- Dego
- Medlem ●
- Stockholm
electro-music.com :: View topic - revised 292c LPG PCB layout...
292 Buchla LPG med resonance...
Nu kan man lägga en pre-order...
electro-music.com :: View topic - Buchla "292c Resonant" Lopass Gate PCB Project-Interested?
Här antecknar man ssitt intresse för sin LPG 292c med resonance....
Uh, vad långa förvirrande trådar...
Forum är inte alltid så smidigt (utbrast han mitt i forumet)
Är det ett och samma projekt, eller två olika? De kretskort jag ser ser nog olika ut.
Men vafför gör dom inte ett dual eller quad-kort? Det är ju flera kubikmeter luft mellan kanterna och själva kretsen på detta kort!
håller med. Men vi har ju bara sett prototypen. Han ska ju lägga till en del så kanske blir det lite editering. MEn knappast ett dual eller quad.. De flesta verkar ju vilja ha quad med...
Vi kanske ska gnälla lite och göra våra röster hörda...:tveksam:
Jag ritar hellre nåt ännu obskyrare! Fint om nån annan gör jobbet ibland... men då får det vara ungefär som man själv vill ha det, annars går man över ohm efter watten! O:-) Hoppas snubben inser fakta och gör åtminstone dual-kort, nästan alla beställer ju ändå 4 eller 8.
mr, har du använt Eagle? Om vi lär oss samma program så blir allt lättare! Jag tragglar om kvällarna, schemadelen är enkel men det blir inte så snygga kort än!
Jag har inte hunnit kolla på det än tyvärr. Men jag vill & ska!
Apropå traggel & snygga kort - ärligt talat, frågan är om det inte vore både lättast och snabbast(!) att rita dem för hand. Om man inte behöver hjälp med ledaroptimering, simulering och tjafs.
mr, har du använt Eagle? Om vi lär oss samma program så blir allt lättare! Jag tragglar om kvällarna, schemadelen är enkel men det blir inte så snygga kort än!
Jag kör Eagle så om du har frågor så hör gärna av dig ... Jag uppgraderade nyligen min licens till 5.2 vilken var en klar förbättring mot tidigare.
Jag kör Eagle så om du har frågor så hör gärna av dig ... Jag uppgraderade nyligen min licens till 5.2 vilken var en klar förbättring mot tidigare.
Tack! Jag gör lite basic inverterare och sånt först för att lära mig, rätt skoj höstkvällsaktivitet!
Japps, ELFA-nr 64-635-09, fast kostar typ 20kr stycket....är det bara jag som stör mig på att ELFA tagit bort "visa alla produktibilder i kategorin"-funktionen på sin uppdaterade site?
Nej, vi vill garotera deras webbansvarige...:cool:
Skönt att man hade 10st kretskort i brevlådan från CGS när man väl kom hem!
Dags att beställa några nya
hjelp!!! jag är rädd för din modular... lätt mest koola och med flest knasmoduler va? ? hjelp!
Zthee: skönt att du är tillbaka, byggtrådarna har varit lite tysta när du var borta!
Hur var japan?
Jag har CAD:at ett fyrdubblet inverterkort av Roman Sowa-modell.
Ytmonterat och pyttelitet. Jag gjorde det som ett test men om någon vill ha det så borde det funka fint. Själv tänkte jag integrera det i ett större kort till mina SAS:VCO:er.
Jag har CAD:at ett fyrdubblet inverterkort av Roman Sowa-modell. Ytmonterat och pyttelitet. Jag gjorde det som ett test men om någon vill ha det så borde det funka fint. Själv tänkte jag integrera det i ett större kort till mina SAS:VCO:er.
Coolt!
Vi borde fixa kort till en YASH också? Gärna ytmonterat och pyttelitet Kanske dags att pilla lite i eagle? Så får vi se om det kanske kan bli någoting man kan etsa med..