Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ricard:

Ok killar - två frågor medans vi väntar:

  1. vad är det för skillnad på de tre skärmalternativen som det hintas om?

  2. varför 14:35?

1. En är som vanlig, en har högre upplösning och en har högre upplösning med något antireflextjofräs.
2. Det var ett skämt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-13 13:22
Ursprungligen av Capeman:

1. En är som vanlig, en har högre upplösning och en har högra upplösning med något antireflextjofräs.

Högre upplösning måste väl då höra till en av de dyrare varianterna - eller varför skulle man inte välja det annars?

Ursprungligen av Hallon:

Högre upplösning måste väl då höra till en av de dyrare varianterna - eller varför skulle man inte välja det annars?

Enligt Appleinsiders "läcka" så var det ju det alternativet på 17":aren och den har ju alltid haft högre upplösning. Ett sådant alternativ kommer man (med största sannolikhet) inte kunna välja på tex 13":arna.

  • Medlem
  • 2010-04-13 13:24

Enl infon jag fick idag ska butiken stängas först i natt och sen komma upp imorn bitti..? Hur brukar det vara egentligen?

Ursprungligen av aniah:

Enl infon jag fick idag ska butiken stängas först i natt och sen komma upp imorn bitti..? Hur brukar det vara egentligen?

Det brukar nästan alltid vara såhär som det är just nu. Apple Store går ner strax efter 12 och är tillbaka vid 14-tiden.

Detta är förstås anpassat för USA där det fortfarande är tidig morgon (speciellt västkusten).

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-04-13 13:25
Ursprungligen av Ricard:

varför 14:35?
[/LIST]

Det borde ju finnas statistik på vilken tid som butiken öppnar igen
Det kanske tom diffar på vilken typ av produkt som släpps. Har någon koll på detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-13 13:31
Ursprungligen av MacJake:

Det borde ju finnas statistik på vilken tid som butiken öppnar igen
Det kanske tom diffar på vilken typ av produkt som släpps. Har någon koll på detta?

The average Apple Store offline time is about 01:47 hours..

Står det iallafall i mailet från applestorecheck.com

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-13 13:33
Ursprungligen av moname1:

The average Apple Store offline time is about 01:47 hours..

Står det iallafall i mailet från applestorecheck.com

44 minuter av fortsatt hoppande dåra!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-13 13:26
Ursprungligen av Ricard:

Ok killar - två frågor medans vi väntar:

  1. vad är det för skillnad på de tre skärmalternativen som det hintas om?

  2. varför 14:35?

En gissning: Glossy - standard på 13", precis som idag
High Resolution Glossy - blank skärm för 15" och 17" som kommer i någon ny högre upplösning
High Resolution Glossy with Anti-Glare - det "matta" alternativet till 15" och 17".

Ny fråga:
Är det inte lite för liten skillnad mellan de två olika 13"-:arna? Finns det något mer som döljer sig bakom 2.66:an?

Jag tror Jobs går tillbaka till sina rötter och beordrar Apple Store att gå online exakt 13:37*

* = Jo, jag vet, skämtet faller på att det dessutom handlar om svensk tid

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-13 13:25

Butiken brukar vanligtvis stängas vid den här tidpunkten på en tisdag när det händer nåt. Visst finns det undantag som bekräftar regeln, men oftast som sagt. I t.ex. New York är det ju morgon nu

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-13 13:28
Ursprungligen av NBK:

Butiken brukar vanligtvis stängas vid den här tidpunkten på en tisdag när det händer nåt. Visst finns det undantag som bekräftar regeln, men oftast som sagt. I t.ex. New York är det ju morgon nu

Apple Store är anpassad för US tidzoner, när den är nere inför morgonens överraskningar för armerikaner

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-04-13 13:27

Vore intressant och se hur många träffar Apple Store får just nu, samt hur många anrop som kommer från samma ipadress (alla CMD+R'are ).

Sitter här och väntar på att den skall komma upp, blir dete nya MacBook Pro 15" så blir det nog en sådan idag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-13 13:29

Var väl ungf. det jag skrev ?

EDIT:
menat till inlägg #1296

Ojojojoj... High res...

Hoppas verkligen de kan kräma upp upplösningen. Det hade jag verkligen uppskattat.

1920x1200 är rätt smått på en 15..4" men nånstans upp kring 1650 på bredden, eller vad det nu brukar vara hade varit najs.

varför lägre frekvens på 17" än 15"??????

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-13 13:35
Ursprungligen av iTemudjin:

varför lägre frekvens på 17" än 15"??????

17" har väl i7:an och 15" i5 ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-13 13:36
Ursprungligen av iTemudjin:

varför lägre frekvens på 17" än 15"??????

i7 på 17" kanske?

bra om spec för lägsta 13 och lägsta 15 är samma, då 15 kanske kan bli billigare....

Ursprungligen av iTemudjin:

bra om spec för lägsta 13 och lägsta 15 är samma, då 15 kanske kan bli billigare....

Flesta rykten pekar tyvärr på det motsatta: 13" kommer bli dyrare...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-13 13:45
Ursprungligen av Archangel:

Flesta rykten pekar tyvärr på det motsatta: 13" kommer bli dyrare...

Rätt surt faktiskt
Iom dollarn är mycket lägre nu än vad den var vid förra släppet :/

Ursprungligen av NBK:

Rätt surt faktiskt
Iom dollarn är mycket lägre nu än vad den var vid förra släppet :/

Definitivt trist. Men sen kan det ju också innebära att även 13" får dubbla grafikkort för att kunna köra Nvidia. Så med ett bra grafikkort och 4GB ram som standard så kommer jag inte klaga allt för mycket på några kronor mer...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-13 13:52

26 minuter kvar om de följer traditionen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-13 13:53
Ursprungligen av Archangel:

Definitivt trist. Men sen kan det ju också innebära att även 13" får dubbla grafikkort för att kunna köra Nvidia. Så med ett bra grafikkort och 4GB ram som standard så kommer jag inte klaga allt för mycket på några kronor mer...

Absolut inte

Alltså utifrån modellspecarna så är jag lite rädd att high res bara gäller 17 tum...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-13 13:45
Ursprungligen av Adrian B:

Alltså utifrån modellspecarna så är jag lite rädd att high res bara gäller 17 tum...

Ska du inte ha en 17" då? Det skall jag! Lycklig som en lärka! men det kan bli en O:-) så vi får försöka hålla oss nyktra ...

  • Medlem
  • 2010-04-13 13:51

Blir tokig på att det stått "nya macbook profamiljen" på sidan i månader. Hur ska man veta när de nya kommit? Kommer det stå "ännu nyare nya familjen" eller...??

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-04-13 13:48

Hade varit riktigt skoj om ryktena stämmer, samt att de nya modellerna redan har skickats ut till diverse återförsäljare så att man kan gå och hämta en ny direkt i butik idag eller imorgon

Men vad är det för Grafik tro?

Undrar vad en i7 skulle kunna göra för mig jämfört med min nuvarande 2.8 GHz.

Man får en bas på 2.66, men turbo på 3.33 samt 4 trådar mot mina nuvarande två. Och nya minnesarkitekturen naturligtvis.

Nån som sitter på bra benchmarks? Framförallt intresserad av encoding och rendering. Får väl leta själv samtidigt...

Bevaka tråden