan jag själv ska beställa... Hur som helst - lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 19:39
Ursprungligen av MonkeyKong:

Hej! på Ciao-länken så fick Pianetashop dåliga referenser från de 3 senaste köparna. Jag är ändå jättesugen på att handla, speciellt eftersom de hade telefoner på lager i skrivande stund. Kändes de seriösa när du talade med dem? Jag vet inte om jag orkar vänta en vecka på att höra hur det gått innan jag själv ska beställa... Hur som helst - lycka till!

Jag såg det oxå, det var lite därför jag ringde, kändes väldigt seriöst, blev lite nojjig först när jag läste det men nu när jag pratat med dem så känns det supercool! Betalning med Paypal känns oxå safe. Lycka till du med!

De har tre negativa betyg men oxå två fantastiska, det som känns lite bullshit i åtminstone ett av negg-betygen (på ciao) är att deras call center inte finns. Jag kan hålla med om att de är dåliga på att svara på mail snabbt men inga problem att komma fram per telefon.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-22 19:53
Ursprungligen av pherson:

Nu har jag beställt iPhone 3G 16GB från Italien Pianetashop.it . €529 (+€10 frakt). Pratade i telefon med dem, och de sa "This iPhone is guaranteed to work with all European operators without any modification". Jag får den (förhoppningsvis) om ca 7 dagar. Hittade butiken via italienska prisjämförelsesajten Ciao.it

Tycker dock att siten verkar lite skum. Produkt infon för iPhone3G 16Gb är inte helt korrekt.

Hur som helst hoppas jag att de är seriösa och du får din telefon

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 20:01
Ursprungligen av Seroxat:

Tycker dock att siten verkar lite skum. Produkt infon för iPhone3G 16Gb är inte helt korrekt.

Hur som helst hoppas jag att de är seriösa och du får din telefon

Mvh

Det står fel om mms och video men sånt har man ju varit med om förr.
Jag känner mig ganska cool dels för att jag pratat med dem och dels för att de faktiskt finns på ciao (som för de som inte vet även finns i sverige: Ciao.se). Tror inte man kan stå listad där om man håller på med nån hokuspokusverksamhet,

Ursprungligen av pherson:

Det står fel om mms och video men sånt har man ju varit med om förr.
Jag känner mig ganska cool dels för att jag pratat med dem och dels för att de faktiskt finns på ciao (som för de som inte vet även finns i sverige: Ciao.se). Tror inte man kan stå listad där om man håller på med nån hokuspokusverksamhet,

Jag chattade lite med dom ikväll (dom finns på msn), men det blev inte mkt sagt:

daniel 10:04
-are you there?
visita il nostro sito di distribuzione elettronica.pianetashop.it offerte pazze per tutti voi rivenditori 10:05 
-in this moment  it'impossible  for me speack with you. please  call  me   tomorrow
daniel 10:06 
-Ok, thank you

Är det en ensam kille på det där företaget?:P Det är lite lustigt, för dom verkar rätt stora. Och hur har dom fått iPhones? Jag trodde bara operatörerna kunde köpa från Apple.

Det som är bra med deras sajt är dock att man kan se hur många iPhones dom har i lager. Just nu 16 st av 16 GB-versionen. Hur kan dom ha i lager när TIM/Vodafone har slutsålt? Om det nu är en sån rusning...

Senast redigerat 2008-07-22 22:50
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 23:02
Ursprungligen av gluttonous:

Jag chattade lite med dom ikväll (dom finns på msn), men det blev inte mkt sagt:

daniel 10:04
-are you there?
visita il nostro sito di distribuzione elettronica.pianetashop.it offerte pazze per tutti voi rivenditori 10:05 
-in this moment  it'impossible  for me speack with you. please  call  me   tomorrow
daniel 10:06 
-Ok, thank you

Är det en ensam kille på det där företaget?:P Det är lite lustigt, för dom verkar rätt stora. Och hur har dom fått iPhones? Jag trodde bara operatörerna kunde köpa från Apple.

Det som är bra med deras sajt är dock att man kan se hur många iPhones dom har i lager. Just nu 16 st av 16 GB-versionen. Hur kan dom ha i lager när TIM/Vodafone har slutsålt? Om det nu är en sån rusning...

Jag pratade med två olika, så de är minst två...
Som sagt, inget ont om italienare i allmänhet men i detta fallet har vi inte med några engelskalingvister av rang att göra. Jag tror det enklaste är att ringa eller chatta med hjälp av babelfish eller nåt. Var hittade du chat förresten?? Men, självklart kan jag inte gå i god för pianetashop på något sätt. Alla får använda sitt eget omdöme.

Nu blev jag sjukt sugen också.. Hade nästan gett upp hoppet på att hitta nåt vettigt snart.. Vad är de som kan gå fel tro med beställningen? Den enda nackdelen är väl fortfarande att man måste skicka telefonen till Italien om de händer nåt.. Frågade du var man skickar telefonen om de händer nåt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 19:53
Ursprungligen av westerlu77:

Nu blev jag sjukt sugen också.. Hade nästan gett upp hoppet på att hitta nåt vettigt snart.. Vad är de som kan gå fel tro med beställningen? Den enda nackdelen är väl fortfarande att man måste skicka telefonen till Italien om de händer nåt.. Frågade du var man skickar telefonen om de händer nåt?

Kom på att jag borde ha frågat det men tänkte inte på det när jag pratade med dem. Tycker nästan synd om stackarn i telefon som tvingades prata engelska, man riktigt hörde hur hans tunga vred sig ur led Får kanske mer info ihop med telefonen. Svårt att tänka mig att de får sälja utan att ansvara för reparation i någon form. Kanske står nåt på deras site, får babelfisha lite kanske... eller ringa igen.

Känner mej skitvelig om hur man ska göra. Hur tänker ni andra? Vill egentligen behålla mitt comviqab. men å andra sidan känns de sådär o pröjsa drygt 5000 spänn för nåt som man inte riktigt vet hur de kommer funka.. Ge mej gärna några bra argument för o emot..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 23:43

Jag skrev för de som inte har egen firma. De som har lär väl redan veta att man skriver SE + org.nr + 01 när man anger sitt VAT:nr.

Jag kommer nog beställa från den där sidan

ang hur dom fått telefonerna så har dom väl köpt från Tim.
Apple Iphone 3G 16 GB Tim Umts

Äntligen..vilket problem att aktivera sig så jag tog till direkt aktivering men sms funktionen fungerade inte...men men nog om det

Jag måste få lite klarhet i vissa saker snabbt innan min 16 Gb Vita Iphone som ligger i telia butiken säljs ut i morgon bara för att jag inte har hämtat den.

Jag tänkte ta de billigaste möjliga abonnemanget 69:- med 100:- förhöjdmånadsavgift o 2300:- i dirket kostnad..

Om jag då jailbreakar den o pawnagar den sorry min stavning slutar jobbet om 10 min. Kan jag då använda mitt 3 kort i den? lr sa någon att det inte går att sim unlocka iphones? för annars är det ju bara att återställa iphonen till sitt ursprung efter 12 månader då man kan låsta upp den lagligt hos telia som vissa hade nämt lr är jag ute på djupt vatten?
Vet inte om mitt inlägg är helt ute i blåsväder i denna tråd..känner bara att jag måste ha svara innan jag exploderar *vill ju ha skönheten* men ni hade rört några av dessa frågor annars blir väl inlägget flyttat..

// Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-23 09:02

Sådär...

planetashop.it känns sådär- en anonym hemsida och folk som knappt kan uttrycka sig på engelska? När jag söker info om affären på webben hittade jag inte så mycket...Brrr....om man får telefonen så kan jag bara föreställa mig krånglet med supportärenden.

Priset 3G 16GB från Italien Pianetashop.it . €529 (+€10 frakt) är ju ok för den bästa smartphonen helt obunden

Nä jag är för gammal för att chansa med köp därifrån. Men jag läser gärna om hur det går för er andra

Ursprungligen av fmoström:

Äntligen..vilket problem att aktivera sig så jag tog till direkt aktivering men sms funktionen fungerade inte...men men nog om det

Jag måste få lite klarhet i vissa saker snabbt innan min 16 Gb Vita Iphone som ligger i telia butiken säljs ut i morgon bara för att jag inte har hämtat den.

Jag tänkte ta de billigaste möjliga abonnemanget 69:- med 100:- förhöjdmånadsavgift o 2300:- i dirket kostnad..

Om jag då jailbreakar den o pawnagar den sorry min stavning slutar jobbet om 10 min. Kan jag då använda mitt 3 kort i den? lr sa någon att det inte går att sim unlocka iphones? för annars är det ju bara att återställa iphonen till sitt ursprung efter 12 månader då man kan låsta upp den lagligt hos telia som vissa hade nämt lr är jag ute på djupt vatten?
Vet inte om mitt inlägg är helt ute i blåsväder i denna tråd..känner bara att jag måste ha svara innan jag exploderar *vill ju ha skönheten* men ni hade rört några av dessa frågor annars blir väl inlägget flyttat..

// Fredrik

Just nu i denna stund kan du jailbreaka en 3G telefon (alltså installera andra program än dom från appstore) MEN du kan INTE låsa upp telefonen med andra operatörer.

Tack Poseidon, lusläste FAQ o såg det...ja ja då blir det att låta min 16Gb få ligga i butiken till någon annan..o vänta på en upplåsning lr köpa en från italien..får se..

natti nu måste jag sova lite

Hur går det för er som skulle snacka med planetashop.it ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 15:16

Paypal-kvittot från pianetashop för 99.se-deckarna

Edit: Verkar ju inte vara någon jättekoncern som använder sig av en hotmailadresss som betalningsreferens på paypal.
Fd ebaykonto: eBay My World - mar-pag-onlinesrl
Nuvarande ebaykonto: eBay My World - pianetashop

Båda med 100% positiv feedback.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-23 15:44
Ursprungligen av pherson:

Paypal-kvittot från pianetashop för 99.se-deckarna

[ATTACH]17222[/ATTACH]

Edit: Verkar ju inte vara någon jättekoncern som använder sig av en hotmailadresss som betalningsreferens på paypal.
Fd ebaykonto: eBay My World - mar-pag-onlinesrl
Nuvarande ebaykonto: eBay My World - pianetashop

Båda med 100% positiv feedback.

Jag önskar dig lycka till. Jag vet inte om jag skulle köpa från dom eftersom iPhones är slutsålda överallt. Och jag tror inte att dom har extra tillgång till iPhone utan måste säkert köpa direkt från TIM.

//Rob

Bevaka tråden