Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-21 18:39

2300:- spänn lät ju bara för bra....

Jag ringde upp honom och gav honom ett erbjudande som han inte skulle kunna motstå om han verkligen kunde fixa fram så billiga iPhones. Sa att jag inte var beredd att betala i förväg men att jag kunde vänta tills han hade en iPhone i Sverige och då träffa honom personligen och testa telefonen innan han fick pengarna. Om den skulle funka sa jag att jag kunde betala 4000:- istället. Han sa att han skulle ringa mig när han hade telefonen i Sverige...

Om han verkligen kan fixa fram telefonen så har jag gjort ett klipp och om han inte ringer så har jag i alla fall inte blivit blåst..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-22 08:28

*host*
varför skulle nån sälja för 2300, 4000 eller så när alla iphones3g går för.... 5300 - 8000 oavsett importland på blocket ???

( ledtråd: Bluff eller stöldgods...)

  • Medlem
  • Båstad
  • 2008-08-22 10:02

polen ?

Hur är det med polen som börjar sälja ?? låsta eller ?

Fegge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 10:12

Vodafone i Grekland ska enligt uppgift sälja olåsta iPhone 3G.

iPhone 3G rolling worldwide, Russia coming soon - The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

  • Oregistrerad
  • 2008-08-22 10:43

hej,

morsan har vart inne hos mobistar i belgien och dom bekräftade att det inte finns nåt lås för utländska sim kort. Jag köper en nästa vecka och så låser dom upp den i butiken och så kan morsan peta in sitt svenska telenor kort och kolla så att allt kommer igång innan hon betalar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-22 12:56

Schysst! Ska till Grekland 26/8 och kollade upp att det fanns tre Vodafonestores på ön jag ska till. Då mitt Norgeköp blivit ytterligare försenat (de var tvungna att ha lönespec infaxat som bevis för anställning) så kanske det blir ett alternatvi då.

jag beställde igår kväll av en vän som bor i norge en iphone 3g, 8gb kostade mig 1390kr för telefonen + 1500kr för upplåsningen och avsägningen av abbonemanget (iTalk Small), han skulle köpa den på NetCom idag

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-22 15:45

2400 + 399 (en månadsavgift) tar de för uppsägning av iTalk Small...

Ursprungligen av CEk:

2400 + 399 (en månadsavgift) tar de för uppsägning av iTalk Small...

jag har minsann inte betalat några 2400 för det inte, 1500+1390 gav vi

Är det någon här som kan bekräfta att en upplåst iPhone från Norge och Netcom fungerar fint med ett svenskt simkort (speciellt intresserad av 3)? Hur fungerar det tex med att sätta APN?

Tacksam för svar. Detta kan bli den bästa lösningen för mig som det ser ut just nu men jag har inte hört talas om någon som verkligen genomfört Norge-spåret

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 17:38

Hälften av dagens frågor som ställts finns redan svar på om man läser igenom den här tråden. Börjar bli lite trött på folk som ställer samma fråga gång på gång då svaren redan finns.

Ursprungligen av 20hz:

Hälften av dagens frågor som ställts finns redan svar på om man läser igenom den här tråden. Börjar bli lite trött på folk som ställer samma fråga gång på gång då svaren redan finns.

Kan bara hålla med - att läsa det sista inlägget räcker inte - läs hela tråden.

varför skulle telefonen inte funka här om den är upplåst?

Jag har följt den här tråden i flera månader men då den är 23 sidor lång är det svårt att memorera allt som alla har skrivit. Om ni syftade på min fråga så får jag väl helt enkelt sätta mig och leta...

Är dock fortfarande intresserad av hur det funkar med APN.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-22 22:39

APN är inga problem med Netcom, de är inte låsta. Telefonen blir också upplåst direkt, kruxet är (för min del iaf) att det blivit lite bökigare att fixa den. Min polare har jobbat där i 1,5 år nu och kreditprövningen gick smärtfritt dock går de två år tillbaka i taxeringen och kunde därför inte se hans inkomst vilket gjorde att han måste faxa in en lönespec och det dröjer ytterligare. Suck. Nu håller jag på att kolla upp Greklandsalternativet då jag drar dit på tisdag. 569€ är ju rätt hyfsat pris, 600 spänn billigare för Norgealternativet.

CEk: tack för svaret och lycka till med jaken i Grekland.

Jag har en kompis osm är bosatt i Norge sedan typ 10 år tillbaka så det borde vara lugnt om den bara finns i butik där. Ska dit om några veckor, testar då.

på netcom fanns den för 2 dagar sedan iallafall

Intressant. Han bor i en mindre stad men det kanske inte behöver vara negativt. Det brukar vara lite mer hets i huvudstäder osv. Och om 2 veckor kanske det kommit någon eller några nya leveranser.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-22 23:01

Märkligt. Står ju till och med 2400 på hemsidan och det är det de sagt till mig hela tiden men gott för dig i så fall.

raawmarkus; Ja då torde det inte vara nåt problem. Att köpa den i butik är ju lättare också men min polare bodde dessvärre inte i närheten av en, alldeles för bökigt att ta sig in till Oslo och lösa det så det fick bli via webben. Kolla Netcom.no så har du butiksspridningen! Tackar för lyckönskandet och lycka till själv!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-22 23:01

På webbutiken fyller de på varje onsdag kl 10, det har inte slagit fel hittills. Nu har de dessutom börjat med exakt lagersaldo där...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 00:06

Är i Grekland nu. Åker hem imorrn. Kanske att man får tag på några fler? Någon sugen? Lite kort varsel men såg det precis nu att de börjar sälja imorrn (?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 01:19

Ok kollade vart Vodafone finns och det är i Fira och dit hinner jag inte tills mitt plan går. Sorry sorry. Har dock mina två babys som väntar på mig där hemma i Svedala från Italien.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-23 08:42

Ja, så har vi då flera nya länder att tjabbla vidare om. Men är det någon som kan lista vilka av de nya länderna som säljer olåsta, landsfria och obunda telefoner?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-23 10:40

http://support.apple.com/kb/HT1937

Tjeckien, Grekland, Hong Kong, Italien, Macau, Singapore och Slovakien verkar ha olåsta versioner...

Ursprungligen av CEk:

About activating iPhone 3G with a wireless carrier

Tjeckien, Grekland, Hong Kong, Italien, Macau, Singapore och Slovakien verkar ha olåsta versioner...

Jag ska åka till Bratislava senare i höst. Är det någon här som vet, eller kan läsa sig till, hur mycket en olåst iPhone kostar hos Orange i Slovakien?

Har en vän i Italien som är villig att ordna en lur till mig, som ska kolla lite tillgänglighet osv nu. Jag skulle kolla lite fraktalternativ och satte kaffet i halsen. Både UPS och TNT vill i runda slängar ha mellan 1500 och 2000kr i frakt från Italien. Overkligt dyrt alltså.

DHL har kanske sämsta hemsidan genom tiderna där jag inte ens lyckas räkna ut pris.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-23 17:18
Ursprungligen av hyperfly:

DHL har kanske sämsta hemsidan genom tiderna där jag inte ens lyckas räkna ut pris.

Kan det här vara till hjälp mån tro?

Pakettyper & Priser

Ursprungligen av hyperfly:

Har en vän i Italien som är villig att ordna en lur till mig, som ska kolla lite tillgänglighet osv nu. Jag skulle kolla lite fraktalternativ och satte kaffet i halsen. Både UPS och TNT vill i runda slängar ha mellan 1500 och 2000kr i frakt från Italien. Overkligt dyrt alltså.

DHL har kanske sämsta hemsidan genom tiderna där jag inte ens lyckas räkna ut pris.

Be honom kolla upp vad det skulle kosta med italienska posten och rekommenderat brev; det kostar inte så mycket här. Dock vet jag inte vilka slags garantier man har, men paketet blir ju åtminstone spårbart...

Den iPhone jag köpte till min bror fungerar klockrent; inga som helst problem!

Ursprungligen av hyperfly:

Har en vän i Italien som är villig att ordna en lur till mig, som ska kolla lite tillgänglighet osv nu. Jag skulle kolla lite fraktalternativ och satte kaffet i halsen. Både UPS och TNT vill i runda slängar ha mellan 1500 och 2000kr i frakt från Italien. Overkligt dyrt alltså.

DHL har kanske sämsta hemsidan genom tiderna där jag inte ens lyckas räkna ut pris.

Undrar om man inte skall försöka få tag i några från Italien och skicka med TNT (jobbar där och skickar då med 75% rabatt)..
Tyvärr så vet jag inte om jag kan hjälpa er på den punkt, men det hade ju varit kul o hjälpa till om det var möjligt..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-25 09:46
Ursprungligen av Pain Reaper:

Undrar om man inte skall försöka få tag i några från Italien och skicka med TNT (jobbar där och skickar då med 75% rabatt)..
Tyvärr så vet jag inte om jag kan hjälpa er på den punkt, men det hade ju varit kul o hjälpa till om det var möjligt..

Hehe, skulle kanske se lite dumt ut om de helt plötsligt kommer massor iphones skeppade i ditt namn från Italien till spridda adresser i Sverige:D

Bevaka tråden