Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jonasc:

Om det stämmer säger jag bara "ouch!", men jag väljer - för min goda nattsömns skull - att inte ens undersöka det

Paypal slår automatiskt om det till euro när du ska betala, så tyvärr kan man inte göra så.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-29 19:58

alla ni som sitter på denna tråden och tänker, ni måste känna stor ångest när ni har er iPhone här hemma. " snälla gå inte sönder, snälla gå inte sönder" för jag menar, om de sker, så kommer de kosta multum att fixa, antagligen här i sverige eller åka till italien för att laga den, är det värt den risken ? telefonen är bunden till telia i 12 månader, sen e det över, ha tålamod gubbar jag kommer skaffa tre igen efter 12 månader, och orkar inte med att hacka och sådant är för lat för det!

lite OT, men har sett trådar om såna som ändrat sina hörlurar, finns de någon i Göteborg som kan det? alltså löda om så man kan få ett par sennheiser eller sony lurar på iphone-sladden? PMa mig i så fall du kommer få bra betalt!

Det har inte hänt något mer på webbshoppen idag. Stod att pengar kom in den 27:e. Det står att det finns 14 st i lager idag, det var 4 igår så det bör väl stå skickad snart.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-30 09:34

Jag har ff inte fått svar på en tidigare fråga:

Är pianetashops iPhone 3G olåst?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-30 09:53

cwurfel

ja. de säger att dem är det. läs tråden. dock har ingen som beställt fått hem den ännu så ingen kan verifiera deras utsaga.

Skickade brev i måndags. Det har inte besvarats. I det så angav jag mitt VAT-nummer och bad dem bekräfta att det var okey.

Fel. Det är en person som fått hem den (läs några sidor bakåt) och den funkar utmärkt tydligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 11:30
Ursprungligen av Constance:

Fel. Det är en person som fått hem den (läs några sidor bakåt) och den funkar utmärkt tydligen.

Nej, ingen har fått hem något från pianetashop. Pratade lite med dem i förrgår och tydligen har de lite problem att hinna med all efterfrågan som de fått. jag skulle få prata lite med dem så fort de hade tid.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-30 11:04

Mycket OT i denna tråd, rensade upp ett gäng inlägg. Håll er till ämnet!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-30 11:40

Jag tror att pianetashop är en bluff eller något snarlikt. Det tänker jag tro tills någon bevisar det motsatta.

Tala gärna om när ni får hem en olåst iphone 3g från pianetashoppen så tror jag er, tills dess tänker jag snällt vänta på att 3 skall släppa telefonen så att jag slipper hålla på att mecka med att importera etc.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-30 12:01

Har du fått tag på din polare 20hz?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 12:07
Ursprungligen av ZiLi:

Har du fått tag på din polare 20hz?

Läs två poster ovan din fråga Nej, han hade inte fått den därifrån utan från ebay.it. Vi väntar alla ivrigt på om pianetashop.it levererar eller ej. Jag får mina den 25/8 som sagt efter min resa.

Det känns ju lite surt att de inte hinner. Att skicka iväg ett par om dagen om man har i lager låter ju inte betungande. Personligen kommer jag vänta max 14 dagar innan jag kräver tillbaka pengarna.

Här finns lite kommentarer om pienetashop. Hoppas att det inte är värre än att de inte har telefoner i lager utan det tar en stund att fixa för dem.

Translation result for http://www.ciao.it/PianetaShop_it__1080022

Under dagen har lagret minskat från 14 till 13. Hoppas det är ett gott tecken.

Chattat med ägarna till pianetashop.it nu ett tag.
Och dom är väldigt ivriga på att samarbeta.

Adriano säger att han har en kompis i Sverige vid namn Chris? Någon av er som chattat innan?

"look Brother, I want make sure that if I don't sell to you, I buy from you"

Inte jag men om de får iväg en telefon och det funkar lär jag skryta för alla kompisar och visa hur man beställer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-30 21:41

Om man nu köper en olåst iPhone från Italien, kommer den alltid att vara upplåst även om man gör en återställning eller uppgraderar den? Jag menar om den kommer att vara permanent upplåst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 21:54
Ursprungligen av ZiLi:

Om man nu köper en olåst iPhone från Italien, kommer den alltid att vara upplåst även om man gör en återställning eller uppgraderar den? Jag menar om den kommer att vara permanent upplåst.

Ja? Den är som sagt olåst

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-30 21:55
Ursprungligen av ZiLi:

Om man nu köper en olåst iPhone från Italien, kommer den alltid att vara upplåst även om man gör en återställning eller uppgraderar den? Jag menar om den kommer att vara permanent upplåst.

Den är ju lagligt upplåst så varför skulle den inte vara det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-30 21:56

Ville bara vara säker

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 22:03
Ursprungligen av ZiLi:

Ville bara vara säker

Halva idéen med att importera en olåst är just att slippa hacka och vänta på nya hack så fort apple uppdaterar sin firmware. Allt fungerar precis som en iPhone köpt från Telia förutom att den är helt olåst vilket inte Telias lur är.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-30 22:07

Very Nice

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-30 22:48
Ursprungligen av 20hz:

Halva idéen med att importera en olåst är just att slippa hacka och vänta på nya hack så fort apple uppdaterar sin firmware. Allt fungerar precis som en iPhone köpt från Telia förutom att den är helt olåst vilket inte Telias lur är.

... och att garantin är väck.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 23:13
Ursprungligen av zappee:

... och att garantin är väck.

Ja aboslut, men vad tycker du annars man ska göra om man absolut inte vill ha med Telia att göra och orkar inte vänta på tomma rykten att den kommer till andra operatörer i september? Lite bör man försöka för att få sin iPhone inte sant?

Ursprungligen av zappee:

... och att garantin är väck.

Garantin är kvar till 100%, men vi måste skicka iväg mobilen till den butik i det landet vi köpt den i för att den ska kunna lagas på garantin..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-30 23:29
Ursprungligen av zappee:

... och att garantin är väck.

Det har ju påpekats flera gånger tidigare, om garantin är så viktig så köper man väl en där man får garanti. Prioriteringsfråga deluxe.
Det är ju alltid bra att ha, men det är sällan jag och många med mig har råd att vänta den (oftast löjligt långa) tid det tar att behandla garantiärenden, utan väljer att lämna in grejer direkt till en verkstad. Genom åren har det alltid varit ett snabbare alternativ för mig. Att vara utan datorn/telefonen i en månad eller mer kan kosta betydligt mer än reparationskostnaden. Telefon kan man ju alltid ha en extra så länge utan att det blir någon farlig summa, det ska sägas, men jag slipper hellre.

Ursprungligen av jonasc:

Det har ju påpekats flera gånger tidigare, om garantin är så viktig så köper man väl en där man får garanti. Prioriteringsfråga deluxe.
Det är ju alltid bra att ha, men det är sällan jag och många med mig har råd att vänta den (oftast löjligt långa) tid det tar att behandla garantiärenden, utan väljer att lämna in grejer direkt till en verkstad. Genom åren har det alltid varit ett snabbare alternativ för mig. Att vara utan datorn/telefonen i en månad eller mer kan kosta betydligt mer än reparationskostnaden. Telefon kan man ju alltid ha en extra så länge utan att det blir någon farlig summa, det ska sägas, men jag slipper hellre.

Du tog orden ur mun på mig

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 00:43
Ursprungligen av jonasc:

Det har ju påpekats flera gånger tidigare, om garantin är så viktig så köper man väl en där man får garanti. Prioriteringsfråga deluxe.
Det är ju alltid bra att ha, men det är sällan jag och många med mig har råd att vänta den (oftast löjligt långa) tid det tar att behandla garantiärenden, utan väljer att lämna in grejer direkt till en verkstad. Genom åren har det alltid varit ett snabbare alternativ för mig. Att vara utan datorn/telefonen i en månad eller mer kan kosta betydligt mer än reparationskostnaden. Telefon kan man ju alltid ha en extra så länge utan att det blir någon farlig summa, det ska sägas, men jag slipper hellre.

Jag vet, tänkte bara upplysa honom eftersom han verkade lite yr. Det beror ju helt på vilket företag man har att göra med när saker går i sönder, har personligen ingen erfarenhet av Telia/Apple men många andra företag har jag inte haft något problem med så. För den som sparar ihop till en iPhone kanske alternativet att slänga ut flera tusen på att laga den är aktuellt.

Åker hellre på soltripp till italien än lämnar in på Telia!
Handlar bara om några tusingar + en fin stad och härliga grejer.

Är det någon av dom som beställde som fått sin än?

Bevaka tråden