Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga Telia

Tråden skapades och har fått 658 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Telia Kundservice:

Hej

Detta med visual voicemail är en fråga som har varit på tapeten ett antal gånger ända sedan iPhone gen 1 kom ut på marknaden. Vad Telia anbelangar så är det fortfarande en fråga som vi ser över. Men det är bra att ni tycker till. Jag skulle även vilja ber er att lämna in era tankar angående visual voicemail på länken nedan. Där tar vi även emot andra tankar och kommentarer om Telia.

Tyck om Telia - Telia.se

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Nu har jag gjort det. Alla borde göra det!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-14 12:50
Ursprungligen av Scarecrow:

Nu har jag gjort det. Alla borde göra det!

Nu har även jag gjort det.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-14 13:01
Ursprungligen av scarecrow:

nu har jag gjort det. Alla borde göra det!

+1...

Jag går och väntar på att iPhone 4 ska släppas här i sverige. Fram tills dess så har jag min iPhone 2G av första generationen.

Efter att ha bytt operatör till Telia så tappar jag flera samtal per dag!

Vad är det som händer?
Måste jag byta tillbaka till min gamla operatör för att det ska fungera att ringa?

Många har upplevt samma sak, men jag har inte hittat någon lösning på problemet.

• Avstängd
  • International user
  • 2010-06-14 14:26
Ursprungligen av Jonas Lundin:

Jag går och väntar på att iPhone 4 ska släppas här i sverige. Fram tills dess så har jag min iPhone 2G av första generationen.

Vad är det som händer?
Måste jag byta tillbaka till min gamla operatör för att det ska fungera att ringa?

Många har upplevt samma sak, men jag har inte hittat någon lösning på problemet.

Svårt att veta vad det beror på. Men jag tror du får ställa frågan i en ny tråd. Tror inte Telia kan hjälpa dig med en jailbreakad telefon som dom dessutom aldrig har sålt.

Aha. Så är det naturligtvis. De har bara support från 3G-modellen.

Vad är det som händer?

Vad har du för OS i den?
De tidiga påstods ju orsaka brutna samtal och att de senare skulle hjälpa detta.

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-14 18:00

Vad är det som händer?

Händer mig också ibland.
Jag har 3Gs.

Vad kan det bero på Telia?

Yes!!

Vad Telia anbelangar så är det fortfarande en fråga som vi ser över. Men det är bra att ni tycker till. Jag skulle även vilja ber er att lämna in era tankar angående visual voicemail på länken nedan.

Men vad är det att se över? Vad är det för tankar ni tror er få in?
Ni vet att det är en funktion som vi, era betalande kunder, efterfrågar. Ni har utrett saken i två år nu.

Bitte fixen!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-14 18:06

...Detta med visual voicemail är en fråga som har varit på tapeten ett antal gånger ända sedan iPhone gen 1 kom ut på marknaden. Vad Telia anbelangar så är det fortfarande en fråga som vi ser över.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Nu har jag också skickat ett meddelande till "Tyck om Telia". Men vad är det som utretts så länge? Saknas resurser? Är det för dyrt? Är iPhone-kunderna så få att ni nedprioriterar (skiter i) frågan?

Om Telia som förste svenske leverantör inför Visual Voicemail så blir det ett mycket starkt skäl till att välja Telia framför alla andra, ni skulle få fler kunder!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-14 18:11
Ursprungligen av marf:

Om Telia som förste svenske leverantör inför Visual Voicemail så blir det ett mycket starkt skäl till att välja Telia framför alla andra, ni skulle få fler kunder!

Jag tror ärligt talat att de flesta skulle strunta i visual voicemail. Det är ändå bara jobbigt med telefonsvarare överlag när det finns sms om det nu är så viktigt (dock kan ju Telia fixa det ändå, så att de fåtal som vill ha det kan utnyttja sin iphone till fullo).

Ursprungligen av ibish:

Jag tror ärligt talat att de flesta skulle strunta i visual voicemail. Det är ändå bara jobbigt med telefonsvarare överlag när det finns sms om det nu är så viktigt (dock kan ju Telia fixa det ändå, så att de fåtal som vill ha det kan utnyttja sin iphone till fullo).

Tycker personligen att det är roligare att lyssna av ett mobilsvar än att läsa en massa sms.

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-14 21:05
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Tycker personligen att det är roligare att lyssna av ett mobilsvar än att läsa en massa sms.

Mycket dyrare dock.

Ursprungligen av zappee:

Mycket dyrare dock.

69 öre per minut, max. Jättedyrt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-14 21:35
Ursprungligen av Tobias Schelin:

69 öre per minut, max. Jättedyrt.

Ja, så länge du inte är i Thailand och glömt stänga av din telesvar.

Ursprungligen av ibish:

Ja, så länge du inte är i Thailand och glömt stänga av din telesvar.

Nåja. Om jag är utomlands så har jag ändå mitt ordinarie simkort borttaget och ett nationellt simkort i telefonen. Därav att jag heller inte har en iPhone.

Ursprungligen av ibish:

Jag har telefonsvararen inaktiverad på mitt abonnemang, just för att det är så drygt att behöva ringa upp röstbrevlådan och behöva lyssna på den dryga rösten:
- Du har... 3... nya meddelanden... Etc

Med Visual Voicemail kanske man äntligen kunde börja använda mobilsvaret på ett vettigt sätt.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Jag har telefonsvararen inaktiverad på mitt abonnemang, just för att det är så drygt att behöva ringa upp röstbrevlådan och behöva lyssna på den dryga rösten:
- Du har... 3... nya meddelanden... Etc

Med Visual Voicemail kanske man äntligen kunde börja använda mobilsvaret på ett vettigt sätt.

Är det inte bara att börja styra röstbrevlådan direkt utan att vänta in rösten?

SMS om meddelanden i röstbrevlådan får jag redan, jag får till och med SMS om någon har ringt och telefonen inte hade nätkontakt

Glöm inte bort tjänsten "missade samtal hos Telia. Har du fått ett (eller flera) samtal då telefonen varit avstängd eller ej haft täckning - får du ett sms från Telia med aktuells nummer / namn. Är gratis dessutom, och aktiveras själv av/på genom ett sms till Telia.

Aktivera: skicka sms VMSPA till 4466 - Avaktivera : VMSAV till 4466.

Jag tycker tjänsten är bra, och har hjälpt mig flera gånger när det saknats täckning osv.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 09:30
Ursprungligen av adress@mac:

Glöm inte bort tjänsten "missade samtal hos Telia. Har du fått ett (eller flera) samtal då telefonen varit avstängd eller ej haft täckning - får du ett sms från Telia med aktuells nummer / namn. Är gratis dessutom, och aktiveras själv av/på genom ett sms till Telia.

Aktivera: skicka sms VMSPA till 4466 - Avaktivera : VMSAV till 4466.

Jag tycker tjänsten är bra, och har hjälpt mig flera gånger när det saknats täckning osv.

Tack, visste inte att man kunde aktivera den tjänsten. Men den rockar brallorna av voicemail.

Telia Kundservice:
Vad säger ni egentligen om detta?: http://www.99.se/1910606-post19.html

• Medlem
  • International user
  • 2010-07-12 12:02
Ursprungligen av theplague:

Telia Kundservice:

Som det står i den andra tråden har personen förmodligen skrivit på ett avtal som förpliktigar att inte bryta abonnemanget...

Ursprungligen av theplague:

Telia Kundservice:

Hej!

Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

Eftersom många kunder önskat att kunna slutfakturera sina abonnemang har vi ändrat reglerna.
Det är nu möjligt att avsluta ett abonnemang innan bindningstidens slut mot att du betalar kvarvarande månadsavgifter och eventuella pristillägg.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Hej!

Eftersom många kunder önskat att kunna slutfakturera sina abonnemang har vi ändrat reglerna.
Det är nu möjligt att avsluta ett abonnemang innan bindningstidens slut mot att du betalar kvarvarande månadsavgifter och eventuella pristillägg.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Inte för att jag har Telia, men jag måste säga, snyggt gjort.

Hej!

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Fint!

• Medlem
  • International user
  • 2010-07-14 21:17

Eftersom folk har börjat få följande SMS:

Hej! Som en av Telias bästa iPhone-kunder kommer du inom kort att få ett unikt erbjudande på nya iPhone 4. Håll utkik i din mobil! Mvh Telia

Så skulle det vara kul att veta hur ni definierar "en av Telias bästa iPhone-kunder"?

Ursprungligen av zappee:

Hej! Som en av Telias bästa iPhone-kunder kommer du inom kort att få ett unikt erbjudande på nya iPhone 4. Håll utkik i din mobil! Mvh Telia

Så skulle det vara kul att veta hur ni definierar "en av Telias bästa iPhone-kunder"?

det slumpas fram, de gjorde så förra året med. fick SMS då men inte iår. inte för det spelar någon roll för mig i vilket fall som helst.:cool:

• Medlem
  • International user
  • 2010-07-14 21:55
Ursprungligen av Ollebro:

det slumpas fram, de gjorde så förra året med. fick SMS då men inte iår. inte för det spelar någon roll för mig i vilket fall som helst.:cool:

Jag vill ha en officiell förklaring

Ursprungligen av zappee:

Hej!

Erbjudandet kommer att gå ut till våra iPhonekunder som har varit aktiva med sina privata Teliaabonnemang under de senaste tre månaderna. Det gäller både kunder utan bindningstid och de med bindningstid som går ut under 2010.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Jag har haft Telia med iPhone förste gen.. jag var först med Gen 1 i Sverige eller ja nr 4:e av den modellen som kom över gränsen, före Adam Alsing i alla fall
iPhone 3G köade jag utanför Telia butiken och fick som nr 2 efter stått där sedan kl 03:40 på morgonen.
När 3GS skulle släppas året efter fick några av mina polare SMS om att de var utvalda för att de var så bra kunder, snacka om att man kände sig besviken.
Det var då så att hade man redan ett fett Abb hos Telia så gällde det bara dem som hade billigare abb som Telia kunde tjäna lite mer på.
Så jag fick aldrig ngt meddelande, men återigen stod jag i kö och fick min 3GS. Nu köpte jag en iPhone 4 olåst och tänker inte stå och köa hos Telia, däremot har jag inte heller denna gång fått ngt SMS av telia.
Så jag anses väl inte vara en tillräckligt bra kund, ändå har jag haft iMidi i 24 mån, Prata på 24 mån och sambon också haft ett Prata På.

Liknande händer när man haft TV mm, alla nya supererbjudande ges till nya kunder de existerande skiter Telia i fullständigt, tråkigt men sant!
Tycker ni på Telia skall se över och prioritera existerande kunder också, iMidi med 250 Mb data för 489 kr / mån för att sedan ge alla andra som hade 5GB får 10GB osv... men men vi får väl se hur länge till man är kvar, jag har ju som sagt olåst idag och kör Vänner obundet.. men det kan likväl bli TRE till både iPad, iPhone och att hela familjen byter då man ändå aldrig får ngt för att betala extra för att det står Telia i mobilen.

Bevaka tråden