Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga Telia

Tråden skapades och har fått 658 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Kajan:

Hmm det ni beskriver har funnits ända sen första dagen i princip och det är inte det vi (iallafall jag) pratar om. Dels har det börjat göra så min telefon detta året. Och jag har haft min 3G sen releasen. Och tjejens telefon har inte heller varit så innan. Och som sagt en återställning hjälper inte direkt. Så jag tror det är mjukvarurelaterat. Apples mjukvara that is...

Exakt samma iakttagelse här.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-05-10 11:36

Micro-Sim?

Kan inte få något entydligt svar från Kundtjänst så jag provar här.
Jag har i dagsläget ett Telia-abb (Telia till vänner) med extrakort som jag använder i 3G dongel. Kan jag byta extrakortet till ett Micro-Sim? Och hur gör man då?

Ursprungligen av Mattias L:

Kan inte få något entydligt svar från Kundtjänst så jag provar här.
Jag har i dagsläget ett Telia-abb (Telia till vänner) med extrakort som jag använder i 3G dongel. Kan jag byta extrakortet till ett Micro-Sim? Och hur gör man då?

Hej

Som det ser ut just nu så kommer man inte att kunna använda micro-sim som extrakort. Telia ser hela tiden över hur vi ska kunna svara mot kundernas behov och önskemål med nya produkter och tjänster. Kommer det någon förändring på det så kommer ni att få veta det.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-05-10 17:03
Ursprungligen av Telia Kundservice:

Hej

Som det ser ut just nu så kommer man inte att kunna använda micro-sim som extrakort. Telia ser hela tiden över hur vi ska kunna svara mot kundernas behov och önskemål med nya produkter och tjänster. Kommer det någon förändring på det så kommer ni att få veta det.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Så enda möjligheten att få ett mikro-sim är att teckna ett nytt mobilt bredbands abbonemang? Känns lite sådär tycker jag...

Ursprungligen av Telia Kundservice:

Hej

Som det ser ut just nu så kommer man inte att kunna använda micro-sim som extrakort. Telia ser hela tiden över hur vi ska kunna svara mot kundernas behov och önskemål med nya produkter och tjänster. Kommer det någon förändring på det så kommer ni att få veta det.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Hej Anders! Kul med att avataren förutsätter att kundtjänst är kvinnlig:)

Men annars så verkar det vara lite förvirrat om micro-SIM som extrakort. Enligt detta inlägg så har det gått att få ett micro-SIM som extrakort

http://www.99.se/1893339-post3.html

Ursprungligen av BlackSmp:

Hej Anders! Kul med att avataren förutsätter att kundtjänst är kvinnlig:)

Men annars så verkar det vara lite förvirrat om micro-SIM som extrakort. Enligt detta inlägg så har det gått att få ett micro-SIM som extrakort

http://www.99.se/1893339-post3.html

Hej

Jo det där med avataren som vi har är lite märkligt, men det har att göra med att det är vår "fråga eva" bild från telia.se för att knyta ihop lite med att vi jobbar på Telia.

Sen till det där med extrakort så är det som jag tidigare skrev i inlägget ovan som gäller fram tills dess att vi på Telia Kundservice hör annat. Då kommer vi att meddela detta.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Ursprungligen av Telia Kundservice:

Hej

Jo det där med avataren som vi har är lite märkligt, men det har att göra med att det är vår "fråga eva" bild från telia.se för att knyta ihop lite med att vi jobbar på Telia.

Sen till det där med extrakort så är det som jag tidigare skrev i inlägget ovan som gäller fram tills dess att vi på Telia Kundservice hör annat. Då kommer vi att meddela detta.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Finns det någon förklaring till varför inte man kan ha microsim som extrakort? Det är i princip bara ett mindre simkort, mindre plast runt chippet?

Ursprungligen av Patrik D:

Finns det någon förklaring till varför inte man kan ha microsim som extrakort? Det är i princip bara ett mindre simkort, mindre plast runt chippet?

Hej

Jag har fått en förklaring på det men jag håller på att gräva lite djupare i varför förklaringen är som den är. Jag återkommer så fort jag får en förtydligande!

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

  • Medlem
  • 2010-04-29 11:26

Det sker också när telefonen byter mellan 3G och GPRS/Edge.

Hej

Bra att veta, jag har inte hunnit forska i detta ämne men det låter som om det skulle kunna vara "minnesbrist" helt enkelt.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-10 19:17

Jag hämtade ut ett micro-sim i måndags på Kungsgatan Sthlm fö 40kr i månaden som tillägg till mitt vanliga Telia 99kr + fri surf!

  • Medlem
  • 2010-05-14 14:10

Hej! Jag fick ett sms om att ni höjer hastigheten och att det ska vara klart den 30 maj. Finns det mer info? Typ som hur mycket, gäller det mig med iphone (och extra allt-internet) och när bör det vara klart i stockholm city?

Joel

Ursprungligen av jac:

Hej! Jag fick ett sms om att ni höjer hastigheten och att det ska vara klart den 30 maj. Finns det mer info? Typ som hur mycket, gäller det mig med iphone (och extra allt-internet) och när bör det vara klart i stockholm city?

Joel

Hej

Det lät intressant.
Var snäll och PM,a mig med hela sms texten är du snäll så ska jag forska i det.
Jag jobbar dock inte i helgen så jag kan inte lova snabbt svar.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Ursprungligen av Telia Kundservice:

Hej

Det lät intressant.
Var snäll och PM,a mig med hela sms texten är du snäll så ska jag forska i det.
Jag jobbar dock inte i helgen så jag kan inte lova snabbt svar.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

"Hej, vi håller nu på att höja hastigheten i mobilnätet så man kan surfa snabbare! Vi är klara med arbetet 30 maj 2010. Du kan behöva starta om mobilen för att få tillgång till högre hastighet. Hälsningar Telia"

Ursprungligen av theplague:

"Hej, vi håller nu på att höja hastigheten i mobilnätet så man kan surfa snabbare! Vi är klara med arbetet 30 maj 2010. Du kan behöva starta om mobilen för att få tillgång till högre hastighet. Hälsningar Telia"

Hej
Ja det var en trevlig text det. Jag ber att få forska i det lite mer så återkommer jag med besked
Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-17 16:11
Ursprungligen av Telia Kundservice:

Hej
Ja det var en trevlig text det. Jag ber att få forska i det lite mer så återkommer jag med besked
Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

även jag fick detta SMSet för några dagar sedan och är intresserad av att få lite mer klarhet i detta

Ursprungligen av Drakfot:

även jag fick detta SMSet för några dagar sedan och är intresserad av att få lite mer klarhet i detta

Hej

Jag håller fortfarande på att gräva i detta sms. Jag fick information om att det rörde en vanlig uppgradering av 3g nätet. Men jag gräver vidare. Tror att jag har ett svar efter helgen.
Tack för ert tålamod

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Tack för ditt grävande!

Nu har jag stött på ngt riktigt intressant.
På Måndag kommer förklaringar till de sms som har gått ut. Det ser riktigt intressant ut så håll ögonen öppna...

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-21 14:09
Ursprungligen av Telia Kundservice:

Nu har jag stött på ngt riktigt intressant.
På Måndag kommer förklaringar till de sms som har gått ut. Det ser riktigt intressant ut så håll ögonen öppna...

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Låter lovande, tackar för ditt arbete

Ursprungligen av Drakfot:

Låter lovande, tackar för ditt arbete

Nu har Telia uppdaterat sina surf möjligheter. Kommer nya priser med nya surfmängder som ingår. Kolla in http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt/surfaimobilen/ för mer info!!!!
Nu kan företagare dessutom få 10Gb/månad istället för som tidigare 1Gb/månad!

Bra va?

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

  • Medlem
  • 2010-05-24 22:11
Ursprungligen av Telia Kundservice:

Nu har Telia uppdaterat sina surf möjligheter. Kommer nya priser med nya surfmängder som ingår.
Bra va?

iMini — tjohoo!

Detta är i linje med vad jag hoppas på; bästa iPhone 4G-erbjudandet på Telia. Hoppas, hoppas...

Hämtat från Telias websida

Mikrosim-kort

Nu kan du beställa mikrosim-kort. Oavsett om du är ny kund eller om du redan har mobilt bredband hos oss kan du göra din beställning här.

Vad är ett mikrosim-kort?
Ett mikrosim-kort fungerar på samma sätt som ett vanligt sim-kort men tar mycket mindre plats. Redan i år kommer det att börja komma mobilprodukter som fungerar med mikrosim-kort. Apple iPad är ett exempel på en sådan produkt. Här kan du läsa mer om iPad.

Hur beställer jag?
För att kunna få ett mikrosim-kort behöver du antingen ha ett mobilt bredbandsabonnemang hos oss eller beställa ett obundet mobilt bredbandsabonnemang. Mikrosim-kortet kostar ingenting. Beställningen gör du i formuläret på den här sidan.

- Ny kund
Beställ ett mikrosim-kort med ett obundet mobilt bredbandsabonnemang här. Alla våra mobila bredbandsabonnemang kan beställas med mikrosim-kort utom Telia Mobilt bredband Kontant. Faktureringen påbörjas när din beställning har gått igenom och leveransen påbörjas. Beräknad leveranstid av mikrosim-kort 3-5 arbetsdagar. Usb-modem ingår inte.

Här kan du läsa mer om våra mobila bredbandsabonnemang för privatkunder »
Här kan du läsa mer om våra mobila bredbandsabonnemang för företag »

- Jag är redan kund och vill byta ut mitt nuvarande simkort.
Du som har ett mobilt bredbandsabonnemang hos oss kan helt enkelt byta ut ditt nuvarande sim-kort mot ett mikrosim-kort. Du behåller samma mobila bredbandsabonnemang och din bindningstid förändras inte. Det kostar ingenting att byta till ett mikrosim-kort. Beräknad leveranstid av mikrosim-kort 3-5 arbetsdagar.

OBS! Ditt nya mikrosim-kort anländer oaktiverat eftersom ditt gamla simkort slutar fungera när du ditt nya aktiveras. När du är redo att aktivera ditt nya kort gör du din aktiveringsbeställning på den här sidan. När ditt gamla sim-kort har slutat fungera är ditt mikrosim-kort aktiverat.

Aktivera ditt mikrosim-kort
När du som har beställt byte av simkort har fått ditt mikrosim-kort och vill börja använda det kan du beställa en aktivering på den här sidan. När ditt gamla sim-kort har slutat fungera är ditt mikrosim-kort aktiverat.

OBS! Ditt gamla sim-kort slutar fungera när du aktiverar ditt nya.

De fält som är markerade med "*" är obligatoriska.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-05-25 09:23
Ursprungligen av Telia Kundservice:

Nu har Telia uppdaterat sina surf möjligheter. Kommer nya priser med nya surfmängder som ingår. Kolla in Surfa i mobilen - Mobil telefoni - Privat - Telia.se för mer info!!!!
Nu kan företagare dessutom få 10Gb/månad istället för som tidigare 1Gb/månad!

Bra va?

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Hej Anders Häll,

Jag väntar fortfarande svar på min fråga ovan angående Visual Voicemail.

Tack på förhand.

Ursprungligen av akesson:

Hej Anders Häll,

Jag väntar fortfarande svar på min fråga ovan angående Visual Voicemail.

Tack på förhand.

Är också väldigt intresserad av det.

Ursprungligen av Patrik D:

Är också väldigt intresserad av det.

Samma här - men frågan har varit uppe i den här tråden för inte alltför länge sedan. Man fortsätter sin snart tvååriga utredning. Riktigt dåligt faktiskt, särskilt när Netcom erbjuder det.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-05-21 22:12
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-05-21 22:33

De har "utrett" frågan under två år... utan något synbart resultat.

Under Mobilsurf Extra står det:

"upp till 6 Mbit/s"

Vad har den hastigheten varit tidigare?

Ursprungligen av theplague:

Under Mobilsurf Extra står det:

"upp till 6 Mbit/s"

Vad har den hastigheten varit tidigare?

Samma.

Bevaka tråden