Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är många som vill köpa från utlandet men vet inte hur man ska ta sig till så dom väntar in svenska Iphonen...

Kan ingen som är driftig ta fram en tabell över vad iPhone kostar i olika länder(inkl Sverige) när man dragit bort kostnaden för Abonnemang och Inkluderat förstagångsavgiften?
3Gs är lite svårt än om det ska vara en jämförelse med Sverige.
Men varför inte börja med 3G?
Någon som pallar.
Jag tror heller inte att det blir särskilt mycket billigare att köpa utomlands än vid abbonnemang. Dessutomfår man ju betala hela rakt av direkt vid köpet här och slippa den extra kostnaden varje månad.

Ursprungligen av theplague:

Kan ingen som är driftig ta fram en tabell över vad iPhone kostar i olika länder(inkl Sverige) när man dragit bort kostnaden för Abonnemang och Inkluderat förstagångsavgiften?
3Gs är lite svårt än om det ska vara en jämförelse med Sverige.
Men varför inte börja med 3G?
Någon som pallar.
Jag tror heller inte att det blir särskilt mycket billigare att köpa utomlands än vid abbonnemang. Dessutomfår man ju betala hela rakt av direkt vid köpet här och slippa den extra kostnaden varje månad.

Ja om nån pallar göra det skulle det va bra

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-07 12:08

Det finna en tråd enbart för utomlands diskussioner:
http://www.99.se/koepa-iphone/245851-koepa-iphone-olast-utomlands.html

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-07-07 14:53

Äh, fick säkert asbra pris från fabrik bara

mm tror jag med...

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-07 15:00

hoppas inte nån stackare går på det där bara!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-07 15:23

Det gör dom. Har ni tradera konto anmäl annonsen bara. Hade jag haft ett konto hade jag gjort det men använder inte skit tradera utan bara ebay och tyvärr funkar inte samma konto där.

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-07-07 15:34

Redan avslutad

LOL folk är ju dumma som lägger bud och köper , Det är 80 procent bluff annons , Stackars han / hon som kommer att bli blåsta

Vet inget om priserna i butik, MEN priserna för utbytesenheter är desamma. Det vill säga; 3GS 16GB kommer kosta lika mycket som 3G 8GB, och 3GS 32GB lika mycket som 3G 16GB. Priset för en 3G 8GB sänks med cirka 800kr.
Detta är alltså bara priserna för utbytesenheterna, men bör ju spegla priset för kunden. Det borde alltså inte bli några prisskillnader.
Dessa priser gäller från idag, så det är redan nu billigare att få en utbytesenhet.

Ursprungligen av h.cewers:

Vet inget om priserna i butik, MEN priserna för utbytesenheter är desamma. Det vill säga; 3GS 16GB kommer kosta lika mycket som 3G 8GB, och 3GS 32GB lika mycket som 3G 16GB. Priset för en 3G 8GB sänks med cirka 800kr.
Detta är alltså bara priserna för utbytesenheterna, men bör ju spegla priset för kunden. Det borde alltså inte bli några prisskillnader.
Dessa priser gäller från idag, så det är redan nu billigare att få en utbytesenhet.

Och detta var från vem?!!!?
Telia, Telenor eller Tre? Eller har alla exakt samma pris? Vart har du fått det ifrån?

Ursprungligen av theplague:

Och detta var från vem?!!!?
Telia, Telenor eller Tre? Eller har alla exakt samma pris? Vart har du fått det ifrån?

Detta gäller Telenor, men borde gälla för alla operatörer eftersom uppgifterna kommer från dokument från Apple. Kan tillägga att dessa priser gäller får alla europeiska länder.

Ursprungligen av h.cewers:

Detta gäller Telenor, men borde gälla för alla operatörer eftersom uppgifterna kommer från dokument från Apple. Kan tillägga att dessa priser gäller får alla europeiska länder.

Fint!

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-07-07 22:33

Sen är det väl upp till varje operatör att slänga på några extra kronor för att mjölka...eller?

Ursprungligen av qom:

Sen är det väl upp till varje operatör att slänga på några extra kronor för att mjölka...eller?

Ingen kommer uppskatta ett högre pris, så jag tror att det blir samma eller möjligtvis lägre.

Ursprungligen av h.cewers:

Ingen kommer uppskatta ett högre pris, så jag tror att det blir samma eller möjligtvis lägre.

Det luktar illa om dina argument. Hade det varit samma prissättning som gäller hade de knappast hållit på informationen. Ditt "dokument från apple" duger inte riktigt som tillförlitlig källa här är jag rädd.

Ursprungligen av PeeMaN:

Det luktar illa om dina argument. Hade det varit samma prissättning som gäller hade de knappast hållit på informationen. Ditt "dokument från apple" duger inte riktigt som tillförlitlig källa här är jag rädd.

Jag spekulerar bara. Det är som sagt inga priser som Telenor har satt, utan Apple. Vi får helt enkelt vänta och se vad det blir för abonnemang.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Eftersom dollarn är två kronor dyrare idag än när 3G lanserades, och jag antar ett du refererar till priset på 3G i dollar, så blir 3Gs (om den kostar lika många dollar) ca. 1000 kr dyrare. Dessutom tror jag att 32GB-modellen blir dyrare, hust för att den är 32GB. För när väl vi står där i butiken, med myssen i hand, spagrisen på disken och med hammaren i handen, så bryr vi oss inte om det står 6000 eller 7000 kr på prislappen och detta vet Apple/handlarna om…

De flesta iPhone-wannabees på marknaden har ett kontantpris på mellan 6-7 kkr idag. Jag har snart pröjsat närmare 5000 kr för min SE W960, som förvisso har tangentbord med ÅÄÖ på den tryckkänsliga skärmen. Alltså har jag har inga problem med att hosta upp 7000 kr för en 3Gs. Den är allt min SE-lur inte är och kunde man lägga 5 kkr på en SE-lur så är det inte orimligt att pröjsa 7kkr för en 3Gs

Det är samma pris i euro, och i SEK. Vårt pris i SEK har inte förändrats.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-07 23:40
Ursprungligen av h.cewers:

Ingen kommer uppskatta ett högre pris, så jag tror att det blir samma eller möjligtvis lägre.

Eftersom dollarn är två kronor dyrare idag än när 3G lanserades, och jag antar ett du refererar till priset på 3G i dollar, så blir 3Gs (om den kostar lika många dollar) ca. 1000 kr dyrare. Dessutom tror jag att 32GB-modellen blir dyrare, hust för att den är 32GB. För när väl vi står där i butiken, med myssen i hand, spagrisen på disken och med hammaren i handen, så bryr vi oss inte om det står 6000 eller 7000 kr på prislappen och detta vet Apple/handlarna om…

De flesta iPhone-wannabees på marknaden har ett kontantpris på mellan 6-7 kkr idag. Jag har snart pröjsat närmare 5000 kr för min SE W960, som förvisso har tangentbord med ÅÄÖ på den tryckkänsliga skärmen. Alltså har jag har inga problem med att hosta upp 7000 kr för en 3Gs. Den är allt min SE-lur inte är och kunde man lägga 5 kkr på en SE-lur så är det inte orimligt att pröjsa 7kkr för en 3Gs

Ursprungligen av Jeppe_E:

Eftersom dollarn är två kronor dyrare idag än när 3G lanserades, och jag antar ett du refererar till priset på 3G i dollar, så blir 3Gs (om den kostar lika många dollar) ca. 1000 kr dyrare. Dessutom tror jag att 32GB-modellen blir dyrare, hust för att den är 32GB. För när väl vi står där i butiken, med myssen i hand, spagrisen på disken och med hammaren i handen, så bryr vi oss inte om det står 6000 eller 7000 kr på prislappen och detta vet Apple/handlarna om…

De flesta iPhone-wannabees på marknaden har ett kontantpris på mellan 6-7 kkr idag. Jag har snart pröjsat närmare 5000 kr för min SE W960, som förvisso har tangentbord med ÅÄÖ på den tryckkänsliga skärmen. Alltså har jag har inga problem med att hosta upp 7000 kr för en 3Gs. Den är allt min SE-lur inte är och kunde man lägga 5 kkr på en SE-lur så är det inte orimligt att pröjsa 7kkr för en 3Gs

Priserna på 3G har redan justerats mot dollarn en gång. Menar du att de måste justeras ytterligare?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-08 00:11
Ursprungligen av poqapontus:

Priserna på 3G har redan justerats mot dollarn en gång. Menar du att de måste justeras ytterligare?

Det visste jag inte... Då är det istället frågan om när de justerades?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-08 02:52
Ursprungligen av Jeppe_E:

Eftersom dollarn är två kronor dyrare idag än när 3G lanserades, och jag antar ett du refererar till priset på 3G i dollar, så blir 3Gs (om den kostar lika många dollar) ca. 1000 kr dyrare. Dessutom tror jag att 32GB-modellen blir dyrare, hust för att den är 32GB. För när väl vi står där i butiken, med myssen i hand, spagrisen på disken och med hammaren i handen, så bryr vi oss inte om det står 6000 eller 7000 kr på prislappen och detta vet Apple/handlarna om…

De flesta iPhone-wannabees på marknaden har ett kontantpris på mellan 6-7 kkr idag. Jag har snart pröjsat närmare 5000 kr för min SE W960, som förvisso har tangentbord med ÅÄÖ på den tryckkänsliga skärmen. Alltså har jag har inga problem med att hosta upp 7000 kr för en 3Gs. Den är allt min SE-lur inte är och kunde man lägga 5 kkr på en SE-lur så är det inte orimligt att pröjsa 7kkr för en 3Gs

Håller helt med dig ang. priset. Jag hade köpt en SE w960 några månader innan iPhone 2g släpptes. Jag höll mig i ca 2 månader efter lansering och köpte mig en iPhone istället. Tro fasen folk betalar 8000 tusen för en iPhone då det är APPLE, en otroligt hypad lur och en bra sådan också för den delen. Det är ett varu märke/kultur lika mycket som det är en telefon.
Folk kan betala 5 tusen för en jacka då kan man betala lika mycket och lite till för en telefon.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-07 23:41
Ursprungligen av qom:

Sen är det väl upp till varje operatör att slänga på några extra kronor för att mjölka...eller?

Det är abonnemangen de tjänar pengar på, inte att sälja mobilen.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Eftersom dollarn är två kronor dyrare idag än när 3G lanserades, och jag antar ett du refererar till priset på 3G i dollar, så blir 3Gs (om den kostar lika många dollar) ca. 1000 kr dyrare. Dessutom tror jag att 32GB-modellen blir dyrare, hust för att den är 32GB. För när väl vi står där i butiken, med myssen i hand, spagrisen på disken och med hammaren i handen, så bryr vi oss inte om det står 6000 eller 7000 kr på prislappen och detta vet Apple/handlarna om…

De flesta iPhone-wannabees på marknaden har ett kontantpris på mellan 6-7 kkr idag. Jag har snart pröjsat närmare 5000 kr för min SE W960, som förvisso har tangentbord med ÅÄÖ på den tryckkänsliga skärmen. Mne jag har inga problem med att hosta upp 7000 kr för en 3Gs. Den är allt min SE-lur inte är

Var står att han räknar i dollar?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-07 23:44
Ursprungligen av zappee:

Var står att han räknar i dollar?

Ingenstans, men eftersom han nämner att det är samma pris till alla i Europa, så lär det inte vara sekiner

jag tror, precis som de senaste macarna som fick samma pris i USA, men ett något högre pris i Sverige. Detta till följd av dollarkursen.

Det va iofs flera månader sedan (och mot euron tydligen).
se http://www.idg.se/2.1085/1.208449/telia-hojer-priset-pa-iphone

Iphone+Tele2

Fick ett (reklam-) mejl från kontorsvaror.se i morse där de erbjuder Iphone med Tele2-abonnemang, dels för företag men också för privatabonnemang.:p
Kollar in Tele2:s hemsida och hittar där, ingenting??:(
Nån som vet nåt?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-08 10:10
Ursprungligen av par.engberg:

Fick ett (reklam-) mejl från kontorsvaror.se i morse där de erbjuder Iphone med Tele2-abonnemang, dels för företag men också för privatabonnemang.:p
Kollar in Tele2:s hemsida och hittar där, ingenting??:(
Nån som vet nåt?

Finns på hemsidan nu.. Men det vet i katten om det var så attraktivt att betala 5800 kr för en 3G 16GB nu... 1000 kr cash + 4800 kr på avbetalning... plus då 369 kr/mån.

"TELE2 Kompis Pott 369
369kr/månaden inkl. moms
Ring till alla Tele2- och Comviq-mobiler för 0 kr/min.
Och för bara 69 öre/min till alla andra. Du använder hela månadsbeloppet på 369kr till att ringa, SMS:a, MMS:a och surfa för. En väldigt bra affär helt enkelt.

SMS och MMS 69 öre/st, Öppningsavg 79 öre/samtal.
Uppsägningstid 3 mån. Lägsta totalkostnad 13 905 kr (inträde 99kr + upplägningsavgift 150kr + 24 mån x 369kr + 200kr förhöjd månadsavgift). För fullständig info se tele2.se"

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-08 10:02

Såg nu att Telenor sänkt sitt pris på 3G 8GB från 7200 kr (något sådant, minns inte exakt) till "fyndpriset" 6168 kr. Utan abonnemang, men låst till Telesnor. De verkar inte ha alla hästar i hagen. Telia tar fortfarande 5995 kr (vilket således är udda, eftersom Telenor har sänkt med 1000 kr). Men hos Telia får man 600MB fri surf. Borde inte telia justera priset också, med tanke på Apples utspel? Eller de kanske väntar och gör allt samtidigt som de prissätter 3Gs...

Idag är det 23 dagar kvar... Men herreguuud vad segt det är nu.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Såg nu att Telenor sänkt sitt pris på 3G 8GB från 7200 kr (något sådant, minns inte exakt) till "fyndpriset" 6168 kr. Utan abonnemang, men låst till Telesnor. De verkar inte ha alla hästar i hagen. Telia tar fortfarande 5995 kr (vilket således är udda, eftersom Telenor har sänkt med 1000 kr). Men hos Telia får man 600MB fri surf. Borde inte telia justera priset också, med tanke på Apples utspel? Eller de kanske väntar och gör allt samtidigt som de prissätter 3Gs...

Idag är det 23 dagar kvar... Men herreguuud vad segt det är nu.

Säker på att det är sänkt? Är rätt säker på att den alltid kostat så mycket.

Bevaka tråden