Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om nya iMac (oktober 2009)

Tråden skapades och har fått 274 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av andersn:

Finns det någon som har lyckats att använda sin nya iMac som extern skärm?

Varför frågar du? Har du försökt, men inte lyckats?

Menar du: "Finns det någon här på forumet som har lyckats..."?
Svar: Ja, förmodligen.

Eller menar du: "Finns det någon överhuvudtaget som har lyckats..."?
Svar: Ja, definitivt.

Använda en 27-tums iMac som extern skärm
YouTube - Using 27 Inch iMac As External Monitor Computer
imac as external display - Google-sökning

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-03-30 15:10

Ja, jag har försökt, men inte lyckats (se inlägg #262 denna tråd) och var därför nyfiken på om någon annan hade fått igång det med te.x en annan sladd/adapter (inlägg #267).
Så svaret på din fråga är väl att det vore kul att få reda på hur de på forumet som "förmodligen" har lyckats har gjort.
//a

Ursprungligen av andersn:

Ja, jag har försökt, men inte lyckats (se inlägg #262 denna tråd)

Anledningen till mina motfrågor är att jag tycker att frågan är för luddigt ställd.

Så som du ställde frågan, så finns det bara ett svar, nämligen "Ja".

Det är stor skillnad på att "lyckas använda" och att "lyckas använda just den kombinationen som du vill" (dvs från DVI via en adapter till MiniDisplayport).

I inlägg #262 så berättar du ju att du har läst dig till att din kombination inte fungerar.

Nu har jag begärt att få tillbaka pengarna efter 6 stycken iMac:s med gultoning. (Ja, 6)
Jag stod på mig och har haft kontakt med en trevlig person på Apple Executive Relations i Irland, och på så sätt lyckades jag både få tillbaka pengarna och en kompensation på 2000:-.

Tipset är, stå på er, "vanliga" After Sales som sitter i Barcelona läser bara innantill - det hela känns ganska hopplöst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-04 22:17

Idag köpte jag mig min allra första Mac. Det blev en 21.5" iMac och jag är hur nöjd som helst

Bevaka tråden