Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 operatörs-bundle

Tråden skapades och har fått 228 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-22 11:43

Som jag förstått det skall man inte längre använda någon bundle alls. Man lägger sonika in sina inställningar "manuellt" (tele2's hittade man snabbt efter lite googling).

Du behöver också starta om telefonen för att få upp "skicka som MMS" menyn för t.ex. bilder mm, du har inte missat det efter du ställt in inställningarna?

Jag icke-jailbreakade min i helgen och kör 3.1.3 med tele2 (olåst italiensk lur) och har fungerande mms och tethering. Det enda som kvarstår är att det står "TELIA 3G" på operatörsplatsen istället för Tele2, inget som stör direkt dock.

Jag lade in denna så fungerade allt.

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-02-22 19:22
Ursprungligen av phindus:

Jag lade in denna så fungerade allt.

Provade med den ipcc:n och nu verkar det som om allt fungerar.
Tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-02 01:28
Ursprungligen av phindus:

Jag lade in denna så fungerade allt.

menar du:

Citat:

Tele2_se.ipcc.zip

Hur får jag allt detta att fungera på MacBook? Är en noob och switcher

Senast redigerat 2010-04-02 02:19
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-05 00:45

någon som kan svaret?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-06 09:03
Ursprungligen av lelkes:

någon som kan svaret?

Det står tidigare i tråden, men du laddar ner filen (eventuellt packar upp så den blir .ipcc om den är .zip) och sedan klickar du leta efter uppdateringar + shift (om jag inte minns fel) och väljer filen fungerar det förmodligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 15:04
Ursprungligen av d99gnu:

Det står tidigare i tråden, men du laddar ner filen (eventuellt packar upp så den blir .ipcc om den är .zip) och sedan klickar du leta efter uppdateringar + shift (om jag inte minns fel) och väljer filen fungerar det förmodligen.

tack d99gnu, men som jag läste det så verkade det vara så komplicerad för mac användare, och efter som jag är hellt novis på mac... så

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-04-05 09:10

Har en kompis som kör Tele2 på sin jailbreakade svensksålda lur. Allt fungerar bra utom en sak; det växlar mellan Tele2 och Telia uppe vid operatörsloggan. Det i sig är inge problem men det håller även då på att växla mellan 3G och edge och när man surfar eller dylikt med det sistnämnda så går det otroligt segt. Någon som vet varför?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-06 18:02

Nu vet jag inte men om man scrollar ned till inlägg #136 och sedan sparar den zipfilen så borde det inte vara så komplicerat?

Vill du unzip:a kan du dubbeklicka alternativt starta ett terminalfönster och skriva unzip (och sedan drag'n'droppa filen i terminal-fönstret).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 18:55
Ursprungligen av d99gnu:

Nu vet jag inte men om man scrollar ned till inlägg #136 och sedan sparar den zipfilen så borde det inte vara så komplicerat?

Vill du unzip:a kan du dubbeklicka alternativt starta ett terminalfönster och skriva unzip (och sedan drag'n'droppa filen i terminal-fönstret).

det som för mig som noob är komplicerad finns i inlägg #138

Citat:

något med permissions på filen och det stog också att om man har mac så kan den inbyggda arkivfunktionen strula till det, man skulle döpa om den till .zip packa upp paylod mappen och komprimera igen och döpa om till .ipcc.

detta är rena grekiskan för mig... fattar inte hur jag ska göra...
1) filen heter ju redan .zip - så varför döpa om?
2) vad är en paylod mapp?
3) hur komprimerar jag Snow Leopard?

//Peter

Senast redigerat 2010-04-06 19:06
  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-06 23:39
Ursprungligen av lelkes:

det som för mig som noob är komplicerad finns i inlägg #138|138 detta är rena grekiskan för mig... fattar inte hur jag ska göra...
1) filen heter ju redan .zip - så varför döpa om?
2) vad är en paylod mapp?
3) hur komprimerar jag Snow Leopard?

//Peter

Laddar du ner filen med Safari öppnas den automatiskt och då fungerar det i många fall inte.

Prova med den här profilen. Efter uppackningen ska det finnas en mapp med en tele2.ippc profil.

//Rob

Senast redigerat 2010-04-08 02:50
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-07 03:13
Ursprungligen av Robo-X:

Laddar du ner filen med Safari öppnas den automatiskt och då fungerar det i många fall inte.

Prova med den här profilen. Efter uppackningen ska det finnas en mapp med en tele2.ippc profil.

//Rob

får det inte att funka:-(
1) jag laddade ner din fil, och mycket riktigt så fanns tele2.ippc där
2) sedan llyckades jag få itunes att uppdatear operatörsinställningar, men har fortfarande ingen internetdelning...

Ursprungligen av lelkes:

får det inte att funka:-(
1) jag laddade ner din fil, och mycket riktigt så fanns tele2.ippc där
2) sedan llyckades jag få itunes att uppdatear operatörsinställningar, men har fortfarande ingen internetdelning...

Du har startat om iPhonen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-07 08:54
Ursprungligen av theplague:

Du har startat om iPhonen?

det har jag gjort... men det är först när "bundeln" från ursprungsinlägget jag instalelrade, som det funkat

Ursprungligen av Robo-X:

Laddar du ner filen med Safari öppnas den automatiskt och då fungerar det i många fall inte.

Prova med den här profilen. Efter uppackningen ska det finnas en mapp med en tele2.ippc profil.

//Rob

Har löst mitt problem med att an fick upp felmeddelandet:(0xE8000051) i iTunes, det handlar om vilket program du använder att packa upp med. På Mac måste man använda något annat program än macens inbyggda archive utility, jag provade stiffut expander då fungerade det fint"

Senast redigerat 2010-04-28 17:18

Har precis uppgraderat till 4.0, då fungerar inte detta, någon lösning?

Ursprungligen av kjoada:

Har precis uppgraderat till 4.0, då fungerar inte detta, någon lösning?

Ta det i iPhone Dev Center som du uppenbarligen har access till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-17 20:43

Tack!

martin1g:
Hittade just ditt tips med operatörsbundle, installerade utan problem enligt din beskrivning och det funkar perfekt. Tack för det! Har stört mig grymt mycket på den där jäkla rutan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-17 23:04
Ursprungligen av kjoada:

Har precis uppgraderat till 4.0, då fungerar inte detta, någon lösning?

Jag tror att i iOS 4 kan man installera endast Apple certificerade ipcc profiler.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror att i iOS 4 kan man installera endast Apple certificerade ipcc profiler.

//Rob

Det funkar med "unsigned" i iOS 4.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 13:47

Jag har skrivit allt det där men det står att det inte är ett internt kommando,externt kommando prgram eller kommandofil. Vad ska jag göra ? Jag kör windows 7 home premium.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 14:48
Ursprungligen av Fugly:

Jag har skrivit allt det där men det står att det inte är ett internt kommando,externt kommando prgram eller kommandofil. Vad ska jag göra ? Jag kör windows 7 home premium.

Vilket kommando skrev du?

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 15:37
Ursprungligen av Robo-X:

Vilket kommando skrev du?

//Rob

"%ProgramFiles%\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 17:03

Öppna kommando prompten. Navigera till din iTunes.exe program och skriv iTunes.exe /setPrefInt carrier-testing 1

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 19:01
Ursprungligen av Robo-X:

Öppna kommando prompten. Navigera till din iTunes.exe program och skriv iTunes.exe /setPrefInt carrier-testing 1

//Rob

Det står samma sak. Min iTunes.exe är på C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe, så jag skrev C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe /setPrefInt carrier-testing 1. Står fortfarande samma sak

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 19:33

Nej navigera till iTunes.exe filen. Och skriv iTunes.exe /setPrefInt carrier-testing 1. Kanske måste du vara admin för att köra kommandot.

//Rob

Vet någon om man kommer kunna fixa "vidarekoppling aktivering" rutan även på iOS 4.0?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-06-21 21:21

Någon som har några tips för iOS4? Bundlen försvann när jag uppgraderde. Går den att dra på igen eller kommer den inte funka i 4an?

Ursprungligen av ceel:

Någon som har några tips för iOS4? Bundlen försvann när jag uppgraderde. Går den att dra på igen eller kommer den inte funka i 4an?

Jag testade med iOS4 GM, då funkade det inte, har försökt maila han som startade tråden för att fråga om han kunde göra en ny för iOS4, han har inte svarat dock.

Jag tror att filen måste uppdateras till nya OS:et

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 10:41
Ursprungligen av Robo-X:

Nej navigera till iTunes.exe filen. Och skriv iTunes.exe /setPrefInt carrier-testing 1. Kanske måste du vara admin för att köra kommandot.

//Rob

Förlåt men hur ska jag navigera till iTunes.exe filen ? Med kommandotolken eller med Utforskaren sen skriva in adressen ? Jag är redan admin.

Senast redigerat 2010-06-22 11:03
Bevaka tråden