Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag i en iPad så snabbt som möjligt?

Tråden skapades och har fått 530 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-31 12:08
Ursprungligen av krox:

detta är en bluff.. BIlden i handen ser väldigt editerad ut, och inget som indikerar att det är säljaren som håller i den på riktigt.... Den andra bilden är en "mockup".

Detta skriker BLUFF all over...

Kolla på Högertummen, det är PS som varit i farten

Ursprungligen av JGG:

Här är Tradera auktionen som det pratas om ovan : Apple iPad 16 GB Wi-Fi "minidator" HELT NY på Tradera. iPad |

Att kontot är avstängt säger väl allt...

LCR

• Medlem
  • 2010-04-05 12:55
Ursprungligen av LCR:

Att kontot är avstängt säger väl allt...

LCR

Måste ha blivit det nyligen, verkar som att några satt in pengar på säljarens konto, hoppas det löser sig för dom.

Apple har skickat ut iPad i usa nu... Levereras troligen på lördag=) om man ändå bodde där=P

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-30 20:19

Jag blir mer misstänksam nu när säljaren efter att ha sålt iPad #1 plötsligt kastar upp iPad #2 till försäljning. Det går ju inte att söka efter objekt på mrsvensson.se heller.

http://www.mrsvensson.se/index.php?id=product&KID=52930&product=Apple%20iPad%2016%20GB%20Wi-Fi

Jag undrar sa flundran och gäddan är en torsk....

Ursprungligen av FreddeB:

Jag blir mer misstänksam nu när säljaren efter att ha sålt iPad #1 plötsligt kastar upp iPad #2 till försäljning. Det går ju inte att söka efter objekt på mrsvensson.se heller.

Apple iPad 16 GB Wi-Fi för bara ören! MrSvensson.se

Jag undrar sa flundran och gäddan är en torsk....

"Apple iPad 16 GB Wi-Fi har sålts för 220,60kr" skall man skratta eller gråta?

Det står i och för sig också att den skickas efter att den börjat levereras, så helt fel behöver det inte vara.

Snabbaste sättet se om det är en riktigt dålig PS-fuskning brukar vara att ta bilden, dra ner antalet färger på den. Slarvigt gjorda toningar/övergångar avslöjas då direkt...

Jag går på "låter det för bra för att vara sant är det antagligen det"

Att man vinner en auktion på några hundra spänn på ett föremål värt 6000 och därefter direkt lägger upp den till försäljning innan man ens fått den i handen. Jag kommer inte delta i budandet iaf...

Nej, när jag köper min iPad så blir det i butik hos auktoriserad återförsäljare eller på Apple Store. Det ska vara rabatter på minst 90% om jag ska chansa.

Jag är sjukt nära att be en kompis brorsa som bor i Staterna att skicka hem en till mig. Det enda är att jag väl egentligen skulle vilja veta ett svenskt eller tyskt pris innan man slår till.......

Tror ni förresten att det kommer bli som med iPhonen att det bara är att ändra språk till svenska i "inställningar" även om man köpt en amerikansk? Just nu räknas ju inte svenska upp som språk men det borde ju inte vara något problem med tanke på operativsystemet den rullar på.

Lasse

Och jag fick nyss höra att min morbror är och hälsar på sin son i USA... Och kommer hem i maj... Det blev en öppning för en 3G modell:)

• Medlem
  • 2010-04-03 10:26

Är man bara ute efter en WIFI-modell så är väl det enda man behöver utöver själva iPaden ett amerikanskt iTunes-konto? Och vad jag förstår är det bara att skapa ett sådant, så att man sedan kommer åt iPad AppStore?

3G-varianten är väl lite osäkrare? Eller kommer det vara exakt samma hårdvara, med micro-sim även i Europa? Det kan väl inte vara rocket science för svenska operatörer att erbjuda micro-sim?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-05 23:47

Jag la en beställning hos International-Orders.com :: Intlo.com :: Apple iPad, Google Nexus One

Fedex trackingnummer kom via mail 20 minuter senare så på torsdag kväll är den här, hoppas tullen har tagit påskledigt...

• Medlem
  • Täby
  • 2010-04-06 00:10

Jag la en beställning hos International-Orders.com :: Intlo.com :: Apple iPad, Google Nexus One

Fedex trackingnummer kom via mail 20 minuter senare så på torsdag kväll är den här, hoppas tullen har tagit påskledigt...

Tycker dom har lite konstiga extra avgifter... typ går inte att välja bort warranty och det tar dom 39 dollar extra för osv. European adapter går inte heller att välja bort.
Vad landade det på totalt för dig?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 18:29

Vad fick du betala för den med allt?

Det verkar ju inte ingå en grej i lådan. Inte ens minne då 16GB kostar 99dollar extra!

Ursprungligen av atomlab:

Vad fick du betala för den med allt?

Det verkar ju inte ingå en grej i lådan. Inte ens minne då 16GB kostar 99dollar extra!

Det skrev han ju, lite längre upp på den här sidan...

Vad räknar du med för totalpris?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 01:21

Jag håller med, det tillkommer en massa saker du inte räknar med men va f-n, en early adopter får aldrig gnälla...=)

Apple iPad (Capacity: 32 GB (+ €147.76)
3G Option (Ships by end of April): None
iPad Case: iPad Case (+ €36.38)
iPad Keyboard Dock: None
iPad Dock: None
iPad Camera Connection Kit: None
iPad USB Connection Kit: None
iPad USB Power: None
Wireless US Keyboard: None
International Adapter: Europe (+ €21.53)
iPad International Warranty: One Year (+ €28.96)
Sales Tax: California (+ €43.81)
Insurance: Declare Full Value (+ €36.38)
Customs and Duties: I_will_pay_on_arrival)

€685 + frakt som går på ytterligare €100 = 7595:-

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-06 08:49

Jag håller med, det tillkommer en massa saker du inte räknar med men va f-n, en early adopter får aldrig gnälla...=)

Apple iPad (Capacity: 32 GB (+ €147.76)
3G Option (Ships by end of April): None
iPad Case: iPad Case (+ €36.38)
iPad Keyboard Dock: None
iPad Dock: None
iPad Camera Connection Kit: None
iPad USB Connection Kit: None
iPad USB Power: None
Wireless US Keyboard: None
International Adapter: Europe (+ €21.53)
iPad International Warranty: One Year (+ €28.96)
Sales Tax: California (+ €43.81)
Insurance: Declare Full Value (+ €36.38)
Customs and Duties: I_will_pay_on_arrival)

€685 + frakt som går på ytterligare €100 = 7595:-

Så de debiterar sales tax även om de skickar produkten utomlands, det var ju inte så snällt...

Ursprungligen av kenjon:

Så de debiterar sales tax även om de skickar produkten utomlands, det var ju inte så snällt...

Det beror väl på att den köps över disk och då åker de på sales tax själva. Det är ju fråga om "gråexport/import".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 09:57
Ursprungligen av kenjon:

Apple vill ju egentligen inte att de skickar produkten utomlands.

Återigen, om man ser till alternativen; chansa hejvilt på Tradera där leverans kan dröja och det är stor sannolikhet att du blir rippad från ett kapat konto, köpa via svensk butik som t.ex iPhoneCafé eller beställa via någon användare på 99.se du aldrig mött så litar jag mest på International Orders. Trots att priset steg med ett par tusenlappar mer än vad jag initiat hade räknat med...

Är det någon här som redan fått hem sin padda?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-06 10:06

Apple vill ju egentligen inte att de skickar produkten utomlands.

Återigen, om man ser till alternativen; chansa hejvilt på Tradera där leverans kan dröja och det är stor sannolikhet att du blir rippad från ett kapat konto, köpa via svensk butik som t.ex iPhoneCafé eller beställa via någon användare på 99.se du aldrig mött så litar jag mest på International Orders. Trots att priset steg med ett par tusenlappar mer än vad jag initiat hade räknat med...

Är det någon här som redan fått hem sin padda?

Att "beställa via någon användare på 99.se du aldrig mött" har jag testat förr! Då gällde det iPhones. Bättre säljare kan inte hittas Så nu hoppas jag på lika bra leverans med iPad

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 10:21
Ursprungligen av Eva:

Att "beställa via någon användare på 99.se du aldrig mött" har jag testat förr! Då gällde det iPhones. Bättre säljare kan inte hittas Så nu hoppas jag på lika bra leverans med iPad

Självklart bör man kunna lita på en frände men ju fler affärer jag gör på nätet desto mer bekväm blir jag och föredrar ett företag som motpart när/om det strular till sig.

Jag är övertygad om att din iPadleverans går som smort och ser fram mot din recension

Ursprungligen av Eva:

Beror ju på, registrerade sig personen igår och har 2 inlägg.

Eller 5300 inlägg...

Samma sak på eBay; ngn som gjort 1400 affärer eller 0 ?

Varje gång JAG säljer ngt sätter jag mitt förtroende här i pant.
Jag känner inget problem köpa från 99-medlemmar.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-06 15:56
Ursprungligen av Goflorp:

Beror ju på, registrerade sig personen igår och har 2 inlägg.

Eller 5300 inlägg...

Samma sak på eBay; ngn som gjort 1400 affärer eller 0 ?

Ja precis, det är ju aktiva medlemmar som varit med här ett tag som jag haft affärer med. Jag skulle väl inte våga lita på en ny medlem som erbjuder ett kanonpris på en vara. Det är egentligen bara två personer jag har köpt varor och tjänster av, Martin och Adrian, och dom är kanonkillar båda två

• Oregistrerad
  • 2010-04-06 20:08
Ursprungligen av Goflorp:

Du kan få köpa min gamla volvo för 200.000 bara för dig 99 medlem....

Funderar att köpa med mig några ipads när jag reser till San Francisco och NY om två veckor men jag vill ju inte att dom ska fasta i tullen, då lär jag ju aldrig kunna sälja dom här

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 07:56

Är de seriösa? Man blir inte scammad? Någon som handlat där förut? Hur funkar iPad International Warranty: One Year?

Nu är man ju sugen!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 09:56

Någon här som fått tag i en iPad?

Har just bett en kompis i USA att skaffa en iPad till mig inför nästa visit hem till Sverige. Tänkte ta en 32 GB WiFi för 599 $.

Fick min iPad precis med FedEx.. Gjorde min beställning via international-orders.com och jag kan kort och gott säga att jag är grymt nöjd ... Kommer skriva lite mer vid senare tillfälle ...

Rekommenderar International-orders varmt ..

Bevaka tråden