Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pwnage Tool 2.1 (Uppdaterad) Guide för iPhone 2G

Tråden skapades och har fått 245 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-08-11 23:21

hm, en liten fundering...
Varför är Custom_Restore filen på 2.0.1_5B108 mindre ä originalet? 233 respektive 242. Och då har lag ändå lagt till Cydia och installer. Är det så för er andra också?
Vad kan Pwnage ha plockat bort?

/N

Vad är det jag har missat?
Går iPhone3G's SIM nu alltså via mjukvara låsa upp till vilken operatör som helst?!!?

Hänvisar till detta:
PUMAN » Låsa upp en iPhone (iPhone 2G samt 3G)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-15 09:46
Ursprungligen av theplague:

Vad är det jag har missat?
Går iPhone3G's SIM nu alltså via mjukvara låsa upp till vilken operatör som helst?!!?

Hänvisar till detta:
PUMAN » Låsa upp en iPhone (iPhone 2G samt 3G)

Nej han (Freddie) har ingen aning vad en upplåsning är. 3G iPhonen kan inte låsas upp ännu. Samt guiden är endast för 2G iPhonen (eftersom han använder firmware iPhone1,1).

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Nej han (Freddie) har ingen aning vad en upplåsning är. 3G iPhonen kan inte låsas upp ännu. Samt guiden är endast för 2G iPhonen (eftersom han använder firmware iPhone1,1).

//Rob

Men människan skriver ju att hans farsas 3G är upplåst och innehar Telenor-sim.
Vet han inte ens vad iPhone 3G är?!!?
Men precis det du skriver är vad jag tänker om du ser min kommentarer till guiden.

Och nu skriver man:

"Det är min pappa. För övrigt.
iPhone 3G köpt hos Telia (Telenor har ju ej)
Simkort: Telenors
Upplåst: Via den här guiden."

( PUMAN » Låsa upp en iPhone (iPhone 2G samt 3G) )

Det här verkar ju YTTERST flummigt. Kan någon som har en 3G-phone testa och se om det här verkligen fungerar?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-19 23:39
Ursprungligen av PeeMaN:

Det här verkar ju YTTERST flummigt. Kan någon som har en 3G-phone testa och se om det här verkligen fungerar?

Vem ska man tro en typ som skriver att hans "pappa" har gjort det eller dom som gjorde programmet (Iphone-dev team) som säger att det inte går just nu. Jag tror på det senare.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Vem ska man tro en typ som skriver att hans "pappa" har gjort det eller dom som gjorde programmet (Iphone-dev team) som säger att det inte går just nu. Jag tror på det senare.

//Rob

Jo, precis sådär resonerade jag också. Jag funderar på om det inte är så att det kan vara så att hans pappa köpt telefonen i något av länder där den är olåst, sen har sonen bara jailbrejkat den men fått det hela om bakfoten....

Ursprungligen av PeeMaN:

Jo, precis sådär resonerade jag också. Jag funderar på om det inte är så att det kan vara så att hans pappa köpt telefonen i något av länder där den är olåst, sen har sonen bara jailbrejkat den men fått det hela om bakfoten....

Jo men om du läser kommentarerna frågar jag vart den är köpt etc och han säger Telia.
Vet inte vad man ska tro.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-09-08 15:01

Det här är säkert en dum fråga men jag måste kolla.

Visst går det inte att uppgradera en 2G till 2.0 och sen använda WinPwn för att låsa upp den om man använder Telenor? Aktiverar man operatörslåset på det sättet eller är den fortfarande "upplåst" sen tidigare?

Vad jag har förstått kan man ju Jailbreaka telefonen men inte häva operatörslåset om man kör på 2.0?

Tack på förhand

Senast redigerat 2008-09-08 15:14
Ursprungligen av drew:

Det här är säkert en dum fråga men jag måste kolla.

Visst går det inte att uppgradera en 2G till 2.0 och sen använda WinPwn för att låsa upp den om man använder Telenor? Aktiverar man operatörslåset på det sättet eller är den fortfarande "upplåst" sen tidigare?

Vad jag har förstått kan man ju Jailbreaka telefonen men inte häva operatörslåset om man kör på 2.0?

Tack på förhand

Detta gäller bara för iPhone 3G.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-09-08 15:50

Så med WinPwn på en iPhone 2G är det lugnt alltså?

Jättebra, tack för hjälpen!

Ursprungligen av drew:

Så med WinPwn på en iPhone 2G är det lugnt alltså?

Jättebra, tack för hjälpen!

Ja det ska det vara.

Låst

Hej

Hade en 1.1.3 som jag quickpawna, nu är den låst? Kan någon förklara hur jag gör?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 10:59
Ursprungligen av storsnoris:

Hej

Hade en 1.1.3 som jag quickpawna, nu är den låst? Kan någon förklara hur jag gör?

Läs den här tråden.

//Rob

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-09-13 19:57

Yo, Robo. När uppdaterar du guiden anpassad för 2.1?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-14 01:17
Ursprungligen av MacBro:

Yo, Robo. När uppdaterar du guiden anpassad för 2.1?

Sagt och gjort.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 11:11
Ursprungligen av Robo-X:

Sagt och gjort.

Just nu verkar guiden vara lite blandad. Både rubriken och några skärmdumpar är gamla. Det länkas dessutom till både gamla och nya pwnage tool.

Visserligen bara detaljer. Men om man är ny så blir man nog lite förvirrad

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 11:28
Ursprungligen av kia2:

Just nu verkar guiden vara lite blandad. Både rubriken och några skärmdumpar är gamla. Det länkas dessutom till både gamla och nya pwnage tool.

Visserligen bara detaljer. Men om man är ny så blir man nog lite förvirrad

Jag ville behålla den gamla guiden pga att den nya pwnage tool stödjer endast firmware 2.1. Om det är så att den gamla firmware 2 inte behövs tar jag bort alla länkar och gör om guiden endast för firmware 2.1.

Skärmdumparna har jag inte uppdaterat för att det är i princip samma sak som visas förutom att kanske firmware namnet är annorlunda.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 11:41
Ursprungligen av Robo-X:

Jag ville behålla den gamla guiden pga att den nya pwnage tool stödjer endast firmware 2.1. Om det är så att den gamla firmware 2 inte behövs tar jag bort alla länkar och gör om guiden endast för firmware 2.1.

Skärmdumparna har jag inte uppdaterat för att det är i princip samma sak som visas förutom att kanske firmware namnet är annorlunda.

//Rob

Som jag förstår det klarar pwnage tool av både 2.1 och alla tidigare firmwares. Men ipsw-filer som skapas med tidigare pwnage tool version fungerar inte i iTunes 8.

Rätta mig om jag har fel

2.1 är för övrigt en riktigt bra uppdatering. Kan inte tänka mig att någon här vill ha en annan (buggigare) version.

Senast redigerat 2008-09-15 12:06
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 11:54
Ursprungligen av kia2:

Som jag förstår det klarar pwnage tool av både 1.1 och alla tidigare firmwares. Men ipsw-filer som skapas med tidigare pwnage tool version fungerar inte i iTunes 8.

Rätta mig om jag har fel

2.1 är för övrigt en riktigt bra uppdatering. Kan inte tänka mig att någon här vill ha en annan (buggigare) version.

Pwnage tool 2.0.x fungerar endast med firmware 2.0.x medan Pwnage tool 2.1 fungerar endast med firmware 2.1.

Men du har rätt firmware 2.1 är helt klart mycket bättre än 2.0.x.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 12:04
Ursprungligen av Robo-X:

Pwnage tool 2.0.x fungerar endast med firmware 2.0.x medan Pwnage tool 2.1 fungerar endast med firmware 2.1.

Men du har rätt firmware 2.1 är helt klart mycket bättre än 2.0.x.

//Rob

I andra guider står det:

Citat:

The latest version of the Pwnage Tool version 2.1 can jailbreak and unlock the first generation iPhone running either firmware 1.1.4 or 1.1.5 or 2.x.x which includes iPhone firmwares 2.0.1, 2.0.2 and the latest just released 2.1. It also can jailbreak but NOT unlock the latest iPhone 3G running iPhone firmware 2.x.x, which includes 2.0, 2.0.1, 2.0.2 and the latest 2.1.

Så jag misstänker att du faktiskt (första gången?) har fel. Såvida du inte kan motbevisa mig förstås

Dessutom: ipsw-filer som skapas med tidigare pwnage tool version fungerar inte i iTunes 8.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 12:11
Ursprungligen av kia2:

I andra guider står det:

Så jag misstänker att du faktiskt (första gången?) har fel. Såvida du inte kan motbevisa mig förstås

Dessutom: ipsw-filer som skapas med tidigare pwnage tool version fungerar inte i iTunes 8.

Jag har rätt ofta fel men om du öppnar Pwnage Tool 2.1 paketet genom att höger klicka på programmet och sen navigera till Contents/Resources/FirmwareBundles/ så ser du vilka firmware Pwnage Tool 2.1 stödjer.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 10:41
Ursprungligen av Robo-X:

Jag har rätt ofta fel men om du öppnar Pwnage Tool 2.1 paketet genom att höger klicka på programmet och sen navigera till Contents/Resources/FirmwareBundles/ så ser du vilka firmware Pwnage Tool 2.1 stödjer.

//Rob

Rätt av dig. Fel av mig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 10:13

Windows

Hej på er!

Har läst igenom hela tråden precis och inte sett nått tips på hur man jailbreakar i windows.
Finns det någon enkel lösning ännu, förutom att be en vän med mac fixa?

Verkar ju som att Winpwn kommer dröja ett tag till..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-17 19:09
Ursprungligen av Alexio:

Hej på er!

Har läst igenom hela tråden precis och inte sett nått tips på hur man jailbreakar i windows.
Finns det någon enkel lösning ännu, förutom att be en vän med mac fixa?

Verkar ju som att Winpwn kommer dröja ett tag till..

Läs den här tråden.

//Rob

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-09-14 15:39

Nu har jag försökt uppgradera kompisens 1G iPhone med 1.1.3 intallerat. Har suttit i 3 timmar men får endast "Error 1600"-grejen hela j*vla tiden. Blir skogstokig!!

Vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-14 23:41
Ursprungligen av Rasmus:

Nu har jag försökt uppgradera kompisens 1G iPhone med 1.1.3 intallerat. Har suttit i 3 timmar men får endast "Error 1600"-grejen hela j*vla tiden. Blir skogstokig!!

Vad gör jag för fel?

Är iPhonen är i DFU mode?

//Rob

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-09-15 00:04
Ursprungligen av Robo-X:

Är iPhonen är i DFU mode?

//Rob

Yes, den är i DFU mode. I alla fall säger programmet att den är i DFU-läge och att jag ska gå till iTunes för att återställa med den anpassade mjukvaran.

Har kört 1.1.3 -> 2.0 för säkerhetsskull, eftersom jag visste att det fungerade med bootloader och hela köret, i och med att jag gjorde den uppdateringen på min egen telefon tidigare med lyckat resultat.

Jag nedgraderade till och med iTunes 8 till iTunes 7.7 för att ha exakt samma förutsättningar som tidigare.

Får dock "error 1600” varje gång jag försöker lägga in den anpassade ipsw-filen från PwnageTool...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 01:18
Ursprungligen av Rasmus:

Yes, den är i DFU mode. I alla fall säger programmet att den är i DFU-läge och att jag ska gå till iTunes för att återställa med den anpassade mjukvaran.

Har kört 1.1.3 -> 2.0 för säkerhetsskull, eftersom jag visste att det fungerade med bootloader och hela köret, i och med att jag gjorde den uppdateringen på min egen telefon tidigare med lyckat resultat.

Jag nedgraderade till och med iTunes 8 till iTunes 7.7 för att ha exakt samma förutsättningar som tidigare.

Får dock "error 1600” varje gång jag försöker lägga in den anpassade ipsw-filen från PwnageTool...

Är skärmen helt svart?

//Rob

Bevaka tråden