Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa en iPad?

Tråden skapades och har fått 612 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av LCR:

P.S. Tyck till, desto mer OLIKA desto bättre!!!

Självklart men tro inte att ni vet hur Apple vill att man ska använda den, att ni vet hur ni kommer använda den är en sak och alla är vi olika.

Jag kommer oavsett köpa mig en iPad men jag tror även min fru vill använda den men jag vill inte att alla ska glo på mina mail.

Ursprungligen av draags:

Tycker det är tröttsamt med alla som ska påpeka hur man ska uppfatta produkten, som om ni visste hur den ska uppfattas, jag menar var och när exakt säger Apple något om att den ska uppfattas på Ert sätt.

Jag vet hur jag uppfattar den:)

Från min synvinkel så kommer inte avsaknaden av inloggning för olika användare att vara ett problem även om flera personer i familjer kommer att använda den.

Det är ganska mycket samma scenario som finns idag för min MBP som oftas ligger under vardagsrumsbordet. Vi är totalt 6 person (jag, frugan, två grabbar och deras flickvänner) som cirklar runt datorn. Det finns bara två konton på datorn: mitt och ett administratörskonto men alla använder den och alla kör på mitt konto.

Det enda som kan vara problem är om du vill ha hemliga grejer på den och mail.

Hemliga saker har jag ingen lösning på men mailen hanteras via webmail. Det enda mailkontot som finns uppsatt i mailapplikationen är mitt men även jag kör oftas via webbmail eftersom det känns smidigast då jag accessar mina mail från fyra olika ställen (iPhone, MBP, min Mini samt jobbdatorn) Det är inga som helst problem.

Det är klart att varje familj har olika behov och det ser olika ut i varje familj men jag tror inte att Apple kommer att komma med inloggningsystem. Möjligen en optionell låsskärm men inte flera olika användare.

Men vi får se hur det blir, nu vill jag beställa....

Webmail på iPhone?! Jisses...är du masokist

Ursprungligen av BlackSmp:

jag kör oftas via webbmail eftersom det känns smidigast då jag accessar mina mail från fyra olika ställen (iPhone, MBP, min Mini samt jobbdatorn) Det är inga som helst problem.

Ursprungligen av Zimmerman:

Webmail på iPhone?! Jisses...är du masokist

Precis anledningen varför min iPod Touch inte används till annat än music. Hålla på och pilla med sånt, nä jag har bättre att göra.

LCR

Ursprungligen av Zimmerman:

Webmail på iPhone?! Jisses...är du masokist

Det finns en hårfin skillnad mellan "ofta" och "alltid"

Men det finns fördelar med att köra gmail som webbapp på iPhone jmf med mail.app. Inte alltid, inte ofta men ibland...

Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns en hårfin skillnad mellan "ofta" och "alltid"

Eller ÖHT...

LCR

Ursprungligen av BlackSmp:

Hemliga saker har jag ingen lösning på men mailen hanteras via webmail. Det enda mailkontot som finns uppsatt i mailapplikationen är mitt men även jag kör oftas via webbmail eftersom det känns smidigast då jag accessar mina mail från fyra olika ställen (iPhone, MBP, min Mini samt jobbdatorn) Det är inga som helst problem.

Nä, utom för oss som kör Apples egna MobileMe. Deras webbtjänst fungerar inte på iPhone/iPad.

Ursprungligen av Capeman:

Nä, utom för oss som kör Apples egna MobileMe. Deras webbtjänst fungerar inte på iPhone/iPad.

Intressant - gmail som jag kör är riktigt bra via MobileSafari

Lite som med mobilen; man delar ju inte på en mobil i familjen va?

Som jag ser det kommer jag skaffa en och sedan kommer Mari "låna" den ibland tills jag tröttnar på det och beställer en åt henne med

Bosse då ?!

Ursprungligen av LCR:

Bosse då ?!

Bosse är speciellt överlycklig över att det INTE blir en kamera, han anser att dels är han själv inte fördelaktig ur den vinkeln.

Vidare säger Bosse att den kvinna som vill bli fotograferad eller videofilmad ur den vinkeln (underifrån, dubbelhakan och näshåren väl synliga) hon är inte uppfunnen än...

Detsamma gäller för de flesta normala män med.

Han vill gärna ha den under magen om den blir lite varm när man kör den....:tveksam:

Bosse är dock ingen nybörjare på iChat.... här är han i konversation med "mamma"...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-22 06:54
Ursprungligen av Goflorp:

Vidare säger Bosse att den kvinna som vill bli fotograferad eller videofilmad ur den vinkeln (underifrån, dubbelhakan och näshåren väl synliga) hon är inte uppfunnen än...

Haha, det ligger något i det Bosse säger. (även om han nog är van vid att se människor lite underifrån). Men jag vill fortfarande ha kamera, bara för videochat med dotter och syster, jag ska NOGA passa mig för att visa mina hakor för någon annan!

Men när det gäller videochat med dotter och syster så är det så himla bra med video. Inte så mycket för ansiktsvisning utan mer för inredning och möbleringshjälp och sånt. Där skulle det vara mycket lättare att bära runt med iPadden än att springa runt med datorn!

Han kan vara lugn, jag har hört att det kommer en iDog !

LCR

Ursprungligen av LCR:

Han kan vara lugn, jag har hört att det kommer en iDog !

LCR

Han är ju redan här...

Dags vi återvänder till ämnet.

det spekuleras i att man kommer kunna förhandsboka strax.

Analysis: U.S. pre-orders for Wi-Fi iPad likely to begin this week

Har läst hela den här tråden nu och jag tycker att det har kommit upp en hel del intressanta diskussioner!

Ursprungligen av Goflorp:

Dags vi återvänder till ämnet.

det spekuleras i att man kommer kunna förhandsboka strax.

Analysis: U.S. pre-orders for Wi-Fi iPad likely to begin this week

Vad tror ni, kommer det dröja lång tid innan man kan beställa här i Sverige eller? Brukar nya produkter släppas ungefär samtidigt som i USA?

Peace out.

PS. Givetvis röstade jag ett fett JA! Klart jag ska ha en iPad DS.

Vi får se i morgon eftermiddag/kväll. Då lär Apple Store gå offline för det normala veckounderhållet som de brukar göra och denna gång förutspår jag att intresset kommer att vara stort för vad som händer när de öppnar igen:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Vi får se i morgon eftermiddag/kväll. Då lär Apple Store gå offline för det normala veckounderhållet som de brukar göra och denna gång förutspår jag att intresset kommer att vara stort för vad som händer när de öppnar igen:)

För att förtydliga så går inte Apple Store ner varje vecka för något slags veckounderhåll. Den går ner lite då och då, ibland på tisdagar, ibland på andra dagar - och långt ifrån varje vecka. Och när den gick ner sist, för ett par veckor sedan, var det vid lunchtid svensk tid.

Jag tycker att det är häftigt att en liten gadget kan skapa så mycket känslor bland vuxna!!

Credit Apple! (och inte minst alla Apple fans!)

LCR

Sant... men ändock inte helt ovanligt att se dessa rubriker:)

  • Medlem
  • Avesta
  • 2010-04-06 18:37

Definitivt! Den har allt jag behöver. Rdp för jobbet, film musik och surf.

Om det blir en riktigt bra implementation av multitasking i OS 4.0 så kan jag helt klart komma att ändra mig angående att inte köpa en.

Jepp. Men jag köper nästa generation - köper aldrig första generationen av en produkt (om jag inte måste). Nästa generation är en iPad som är "färdig". Dom som köpte första gen iPhone (importerade för dyra pengar) förstår vad jag menar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-06 20:19
Ursprungligen av Zimmerman:

Jepp. Men jag köper nästa generation - köper aldrig första generationen av en produkt (om jag inte måste). Nästa generation är en iPad som är "färdig". Dom som köpte första gen iPhone (importerade för dyra pengar) förstår vad jag menar.

Visst, men vi hade den i ett år....

Ursprungligen av Zimmerman:

Jepp. Men jag köper nästa generation - köper aldrig första generationen av en produkt (om jag inte måste). Nästa generation är en iPad som är "färdig".

Men det är då du ger din första generationens pryl till din bättre hälft som inte är lika tekniktokig men precis börjat inse att den faktiskt är något att ha, så har du möjlighet att köpa en ny, bättre, till dig själv

Ursprungligen av Zimmerman:

Dom som köpte första gen iPhone (importerade för dyra pengar) förstår vad jag menar.

Beroende på hur man importerade så var den första generationens iPhone den billigaste någonsin eftersom Apple hade så konstigt avtal med AT&T där man fick köpa telefonen till ett subventionerat pris utan att behöva teckna något abonnemang. Om man t.ex. ändå var i staterna och köpte med sig telefonen kom man undan riktigt billigt. Det slutade fungera i och med iPhone 3G.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-04-20 10:34
Ursprungligen av Zimmerman:

Jepp. Men jag köper nästa generation - köper aldrig första generationen av en produkt (om jag inte måste). Nästa generation är en iPad som är "färdig". Dom som köpte första gen iPhone (importerade för dyra pengar) förstår vad jag menar.

Finns folk som inte orkar vänta. De tar gärna den ekonomiska smällen. Jag tänker annars precis som du; det är nästan alltid något problem med en helt ny produkt, plus att det med 100% säkerhet kommer kamera i framtiden. Det är ju ytterst märkligt att det inte finns redan nu.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-05-04 20:04

Jag har själv gått från att inte köpa till att "kanske köpa" efter att lekt lite med en kompis iPad. Min fråga till er som redan har en är skärmen? Jag tycker att själv att den är rätt så jobbig att titta på efter ett tag. Lite för blank för min smak. Saknar "anti-glare" som jag har på min nya MBP. Åsikter?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-06 20:38

OK, jag har ändrat mig från kanske till ja

Ursprungligen av kainen:

OK, jag har ändrat mig från kanske till ja

Samma här! Frågan är snarare när det sker, än om det sker. Vem vet, kanske blir det denna första generation eller när nästa lanserats.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-20 07:30

Fortfarande inte hittat ett användningsområde som skulle passa mig så inget köp på 1gen men kanske 3gen vem vet.

Just nu så täcker iphone occh macbook pro plus en pc alla mina behov.

Bevaka tråden