Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .

[QUOTE="carohl;1817741"]Vet ni om man får avin samma dag som den kommer till utlämningsstället, eller först en dag senare?

När avin kommer så ska paketet ha kommit samma dag, om det inte gäller Fredagar, för då dyker oftast avin upp på måndagen.

mvh / postniesse

[QUOTE="Engalunda;1817948"]

Ursprungligen av carohl:

Vet ni om man får avin samma dag som den kommer till utlämningsstället, eller först en dag senare?

När avin kommer så ska paketet ha kommit samma dag, om det inte gäller Fredagar, för då dyker oftast avin upp på måndagen.

mvh / postniesse

Ok, lysande, då slipper man vänta en dag extra på papperslappen iallafall!

Ursprungligen av skorge:

Brukar vara från Strålfors när Telenor levererar...

Lucky bastard!

Japp, det stämde. Sitter nu med en svart 32:a i handen. Beställde via Telenor 3/8 fick den idag. Nu ska det testas och lekas.

18 aug kl 17:16 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
18 aug kl 16:13 Jönköping, Sorterad
18 aug kl 16:13 Jönköping, Sorterad
17 aug kl 16:14 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

OMG OMG OMG OMG!!

Betyder detta att den finns att hämta?

Ursprungligen av Specias:

18 aug kl 17:16 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
18 aug kl 16:13 Jönköping, Sorterad
18 aug kl 16:13 Jönköping, Sorterad
17 aug kl 16:14 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

OMG OMG OMG OMG!!

Betyder detta att den finns att hämta?

Det ska det nog betyda ja. Pröva för tusan ^^

Ursprungligen av Specias:

18 aug kl 17:16 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
18 aug kl 16:13 Jönköping, Sorterad
18 aug kl 16:13 Jönköping, Sorterad
17 aug kl 16:14 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

OMG OMG OMG OMG!!

Betyder detta att den finns att hämta?

Doh!!

Den hade inte kommit in... Men imorgon, då blir det andra bullar!

Ursprungligen av Specias:

Doh!!

Den hade inte kommit in... Men imorgon, då blir det andra bullar!

Kanske .. det skall nog stå att den levererats till service stället för att du skall kunna hämta ut den ... Jag har också fått brevavisering

Göteborg, Sorterad
Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
Jönköping, Sorterad
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

håller tummarna att den levereras idag så jag kan hämta ut den när jag slutat för dagen ..

Det viktiga är att den är verkligen på G ...

För er som fått 3GS .. hur mycket tar Video inspelning i MB per Minut ? på ett ungefär ... Kan vara kul att veta hur mcyket jag kan spela in med 16 GB

Svar från Halebop idag:Vi vet inte när vi får vår nästa leverans med iPhone 3gs.

"Leveranstiden för nya iPhone 3gs ligger på 4veckor om du får den tidigare är det bara en bonus.

Hälsningar
Henrik
Halebop kundtjänst"

Beställde 16 svart, den 4/8, ny Halebopkund.
Är det nån som beställt 4/8 eller efter som fått sin telefon?

Min har kommit fram !!!!

Skall hämta den på postombudet efter att jag slutat för dagen ... Blir en lååång dag det här ...

Det lustiga är att det är faktiskt EXAKT 19 dagar sedan jag beställde min iPhone 3GS 16GB och då menar jag EXAKT på klockslaget ... beställde den 1/8 klockan 10:53 och fick leverans den 19/8 klockan 10:53 ...

Ursprungligen av gotfredsen:

Min har kommit fram !!!!

Skall hämta den på postombudet efter att jag slutat för dagen ... Blir en lååång dag det här ...

Det lustiga är att det är faktiskt EXAKT 19 dagar sedan jag beställde min iPhone 3GS 16GB och då menar jag EXAKT på klockslaget ... beställde den 1/8 klockan 10:53 och fick leverans den 19/8 klockan 10:53 ...

Grattis! Vad gäller mig själv har jag både tappat lusten och hoppet....Tre blir min död...

Jag beställde 16GB Svart från Telia 10/8, och ringde precis till kundservice, dom får in leveranser då och då säger han, och dom är väldigt små tyvärr, han sa att jag troligen får min nästa vecka eller veckan efter det, trist.

Enligt The Phone House's hemsida har de Telialåsta svart 16 och 32gb och vit 32 i lager. Beställ därifrån istälet.

Ringer dom på en gång och hör om det verkligen är sant

Det var sant, dom hade i lager, har beställt därifrån nu istället, den skulle komma denna vecka sa han

Dom hade fått Telia telefoner i massor, men inga andra operatörer tyvärr.

Senast redigerat 2009-08-19 12:05

Gött!! Tyvärr har de höjt priset. När jag beställde en 32gb svart med Telia vänner den 9:e kostade den 3588 kr med 150 kr förhöjd månadsavgift och bindningstid 12 mån. Nu med samma ligger den på 4299 kr. 711 kr dyrare. Men vill man ha den tidigare så kan ju den kostnaden vara värd det.

Nu har även min kommit in!!! Ska hämta den om inte mindre än 1 timme och 30 minuter, då jag slutar för dagen

Fyfan vad jag längtar som en babian!!

Ha det gött allihopa!

//Johnny

  • Medlem
  • Svedala
  • 2009-08-19 12:47
Ursprungligen av Specias:

Nu har även min kommit in!!! Ska hämta den om inte mindre än 1 timme och 30 minuter, då jag slutar för dagen

Fyfan vad jag längtar som en babian!!

Ha det gött allihopa!

//Johnny

Vilken operatör och när beställde du?

Vet ni hur det är med att beställa från The Phone House? Måste dom skicka hem papper innan för att dom ska skrivas under? Eller kommer dom via e-post? Annars så går ju 3 dagar helt i onödan på sega posten.

Jag beställde från dem, och först porterades mitt nummer från Halebop, dag 2 efter beställing. Sen fick jag papper i förra veckan med faktura. Och jag fick iPhonen innan jag hade skickat in papperen.

Beställde du ett nytt abonnemang med nummerportering? Så man kan alltså få telefonen innan dom ens har alla papper med sin underskrift?

Ursprungligen av Patrik D:

Beställde du ett nytt abonnemang med nummerportering? Så man kan alltså få telefonen innan dom ens har alla papper med sin underskrift?

Nummerportering från Halebop (som jag inte hade ngn bidningstid på)

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Nummerportering från Halebop (som jag inte hade ngn bidningstid på)

Det jag menar är att man måste ju skriva under papper om man tecknar nytt abonnemang med bindningstid, måste dom ha tillbaka dom innan telefonen skickas eller hinner man få den innan?

Jag har försökt att ringa till deras kundservice igen, men dom verkar ha gått hem, satt i "kö" i en halvtimme tills jag lessnade.

Senast redigerat 2009-08-19 15:30
Ursprungligen av Patrik D:

Det jag menar är att man måste ju skriva under papper om man tecknar nytt abonnemang med bindningstid, måste dom ha tillbaka dom innan telefonen skickas eller hinner man få den innan?

Jag har försökt att ringa till deras kundservice igen, men dom verkar ha gått hem, satt i "kö" i en halvtimme tills jag lessnade.

För mig funkade det ju bra. Vad har du för operatör nu? Jag fick ju min telefon innan de hade pappren. Byter du från 3-Telenor-Tele2 kanske det ser annorlunda ut. Men telefonen bör du ju få snabbt iaf. Men ring dem igen du.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

För mig funkade det ju bra. Vad har du för operatör nu? Jag fick ju min telefon innan de hade pappren. Byter du från 3-Telenor-Tele2 kanske det ser annorlunda ut. Men telefonen bör du ju få snabbt iaf. Men ring dem igen du.

Skaffade ett till abonnemang hos Telia, har ett nuvarande, så tycker dom borde kunna lita på mig, ska ringa Phone House igen, dom har en märklig kundservice.

Hur ser det ut för er som beställt från Halebop? Får ni era telefoner?

Var inne hos Tre på Marieberg i Örebro idag och frågade om de visste något mer om nästa leverans. Nepp, ingen information alls. Tycker det är helt otroligt att Tre inte verkar ha en jävla susning om när nästa leverans kommer? Jag beställde en 16gb svart 7/8.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-19 19:43
Ursprungligen av StefanB:

Hur ser det ut för er som beställt från Halebop? Får ni era telefoner?

Jag och kompis har beställt ifrån Halebop, min kompis har fått sin! Men han beställde sin redan den andre augusti och jag först den 13.e augusti så jag väntar fortfarande på min... Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! ;D haha

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-19 19:51

ytterligare en newbiefråga .. men om man beställer från tre borde man inte få hem ett avtal att skriva på och skicka in?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-19 21:40
Ursprungligen av jopo:

ytterligare en newbiefråga .. men om man beställer från tre borde man inte få hem ett avtal att skriva på och skicka in?

Det beror på ifall du köpt den med abonnemang eller inte.
Har du köpt den med ett abonnemang så får du nog ett avtal att skriva på hem, har du beställt med 3Kontakt så skickas den utan något avtal.

Japp, min svarta 32 GB Telenor-iPhone kom idag.

Beställd 3/8. Sitter och leker nu

Bevaka tråden