Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pherson:

Med "Kvitton på Engelska"? Menar du att det är kvitto på Engelska från Hong Kong eller kvitton från England? Är det från en legitim handlare? Som t ex pianetashop?

Kvittona samt mobilerna kommer från Hong Kong och från en mycket pålitlig säljare!! Har själv köpt från henne och får min nu på månda/tisda hoppas ja (lev. tid 2-3 vardagar);)

Hon bor själv i USA men är i Hong Kong på besök just nu och köper på sig några stycken

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-02 12:57
Ursprungligen av Pain Reaper:

Kvittona samt mobilerna kommer från Hong Kong och från en mycket pålitlig säljare!! Har själv köpt från henne och får min nu på månda/tisda hoppas ja (lev. tid 2-3 vardagar);)

Hon bor själv i USA men är i Hong Kong på besök just nu och köper på sig några stycken

Sweet! Grattis!

Ursprungligen av pherson:

Sweet! Grattis!

Tackar!
Skriver hur det gått när ja fått, om skicket osv..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-02 19:32

8000? Det är ju ... svindyrt

Ursprungligen av zappee:

8000? Det är ju ... svindyrt

Håller med. Betalar man det måste man vara bra desperat/dum.

Jag avbeställde min nu. Det är ett tecken på att de är seriösa om jag får tillbaka pengarna. Tar ju inte mer än 1 dag för en refund vid Paypal. Jag meddelar i denna tråd om jag fått mina pengar tillbaka.

Om jag får pengarna tillbaka borde det inte vara någon fara att beställa.

De gick off-line så fort jag ville ha tillbaka pengarna. Kan bli spännande. Återkommer med rapport om de svarar på mailet jag skickat.

Ursprungligen av Christian Alfredsson:

De gick off-line så fort jag ville ha tillbaka pengarna. Kan bli spännande. Återkommer med rapport om de svarar på mailet jag skickat.

Du menar adriano och den andra "butiks" msn;en?

Båda är online på min lista. har dom blockat dig? sök på "msn block" och skriv in deras msn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-31 13:14

Verkar som att Piaenetashop har funnits ett tag o säljer lite mer grejjer än bara iphones så inte någon sådan "ren" "iphone scam site" iaf, den andra saken man skall ha i åtanke är att iphonen är typ slut i lager överallt.

Min kollega var där nere i italien och köpte en på sin semester (som jag fick igår, funkar kanon för övrigt). Jag hade velat att hon köpte 3 st men hon fick bara tag på en efter mkt om och men, så det kan ju vara lite leveranstid. Detta trots att de lovat att de skulle ha i lager osv innan, så man skall nog ta italienarnas leveransbesked och lagerbesked med en nypa salt

Nu försvarar jag inte Pianetashop eller vet sådär jättemkt om dem, bara lite reflektioner

Så nu har jag även använt formuläret på deras sida. Fick hjälp med översättning till italienska så de säkert förstår.

hahaha illa om du inte skulle få tillbaka pengarna. jag tycker synd om dig om du inte får dem men att lita på en sådan sida...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 14:08

Fel, hittade svaret i tråden

Nja jag väntar på att få tillbaka pengarna istället.

jojo jag vet men tänk om du inte får dem

Då tror jag inte någon får sin iPhone heller. MEN de har ju tid på sig ännu. Det ska säkert gå bra.

har du fått tag på dem igen?

Inte än. Fint väder och varit ute själv. Testar imorgon fm.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-31 16:22

Tja, jag är också en av dom som har beställt från pianetashop. Beställde den 27 Juli och det har inte hänt något förutom att betalningen är genomförd.
Gick igenom deras "regler" vid försäljning och blev lite nojig.
Modalità e spese di consegna = Arrangemang och fraktkostnader .
Sen punkt nr 11.Pianetashop.it può accettare ordini solo con consegna in territorio italiano. = Pianetashop.it kan godta beställningar endast med leverans på italienskt territorium.

Vet inte vad jag ska säga....

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-31 16:28

Det här med Pianetashop börjar bli mer oroande för varje dag som går. Någon mer som avbeställt sin order och fått pengarna tillbaka?

När ni betalade dom, betalade ni via Paypal?

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 16:30
Ursprungligen av Seroxat:

Det här med Pianetashop börjar bli mer oroande för varje dag som går. Någon mer som avbeställt sin order och fått pengarna tillbaka?

När ni betalade dom, betalade ni via Paypal?

Mvh

Jag har inte avbeställt. Betalade via paypal.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-31 16:34
Ursprungligen av pherson:

Jag har inte avbeställt. Betalade via paypal.

Kontakta Paypal och fråga ifall dom haft några problem med dom tidigare.
Bra att du betalade via dom, då finns de iaf möjlighet att skapa ett krav mot dom o förhoppningsvis få pengarna tillbaka om det nu visar sig att det är ett bluff företag

Mvh

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-31 16:49
Ursprungligen av pherson:

Jag har inte avbeställt. Betalade via paypal.

Det har nu gått 10 dagar sen du beställde en iPhone från pianetashop. Inga nyheter än?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 17:10
Ursprungligen av ZiLi:

Det har nu gått 10 dagar sen du beställde en iPhone från pianetashop. Inga nyheter än?

Chattade med Adriano igen, han kollade med sin kollega i italien.
Min är inte skickad än, han bad om ursäkt.

Eftersom det är så många beställningar från Sverige så väntar de
lite med att skicka eftersom de får en bättre och billigare deal
från DHL om de skickar större volymer till samma område...

Han är businessman ut i fingerspetsarna, han var på även mig och erbjöd
mig att köpa en större kvantitet för vidare försäljning i Sverige.

De har ca 5000 iPhones på lager, svarta, vita, 8GB, 16GB.
De hade inte räknat med ett så stort tryck från hela europa att köpa från italien.

Jag påpekade för honom att det går rykten här och var att pianeta skulle vara bluff men han svarade med att, "vi tjänar ingenting på att sitta och svara i telefon och chatta med folk utan att sälja något, vi är hårt arbetande människor, dessutom skulle vårt paypalkonto bli stängt om vi höll på med sådant"

Han sa, hursomhelst att min telefon bör dyka upp hos mig under nästa vecka, den som lever får se.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-31 17:15
Ursprungligen av pherson:

Chattade med Adriano igen, han kollade med sin kollega i italien.
Min är inte skickad än, han bad om ursäkt.

Eftersom det är så många beställningar från Sverige så väntar de
lite med att skicka eftersom de får en bättre och billigare deal
från DHL om de skickar större volymer till samma område...

Han är businessman ut i fingerspetsarna, han var på även mig och erbjöd
mig att köpa en större kvantitet för vidare försäljning i Sverige.

De har ca 5000 iPhones på lager, svarta, vita, 8GB, 16GB.
De hade inte räknat med ett så stort tryck från hela europa att köpa från italien.

Jag påpekade för honom att det går rykten här och var att pianeta skulle vara bluff men han svarade med att, "vi tjänar ingenting på att sitta och svara i telefon och chatta med folk utan att sälja något, vi är hårt arbetande människor, dessutom skulle vårt paypalkonto bli stängt om vi höll på med sådant"

Han sa, hursomhelst att min telefon bör dyka upp hos mig under nästa vecka, den som lever får se.

5000 på lager? Det har gått iväg 10000+ iPhones från Telia i Sverige och dom hinner inte få in tillräckligt från Apple för att möta efterfrågan. Då verkar det mkt konstigt att en liten firma som denna kan lagerhålla så många. Sen tror jag inte att dom har pengar nog att köpa in så många även om Apple kan leverera dessa mängder.

Dagens Media

.... trodde själv på företaget i början men nu.... det där + att det är billigare i dollar och att ingen har fått den ännu nu är jag nästan helt säker på att det är falskt. aja jag får min iphone från telia inom 1 vecka

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-31 16:37
Ursprungligen av Mongoul:

.... trodde själv på företaget i början men nu.... det där + att det är billigare i dollar och att ingen har fått den ännu nu är jag nästan helt säker på att det är falskt. aja jag får min iphone från telia inom 1 vecka

Ofta när det är priser som nästan är för bra för att vara sant brukar det vara så tyvärr.
Speciellt när det gäller köp via internet.
Det är min erfarenhet av internet handel.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-31 16:44

Ni som beställt för ca 10 dagar sen, kan ni inte kontakta butiken och försöka få nr så ni kan spåra leveransen? Kan dom inte ge ut det och det är en budfirma som ger möjlighet att spåra, är det med stor sannolikhet något fuffens.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-31 16:58

Plötsligt så har de 100 st 16 GB iPhones i lager. Verkar lite skumt De har också ändrat leveranstiden till 10 dagar.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-31 17:06
Ursprungligen av ZiLi:

Plötsligt så har de 100 st 16 GB iPhones i lager. Verkar lite skumt De har också ändrat leveranstiden till 10 dagar.

Låter uppenbart skumt. Det som dom sa tidigare att dom skulle vara en viktigt stor kund till Apple och att det var därför dom kunde ordna många och till lägre pris när alla stora operatörer har ont om dom, tror jag inte mycket på!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-31 17:06

Shit va det här verkar bluffigt. Så nöjd över att jag inte beställde från dom.

Bevaka tråden