Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-24 11:39

Dags för lite hurtfriska inslag för att peppa oss?

Bättre sent än aldrig.

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge...

Kom igen, fyll på med lite pepp!

...som flickan sa...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-02-24 14:19
Ursprungligen av rk:

Dags för lite hurtfriska inslag för att peppa oss?

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge...

Kom igen, fyll på med lite pepp!

Men varför ska det vara så svårt att få rätt på den

Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-24 14:36
Ursprungligen av Jeppe_E:

Men varför ska det vara så svårt att få rätt på den

Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge

Eller är det kanske dags för lite mer Ken Loach-realism (inget j-a pepp här inte):

Den som väntar, väntar...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-24 11:40
Ursprungligen av Ricard:

Just nu känns denna tråd meningslös.
Eftersom det inte finns några solida bevis för att något är på gång blir det bara irriterande med en massa tomma rykten.
Uppdateringen kommer när den kommer.
Punkt
slut
.

Bevis är väl knappas nödvändigt i en ryktes-tråd?
Heta rykten om Intels nya processorer och att det enligt MBP:ens normala uppdateringscykel är dags är väl skäl nog att låta folk spekulera i en kommande uppdatering. Ingen tvingar dig att följa tråden..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-24 14:02
Ursprungligen av Hallon:

/.../Ingen tvingar dig att följa tråden..

Nu fick du både till det och dit mig Hallon! Självklart behöver varken du eller jag vara här. Skönt att vi får välja det själva. Problemet är att om man inte tittar in i trådar som denna ibland har man ännu mindre aning än vad som är fallet nu. Därför faller mitt påstående om att tråden är meningslös men andemeningen i vad jag försökte förmedla var: det spelar ingen roll hur mkt vi tar i och spekulerar - Apple gör vad Apple behagar. Men som sagt, du har helt rätt i att det är frivilligt.

Jag lämnar härmed deppartagen och ansluter mig till peppgänget:
Vet ni vad killar och tjejer?
Nu har det aldrig varit så nära en MBP-uppdatering som just i det ögonblick som du läser detta. DESSUTOM minskar tiden fram tills vi sitter där med våra nya MBP för varje minut som går. Jihaaa (som flickan sa!) ...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-02-24 15:00
Ursprungligen av Ricard:

Nu fick du både till det och dit mig Hallon! Självklart behöver varken du eller jag vara här. Skönt att vi får välja det själva. Problemet är att om man inte tittar in i trådar som denna ibland har man ännu mindre aning än vad som är fallet nu. Därför faller mitt påstående om att tråden är meningslös men andemeningen i vad jag försökte förmedla var: det spelar ingen roll hur mkt vi tar i och spekulerar - Apple gör vad Apple behagar. Men som sagt, du har helt rätt i att det är frivilligt.

Ok, hajar. Jag har väl också "gnällt" lite men om tråden hade varit meningslös så hade den nog inte haft 15 sidor. Tråden gör i alla fall väntan liiiite enklare

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-24 15:07

Jo, man vet ju iaf att man inte är ensam om att sitta och vänta, bara det är en tröst

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-24 15:26

Tiomiljardersvallen ska sprängas. Hur mycket tror ni det spelar in? Är det (marknadsföringsmässigt) en tillräckligt stor grej för att hålla inne med MBP (och även Mac Pro) en vecka eller två till?

Ursprungligen av rk:

Tiomiljardersvallen ska sprängas. Hur mycket tror ni det spelar in? Är det (marknadsföringsmässigt) en tillräckligt stor grej för att hålla inne med MBP (och även Mac Pro) en vecka eller två till?

Näe, det tror jag inte har med varandra att göra. Jag skulle gissa att det antingen handlar om att tömma lager av existerande maskiner eller att Apple helt enkelt inte blivit klar med de nya modellerna av en eller annan anledning. Men jag tror inte de sitter på nya färdiga nya modeller och bara väntar in andra händelser först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-24 18:22
Ursprungligen av rk:

Tiomiljardersvallen ska sprängas. Hur mycket tror ni det spelar in? Är det (marknadsföringsmässigt) en tillräckligt stor grej för att hålla inne med MBP (och även Mac Pro) en vecka eller två till?

Undrar hur stor topp i försäljningen man kommer att se när räknaren närmar sig på allvar...

Fick ett sms av min flickvän där det stod, Du vet att de har släppt de nya Macbook Pro:s nu va?, varav jag skrek och hoppade av glädje (flera månaders väntan på att uppdateringen ska ske).
Det visade sig att hon på Apples hemsida hade sett att man kunde köpa "de nya Macbook Pro:s nu", alltså den nuvarande "nya" modellen....:"> :">

Ju längre det här drar ut på tiden o fler tisdagar passerar känns det allt mindre troligt att en laptop-uppdatering kommer före WWDC. Tidigare har jag sett i någon tråd, tror det var på Macrumors, att även iMacen kunde vara kandidat för en mindre uppdatering(processorbyte) men chansen för detta känns tom än mindre än chansen för nya Macbooks. Ändock håller jag ut i det längsta samtidigt som jaf bara vill skita i hela rasket o bara gå o göra mitt köp... :/

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ju längre det här drar ut på tiden o fler tisdagar passerar känns det allt mindre troligt att en laptop-uppdatering kommer före WWDC.

Konstigt resonemang i mina ögon. Jag skulle hellre säga att ju längre det drar ut på tiden, desto troligare är det att det blir en uppdatering snart.

Att Apple skulle vänta till WWDC är, om än inte omöjligt, så i alla fall osannolikt.

Såhär har Apples cykel för uppdateringar av MacBook Pro varit de senaste åren (källa):

Oktober 2006 -> 8 månader -> juni 2007 -> 8 månader -> februari 2008 -> 8 månader -> oktober 2008 -> 8 månader -> juni 2009 -> 9 månader -> idag.

Om historien på något sätt är en fingervisning för nästa uppdateringen (vilket är rimligt att gissa, men inte nödvändigtvis ett säkert tecken) så finns det en uppdatering som kommer rätt snart.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-24 18:09

Undrar om en eventuell release av nya Macbook Pro kan sammanfalla lite med 10.6.3 (jag har säkerligen nämnt denna kopplingen tidigare i tråden), men det slog mig att det kanske kan vara så att 10.6.3 kan även ha stöd för Nvdias nya funktion att seamless byta mellan inbyggda enklare grafikkortet till det mer kraftfulla utan att behöva logga ut och in igen. Dvs de släpper inte 10.6.3 innan dess för att de vill inte ge fler "tips" innan release.
En väldigt vild gissning från min sida dock

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-24 20:05

Dumpa henne, inget annat att göra !

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-24 21:45

Sitter redan med en 2,8MBP av första Unibody modellen. Hade varit trevligt med en i7 och det nya batteriet men frågan är om det motiverar ett köp. Möjligen om de fixar fram bättre skärmar och nya grafikkort också. Kan köpa ex moms via mitt gamla jobb så man borde väl inte förlora så många tusenlappar för det. Annars får det nog vänta tills nästa uppgradering om ungefär ett år, då borde Intel ha släppt sina nya SSD i X25-E serien. Macbook Air e ganska fin annars, den borde väl också uppgraderas snart. En sådan i kombination med en bra stationär dator hade kunnat vara ett alternativ.

Ursprungligen av NBK:

Dumpa henne, inget annat att göra !

Hahaha, väldigt bra råd! Ska överlägga det...

Nu är det snart dags för lite nya saftiga rykten att dyka upp tycker jag!:D

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-24 22:36

Adrian beskrev situationen rätt bra. USB3 är bakåtkompatibel till USB 1 vilket betyder att nästan alla tillbehör sen 10 år tillbaka kommer att fungera. En stor fördel med USB3 gentemot USB2 är att den är mycket strömsnålare genom att den inte kollar om alla enhter är inkopplade hela tiden. Jag tror personligen att även om Apple önskar en mindre kontakt med bättre hastigheter (Lightpeak t ex) så tror jag inte den kommer att ersätta USB i första taget. Och det är bra för alla Mac användare.

//Rob

  • Medlem
  • 2010-02-25 00:29

Mycket snack om ersättningsbussar nu.

Ursprungligen av Jordi:

Mycket snack om ersättningsbussar nu.

Sorry, men vi måste ju fylla ut tråden fram till nästa tisdag

Ursprungligen av Adrian B:

Sorry, men vi måste ju fylla ut tråden fram till nästa tisdag

Precis..

USB3 är det självklara valet för att få tillgång till volymprodukter. T ex har Apple numer skippat expresscard till förmån för SD-läsare. Hur volym är inte det? Men det kanske skulle vara bättre om Apple lanserade en egen snabbare minneskortsteknik?;)

Lägg in eSata istället så är biffen klar.
Finns ju massor av ext hårddiskar med detta gränssnitt och vad jag upplevt så är det grymt snabbt.
Innan var Apple först ut med oftast nu känns det mer som Harman Kardon man får vänta 2-3 år innan man släpper det konkurrenterna haft som standard några år.

Ursprungligen av @ndreas:

Innan var Apple först ut med oftast nu känns det mer som Harman Kardon man får vänta 2-3 år innan man släpper det konkurrenterna haft som standard några år.

"Its a bag of hurt..." o_0

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-25 14:49
Ursprungligen av @ndreas:

Lägg in eSata istället så är biffen klar.
Finns ju massor av ext hårddiskar med detta gränssnitt och vad jag upplevt så är det grymt snabbt.

Håller med. Dessutom är det ju rätt billigt. Många billiga USB chassin har ändå eSATA.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-25 10:06

Håller med Hallon

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-25 11:02

Jag håller också med Hallon

juni ... en evighet ...

  • Medlem
  • 2010-02-25 11:24

Jag håller med dem som håller med...

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-25 12:59

Amazon har nu slut på 2,8 GHz MacBook Pro - såväl 15" som 17". Sägs att de ska vara svåra att få tag på generellt. Kanske ett litet tecken på utförsäljning av lagret?

Jag håller inte med dem som håller med. Bara för att jag alltid ska vara annorlunda.

  • Medlem
  • 2010-02-25 14:02

Think differrent...

Bevaka tråden