Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mycket roligt att adda dom på msn och driva Som med italy nissarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 18:21

Sitter här och leker med min iPhone. Jävla mumma! KÄRLEK!

Ytterligare en bluff.

16 GB för 2300.

Welcome To Our Website

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-26 11:05

Så någon som köpt iphone i grekland?, hur gick det, ska dit på söndag.

Äntligen

Jag fick äntligen tag på en liten skönhet igår, ska testa om den fungrar med svensk SIM ikväll för att bekräfta om Belgiska iPhone är låsta till Belgien eller inte.
Har inte fått nån klarhet i detta ännu, då de inte är låsta till Mobistar, som säljer dem, men de verkar vara låsta till landet...återkommer.
Betalade iallafall 615 euro för en 16 GB

Enligt rapport på MacBidouille, fungerar de belgiska olåsta fungera UA med franska SIM-kort. Jag har svårt att tro att det bara fungerar med fransk-språkiga kort, så det borde fungera UA även med svenska SIM-kort.

Skojtade runt på orange.sk sida, men kan inte utläsa annat än abonnemangspriser ( ingen översatt version och Babelfish är så tröttsamt ).

IIngen som varit i Grekland? Funderar på att dra dit på fredag...

Var inne på en Vodafone store i Chania på kreta i söndags, de hade inga i lager utan tog endast hem på beställning (tog ca. 1 vecka att få hem). Enligt personalen i butiken så fungerade endast vodafone gr kort, m.a.o. så kunde man enligt dem inte stoppa i ett svenskt SIM.....

Ska försöka hinna till ytterligare en vodafone store innan flyget imorgon onsdag.

Tja! är i Grekland just nu. köpte min iphone 3g 16gb igår och den var upplåst! finns de intresse kan jag köpa fler. för pris och info kolla på hemsidan. Billigakonsoler.se - Sveriges lägsta priser på chippade spelkonsoler!?

mvh P@ppi

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-26 21:53
Ursprungligen av pappi76:

Tja! är i Grekland just nu. köpte min iphone 3g 16gb igår och den var upplåst! finns de intresse kan jag köpa fler. för pris och info kolla på hemsidan. Billigakonsoler.se - Sveriges lägsta priser på chippade spelkonsoler!?

mvh P@ppi

du borde skriva att garantin bara gäller i grekland.

Ursprungligen av zappee:

du borde skriva att garantin bara gäller i grekland.

Det vet de flesta redan tror jag eftersom det alltid varit så på alla varor köpta utomlands..:tveksam:

Ursprungligen av Pain Reaper:

Det vet de flesta redan tror jag eftersom det alltid varit så på alla varor köpta utomlands..:tveksam:

Eh, va?
Köper du tex en iPod har du world wide garanti.
Så brukar det bara med teknikprylar.

Ursprungligen av Pain Reaper:

Det vet de flesta redan tror jag eftersom det alltid varit så på alla varor köpta utomlands..:tveksam:

Där har du faktiskt fel... Jag har fått ett flertal powerbooks reparerade i annat land än det de köptes. iPhone är ett undantag från Apples vanliga världsgarantiåtagande.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-27 13:19
Ursprungligen av jazzdevil:

Där har du faktiskt fel... Jag har fått ett flertal powerbooks reparerade i annat land än det de köptes. iPhone är ett undantag från Apples vanliga världsgarantiåtagande.

Stämmer precis! Har redan tagits upp i tråden flertal ggr.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-27 13:27

Kan jag få bekräftat att det går att köpa iphone 3g i grekland, olåst, obunden fritt att använda vilket simkort som helst, även svenska i sverige?, tycker det är lite delade meningar här!

Jazzdevil du säger att det går att köpa obundet och olåst, men sedan säger du att du väntar på operatörsbyte :S?

Vad är föresten priset för 16giggare respektive 8giggaren?, drar till grekland på söndag så, jazzdevil du som kan det, är det prepaid man ska fråga om eller helt enkelt utan operatör ?

Best Regards
Patrick Persson

Ursprungligen av Pubne:

Kan jag få bekräftat att det går att köpa iphone 3g i grekland, olåst, obunden fritt att använda vilket simkort som helst, även svenska i sverige?, tycker det är lite delade meningar här!

Jazzdevil du säger att det går att köpa obundet och olåst, men sedan säger du att du väntar på operatörsbyte :S?

Vad är föresten priset för 16giggare respektive 8giggaren?, drar till grekland på söndag så, jazzdevil du som kan det, är det prepaid man ska fråga om eller helt enkelt utan operatör ?

Best Regards
Patrick Persson

Ja, jag kan bekräfta att det går att köpa iPhone 3G i grekland, operatörsobunden, går att använda utländska (ex.vis svenska) simkort fritt. Detta har bekräftats även av Vodafones tekniska support till mig via telefon.

Patrick, jag har bett om en telefon via operatörsbyte (ta med mig gamla numret och få luren ite billigare) och har utöver detta köpt två telefoner kontant.

Jag kan bara priset på 16 gigaren som är 569 EUR. Man får inte med något kort eftersom priset avser bara telefonen.

Sen vet jag inte hur det är med identifiering/person-social nummer. Jag är svensk och grekisk medborgare och köpte telefonerna enkelt med mitt grekiska ID-kort.

Det finns dessutom en begränsning på 1-2 telefoner per kund (endast telefonen, inte tills. m. abbonemang) som går att komma runt om man som jag känner många personer i rätt position

Hope this helst,

/Dimitris (jazzdevil)

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-27 17:21

Tack Jazzdevil för mycket bra information även via pm, jag kan nu själv bekräfta angående svenskt medborgaskap och handla iphone i greekland, enligt supporten var det inte några problem öht.

Längtar redan

Ingen orsak, kul att jag kunde hjälpa till.

Mvh,

/Dimitris (jazzdevil)

Ursprungligen av Pubne:

Tack Jazzdevil för mycket bra information även via pm, jag kan nu själv bekräfta angående svenskt medborgaskap och handla iphone i greekland, enligt supporten var det inte några problem öht.

Längtar redan

Ursprungligen av jazzdevil:

Där har du faktiskt fel... Jag har fått ett flertal powerbooks reparerade i annat land än det de köptes. iPhone är ett undantag från Apples vanliga världsgarantiåtagande.

Ok. Tackar för lite mer info inom området

Jag själv har iaf alltid räknat med att bara ha garanti i det land min vara är köpt i (är för mig en självklarhet, därför jag inte tänkte på att andra inte visste).. Visste inte heller att Apple har den där "Världs-garantin" på många av sina produkter.. Äger bara 2 produkter från Apple, iPhone 2G & 3G, och är inte så insatt i deras policy osv.. Men nu vet jag lite mer om Apple iaf

Edit....

Ursprungligen av pappi76:

Tja! är i Grekland just nu. köpte min iphone 3g 16gb igår och den var upplåst! finns de intresse kan jag köpa fler. för pris och info kolla på hemsidan. Billigakonsoler.se - Sveriges lägsta priser på chippade spelkonsoler!?

mvh P@ppi

Vad skulle en iphone 3g 16gb vit kosta om du köpte en till mig. Bor i Malmö?

Ang. Grekland: Kan bekräfta att iPhone säljs obunden efter tre samtal med Vodafones telefonsupport, ett av dem med en tekniker. Det ska funka att använda vilket utländskt simkort som helst. Garantin är det värre med, så här står det på pappret jag fick till mina telefoner (inte ordagrant översatt):

Serviceprocessen består av fyra alternativ:
1. Mottagande i affär där problemet beskrivs o registreras
2. Kontroll vid ett servicecenter inom 48 timmar, om felet inte kan rekonstrueras skickas telefonen tillbaka till butik utan att något görs
3. Om fel konstateras och det finns garanti ersätts telefonen med en ny
4. Om det inte finns garanti
a. telefonen bedöms kunna repareras -> man får köpa en till reducerat pris (ungefär halva)
b. telefonen kan inte repareras -> man får köpa en till reducerat pris (drygt halva priset)

Garantivillkor
12 månaders garanti som Apple utfärdat (men om jag förstått det hela är det affären som hanterar garantiärenden). *** Telefoner som inte köpts av Vodafone Grekland täcks inte av garantin o returneras omedelbart ***

Det ser alltså ut som om Vodafone INTE reparerar telefoner köpta t.ex. hos Telia. Detta borde gälla åt bägge håll tycker man. Hur som helst, hoppas detta hjälper någon.

--- Självreklam ---

Jag tillbringar mycket tid i Grekland och kan språket, så av det skälet har jag fått köpa 3 nallar, alla svarta 16gigare. En av dem ligger fortfarande i butiken o väntar på att min förra operatör ska godkänna operatörsbytet jag ansökt om, de andra ligger på köksbordet och har lagts ut på eBay. Funderar dessutom på att ta med mig, alternativt skicka lite telefoner till Sverige vid tillfälle eftersom jag jobbar i bägge länderna. Messa om ni vill ha en telefon, trots att den bara kan repareras där den köpts.

Damn! Jag kollade hur mkt min mobilräkning skulle legat på nu om det inte hade varit för Comviq's 1GB - 39:-/mån.. Känns som att jag inte sluppit undan lika lätt om det varit med Telias abonnemang.. För tillfället är jag uppe i ca 13.500:- alt som allt.. Men tack vare de 39:- slipper jag nog undan med kanske 200:- om jag har otur

Ännu en anledning till att köpa iPhone 3G utomlands

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-28 10:13

Comviq 1gb, är det en tillägstjänst eller, funkar de på kontant?

Ursprungligen av Pubne:

Comviq 1gb, är det en tillägstjänst eller, funkar de på kontant?

Japp, det är en tilläggstjänst och den fungerar med Comviq Kontant, det har Comviq Kundsupport sagt till mig! Bara att ringa dom och säga att du vill ha det, dagen efter är det klart

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-28 17:04
Ursprungligen av Pain Reaper:

Damn! Jag kollade hur mkt min mobilräkning skulle legat på nu om det inte hade varit för Comviq's 1GB - 39:-/mån.. Känns som att jag inte sluppit undan lika lätt om det varit med Telias abonnemang.. För tillfället är jag uppe i ca 13.500:- alt som allt.. Men tack vare de 39:- slipper jag nog undan med kanske 200:- om jag har otur

Ännu en anledning till att köpa iPhone 3G utomlands

Ja, eller så hade det kostat 199kr för fri data...

Ursprungligen av zappee:

Ja, eller så hade det kostat 199kr för fri data...

Bara 99:- hos Comviq;)

Radannonserna uppdaterade

Nya radannonser

Jag passar också på att bjuda ut telefoner till användarna på 99.se, välkommen att skicka PM vid intresse av att köpa telefon eller få hjälp med frågor.

--- Tillägg (editering)

Kolla gärna min radannons under radannonser för priser, leverans och information om kvitton osv.

--- Slut tillägg

Senast redigerat 2008-08-28 22:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-29 15:57

Det skulle vara intressant att höra vilka som fått tag i sina lurar. Alltså från vilket land, är man nöjd med luren och vilket abonnemang man kör? Har du stött på något problem?

Själv kör jag med en lur från Italien och allt fungerar klockrent. Kör med 3s Business med obegränsad 7.2 surf. Upplever nästan att deras 3G fungerar nära på som min WIFI hemma. Helt klart bästa mobilen jag någonsin haft.

Bevaka tråden