Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ziggy:

Haha, jag har mött en del locks (jag e hunter). Jag kör mest PvE men ibland smyger jag iväg på en AB, brukar stå och hänga vid farm Locks e tricky, men det är inte omöjligt att få ner dom, problemet är alla j-kla dots som ligger kvar och tickar! Dör oftast på grund av dom.

Cogito, jag e smått imponerad att du inte har Wotlk, är det inte svårt att motivera för andra du spelar med? Asså inget fel med det, men jag tycker det verkar vara svårt att "bli kvar"

Gillet jag är med i är ganska vilande. Av 31 figurer/spelare är kanske 3-4 aktiva för närvarande. Av dessa 31 är dessutom säkert hälften alts - står inskrivet i guild-reglerna att man får ha max 1 main och 3 alts/medlem. Anledningen till att jag inte lämnar det för ett annat är att jag trivs med de som ännu spelar. Riktigt sjysta killar/tjejer som gladeligen ger mig gems gratis eller låser upp boxar utan problem.

Jag kommer möjligen som sagt att skaffa Wotlk när jag fått upp min mage i lvl 70. Känner att jag börjat få en strategi för den här figuren nu...

Ny bild - min special tabard som man bara kan köpa om man är exalted med Sporeggar och mitt special djur - "Tiny Sporebat". Hatten utbytt mot ett par coola brillor som får "mig" att se ut som en fluga :

Ursprungligen av Ziggy:

...Cogito, jag e smått imponerad att du inte har Wotlk, är det inte svårt att motivera för andra du spelar med? Asså inget fel med det, men jag tycker det verkar vara svårt att "bli kvar"

Wotlk är inköpt, riktigt billigt :), dock ej installerat än. Tänkte förresten vänta med att skaffa snabbare mount för min mage till 3.2 men jag tröttnade på att vara långsam så jag öste ut sammanlagt 690G på utbildning och en ny mount - Swift green mechanostrider.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Wotlk är inköpt, riktigt billigt :), dock ej installerat än. Tänkte förresten vänta med att skaffa snabbare mount för min mage till 3.2 men jag tröttnade på att vara långsam så jag öste ut sammanlagt 690G på utbildning och en ny mount - Swift green mechanostrider.

Kan man fortfarande köpa det ”riktigt billigt”?
Elgiganten sa du?

Ursprungligen av star-affinity:

Kan man fortfarande köpa det ”riktigt billigt”?
Elgiganten sa du?

Har ingen aning, är hemma i Sundsvall igen men det kan vara värt att kolla. Kan ha varit ett lokalt fenomen - dvs bara den butiken, kan inte finna priset på Prisjakt eller på Elgigantens nätbutik.

  • Medlem
  • 2009-08-03 10:22
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Wotlk är inköpt, riktigt billigt :), dock ej installerat än. Tänkte förresten vänta med att skaffa snabbare mount för min mage till 3.2 men jag tröttnade på att vara långsam så jag öste ut sammanlagt 690G på utbildning och en ny mount - Swift green mechanostrider.

Härligt Cogito! Har du klivit över i Northrend än? Hur känns det tycker du? Minns när "alla" startade så var det packat med folk överallt, man kunde knappt göra quests... Lite lugnare just nu borde det vara?

Ursprungligen av Ziggy:

Härligt Cogito! Har du klivit över i Northrend än? Hur känns det tycker du? Minns när "alla" startade så var det packat med folk överallt, man kunde knappt göra quests... Lite lugnare just nu borde det vara?

Har inte varit dit än, vet inte hur jag kommer dit :">. Det första jag gjorde var att skapa en Death Knight, efter att ha varit tvungen att radera en figur, men tyvärr började det inte särskilt bra för mig. Jag dog och sedan visste jag inte hur jag skulle ta mig tillbaks till platsen där jag började. Jag tröttnade på att springa runt utan att veta vart jag skulle ta vägen och det slutade med att jag raderade min DK...

  • Medlem
  • 2009-08-03 19:48
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Har inte varit dit än, vet inte hur jag kommer dit :">. Det första jag gjorde var att skapa en Death Knight, efter att ha varit tvungen att radera en figur, men tyvärr började det inte särskilt bra för mig. Jag dog och sedan visste jag inte hur jag skulle ta mig tillbaks till platsen där jag började. Jag tröttnade på att springa runt utan att veta vart jag skulle ta vägen och det slutade med att jag raderade min DK...

Mmm, erkänner att jag inte kan DK:n alls, inte min spelstil riktigt
På hordesidan går det zeppelinare utanför orgrimmar och undercity, vet inte hur det ser ut på alliancesidan tyvärr, men gissar på nåt utanför Stormwind Försök ta dig till howling fjord, det är faktiskt otroligt vackert! Den andra "startdelen" i northrend, Borean Tundra är in lika snyggt...

Ursprungligen av Ziggy:

Mmm, erkänner att jag inte kan DK:n alls, inte min spelstil riktigt
På hordesidan går det zeppelinare utanför orgrimmar och undercity, vet inte hur det ser ut på alliancesidan tyvärr, men gissar på nåt utanför Stormwind Försök ta dig till howling fjord, det är faktiskt otroligt vackert! Den andra "startdelen" i northrend, Borean Tundra är in lika snyggt...

Tog båten som utgick från Stormwinds "nyanlagda" hamn. Gjorde några startquester, fick en bra dolk (+168 spell eller nåt) men är nu tillbaka i Outland för att tömma min questlog på uppdrag.

  • Medlem
  • 2009-08-05 09:16

Jag gillar deras sätt att förbereda expansioner. Att de höll på och bygga zeppelinartornen ganska länge innan wotlk kom, folk stod och snickrade

Innan TBC var det ju fighten vid portalen som va rätt kul!

Cogito, om du inte absolut vill avsluta alla quests i Outlands, så föreslår jag att du slänger all de questen. Det finns inte mycket man vinner på att göra dem, Northrendquesten ger dig bättre xp och bättre rewards. Jag gillade dessutom att man började känna av vintermiljöerna Dimman vid kusterna var så snygg och otäck!

BTw, 3.2 idag! Hurraaaa

Och kolla den här, mums!! http://www.maniasarcania.com/2009/06/27/ptr-32-skoll-wolf-or-spirit-beast/

Senast redigerat 2009-08-05 11:27

Aerie Peak - allience all the way

samlade ihop 8k innan wotlk så jag skulle ha mount till min DK. tog väl 12-13 dagar om jag inte minns fel. gjorde enbart daylies och sålde cloth på AH.

i början av wotlk kunde man bygga en grön chest för typ 12 saronite bars eller så. när man DE:a den chesten fick man höglv-de-stuff. så jävla gött. så jag samla ihop mig en massa bars och byggde sånna till förbannelse och dissa dem. tyvärr så nerfa dom chesten så man fick bara låglv-crap på den lite senare. tur att man kunde åka på det tåget ett tag iaf. på dessa pengar har jag stått mig till ulduar släpptes. då märkte jag att pengarna börja gå åt igen.

hur som är pengar jävligt lätt att fixa. det var det jag ville komma fram till

Min nuvarande målsättning för min mage är att nå Exalted med Sporeggar - är nästan där. Enklast få upp rep'en vore väl att göra questerna i underbog och slavepens men jag lyckas sällan hitta någon grupp som funkar så det blir att samla fertile spore istället - har 50 till att samla och med cirka en drop per 3 kills så tar det lite tid. Kollade AH men där säljs spores'en till 40G per 6 (man lämnar in dem sex och sex)

Igår försökte vi 8 gånger på Freya.. Omöjligt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-04 08:41
Ursprungligen av ru4real?:

Igår försökte vi 8 gånger på Freya.. Omöjligt..

Slåss med henne i området uppe till vänster med lilaaktig mark, mycket enklare att se hennes "spore pods" i fas två där. Fas 1 handlar enbart om att kontrollera hennes adds. AoEa inte ned de små blommorna, samtidiga explosioner kommer döda er, så gå single target istället. När ni får de tre elementarerna: ignorera Snaplashern, ta ned de andra två till ~20%, ta Snaplashern till 20%, döda alla tre. Han får en buff som gör att han gör vansinnigt mycket mer ont när han tar stryk, så minimera den buff-tiden.

  • Medlem
  • 2009-06-04 10:23

Tack för tipsen! Är fighten i princip densamma i 25man som 10man?
Rackarns va kul det är med alla inställningar på ULTRA och köra moppe på Flame Leviathan när man kör 25 man - det är ett kaos! Hade WoW varit utrustat med att "känna av" krockar mellan karaktärer så hade det slutat i katastrof
"25 car pileup in Ulduar - Burning oil mayhem!"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-05 10:58
Ursprungligen av Ziggy:

Tack för tipsen! Är fighten i princip densamma i 25man som 10man?

Så vitt jag vet gör saker i princip bara mycket ondare. Snaplashern debuffar dessutom inte med sänkt rörelsehastighet i -25, vilket den gör i -10. Jag har dock aldrig kört Freya på 25 – vi kör nästan enbart 10-manna.

Jag har en allmän undran vad gäller Battle.net. Är det meningen att man ska gratis uppgradera sitt wow-konto till ett Battle.net-konto?, har någon av Er gjort detta?, några problem?, har ni testat valideringsprogrammet som finns till iPhone??? Ok, det var inte en undran det var en hel radda

  • Medlem
  • 2009-06-05 13:23
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag har en allmän undran vad gäller Battle.net. Är det meningen att man ska gratis uppgradera sitt wow-konto till ett Battle.net-konto?, har någon av Er gjort detta?, några problem?, har ni testat valideringsprogrammet som finns till iPhone??? Ok, det var inte en undran det var en hel radda

Har inte gjort det än, men tänkte jag skulle göra det alldeles snartligen typ Det är ju en perfekt grej för mig- slippa skivor Och ja, det är gratis!

Har inte iPhone än men det verkar också va toppen, ok det är väl inga stora problem om man bara spelar från en dator, men jag hoppas lite och tycker det skulle va en bra grej. Hade ju tänkt köpa en authenticator oxå...

Dual spec - du betalar 1000 guld en gång för att kunna ha möjligheten att kunna hoppa mellan speccsen, du får alltså 2 uppsättningar med full möjlighet till att placera talentpoints som du vill. Sen för att specca om en eller båda av dem senare så kostar det normal taxa, dvs som det kostar idag när du speccar om. Hmm, minns inte vilken minsta lvl det är för att kunna använda dual-specc...

lycka till

Ursprungligen av Ziggy:

Har inte gjort det än, men tänkte jag skulle göra det alldeles snartligen typ Det är ju en perfekt grej för mig- slippa skivor Och ja, det är gratis!

Har inte iPhone än men det verkar också va toppen, ok det är väl inga stora problem om man bara spelar från en dator, men jag hoppas lite och tycker det skulle va en bra grej. Hade ju tänkt köpa en authenticator oxå...

Dual spec - du betalar 1000 guld en gång för att kunna ha möjligheten att kunna hoppa mellan speccsen, du får alltså 2 uppsättningar med full möjlighet till att placera talentpoints som du vill. Sen för att specca om en eller båda av dem senare så kostar det normal taxa, dvs som det kostar idag när du speccar om. Hmm, minns inte vilken minsta lvl det är för att kunna använda dual-specc...

lycka till

Tackar. Minsta lvl för dual-spec är 40. Samlar än så länge kosing...

  • Medlem
  • 2009-06-08 12:15

Hmm, sitter inte vid macen nu men jag undrar över den där inställningen i video settings, den som heter något om "Multisampling". Vad ska den vara inställd på? Vad är skillnaderna dem emellan?

En undran till: Dual-spec! Om man väljer detta, får man då samma antal points som man redan har i en spec för att lägga på en annan? Dvs om jag har satt ut 70pts som FireMage, får jag då(för de 1000G jag betalar) 70pts som jag kan lägga på Arcane eller Frost eller måste jag betala extra för varje point jag vill spec'a med?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-09 18:04

Multisampling är det samma som "anti aliaising" vilket betyder "kantutgämning" på svenska. Du får mindre "taggiga kanter" mella objekt och bilden upplevs renare och mjukare. Klarar din dator av det ska du aboslut ha detta påslaget (kör 4X själv).

Vad göra? Har precis nåt 60 med min alt.
Jag är paladin och vid 61 får jag min snabba häst.
Med xp bonus och utrustnings xpbonus springer jag praktiskt taget genom lvlarna.

I och med 3.2 kan jag köpa snabba hästen för 60 guld - fraktionsrabatter.
Jag vet inte vad den kostar på 61 nu... mer än 60 misstänker jag.
Jag vill hellre köpa flygande lejonet nu och bekymra mig och snabba hästen en annan dag.

3.2 kan komma i oktober om det vill sig illa.

Om du menar att du ska köpa mount nu eller vänta så köp mount nu. Du kommer bada i pengar.

jag behöver hjälp med en grej: Hur 17 funkar LFG/LFM-chatten? Jag verkar kunna "joina" den men jag kan inte skriva i kanalen. Vad gör jag för fel, hur 17 gör man?

Du skriver /4 (eller /5) innan du skriver i chatten.

Ursprungligen av Code Red:

Du skriver /4 (eller /5) innan du skriver i chatten.

Tackar. Första gången jag använde det fick jag napp/hjälp med en quest

Vilka system använder era guilder för fördelning av loot?

  • Medlem
  • 2009-06-30 20:28

Säg att ett item droppar - de som behöver (need) rollar, sen följer en koll mot vilken status de har i gillet.

1. Raider
2. Member
3. Initiate
4. Alt
5. off specc

Typ. Lite komplicerat, men med ett litet gille som vi är så funkar det bra... ta i trä.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-30 21:42
Ursprungligen av ru4real?:

Vilka system använder era guilder för fördelning av loot?

10-manna: /roll 100 med viss form av loot council
25-manna: Zero sum DKP. Main spec > off spec > alt main spec > alt off spec.

Båda fungerar fint, mycket tack vare att vi spelat i 4+ år med varandra skulle jag tro. Det finns inget optimalt system, men det finns system som passar bättre och sämre med hur gillet fungerar.

Bevaka tråden