Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pwnage Tool 2.1 (Uppdaterad) Guide för iPhone 2G

Tråden skapades och har fått 245 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har använt den senaste versionen av PwnageTool. Innan har jag också använt den när jag låste upp till 1.4.

Mvh Micke

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 13:12
Ursprungligen av mnillson:

Jag har använt den senaste versionen av PwnageTool. Innan har jag också använt den när jag låste upp till 1.4.

Mvh Micke

Prova att återställa den genom att trycke på återställa knappen. Den ska förhoppningsvis använda Apples firmware. Sen provar du att skapa en ny firmware igen och återställa till den igen.

//Rob

HJÄLP big time! downgrade 2.0 till 1.1.14

Hej!

Jag har precis köpt en iPhone (begangnad) mend 1.1.4 och SwePhone/Svensk meny etc. Och även en "Installer" ingick annars var allt som vanligt. Ni får ursäka att jag inte kan ett skit verkar det som men ja har testat ALLT i min makt känns de som så nu hoppas ja få lite hjälp på annat håll.

Jag gjorde såklart jätte misstaget att installera 2.0 och då sabbades allt... har läst och googlat hela dagen idag och gjort om dom guider som finns 1000000 ggr men ingenting händer... t ex guiden från iFun. Följer alla steg och allt går bra, sen kommer jag till Pwn-delen med winpwn där allt verkar fungera korrekt.

Sen när jag återställer till min "Custome" restore-fil så får jag tillbaka felmeddelandet som man i början "skall få" ... 1015.. EFTER alla moment där enligt guiderna står så himla fint "och nu är de bara o vänta sen är allt klart! grattis!!"

VAD gör jag för fel....:'(

* nu fick jag även ett annat felmeddelande.. (-10) ?!

Denna guiden verkar mkt bra, ingen som klagar på den, grymt!! Men ingen har svarat på ett tidigt inlägg om den fungerar på 1.0.2-versionen. Gör den det?? Det är just den jag har, och vågar inte göra ngt förren jag vet om det går eller inte.

Ursprungligen av winthern:

Denna guiden verkar mkt bra, ingen som klagar på den, grymt!! Men ingen har svarat på ett tidigt inlägg om den fungerar på 1.0.2-versionen. Gör den det?? Det är just den jag har, och vågar inte göra ngt förren jag vet om det går eller inte.

Det är väl väldigt få som är kvar på 1.0.2 så folk kan kanske inte svara, men det bör den absolut göra.

  • Medlem
  • 2008-07-22 23:53
Ursprungligen av winthern:

Denna guiden verkar mkt bra, ingen som klagar på den, grymt!! Men ingen har svarat på ett tidigt inlägg om den fungerar på 1.0.2-versionen. Gör den det?? Det är just den jag har, och vågar inte göra ngt förren jag vet om det går eller inte.

99.se - Visa inlägg - Pwnage Tool 2.0.1 Guide för iPhone 2G
99.se - Visa inlägg - Pwnage Tool 2.0.1 Guide för iPhone 2G

Ja se där, det hade ju besvarats i tråden.

  • Medlem
  • 2008-07-23 00:06

Inte bara i tråden, utan som den första punkten i hela manualen...

My bad, sorry!

Frågor: Uppgradering med PwnageTool 2.0.1

Hej.

Har läst en del guider men är rätt osäker på visa val och man vill ju helst inte göra fel så..

Jag har en iphone 2G
Modem FirmWire 04.04.05_G (1.1.4)
Boatloader 3.9_M3S2
och den är redan upplåst.

Jag har ingen aning vilket program den är upplåst med.

Nu tänkte jag använda PwnageTool och undrar hur man skall göra med Bootneuter ?
Om den redan är upplåst skall man låsa upp den igen då ? i Guiderna står det att man skall helst bocka för "Neuter bootloader" "unlock baseband" och "Auto delete BootNeuter.app" .. men gäller detta även för en iphone som redan är upplåst ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-23 09:24
Ursprungligen av gotfredsen:

Hej.

Har läst en del guider men är rätt osäker på visa val och man vill ju helst inte göra fel så..

Jag har en iphone 2G
Modem FirmWire 04.04.05_G (1.1.4)
Boatloader 3.9_M3S2
och den är redan upplåst.

Jag har ingen aning vilket program den är upplåst med.

Nu tänkte jag använda PwnageTool och undrar hur man skall göra med Bootneuter ?
Om den redan är upplåst skall man låsa upp den igen då ? i Guiderna står det att man skall helst bocka för "Neuter bootloader" "unlock baseband" och "Auto delete BootNeuter.app" .. men gäller detta även för en iphone som redan är upplåst ?

Eftersom upplåsningen försvinner varje gång du uppdaterar firmwaren så måste du låsa upp den varje gång. Alltså följ guiden så ska det fixa sig.

//Rob

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-07-23 19:10

Jag vette tusan vad jag gjort för fel, men hur väljer jag min custom-fil? iTunes kör bara sin nerladdade gång på gång

Ursprungligen av dermike:

Jag vette tusan vad jag gjort för fel, men hur väljer jag min custom-fil? iTunes kör bara sin nerladdade gång på gång

Håll ner ALT knappen och tryck restore.

För övrigt funkade det bra, fixade till min oavsiktligt uppdaterade 2.0 idag.
Dock tycker jag den är betydligt långsammare nu (hackad 2.0) jämfört med hackad 1.1.4
(bara trycka Home vid låst tar halv sekund längre innan skärmen tänder, och i övrigt svarstider i telefonen är halvsekunden längre hela tiden.)
Någon som känner igen symptomen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-23 23:37
Ursprungligen av Iwerback:

Håll ner ALT knappen och tryck restore.

För övrigt funkade det bra, fixade till min oavsiktligt uppdaterade 2.0 idag.
Dock tycker jag den är betydligt långsammare nu (hackad 2.0) jämfört med hackad 1.1.4
(bara trycka Home vid låst tar halv sekund längre innan skärmen tänder, och i övrigt svarstider i telefonen är halvsekunden längre hela tiden.)
Någon som känner igen symptomen?

Absolut. Tror det är så 2.0 är helt enkelt. Hoppas på en liten uppdatering snart som förbättrar hastigheten. Hade 1.1.2 innan och det känns helt klart lite irriterande när det tar flera gånger längre tid att öppna tex. inställningar, som jag går in i ofta för att sätta igång Wi-Fi. Ordlistan är jag inte helt nöjd med, men den brukar anpassa sig efter ett tag.
I det stora hela är jag glad över uppdateringen, men den behöver helt klart putsas lite på för att flyta på som de tidigare versionerna.

Ursprungligen av Iwerback:

Dock tycker jag den är betydligt långsammare nu (hackad 2.0) jämfört med hackad 1.1.4
(bara trycka Home vid låst tar halv sekund längre innan skärmen tänder, och i övrigt svarstider i telefonen är halvsekunden längre hela tiden.)
Någon som känner igen symptomen?

Jag har inte ens uppdaterat men jag känner igen symptomen eftersom det står om dom överallt på nätet (som här t.ex.). Själv tycker jag gott man kan vänta in 2.0.1 om man är mer mån om stabilitet än funktioner.

Ursprungligen av Iwerback:

Håll ner ALT knappen och tryck restore.

För övrigt funkade det bra, fixade till min oavsiktligt uppdaterade 2.0 idag.
Dock tycker jag den är betydligt långsammare nu (hackad 2.0) jämfört med hackad 1.1.4
(bara trycka Home vid låst tar halv sekund längre innan skärmen tänder, och i övrigt svarstider i telefonen är halvsekunden längre hela tiden.)
Någon som känner igen symptomen?

Eller shift om man är på PC.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-24 04:37

Jag uppdaterade precis en telefon med pwnage tool 2.0.1. Den hade 1.0.2 inlagt innan. Jag skapade bara en ny fil med det lätta läget och uppdaterade med iTunes. Gick hur smidigt som helst, inga problem alls.

Efter uppdatering startade bootneuter och flashade om bootloadern och baseband automatiskt. Cydia var inlagt ifrån start och allt funkar perfekt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-29 12:40

Har ett litet(?) problem men min 2G iPhone som jag försöker uppdatera till 2.0 med Pwnage 2.0.1. Allt fungerar fint med Pwnage, har kollat loggen och det finns inga errors. När jag sedan ska starta upp telefonen i DFU mode följer jag instruktionerna men när iTunes startar så säger den "Found iPod" och något om att den ska checka data basen för att indentifiera enheten. Skärmen på iPhone är svart så jag antar att jag är i DFU mode men iTunes säger bara "Waiting for iPod" i några minuter och sedan får jag ett 1601 error.

Luren är 1.1.2 upplåst med verktygen hos unock.no för ett bra tag sedan och det gick utan problem. Har ej använt Ziphone så här långt. Telefonen går nu alltså inte att starta, skärmen är svart och jag måste försöka uppdatera med mitt custom firmware men iTunes vill inte hitta telefonen

Någon som har lite råd?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-29 13:47

Fick det till slut att fungera. Men problemet var INTE DFU mode. Testade 10 ggr på min iMac och iTunes hängde sig hela tiden. Gjorde sedan samma sak på min Macbook och fick det till slut att fungera trots några "error 1600" till att börja med. Båda datorerna har samma software, senaste Apple uppdateringa både på operativ och itunes. Mycket skumt... Mail fungerar som det ska men har ännu inte installerat några apps.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-29 15:00

Tack och bock. Efter många vänder med ifuns återställningsguide 2.0 till 1.1.4 så hittar man den här som funkar perfekt vid första försöket

Ursprungligen av foccus:

Tack och bock. Efter många vänder med ifuns återställningsguide 2.0 till 1.1.4 så hittar man den här som funkar perfekt vid första försöket

Säg gärna till om något i den guiden kan förbättras.

problem med 39.bin och 46.bin vänligen tipsa.

Jag har försökt skaffa filerna som behövs för denna uppgraderingsåtgärd.
När jag följer länken till rapidshare och väljer gratisversionen och download får jag ner en fil som heter boatloaders.rar - men man ska visst få ner filer som heter BL-39.bin och BL-46.bin och någon bild som man ska slänga

vet ni vad jag kan ha gjort för fel?

Jag använder Mac OS Tiger.

tacksam för alla svar / Henke

Ursprungligen av henke_gbg:

Jag har försökt skaffa filerna som behövs för denna uppgraderingsåtgärd.
När jag följer länken till rapidshare och väljer gratisversionen och download får jag ner en fil som heter boatloaders.rar - men man ska visst få ner filer som heter BL-39.bin och BL-46.bin och någon bild som man ska slänga

vet ni vad jag kan ha gjort för fel?

Jag använder Mac OS Tiger.

tacksam för alla svar / Henke

Eh, packa upp filen kanske?

bara jag som inte längre kan komma åt telefondelen i Iphone 3Gn efter Jailbreak?

Ursprungligen av Ollebro:

bara jag som inte längre kan komma åt telefondelen i Iphone 3Gn efter Jailbreak?

Har för mig att någon hade samma problem och sa att det löste sig om man körde expert-mode och klickade ur "unlock" eller sådär... Något sånt var det iallafall!

Hej allihopa. Tänkte dela med mig av en lösning för alla er som har haft problem med diverse olika felkoder när ni ska uppgradera till 2.0 eller 2.0.1 med PWN.

Jag fick ett gäng olika felkoder (5,6, 1309, 1608) och så vidare när jag skulle lägga in min hackade firmware 2.0.1. Som grädde på moset satte sig telefonen i någon form av "restore-mode"-loop vilket gjorde att det i princip inte gick att göra ett skit.
Lösningen är rätt enkel. Börja med att dra igång Iphonen i Restore-mode och köra in 2.0.1 original-firmware. När du gjort detta kommer du få igång telefonen, men den är varken jailbrejkad eller unlockad.
Efter det kör du PWN-tool och skapar en HELT NY FRÄCH firmware. Spelar ingen roll om du kör Expert eller inte. När du kommer till steget där den frågar om du PWNat tidigare ser du till att svara nej, oavsett om du gjort det tidigare eller inte. Följer du sedan resten av instruktionerna så fungerar det som det ska utan felkoder och dylikt.

Jag hade problem med en 2.0a och efter PWNandet så fanns till och med mina apps från appstore kvar i telefonen.

Bara ett tips för er som det skiter sig för, för det gjorde det även för mig

  • Medlem
  • 2008-08-10 21:35
Citat:

Börja med att dra igång Iphonen i Restore-mode och köra in 2.0.1 original-firmware.

Restore-mode? Enligt denna guide?
iClarified - iPhone - How to Put an iPhone Into Recovery Mode

Har försökt men det tycks inte fungera.

/N

Ursprungligen av noben:

Restore-mode? Enligt denna guide?
iClarified - iPhone - How to Put an iPhone Into Recovery Mode

Har försökt men det tycks inte fungera.

/N

Vad är det som inte fungerar?
Att få den i Restore eller att lägga in original-firmware?

  • Medlem
  • 2008-08-11 18:26

Att få den i Restore. Har följt guiden ovan. (Fick dock bra med att få den i DFU mode när jag skulle in med 2.0. Kanske enklast att sätta den i DFU mode igen?)

/N

Ursprungligen av noben:

Att få den i Restore. Har följt guiden ovan. (Fick dock bra med att få den i DFU mode när jag skulle in med 2.0. Kanske enklast att sätta den i DFU mode igen?)

/N

Min hamnade i en "recovery-loop" så jag fick inte in den i DFU. Får du in den DFU bör det gå att lägga in den hackade 2.0.1 direkt. Men jag ahde som sagt original 2.0.1 i min innan...

Bevaka tråden