Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av @ndreas:

Vad jag hört kommer de inga iPhone 3GS till Fredag enligt insiderkälla
Däremot de som beställt via Telia förhandsbokning kan eventuellt få.. dock V.34

Hoppas verkligen att jag har FEL

Och var vi av med det ryktet...Telefoner skickas ut för fullt för tillfället...

Är det någon som fått upp sitt Abb på Mina Sidor ??
Jag fick hem ett brev som jag skrev under och skickade in men därefter har inget hänt, någon som förköpt hos Telia ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-29 15:31

Kommer det ingå fri surf under hela bindningstiden med Telenors abb?? Hittar ingen info om detta, men har för mig jag läst det någonstans??

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 15:37
Ursprungligen av ardic:

Kommer det ingå fri surf under hela bindningstiden med Telenors abb?? Hittar ingen info om detta, men har för mig jag läst det någonstans??

Svar: Ja, och telenor är de enda som inte har någon begränsning för hur mycket data man får tanka, alltså turbo-3g hela tiden! Rätta mig om jag har fel.

Ursprungligen av sebsongs:

Svar: Ja, och telenor är de enda som inte har någon begränsning för hur mycket data man får tanka, alltså turbo-3g hela tiden! Rätta mig om jag har fel.

Iofs... men jag misstänker att för det stora flertalet av oss (och för mig särskilt) så är detta ganska irrelevant. Jag kommer sällan upp i över 800 MB per månad trots lyssnade på internet radio

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-07-29 15:49

Det stämmer, men efter bindningstiden kostar det 119:- i månaden.. men då finns det väl en ny iphone så får man förlänga igen och få mer gratis surf (hoppas jag )

Känns med telia, t.ex. att 5gb kan gå åt lätt när spotify kommer och andra liknande tjänster i framtiden... så obegränsat tycker jag låter som det bästa alternativet.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 16:16
Ursprungligen av niagi:

Det stämmer, men efter bindningstiden kostar det 119:- i månaden.. men då finns det väl en ny iphone så får man förlänga igen och få mer gratis surf (hoppas jag )

Känns med telia, t.ex. att 5gb kan gå åt lätt när spotify kommer och andra liknande tjänster i framtiden... så obegränsat tycker jag låter som det bästa alternativet.

Jag håller helt med, Telenor är dom enda som erbjuder detta, och det är ändå värt en slant.

Hur många av er ska egentligen köa vid affärerna på fredag?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 16:30
Ursprungligen av sebsongs:

Jag håller helt med, Telenor är dom enda som erbjuder detta, och det är ändå värt en slant.

Hur många av er ska egentligen köa vid affärerna på fredag?

Det beror väl mer på om Telenor kommer att ha 3Gs 32Gb i butiken. Jag har nästan bestämt mig för att köpa den utan abonnemang hos Telenor. Ska räkna lite till på det i kväll. Men då kan jag behålla mitt befibtliga abonnemang och bara koppla på fri surf. Ett annat alternativ är att binda om det till 299kr / mån men så mycket ringer jag inte för och då äts mellanskillnaden upp ganska snabbt.

Idag har jag 99kr pott, lägg till 69kr fri surf ger 168 vs 299 kr. Det skiljer 1800 kr mellan att köpa utan abonnemang eller 299pott. Det skiljer 131 kr mellan abonnemangen. 24x131=3144 kr. Enkel matematik. Det blir nog en utan abonnemang.

Det som är lite jobbigt är att Tre med sitt 399kr tar 2071 kr för telefonen och använder jag bara 100 kr av dessa så blir kostnaden för 32Gb-modellen 9271 kr, vilket "bara" är 1400 kr mer än kontantpriset hos Telenor. RInger jag då för ytterligare 100 kr per månad så blir det helt plötsligt 1000 kr billigare för telefonen med Tre, fast jag ringer mer

Detta är en djungel ta mig tusan.

Det skall bli spännande att se i alla fall om det blir några iPhone´s!

Om man beställt från Telia så kommer dessa inte skickas ut innan 31:a i vilket fall som helst så man lär ju knappast få ett brev i posten på Fredag om att man har en telefon att hämta ut

Eller vad tror ni?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-29 16:05
Ursprungligen av @ndreas:

Det skall bli spännande att se i alla fall om det blir några iPhone´s!

Om man beställt från Telia så kommer dessa inte skickas ut innan 31:a i vilket fall som helst så man lär ju knappast få ett brev i posten på Fredag om att man har en telefon att hämta ut

Eller vad tror ni?

Önsketänkandet är ju att dom har byggt upp ett fett lager och håller på och packar lådor för fullt nu, som dom skickar ut idag och imorgon. :D:D
Men nu ska ja sluta drömma. Är glad om jag får min innan september..

Ursprungligen av nllub:

Önsketänkandet är ju att dom har byggt upp ett fett lager och håller på och packar lådor för fullt nu, som dom skickar ut idag och imorgon. :D:D
Men nu ska ja sluta drömma. Är glad om jag får min innan september..

Det som börjar oroa mig är ryktet om att en lastbil lastad med iPhones blev stulen för det skulle kunna ställa till. Dock så tycker jag nog att vi borde ha sett mer än bara ett omnämnade i denna tråd om det vore sant.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det som börjar oroa mig är ryktet om att en lastbil lastad med iPhones blev stulen för det skulle kunna ställa till. Dock så tycker jag nog att vi borde ha sett mer än bara ett omnämnade i denna tråd om det vore sant.

länk?

September suger ju rejält!

Ursprungligen av @ndreas:

September suger ju rejält!

ja, hon är ju så jobbig....

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-29 16:09

Ja som fan. Men när 3G släpptes så tog det ju evigheter till andra leveransen kom..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-07-29 16:21

beställde från telenor tidigare idag, en 32gbare vit, då jag är bortrest i veckan. hade egentligen tänkt o köa men blev inte så denna gång...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 16:34

Jag är i precis samma sits som du Jeppe, sitter med 99/månad och ska lägga till fri surf bara. Jag har räknat lite och kommit fram till att det i princip blir samma pengar att binda upp sig på 299/månaden som att köpa den kontant. Kontant blir den några hundra billigare. Detta med turbo-3g för 119/månad.

Lätt värt att kunna säga att man äger hela sin iPhone direkt och inte en tjugofjärdedel av den.

Ursprungligen av sebsongs:

Jag är i precis samma sits som du Jeppe, sitter med 99/månad och ska lägga till fri surf bara. Jag har räknat lite och kommit fram till att det i princip blir samma pengar att binda upp sig på 299/månaden som att köpa den kontant. Kontant blir den några hundra billigare. Detta med turbo-3g för 119/månad.

Lätt värt att kunna säga att man äger hela sin iPhone direkt och inte en tjugofjärdedel av den.

Äger gör du direkt annars skulle du inte fått sälja den + att dem skulle aldrig ta den tillbaka
8000 kr för en telefon sedan behöver man ändå Datatrafik + kostnader för ringa så i många fall om man inte har Abb tjänar man inte på köpa den rent!

Förköps Abb:
Telia 389 kr i 24 månader = 9.336 kr + 995 Tot: 10.331 Kr
Men då har man fast data som ingår vilket annars kostar 199kr månad värt: 4.776 kr
Så 10.331 - 4776 = 5.555 kr för telefonen

Eller säg att man kan köpa den löst:
7.800 kr
data 199 * 24 = 4.776
Tot: 12.576 Kr

hm.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 16:44
Ursprungligen av @ndreas:

Äger gör du direkt annars skulle du inte fått sälja den + att dem skulle aldrig ta den tillbaka
8000 kr för en telefon sedan behöver man ändå Datatrafik + kostnader för ringa så i många fall om man inte har Abb tjänar man inte på köpa den rent!

Men man måste se på totalkostnaden...

299/månad * 24 = 7176:- plus 5992 för telefonen = 13168

och mitt alternativ:

99+119/månad * 24 = 5232 plus 7800 för telefonen = 13032

Summa summarum = Det är inte någon fördel att binda sig i 24 månader för min del, om inte jag behöver de extra minuterna att ringa för, och det behöver jag inte. Jag kommer definitivt surfa många många fler timmar än jag ringer för.

Ursprungligen av sebsongs:

Men man måste se på totalkostnaden...

Exakt... olika Abb är ju bra beroende till hur man ringer och hur man surfar och i vilken sits man sitter i för tillfället
Tycker dock man kan gå ut med de olika formerna så tidigt som möjligt så man slipper stå i en KÖ och få en folder som man skall hyperstressa sig för att bestämma vilket abb man vill ha.. för att sedan inte kunna byta och komma på att man gjort ett fel val.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 16:53
Ursprungligen av @ndreas:

Tycker dock man kan gå ut med de olika formerna så tidigt som möjligt så man slipper stå i en KÖ och få en folder som man skall hyperstressa sig för att bestämma vilket abb man vill ha.. för att sedan inte kunna byta och komma på att man gjort ett fel val.

Det är ju just det telenor har gjort idag. Borsett från om det kommer en kontantkortsdeal så har dom inte flera modeller att erbjuda väl?

Ursprungligen av sebsongs:

Det är ju just det telenor har gjort idag. Borsett från om det kommer en kontantkortsdeal så har dom inte flera modeller att erbjuda väl?

tänker på Felia

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 18:06
Ursprungligen av sebsongs:

Jag är i precis samma sits som du Jeppe, sitter med 99/månad och ska lägga till fri surf bara. Jag har räknat lite och kommit fram till att det i princip blir samma pengar att binda upp sig på 299/månaden som att köpa den kontant. Kontant blir den några hundra billigare. Detta med turbo-3g för 119/månad.

Lätt värt att kunna säga att man äger hela sin iPhone direkt och inte en tjugofjärdedel av den.

Ja, just. Det är ju turbo som gäller, så 99+119= 218 kr/mån vs 299 kr/mån. 1944kr skillnad. Priset på 32Gb = 7800-5992= 1808 kr.

Totalt 132 kr för att få ringa för ytterligare 200kr per månad.. Inget svårt val

Senast redigerat 2009-07-29 18:34

Är det sant att Tre endast använder 3G ?
i så fall är det ju skit.. ringa räcker ju GSM nätet väl till, batteriet behöver man till viktigare saker

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-07-29 17:01
Ursprungligen av @ndreas:

Är det sant att Tre endast använder 3G ?
i så fall är det ju skit.. ringa räcker ju GSM nätet väl till, batteriet behöver man till viktigare saker

Ja det är delvis sant. Dom håller på att minska samarbetet med Telenor och GSM är nu avstängt för Tre på dom flesta orter.

Tre avvecklar gsm-stödet

Ursprungligen av Mija:

Ja det är delvis sant. Dom håller på att minska samarbetet med Telenor och GSM är nu avstängt för Tre på dom flesta orter.

Tre avvecklar gsm-stödet

Det är väl ändå en ganska stor nackdel?

  • Oregistrerad
  • 2009-07-29 16:47

Såg att min iPhone hade dykt upp under "min mobil" med IMEI-nummer m.m. Detta borde ju mena att jag får den på fredag?

Ursprungligen av imported_matte:

Såg att min iPhone hade dykt upp under "min mobil" med IMEI-nummer m.m. Detta borde ju mena att jag får den på fredag?

VA ?
Telias sida ?

  • Oregistrerad
  • 2009-07-29 17:27
Ursprungligen av @ndreas:

VA ?
Telias sida ?

Nej, på 3.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 16:57

ah, felia! jo, där är det taskigt läge.

Haha, kommer ännu ihåg feliatiden på nittiotalet då vi ritade om T:et till F på telefonkiosker. Memories...

Bevaka tråden