Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lite elak vill jag vara och hoppas att alla som "öser galla" över Telia också kommenterar Tre och Telenor:)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-23 13:21

Därför jag sa rykte eftersom jag anser att står det inte på hemsidan så är det inte i mina ögon officiellt.
men men nu får vi se när det dyker upp helt enkelt.

Ursprungligen av Mindmeld:

Därför jag sa rykte eftersom jag anser att står det inte på hemsidan så är det inte i mina ögon officiellt.
men men nu får vi se när det dyker upp helt enkelt.

När det gäller Telenor är det inte ens officiellt när det står på hemsida. Vi minns väl alla säljstart 9/7 samt "förhandsbokning" som ändrades till "intresseanmälan"

Och för att svara Imported_Matte så är det som Goflorp skriver, det är populärt att hacka på Telia fast de är de enda som vågar säga något. Det är kanske så att Telenor/3 kommer med bättre erbjudanden än Telia till sist, men eftersom så många klagar på Telia ("sena", "dåliga erbjudanden", etc) så tycker jag inte att det skadar med lite balans eftersom det är bara Telia så här långt som står för vad de har sagt och säger ingenting som de inte kan stå bakom.

Sedan att erbjudandet så här långt kanske inte är världens bästa är en annan sak, men är man först så kan man ta ut högre marginaler. Så fungerar marknaden...

3Total

check this out, man kan dock inte välja det än...

  • Oregistrerad
  • 2009-07-23 13:47

Antingen så är det någon miss i kommunikationen på 3 och någon har varit för snabb/fått fel information eller så kommer mailet snart, vi hoppas på det sista! Jag håller dock med, dom borde lagt in ett nytt om det har blivit fel eller låtit det varit kvar om mailet hade kommit idag.

Ursprungligen av imported_matte:

Antingen så är det någon miss i kommunikationen på 3 och någon har varit för snabb/fått fel information eller så kommer mailet snart, vi hoppas på det sista! Jag håller dock med, dom borde lagt in ett nytt om det har blivit fel eller låtit det varit kvar om mailet hade kommit idag.

Eller så är Tre jubelklåpare och har Noll Koll.....

  • Oregistrerad
  • 2009-07-23 14:29
Ursprungligen av Goflorp:

Eller så är Tre jubelklåpare och har Noll Koll.....

Låt mig gissa, du har telia?

Ursprungligen av imported_matte:

Låt mig gissa, du har telia?

Tänkte bara balansera lite, alla är ju så glada att hacka på Telia hela tiden.
Det kan ju vara så om vi nu skall SPEKULERA (det enda som sker här) att Tre
har gjort bort sig. Någon som skulle göra någots katt är sjuk eller vafan som helst.

En del saker händer när de händer. Acceptera det.

Lite mera Manjana-känsla skulle inte skada för många här.
Det är fortfarande över en vecka kvar tills luren finns att köpa.

  • Oregistrerad
  • 2009-07-23 14:11
Citat:

Säljstart för iPhone 3G, 3GS 16 och 32 GB är fredag 31. Anmäl intresse nu på Start Privat så att du kan vara säker på att få din.

Precis från 3 twitter. Inget nytt dock. iPhone 3G förstod jag att dom skulle sälja eftersom sökte man på deras hemsida fick man upp iPhone 3G, iPhone 3GS 32GB (vit och svart) och iPhone 3GS 16GB (vit och svart).

  • Oregistrerad
  • 2009-07-23 15:13

Visst gjorde dom lite fel genom att ta bort det men lugn i stormen, dagen är inte slut än. Jag gissar att det kommer runt 15.45.

Hmm... Jag hoppas att telefonen är gratis till den månadskostnaden... och med tanke på vad folk har tyckt om Telias förhandserbudande så förväntar jag mig en del rabalder kring detta erbjudande.

Och det är ju bra att videosamtal inom 3s nät ingår i en telefon som inte kan det:)

Men.. här står det också att man har tre månaders uppsägningstid. Undrar hur det ska tolkas?

Ursprungligen av BlackSmp:

Hmm... Jag hoppas att telefonen är gratis till den månadskostnaden...

skulle tyvärr inte tro det. en fingervisning kan ju vara att välja htc magic och 3:s abb fastpris.
tyvärr blir inte mobilen gratis...

men detta verkar ju vara ett iPhone anpassat abb så man vet aldrig. hoppas hoppas:cool:

Ursprungligen av lilleskutt:

skulle tyvärr inte tro det. en fingervisning kan ju vara att välja htc magic och 3:s abb fastpris.
tyvärr blir inte mobilen gratis...

men detta verkar ju vara ett iPhone anpassat abb så man vet aldrig. hoppas hoppas:cool:

Intressant prissättning. Du får en Magic på köpet med 3Pott499 och 24 månaders bindning men den kostar 69:- om du tar fastprispotten.

Men som du skriver, vi får vänta in resten av informationen

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-23 16:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Men.. här står det också att man har tre månaders uppsägningstid. Undrar hur det ska tolkas?

Att du efter 15 eller 21 månader (beroende på vilken bindningstid du valt) bör vara påpasslig att säga upp abbonemanget om du vill bli av med det efter att bindningstiden går ut.

Ursprungligen av zippe8:

Att du efter 15 eller 21 månader (beroende på vilken bindningstid du valt) bör vara påpasslig att säga upp abbonemanget om du vill bli av med det efter att bindningstiden går ut.

Det var så som jag tolkade det först, men när jag gjorde en provbeställning så kom det upp en minsta totalkostnad för abbonemanget som motsvarade tre månader. Det var därför som jag blev fundersam.

Men det är troligen så att de är inte är klara ännu. Det borde vara som du skriver

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-23 16:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Det var så som jag tolkade det först, men när jag gjorde en provbeställning så kom det upp en minsta totalkostnad för abbonemanget som motsvarade tre månader. Det var därför som jag blev fundersam.

Ja, eftersom du inte kan välja någon telefon i provbeställningen så blir minsta totalkostnaden nog lite felaktig. Den visar ju "Minsta totalkostnaden för bindningstiden 0 mån = 2347 kr.", vilket då innebär ingen bindningstid, och 3 månaders uppsägningstid. Hade du kunnat valt en iPhone, hade säkert bindningstiden hoppat upp till 18 eller 24, tillsammans med en ökning av totalkostnaden.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-28 18:34

Vad tror ni om förhoppningarna att få sin 3GS levererad i tid om man förbeställt av Telia?
Finns det tillräckligt till alla de som förbeställt?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-28 18:44
Ursprungligen av Pascoe:

Vad tror ni om förhoppningarna att få sin 3GS levererad i tid om man förbeställt av Telia?
Finns det tillräckligt till alla de som förbeställt?

Det kan jag nog nästan garantera att det inte finns.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-28 20:10

Läste precis på Telia hemsida att det va begränsat antal och först till kvarn som gällde....

Undra om de skulle skriva på sidan om det va fullt på förhandsbokningen....?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-28 20:44
Ursprungligen av Pascoe:

Läste precis på Telia hemsida att det va begränsat antal och först till kvarn som gällde....

Undra om de skulle skriva på sidan om det va fullt på förhandsbokningen....?

Jag har beställt en. Med tanke på att det inte gick att välja något annat betalningssätt än Postförskott så ska man nog inte räkna med att ha telefonen på fredag Eller nästa vecka heller för den delen.
Dock kan man ju tycka att dom borde stänga förhandsbeställningen om dom vet att det är slut. Men dom kanske inte heller vet hur många telefoner dom kommer få?
Dom vill heller säkert inte ligga ute med för stort lager i fall det skiter sig, vilket det i och för sig inte lär göra..

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-28 20:49

Sant! Jag kommer iaf bli besviken om jag inte får någon på fredag. Portat mitt nr från tre til telia och det va dom ju snabba med att fixa så nu funkar inte mitt tre abonnemang

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-28 20:51
Ursprungligen av Pascoe:

Sant! Jag kommer iaf bli besviken om jag inte får någon på fredag. Portat mitt nr från tre til telia och det va dom ju snabba med att fixa så nu funkar inte mitt tre abonnemang

Haha fasen vad lurigt. Jag beställde min igår så ännu har inget hänt. På grund av det räknar jag heller inte med att få den inom en vecka.. Får fixa ett kontantkort om det skiter sig..

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-28 20:53

Ja lite jäkligt att fixa porten och sen inte leverera, men vi får se!!! Kanske bättre att köa som man gjorde sist

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-28 20:56
Ursprungligen av Pascoe:

Ja lite jäkligt att fixa porten och sen inte leverera, men vi får se!!! Kanske bättre att köa som man gjorde sist

Trist om det regnar
Men dom kan ju vara riktigt fula. När 3G kom förra året så beställde min kollega ganska långt innan releasedatumet. Men dom makulera hans order, utan att kontakta honom först, bara för han inte hade registrerat sitt kontantkort han hade innan.
Är ju dock inget problem om man har abonnemang, men kan vara bra att folk vet om det..

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-28 20:57

Alltså ett kontantkort han hade hos Telia eller???

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-28 20:58

Nä det var dock hos Halebop. Men är nog samma sak om man har ett Telia Refill. Har man inte reggat sig på numret så vet dom inte om man äger det eller ej, och då skiter dom i en för dom säljer telefonerna endå..

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-28 21:00
Ursprungligen av nllub:

Nä det var dock hos Halebop. Men är nog samma sak om man har ett Telia Refill. Har man inte reggat sig på numret så vet dom inte om man äger det eller ej, och då skiter dom i en för dom säljer telefonerna endå..

Aha nu förstår jag!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-28 21:50

Har säkert tagits upp här innan, men är det INGEN som vet något alls om Telenors planer/priser inför lanseringen? Dom verkar ju sjukt hemlighetsfulla, borde nästan springa ner imorgon och fråga...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-28 22:32
Ursprungligen av sebsongs:

Har säkert tagits upp här innan, men är det INGEN som vet något alls om Telenors planer/priser inför lanseringen? Dom verkar ju sjukt hemlighetsfulla, borde nästan springa ner imorgon och fråga...

Jag fick svar från webbutiken idag att de som bokat tidigt kommer att i god tid få instruktioner hur man kan köpa 3Gs. Priser och abonnemang kommer upp inom kort.

Ja, tro f-n det. Det är ju bara två dagar kvar nu.... Det skulle jag knappast kalla god tid. Men den som lever får se. Förmodligen blir det samma abonnemang som de har nu, dvs pott 299-499 med lite olika priser på luren.

Bevaka tråden