- macgunde
- Medlem ●
- Västervik
Skrevs ursprungligen av ohennig
Eller så öppnar man port 3689 i brandväggen, och eventuellt sätter portforwarding till datorn med låtarna om man sitter bakom en router.
Det där får jag inte att funka bakom en iptables firewall. Portforwarding på, men icke då.
Ciryon
Fy saatan vilken grym funktion! Jag är mycket imponerad måste jag säga. Det är väl ingen nyhet att man kan streama mp3:or, t ex i WinAmp för Windows kan man välja att streama ut precis det man lyssnar på för tillfället. Det betyder att andra kan connecta till dig men de hör bara det du lyssnar på just för tillfället, dvs det blir som radio.
Men i iTunes4 däremot ju en användare tillgång till hela musikarkivet hos den man anluter sig till, vilket jag tycker är ruskigt ballt. Då man ju välja och vraka och själv välja vilka låtar man vill lyssna på. Det känns ju nästan som om man får några tusen låtar till, i sitt eget arkiv och man behöver inte downloada ett smack. Sen hackar det inte ett skit, utan går som på räls! Det låter ju precis lika bra som när man lyssnar på en låt från sitt eget arkiv, trots att man streamar. Själv har jag Telia ADSL 0,5 Mbit och det går som smort, vad har ni själva för anslutning?
Det var några som hade en hel del sjöna beats... b la "Surak" som hade en hel del trevliga techno/dance låtar.
Tror ni denna funktion dyker upp i iTunes för Windows?
Kan alltid lyssna lite hos mig på:
213.66.84.122
lösen: fredrik
Har för tillfället bara 999 låtar, var tvungen att blåsa om burken nyss. Datorn står på lite titt som tätt.
//fredrik
213.113.145.172
från Pippi Långstrump till Nightwish...
Skrevs ursprungligen av David Molarin
213.113.145.172
från Pippi Långstrump till Nightwish...
Är inne just nu...lyssnar på lite Zelda-musik!
//fredrik
Skrevs ursprungligen av macgunde
Man skulle ju kunna skapa en lista med dom som vill dela ut sina iTunes biblotek.
Så kan dom som vill lägga ut sina ip nummer i listan så att 99mac användare kan ta del av varandras musik...
Skrevs ursprungligen av eQ
Exakt hur ska det se ut i Airport Admin Utility för att det ska funka att dela ut musik? Skärmdump någon?
Min Powerbook har internt IP: 10.0.1.2
Har Chello som leverantör, är det ett problem?
Använder mig av netgear roater...
jag fick gå in i roaterns webbgränsnitt och öppna Port Forwarding på port 3689
Sen har jag länkat denna port till den dator som jag ska använda för att dela ut musiken på (det interna ip nnumret på datorn). Sedan ska det bara vara att starta delningen i iTunes...
borde vara på något liknande sätt i Airporten...
lycka till
mvh Daniel:)
Du verkar vara en hyvens grabb, Oskich!
(Ja, jag är barnsligt road av Hassan)
Skrevs ursprungligen av macgunde
Använder mig av netgear roater...
jag fick gå in i roaterns webbgränsnitt och öppna Port Forwarding på port 3689
Sen har jag länkat denna port till den dator som jag ska använda för att dela ut musiken på (det interna ip nnumret på datorn). Sedan ska det bara vara att starta delningen i iTunes...
borde vara på något liknande sätt i Airporten...
lycka till
mvh Daniel:)
Har provat "allt". Funkar ej.
Skrevs ursprungligen av eQ
Exakt hur ska det se ut i Airport Admin Utility för att det ska funka att dela ut musik? Skärmdump någon?
Min Powerbook har internt IP: 10.0.1.2
Har Chello som leverantör, är det ett problem?
http://surak.rsn.bth.se/unsorted/airport.pdf
Så ser det ut i mina airport inställningar.
Kontrollera oxo att du inte har brandväggen igång på din dator under Sharing i System Prefs.
Skrevs ursprungligen av surak
http://surak.rsn.bth.se/unsorted/airport.pdf
Så ser det ut i mina airport inställningar.
Kontrollera oxo att du inte har brandväggen igång på din dator under Sharing i System Prefs.
Ok, tack, antar att det bara är 3689-inställningen som behövs för iTunes? Jag har precis den inställningen men det funkar inte. Måste vara Chello som är problemet...
Skrevs ursprungligen av oskich
shit... 8 användare direkt :eek:
I'm one of them!
//fredrik
Jag har haft 4-5 användare anslutna i ett antal timmar nu. Jag saknar funktionen att se vilka som är anslutna samt vad de lyssnar på.
En annan irriterande grej är att PTHTtunesNotifier inte fungerar när man lyssnar på någon annans låtar.