Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pwnage Tool 2.1 (Uppdaterad) Guide för iPhone 2G

Tråden skapades och har fått 245 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tja
jag har en iphone som jag jailbreakat, har dock appstore etc i den, alltså finns det inget i den som tyder på att jag använt pwnage-tool, vet att det gjorde det i början, hade cyda och ananas loggan när jag satte på luren.
Nu fins de massa apps jag vill åt, spotify etc, från app.store, men dessa är inte kompatibla med min version, 2.1.
Vad sker om jag uppdaterar till 3.1, måste jag jailbreaka o ha mig igen?
jag är så oteknisk att jag fortfarande inte förstår hur jag lyckades jailbreaka den sist, plötsligt så funkade de bara...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-02 21:53
Ursprungligen av masaalaa:

Tja
jag har en iphone som jag jailbreakat, har dock appstore etc i den, alltså finns det inget i den som tyder på att jag använt pwnage-tool, vet att det gjorde det i början, hade cyda och ananas loggan när jag satte på luren.
Nu fins de massa apps jag vill åt, spotify etc, från app.store, men dessa är inte kompatibla med min version, 2.1.
Vad sker om jag uppdaterar till 3.1, måste jag jailbreaka o ha mig igen?
jag är så oteknisk att jag fortfarande inte förstår hur jag lyckades jailbreaka den sist, plötsligt så funkade de bara...

Första generationen av iPhone ska inte vara något problem att jailbreaka/låsa upp, även med 3.1. Hur det är med iPhone 3G kommer jag inte ihåg, men kolla på iclarifieds sida.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-03 17:33
Ursprungligen av masaalaa:

Tja
jag har en iphone som jag jailbreakat, har dock appstore etc i den, alltså finns det inget i den som tyder på att jag använt pwnage-tool, vet att det gjorde det i början, hade cyda och ananas loggan när jag satte på luren.
Nu fins de massa apps jag vill åt, spotify etc, från app.store, men dessa är inte kompatibla med min version, 2.1.
Vad sker om jag uppdaterar till 3.1, måste jag jailbreaka o ha mig igen?
jag är så oteknisk att jag fortfarande inte förstår hur jag lyckades jailbreaka den sist, plötsligt så funkade de bara...

Det underlättar om du säger _vilken_ iPhonemodell du har.

Ursprungligen av zappee:

Det underlättar om du säger _vilken_ iPhonemodell du har.

my bad, Jag har en iphone 2g

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-04 22:01
Ursprungligen av masaalaa:

my bad, Jag har en iphone 2g

Ja, du måste jailbreaka igen om du uppdaterar.

dang it! tack ska ni ha!

Bevaka tråden