Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fristående 99musik.se - Frågor & Svar

Tråden skapades och har fått 376 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-08-06 00:18

Goflorp: Du missade alltså biten med att jag redan kör icq (ICQ.com - community, people search and messaging service!), som är kompatibelt med aim. Samma protokoll. Dvs, det fungerar redan att prata med Björnström där, givet att han svarar vilket nu inte är fallet.

  • Medlem
  • 2009-08-06 00:51

Jag tycker det börjar gå rundgång i den här frågan.

Ekonomi: Ja det finns medel att driva forumet minst ett par år om så inte en enda medlem betalar avgift. Dessutom finns det flera 100% musikorienterade företag som är intresserade av att betala för att annonsera på 99musik om det kommer på egna fötter.

Stabilitet: Vi har redan visat, flera gånger om, att vi som modererar 99musik och nu startat föreningen är väldigt mån om att forumet lever vidare. Det var ju just den frågan som startade hela projektet från början.

Medlemmar: Medlemshanteringen och övergång från 99.se är i skrivande stund inte heller nåt problem. Konto för medlemsavgifter är på gång och kommer upp i nästa vecka.

Nu ska alla bara bestämma sig och så kör vi.

/Mein

Ursprungligen av Mein:

Nu ska alla bara bestämma sig och så kör vi.

Heja Mein och jgb för att ni orkar driva på den här frågan.

Två frågor:

1) Vad kan göras utan Björnström? (dvs vad kan vi göra utan att behöva vänta på att han hör av sig.)

2) Finns det någon lista på saker som måste genomföras innan flytten kan göras? Annars vore det bra att få det konkret, lämpligen av Björnström.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-06 00:59

NAis NAis -- abg för min del e inga problem ..
.. var supporter tidigare .....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-06 01:03

Jag är på väg in till kontoret nu! Svar i 99musik forumet och i denna tråd inom kort! Med lite tur kan vi komma långt på ett par dagar.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-08-06 15:44
Ursprungligen av Björnström:

Jag är på väg in till kontoret nu! Svar i 99musik forumet och i denna tråd inom kort! Med lite tur kan vi komma långt på ett par dagar.

Wooooho!!!

Hur gick det?

Jag och JGB har kört ett litet telefonmöte och det verkar som om alla är överens om hur detta ska gå tillväga. Kommer mer info nästa vecka (JGB är på semester!).

Ingenting är egentligen förändrat - 99musik ska flytta till 99musik domänen som föreningen tar över (både .se och .com). Skulle tro att det kommer finnas info på 99musik.se med mer information.

  • Medlem
  • 2009-08-18 19:23

Det rör på sig, närmare detaljer inom ett par dagar.

Låter lovande.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-08-24 19:42

Well?

  • Medlem
  • 2009-08-24 19:48

Just nu väntar vi på att Mantaray/Björnström skall presentera det hela. Misstänker att Björnström är tillgänglig på onsdag för det hela.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-08-24 21:01
Ursprungligen av jgb:

Just nu väntar vi på att Mantaray/Björnström skall presentera det hela. Misstänker att Björnström är tillgänglig på onsdag för det hela.

Snabbt svar! Nice!

Spännande!

Och spänningen stiger för varje dag. Det är lite som "Vem vill bli miljonär". Saknar lite svulstig stråkbakgrund bara....

Då var det klart! 1:a September blir 99musik.se en egen sajt! Läs mer här:
http://www.99.se/99nyheter/269589-99-musik-blir-99musik.html

Stänger denna tråd och låter diskussionen fortsätta där!

Bevaka tråden