Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Falköping
  • 2009-06-17 21:27
Ursprungligen av akerstrom:

Gick snabbt för mig, en kvart kanske.

hur mycket hade du på din iphone???

Ursprungligen av dalan1:

hur mycket hade du på din iphone???

Oj, det var visst bara dryg 9GB..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 21:22

mobileme verkar vara nere=/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 21:24

från find my iphone:

Map reflects device's approximate location as of 12:23 PM on June 17, 2009.
Refining location. This may take up to three minutes.

Borde det inte vara Svensk tid?

Ursprungligen av djdisc:

från find my iphone:

Map reflects device's approximate location as of 12:23 PM on June 17, 2009.
Refining location. This may take up to three minutes.

Borde det inte vara Svensk tid?

Låter som en inställning, hos mig är det rätt tid.

  • Medlem
  • Grums
  • 2009-06-17 21:26

jag har sladden i nu, hur är det man ska göra sen med internetdelning, jag har inte en mac.

Detta var underligt. Först så funkade Internetdelning hur bra som helst, via sladd, Bluetooth vill jag inte testa. Men nu finns inte den menyn kvar längre, den försvann när jag kopplade in telefonen i min MacBook igen.. jävligt snopet..

Första gången fick även jag upp att man var tvungen att aktivera tjänsten hos Telia, men så klickade jag på "länken" igen och då kom jag in och kunde aktivera Internetdelning...

Men nu, som sagt, finns inte den länken längre.. konstigt..

Är det fler som har detta?

Ursprungligen av MRM-Racing:

Är det fler som har detta?

Jag har det inte... Körde du en beta innan?

Ursprungligen av Capeman:

Jag har det inte... Körde du en beta innan?

Jo beta 5 men uppdaterade till denna som troligen är samma men skiljer lite i storlek. Trore faktisk denna kom in när jag körde in telia_se.ipcc filen.

hur länge måste man vänta innan iphone-uppdateringsservern är uppe? Kan ju inte installera skiten nu! Har alla som inte installerat ännu samma problem??

Uppdaterade min iPhone 2G genom att välja nerladdade firmware och sedan Uppdatera + alt/option i iTunes. Fungerar perfekt.

Tänkte bara slänga in en länk som ni säkert postat redan men det är bra med en påminnelse. Apple har en bra sida för alla inställningar här:
http://www.apple.com/iphone/how-to/

Är det någon som hittat någon App med Push Notification som fungerar ännu?

Ursprungligen av Robert Olsson:

Är det någon som hittat någon App med Push Notification som fungerar ännu?

Tap Tap Revenge, som någon redan rekommenderat...

Ursprungligen av Capeman:

Tap Tap Revenge, som någon redan rekommenderat...

Ok, sorry. Jag ska vara tydligare. Någon chat app med Push Notification?

Ursprungligen av Robert Olsson:

Ok, sorry. Jag ska vara tydligare. Någon chat app med Push Notification?

Nej, men den version av Leaf Trombone som just kom ut har Push Notifications. Om jag fattat rätt.

EDIT: Haha, fick en varning när jag uppdaterade Leaf Trombone om att applikationen kan ha material som verkar stötande för personer under 17. Hehehe.

EDIT2: Shazam var det visst.

Ursprungligen av FillilutteN:

Uppdaterade min iPhone 2G genom att välja nerladdade firmware och sedan Uppdatera + alt/option i iTunes. Fungerar perfekt.

har oxå en 2G, har laddat ner en firmware på denna tråd, men det funkar inte

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 22:19
Ursprungligen av supastition:

har oxå en 2G, har laddat ner en firmware på denna tråd, men det funkar inte

Kör via iTunes, då funkar det

  • Medlem
  • 2009-06-17 21:34

Vill bara tillägga att jag har en olåst 16 GB från Italien som jag äntligen fick igenom på iTunes ;-). Tror jag försökt 15-20 ggr på 2 olika datorer med 2 olika simkort och började bli lite svettig!
Kör Tele2...

Ge inte upp och lycka till!!!

Rensade ut lite personangrepp. Vi har så trevlig stämning här, förstör den inte va?

  • Medlem
  • 2009-06-17 21:39

Någon som har svar på min fråga lite längre upp?
Behöver använda telefonen till jobbet imorgon :S

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 21:41
Ursprungligen av decar:

Någon som har svar på min fråga lite längre upp?
Behöver använda telefonen till jobbet imorgon :S

leter efter samma sak

Lite missnöjd - hade sett fram mot internetdelning och synkning av anteckningar! Och vad möts man av, jo att detta stöds bara med OSX 10.5.7 och högre! Tänk på oss Tiger-användare... snyft. Kanske blir en MBP 13" innan sommaren ändå.

Skulle någon kunna ta en skärmdump för hur det ser ut på Inställningar > Allmänt > Nätverk där man ser Internetdelning?
Nedan ser ni en bild på hur det ser ut för mig.

Ursprungligen av erikohman:

Nedan ser ni en bild på hur det ser ut för mig.

Nej, tyvärr inte.

Ursprungligen av erikohman:

Skulle någon kunna ta en skärmdump för hur det ser ut på Inställningar > Allmänt > Nätverk där man ser Internetdelning?
Nedan ser ni en bild på hur det ser ut för mig.

Bilden syns inte men saknar du menyn internetdelning behöver du återställa nätverksinställningarna eller lägga in ipcc filen manuellt.

Ursprungligen av MRM-Racing:

Bilden syns inte men saknar du menyn internetdelning behöver du återställa nätverksinställningarna eller lägga in ipcc filen manuellt.

Nu syns nog bilden.
Men vad menar du med "återställa nätverksinställningarna eller lägga in ipcc filen manuellt." ???

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-17 22:07
Ursprungligen av erikohman:

Nu syns nog bilden.
Men vad menar du med "återställa nätverksinställningarna eller lägga in ipcc filen manuellt." ???

Se där, återställning funkade för mig. Jag in under "Settings > General > Reset > Reset Network Settings". Översättning till svenska klarar du säkert av själv, men nu finns tethering-alternativet för mig. Hurra!

Edit: dock får jag "To enable tethering on this account, contact TELIA".

Positiv rapport:

Jag har en olåst iPhone 3G inköpt i Italien (ingen upplåsning eller jailbreak). Jag kör Telenor kontantkort med fri data i vanlig 3G-hastighet.

MMS fungerade direkt efter uppgraderingen. Jag gjorde inga inställningar, men ser att det finns inställningar under Inställningar/Allmänt/Nätverk/Mobilt datanätverk (Mobildata).

Internetdelning fungerar med både Bluetooth och USB. Jag parkopplade datorn till telefonen och fick frågan om jag villa använda telefonen som nätverksanslutning (eller nåt liknande). Det fungerade direkt via BT-menyn i Mac OS X. När jag kopplade in telefonen via USB fick jag en liknande fråga och strax därefter surfade jag vie telefonen kopplad med USB.

Även installationen gick smidigt.

Bevaka tråden