Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 1160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-24 18:21
Ursprungligen av MsB:

Som jag skrev i en annan tråd... Stör mig på att sms-signalen inte hörs i högtalarna när hörlurarna är i. Är de så för er också? Ingen annan som stör sig på de? Går de att fixa?

Är inte själva poängen med lurarna att ljudet ska komma ut ur dem istället? Jag skulle störas om det inte var så.

Hittar inte tråden om iPhone 3G och problem...

Jag får upp förslag när jag skriver. Dessa förslag har ofta två inledande versaler - t.ex. VAr eller LUta. Någon annan som har dessa problem?
(nej, jag har inte skrivit sådana ord som iPhone då skulle komma ihåg).

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-24 18:14
Ursprungligen av Zimmerman:

Hittar inte tråden om iPhone 3G och problem...

Är det denna du menar?
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246734-3g-har-ni-st-tt-p-n-gra-problem-n.html

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-07-24 18:33
Ursprungligen av Zimmerman:

Hittar inte tråden om iPhone 3G och problem...

Jag får upp förslag när jag skriver. Dessa förslag har ofta två inledande versaler - t.ex. VAr eller LUta. Någon annan som har dessa problem?
(nej, jag har inte skrivit sådana ord som iPhone då skulle komma ihåg).

Jag har det på min 2G...

Hmm...intressant. Någon mer som har detta problem på en 3G?

Ursprungligen av lasselu:

Jag har det på min 2G...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 18:57
Ursprungligen av Zimmerman:

Hmm...intressant. Någon mer som har detta problem på en 3G?

Jag hade det ända tills för några dagar sen... Konstigt att det först fanns och sen nu är försvunnet.

GelaSkins | Artist-Designed Removable Skins for iPods, Laptops and Gaming devices <-- vad tycker ni om detta sätt att skydda sin käraste ägodel? Undertecknad har en svart 16 GB, men den blir ju så jävla flottig på baksidan med alla fingeravtryck, och då kan jag ju ändå säga att jag är väldigt noggrann med vart jag har haft händerna sedan tidigare, nästan som en sjukdom.

Finns ju några också ett antal motiv som är riktigt snygga, och det är VÄLDIGT enkelt att sätta dit (http://www.youtube.com/watch?v=FWC752xFEE8). Personligen så skulle jag föredra ett snyggt motiv istället för att en svart, flottig baksida.

Köper man tre, så bjuder dem på den fjärde. Priset per styck ligger på cirka 120 kr inkluderat frakt från Canada till Sverige, men det blir som sagt billigare om man köper fyra stycken samtidigt, och frakten blir ju också avsevärt billigare om man är ett gäng som delar.

Sedan har jag ytterligare en fråga: man fick ju med en duk i köpet av en Iphone, denna duk som man putsar skärmen och även baksidan med - tror ni man kan tvätta den? Efter några gånger så borde ju vara grymt mycket smuts på denna duk, och använder man den igen så återkommer ju smutsen, vilket man inte vill. Hur tvättas den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 22:01
Ursprungligen av Zimmerman:

Hmm...intressant. Någon mer som har detta problem på en 3G?

Har du provat att återställa ordlistan? Knappen finns i inställningarna.

  • Medlem
  • 2008-07-24 18:29

Eftersom det inte är så med ringsignalen tycker jag det är lite konstigt. Jag vill iaf kunna välja vilket som...

Lite segt att behöva dra ur hörlurarna varje gång man lägger ifrån sig den.

Jag har precis fixat mobileme, idén verkar vara perfekt men jag har några funderingar, har inte lyckats hitta något svar när jag sökt runt lite här på forumet.

1. Hur väljer jag vilka kontaktgrupper och kalendrar jag vill synca med min iPhone?
2. Kostar det någon data att använda sig av mobileme, när den sänder upp data till "molnet" eller tar emot data där ifrån?

/Mattias

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-24 20:52

det kostar ingenting utöver eventuell trafikavgift, tänk på att du har en maxtrafik på 200gb/månad tror jag det va.. vad som hände därefter vet jag dock inte.

det där med vad du väljer vet jag inte riktigt men du kan välja vilken kalender du vill ha under inställningar/E-post, kontakter, kalendrar/

Är det kört att köpa en iphone 3G i usa nu? Det går väll endast att köpa med abonnemang?

red.
en fråga till. Går det att köra 3 på en upplåst iphone 3G?

Enligt iPhoneUpplåsning.se - Lås upp din iPhone! Vi finns i både Göteborg & Stockholm - Iphone Upplåsningså går dessa ju att låsa upp.

Senast redigerat 2008-07-27 19:52
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-27 22:39
Ursprungligen av Askviken:

Är det kört att köpa en iphone 3G i usa nu? Det går väll endast att köpa med abonnemang?

red.
en fråga till. Går det att köra 3 på en upplåst iphone 3G?

Enligt iPhoneUpplåsning.se - Lås upp din iPhone! Vi finns i både Göteborg & Stockholm - Iphone Upplåsningså går dessa ju att låsa upp.

Så vitt jag förstår så är detta jättefejk. iPhone 3G går INTE att låsa upp än.
På en upplåst telefon kan du köra vilken operatör som helst.

Prova gärna att söka lite i forumet innan du frågar någonting, detta har blivit besvarat ett antal ggr tidigare.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2008-07-29 18:04

LänkiPhone Unlock Team

Our software can now unlock the brand new iPhone 3g + 2.0

Någon som har koll om detta är seriöst?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-29 18:12
Ursprungligen av Kentor:

LänkiPhone Unlock Team

Our software can now unlock the brand new iPhone 3g + 2.0

Någon som har koll om detta är seriöst?

Med 99,9% säkerhet är det oseriöst.

//Rob

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-28 01:48

Hemsidan säger att de kan jailbreaka iPhone 3G och låsa upp iPhone 2G.

Vad är det som är så fejk med detta? Läsningsproblem...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-28 10:53
Ursprungligen av boris91:

Hemsidan säger att de kan jailbreaka iPhone 3G och låsa upp iPhone 2G.

Vad är det som är så fejk med detta? Läsningsproblem...

Jag tror det är du som har läsningsproblem.

Citat från hemsidan:

"Vi låser upp ALLA iPhones OAVSETT version.
Även 2.0!.
Stödjer alla telefonoperatörer.
Uppdatering till den allra senaste programvaran ingår."

Som sagt, jag tror att upplåsningen av 3G telefonerna är fejk. Bevisa mig gärna motsatsen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-29 10:50

Dom använder pwnage tool. Men varför betala för något man kan göra själv om man bara kan följa instruktioner?

//Rob

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-29 12:27
Ursprungligen av Robo-X:

Dom använder pwnage tool. Men varför betala för något man kan göra själv om man bara kan följa instruktioner?

//Rob

Men fortfarande, använder dom pwnage tool så kan dom inte låsa upp 3Gn till alla operatörer.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-29 14:43
Ursprungligen av kainen:

Men fortfarande, använder dom pwnage tool så kan dom inte låsa upp 3Gn till alla operatörer.

Precis men det står högst upp på sidan att dom kan endast jailbreaka 3G iPhonen.

//Rob

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-29 17:29

En dum fråga kanske men går det inte att ha en egen bild som skrivbordsunderlägg? Dvs. bakom ikonerna?

Köpte två dock till min iPhone - en vid datorn och en på sängbordet. Dyra.
Det trista är att dom ändå inte är tillräckligt tunga - kontakten/iPhone går ju ganska trögt och man måste hålla emot docken när man lossar iPhonen. Alltså - man måste använda TVÅ händer! Jezez...ett sant ilandsproblem och oerhört irriterande. Iden med dock försvinner.
Dubbelhäftande tejp går icke...undersidan av docken är ett material som ingenting fäster på. Så - det blir till att skruva fast skiten...på något sätt...klämmor...litet plattjärn...shit...

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-07-29 20:23

Jag är grymt imponerad av min iPhone när det gäller att surfa.
Jag är grymt besviken på den när det gäller övrigt, vardagligt användande. Syncning trådlöst tex. Skicka/ta emot filer via BT eller SMS eller MMS tex. Att inte kunna välja ljudsignaler för vilka events/alerts som helst. Att den är seg som sirap rätt ofta när man går in i tex. adressboken och försöker klicka i högersidan på någon bokstav för att "snabbsöka". Den är trög när man lyssnar på musik och samtidigt vill gå in i någon annan applikation. Ofta laggar den när man skriver sms eller mail.

Känns mer och mer som iPhone var ett riktigt nedköp. För många löjliga begränsningar i en telefon som skall vara "världens mest avancerade mobiltelefon" och som skall ha "världens mest avancerade mobila operativsystem". Trisst av Apple att släppa en i mina ögon sån här B-produkt (om inte uppdatering kommer snart). Tyvärr är man låst i 17 månader till...

Ursprungligen av jiba:

Jag är grymt imponerad av min iPhone när det gäller att surfa.
Jag är grymt besviken på den när det gäller övrigt, vardagligt användande. Syncning trådlöst tex. Skicka/ta emot filer via BT eller SMS eller MMS tex. Att inte kunna välja ljudsignaler för vilka events/alerts som helst. Att den är seg som sirap rätt ofta när man går in i tex. adressboken och försöker klicka i högersidan på någon bokstav för att "snabbsöka". Den är trög när man lyssnar på musik och samtidigt vill gå in i någon annan applikation. Ofta laggar den när man skriver sms eller mail.

Känns mer och mer som iPhone var ett riktigt nedköp. För många löjliga begränsningar i en telefon som skall vara "världens mest avancerade mobiltelefon" och som skall ha "världens mest avancerade mobila operativsystem". Trisst av Apple att släppa en i mina ögon sån här B-produkt (om inte uppdatering kommer snart). Tyvärr är man låst i 17 månader till...

När man läser sånt här blir man glad att man lyckades stå emot ha begäret som iPhone 3G innebar (en del tack vare Telia och deras ockerpriser). Nu sitter jag här med 1 gen iPhone och firmware 1.1.4, och är hur nöjd som helst. Nåja, så nöjd man kan bli iaf (riktig bluetooth skulle inte sitta fel). Men troligtvis kommer många av dina problem lösas i kommande uppdateringar, 2.0 verkar för tillfället vara "aningen" ostabilt.

Sitter här med min 3G variant, sakerna som det klagas över var ju ingen nyhet, om man bara läser på lite innan man handlar på sig prylar slipper man bli besviken.
Själv är jag hur nöjd som helst med min!

Jag är mycket nöjd - jag visste allt om den innan köp och den gör exakt vad jag förväntade mig av den. En och annan mjukvarubugg oroar mig inte - isåfall skule jag aldrig köpa en dator över huvud taget.
Jag har mycket svårt att se hur jag skulle kunna återgå till vanliga lurar igen...allt är så fult...benigt...rått och blaffigt.
iPhone är den enda handdatorn som finns på marknaden för mig. Jag önskar jag hade alternativ - det är ju alltid roligare - men idag finns det inget som ens kommer i närheten.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-07-29 23:47
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag är mycket nöjd - jag visste allt om den innan köp och den gör exakt vad jag förväntade mig av den. En och annan mjukvarubugg oroar mig inte - isåfall skule jag aldrig köpa en dator över huvud taget.
Jag har mycket svårt att se hur jag skulle kunna återgå till vanliga lurar igen...allt är så fult...benigt...rått och blaffigt.
iPhone är den enda handdatorn som finns på marknaden för mig. Jag önskar jag hade alternativ - det är ju alltid roligare - men idag finns det inget som ens kommer i närheten.

Kunde inte sagt det bättre själv

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-07-30 11:17

Med risk för att vara lite negativ så vill jag ändå säga som så, att visst - klart man skall läsa på vad telefonen klarar och inte. Och det man läst på om är ju de "extra features" där iPhonen glänser jämfört med andra telefoner: mobileme-funktionaliteten med push av kalender, mail, etc. Musik med iPod-funktionalitet. Surfa, rss, applikationer etc.

Men allvarligt: skall man behöva dubbelkolla att en telefon av senaste snitt, superhajpad och efterlängtad och utropad som världens bästa telefon, ifall den klarar eller inte klarar de mest enkla och simpla mobiltelefonfunktionerna, såsom skicka/ta emot kontakter, bluetooth, etc. Sånt skall man inte ens behöva kolla på en sprillans ny 3G-telefon som lanseras sommaren 2008. Det skall bara finnas där och fungera, inget man skall behöva upptäcka inte fungerar. Nämn EN telefon som lanserats under samma tidsperiod som INTE klarar dessa enkla saker?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-30 12:18

Trist att folk gnäller om såna saker. Likadant var det när iPoden kom och folk skulle dra och släppa musik till den oj vad man hört folk gnälla över det!! Men helt plötsligt inser de att man kan använda iTunes och göra spellistor/ smarta spellistor och massor mer.

Apple ligger alltid steget före och säkerligen är det exakt samma sak med iPhone. Visst finns där småbuggar i OSX som kommer bli fixade! Köp en mobil med windows mobile ist och se om det är bättre... (kontakter är inte segt som sirap kan haka upp sig i nån sekund ibland när man startar det men sen flyter det "som smör i solen :), annars är det något allvarligt fel på iPhonen)

Kan inte heller tänka mig någon annan mobil/handdator iPhonen är så nära perfekt man kan komma idag 13 av 10 i betyg av mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-30 12:18
Ursprungligen av jiba:

Med risk för att vara lite negativ så vill jag ändå säga som så, att visst - klart man skall läsa på vad telefonen klarar och inte. Och det man läst på om är ju de "extra features" där iPhonen glänser jämfört med andra telefoner: mobileme-funktionaliteten med push av kalender, mail, etc. Musik med iPod-funktionalitet. Surfa, rss, applikationer etc.

Men allvarligt: skall man behöva dubbelkolla att en telefon av senaste snitt, superhajpad och efterlängtad och utropad som världens bästa telefon, ifall den klarar eller inte klarar de mest enkla och simpla mobiltelefonfunktionerna, såsom skicka/ta emot kontakter, bluetooth, etc. Sånt skall man inte ens behöva kolla på en sprillans ny 3G-telefon som lanseras sommaren 2008. Det skall bara finnas där och fungera, inget man skall behöva upptäcka inte fungerar. Nämn EN telefon som lanserats under samma tidsperiod som INTE klarar dessa enkla saker?

Det finns ingen telefon som har allt och Apple har valt att prioritera bort dessa saker p.g.a. olika saker. Du har ingen aning om vad som ligger bakom att dessa funktioner inte finns. Å andra sidan så utvecklar Apple fortfarande telefonen till skillnad från i stort sett alla andra tillverakare som skickar ut telefonen och sen börjar på en ny och på sin höjd fixar några buggar.

Bevaka tråden