Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-22 15:00

Bor du i Sundsvall finns det bundna (Tre) telefoner att hämta direkt i butik.

Yes!!

Jag fick också mitt mail direkt, det är ett automatiskt utskick. Men du borde nog vänta tills imorrn och ringa dom.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag fick också mitt mail direkt, det är ett automatiskt utskick. Men du borde nog vänta tills imorrn och ringa dom.

Men om jag nu lägger in en order igen, kan jag ringa dom imorgon och be dom att stryka den först ordern ?

Eller hur funkar det, har aldrig handlat av the phonehouse förut...

//E

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-23 19:21
Ursprungligen av everlast:

Men om jag nu lägger in en order igen, kan jag ringa dom imorgon och be dom att stryka den först ordern ?

Eller hur funkar det, har aldrig handlat av the phonehouse förut...

//E

Eller så väntar du till imorgon och ringer dem då?

En dag mer eller mindre, herregud.

Ursprungligen av everlast:

Men om jag nu lägger in en order igen, kan jag ringa dom imorgon och be dom att stryka den först ordern ?

Eller hur funkar det, har aldrig handlat av the phonehouse förut...

//E

Hur ska dom kunna ta bort den om dom inte vet vilken order det är, dom kan bara söka på ordernummer, du kanske får ett mail imorrn om det.

Ursprungligen av Patrik D:

Hur ska dom kunna ta bort den om dom inte vet vilken order det är, dom kan bara söka på ordernummer, du kanske får ett mail imorrn om det.

Som jag skrev tidigare, när jag tryckte på godkänn order. Fick jag upp en ny sida med ett ordernummer, ingenting mer. Så jag tror att något blev fel...

Får ringa dom imorgon och höra.

//E

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2009-08-24 10:09

Jag beställde en svart 3GS 32 gb från Halebop den 14/8, och idag fick jag leveransbekräftelsen så det gick ju ganska fort

Så jag borde ha den på onsdag eller torsdag

/micke

Det var som jag trodde, ordern hade ej gått igenom.

Lade en ny order nu, och denna gången funkade det som det skulle !

//E

Ursprungligen av everlast:

Det var som jag trodde, ordern hade ej gått igenom.

Lade en ny order nu, och denna gången funkade det som det skulle !

//E

Bra att det ordnade sig. Phone House ska tydligen få en leverans denna vecka.

Ursprungligen av Patrik D:

Bra att det ordnade sig. Phone House ska tydligen få en leverans denna vecka.

Låter bra det !

//E

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2009-08-25 12:30
Ursprungligen av aworro:

Jag beställde en svart 3GS 32 gb från Halebop den 14/8, och idag fick jag leveransbekräftelsen så det gick ju ganska fort

Så jag borde ha den på onsdag eller torsdag

/micke

Nu ligger min iPhone på ICA, hoppas jag hinner få aviet idag så man får pilla lite idag 25/8


/Micke

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-25 12:36

Fick veta hemifrån att de hade försökt leverera ett paket i fredags som nu ligger på kassaservice. Kan det vara iPhonen eller skickar de alltid med vanlig post ?(telia)

Ursprungligen av aworro:

Nu ligger min iPhone på ICA, hoppas jag hinner få aviet idag så man får pilla lite idag 25/8


/Micke

Du har väl Kolli-ID? Bara hämta med hjälp av det och din legitimation ju

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2009-08-25 14:43
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Du har väl Kolli-ID? Bara hämta med hjälp av det och din legitimation ju

Hej,

Tyvärr så måste jag ha aviet, men frun ringde nyss och det har kommit, så kl 1700 är det bara åka hem hämta aviet och sen tillbaka hem och göra en återställning!

Då var det ju bra att du hörde av dig till dem.

Haha vilket skämt. Beställde min svarta 32 GB i en Teliabutik kl 10 den 31 juli. Var inne idag och frågade vad som händer, de skulle ju ringa när den kom in. "Nja, du är nummer tre i kön. Det kan ta ett tag till.". Jo tjena. Arbetskollegan var inne och höll i en 32 GB förra veckan, men valde en 16 GB istället. De har helt enkelt glömt bort mig men vågar inte stå för det.

Funderar på att lägga en order på nätet istället. Den ena lär ju gå att avboka om den andra dyker upp.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-24 13:08

Jag beställde en svart 32 GB på Telias hemsida 1/8 och har ännu inte fått telefonen!

Ringde idag och de sa att de väntade på en leverans från Apple och att jag skulle bli en av de första att få en telefon.... Känns aningen surt när man läser att andra beställt för 1 - 2 veckor sedan och redan fått den.

Tycker också att om nu Telia har fått ner väntetiden till normal borde ju vi som beställt först få den först också.

Det låter ju bra att de har normal väntetid nu så att alla nya kunder går ditt istället för till någon annan, så får vi som redan beställt vänta.

  • Oregistrerad
  • 2009-08-24 15:23
Ursprungligen av larsp777:

Jag beställde en svart 32 GB på Telias hemsida 1/8 och har ännu inte fått telefonen!

Ringde idag och de sa att de väntade på en leverans från Apple och att jag skulle bli en av de första att få en telefon.... Känns aningen surt när man läser att andra beställt för 1 - 2 veckor sedan och redan fått den.

Tycker också att om nu Telia har fått ner väntetiden till normal borde ju vi som beställt först få den först också.

Det låter ju bra att de har normal väntetid nu så att alla nya kunder går ditt istället för till någon annan, så får vi som redan beställt vänta.

Jag gjorde en bokning i Teliabutik 5/8. Fick sedan veta hur lång kö de hade och att det kommer typ 5 ex av varje typ vid leverans. Insåg då att det kan ta ett tag. Lade istället en telefonbeställning på Telia via kundtjänst då de verkade ha bättre snurr i lagret...
Har följt status via teliaiphoneblog och sett att de skickar ut beställningar lagda runt 10/8 och jag beställde 14/8. Med andra ord borde det närma sig, men i torsdags kom en ny information som sade att det var 2-3 veckors leveranstid. Hmm.
Gick åter till butiken och frågade hur jag låg till. Kön har halverats, fick jag till svar. 60-70 st har alltså blivit ca 35 st. Med ca 5 lurar per utskick kommer det att dröja!!
Hoppas dock på nätbutiken och att de får in större volymer.

Det börjar kännas lite parodi. Någon sitter nu och skrattar åt oss!!!

Ursprungligen av imported_papiraul:

Det börjar kännas lite parodi. Någon sitter nu och skrattar åt oss!!!

Den slutsatsen drog jag när jag beställde en telefon för fem gånger så mycket som jag tidigare tyckt varit rimligt för en telefon. Att jag sen får stå med mössan i hand och vänta som en snäll pojke utan att få veta när jag kan tänkas få min leverans gör det till ett solklart fall. Någon sitter verkligen och skrattar åt oss.

larsp777, ungefär så upplever jag det också. Dåligt skött.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-24 17:11

Tja, det är väl business framförallt som vanligt. Vi som beställt har de ju redan "fångat in". Jo, man kan ju avbeställa och sedan gå till annan leverantör (om man inte godkännt avtalet antar jag), men då blir det ju ev. mer väntetid om man hamnar sist i kön.

Då vill man hellre locka nya köpare som lockas av kort kötid.

Visst man förstår att de vill tjäna pengar men att behandla kunder så här är verkligen dåligt.

Tre hade ju väldigt dåligt rykte förr, har de bättrat sig? Tyvärr är det väl försent att byta nu då avtalet är inskickat men nästa gång man beställer....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-24 17:16

Det är väl 14 dagars ångerrätt enligt distansköpslagen?

Yes!!

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-24 17:28

Tja, kanske något att fundera på.

Ja jag börjar bli något trött på att vänta nu faktiskt, och då beställde jag 7/8. Så jävla tråkigt när man inte får klara besked, som det är nu har jag blivit lovad att ha telefonen senast måndag/tisdag nästa vecka men förmodligen på fredag - något jag inte tror ett skit på! =(

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-24 17:56

Thompy: Är det Telia du beställt från?

Jag beställde ju den 1/8 och fick bara besked att jag skulle få bland de första.

Får väl se när jag får min.

Ursprungligen av larsp777:

Thompy: Är det Telia du beställt från?

Jag beställde ju den 1/8 och fick bara besked att jag skulle få bland de första.

Får väl se när jag får min.

Nej ursäkta att jag inte skrev ut det, det är från Tre jag beställt - en svart 16gb. Jag har fått besked från två på Tres kundtjänst att jag kan vänta mig den i slutet av veckan alternativt början av nästa vecka. Men enligt brevet jag fick är det tre veckor till som gäller. Suck..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-24 18:23
Ursprungligen av Thompy:

Nej ursäkta att jag inte skrev ut det, det är från Tre jag beställt - en svart 16gb. Jag har fått besked från två på Tres kundtjänst att jag kan vänta mig den i slutet av veckan alternativt början av nästa vecka. Men enligt brevet jag fick är det tre veckor till som gäller. Suck..

Kolla här

http://www.99.se/koepa-iphone/269322-haer-finns-det-iphones.html

Yes!!

Beställde precis en svart 3GS 16GB från 3 med 3Kontant, räknar med att det kommer ta låååång tid efter att ha läst den här tråden!

Har beställt en 16 svart på tre.se den 6/8. Har turordningsnummer 308 enligt tre.

Var inne i en trebutik idag och fiskade lite info. Säljaren frågade om jag inte hade fått brev av _Apple_(!). Han sa att alla som beställt ska få brev av Apple (inte av Tre alltså) och om man inte fått det så ligger man "bra till" inför nästa leverans. (Han kände till folk med turordningsnummer på över femtonhundra.)

Har nån fått ett sådant brev av apple, eller pratade han bara sk*t?

Ursprungligen av jesperludvig:

Har beställt en 16 svart på tre.se den 6/8. Har turordningsnummer 308 enligt tre.

Var inne i en trebutik idag och fiskade lite info. Säljaren frågade om jag inte hade fått brev av _Apple_(!). Han sa att alla som beställt ska få brev av Apple (inte av Tre alltså) och om man inte fått det så ligger man "bra till" inför nästa leverans. (Han kände till folk med turordningsnummer på över femtonhundra.)

Har nån fått ett sådant brev av apple, eller pratade han bara sk*t?

Har inte fått nått brev av Apple?!

// Tog bort en olämplig mening //Patrik D

Bevaka tråden