Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 tappar täckning vid kontakt med nedre delen av metallramen

Tråden skapades och har fått 827 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av sirsnurre:

Nope. Jag är bara en simpel försäljare av datorer på modell större kedja (dessutom bosatt i sthlm)

Kan för övrigt tillägga att jag aldrig har problem med mottagningen i Sthlm, förutom på tex jobbet där ingen har mottagning förutom vid entren.

Nu befinner jag mig dock i södra Norrland (Gävle) och här kan mottagningen flaxa ordentligt. Men sen har jag ju telenor som operatör också och jag tror dem är mer skyldiga än vad antennen på min iPhone 4 är.

Vad händer om du fingrar på den nedre antennskarven då, och skiljer det på var du är när du gör det?

Är det svårt att hålla iP4 så att man inte kommer åt denna nedre antennskarv, eller är det lätt att undvika det och fortfarande ha ett naturligt grepp om grunkan?

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-04 21:11
Ursprungligen av Goflorp:

Men, hallå?!

Du är väl inte antennexpert eller har tillgång till Apples kod?!?
Hur kan du ?

(Djupt ironisk)

Ja, precis så är det har låtit från vissa som velat försvara Apple tidigare i tråden! Vanliga simpla användare skall minsann inte göra några tester. Youtubeexperter säger vissa av er nedlåtande. Skönt att ni själva börjat inse att det låter tokigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-04 21:34
Ursprungligen av ridax:

Ja, precis så är det har låtit från vissa som velat försvara Apple tidigare i tråden! Vanliga simpla användare skall minsann inte göra några tester. Youtubeexperter säger vissa av er nedlåtande. Skönt att ni själva börjat inse att det låter tokigt.

Haha, du är fan otrolig...

Jag har inte sagt något om att folk visar upp symtomen på Youtube, så länge de inte tror de är experter och hittar på egna saker, sen tror någon på det och sen går det exponentiellt åt helvete..... och men efter 10000 st börjar det bil lite tjatigt. Vi har liksom fattat att folk har problem.

Då läser jag hellre analyser av folk som verkligen kan något.

Ursprungligen av ridax:

Ja, precis så är det har låtit från vissa som velat försvara Apple tidigare i tråden! Vanliga simpla användare skall minsann inte göra några tester. Youtubeexperter säger vissa av er nedlåtande. Skönt att ni själva börjat inse att det låter tokigt.

Mitt inlägg vart avsett som en djupt ironisk kommentar, med en smula humor.

Det blev ännu roligare eftersom du tog det på allvar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-04 21:54
Ursprungligen av Goflorp:

Mitt inlägg vart avsett som en djupt ironisk kommentar, med en smula humor.

Det blev ännu roligare eftersom du tog det på allvar.

Allra roligast tycker jag det är att du inte förstår att jag avsiktligt använde ditt inlägg på det viset.

Men du om någon behöver inte oroa dig för att jag skall ta något du skriver på allt för stort allvar. Du som till och med kan slänga ur dig en massa falska anklagelser om telefonterror på din privata telefon. Sedan fick du plötsligt kalla fötter och raderade alltsammans eller?

Senast redigerat 2010-07-04 22:15
Ursprungligen av ridax:

Ja, precis så är det har låtit från vissa som velat försvara Apple tidigare i tråden! Vanliga simpla användare skall minsann inte göra några tester. Youtubeexperter säger vissa av er nedlåtande. Skönt att ni själva börjat inse att det låter tokigt.

Nja, jag tror inte många sagt att vanliga användare inte ska eller inte får göra tester.

Däremot så kanske de ska undvika att dra för hårda slutsatser av dessa tester, därför att med dålig kunskap så kanske testerna inte är så bra, och det är stor risk att man drar helt fel slutsatser av det man ser och upplever.

Det finns många andra exempel på att folk testar och upplever en sak och sen drar helt fel slutsatser av detta, just för att de inte har kunskap nog i ämnet.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-04 22:33
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Nja, jag tror inte många sagt att vanliga användare inte ska eller inte får göra tester.

Däremot så kanske de ska undvika att dra för hårda slutsatser av dessa tester, därför att med dålig kunskap så kanske testerna inte är så bra, och det är stor risk att man drar helt fel slutsatser av det man ser och upplever.

Jovisst, med enstaka tester med tveksamt utfall så kan man resonera på detta sätt. När sedan samma fenomen kan reproduceras av en mängd olika användare så ökar signifikansen av testerna, eller hur?

Sedan har vi ju nästan facit i hand. Apple har ju själva erkännt att det de-facto ÄR fel på telefonerna. De säger att det beror på att signalmätaren visar för mycket och att de som har full signal (enligt mätaren) egentligen hade en ganska svag signal, som blev ännu svagare av "death grip" (förklaringen låter trovärdig, jag köper den tekniska förklaringen). Så alltså så var det ett verkligt problem som användarna upptäckte, eller hur? Kanske inte exakt det problem och den omfattning som de trodde, men ett fel var det ju.

Att datatrafiken stoppar när de rör antennen och återupptas när de släpper den var väl inte heller något som man nu i efterhand kan påstå var något "falskt" fenomen? De låg helt enkelt över miniminivån för att ha acceptabel datatrafik utan "death grip" och ramlade under nivån med death grip.

Apple har ju också iom detta erkännt att signalen försvagas av "death grip", men att det är i en mycket mindre omfattning än tidigare rapporterats pga fenomenet med de "falska" signal-pinnarna. Det är också en förklaring jag köper.

Det jag INTE köper i hela den här historien är Apples förklaring till hur felet med signalvisaren uppkom... Jag tror definitivt det har samband med 2.1 uppdateringen och den boostade signalstyrkevisaren och att Apple då medvetet mixtrade lite med signalmätaren för att folk tyckte att de fick för svag signal. Men det är ju bara vad jag tror. Var och en får tro vad de vill. Men Apple motsäger ju bestämt det som Zappee påstår i alla fall, att det skulle vara en nytillkommen bugg i just iPhone .4 (alternativt iOS4).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-04 21:51

Jaha, har du äntligen fattat att folk har problem? Att folk har problem med sina mobiler ser jag som bra mycket mer intressant än vad en "antennexpert" (som aldrig ens haft en iPhone 4 i sina händer) har att säga om problemet.

Nu var det ju inte enbart detta som jag åsyftade utan hela den attityd som vissa av er har använt. När jag nu använder precis samma attityd som du så märker helt plötsligt Apple-försvaret hur otrevligt det låter! Bra!

Ursprungligen av ridax:

Jaha, har du äntligen fattat att folk har problem? Att folk har problem med sina mobiler ser jag som bra mycket mer intressant än vad en "antennexpert" (som aldrig ens haft en iPhone 4 i sina händer) har att säga om problemet.

Nu var det ju inte enbart detta som jag åsyftade utan hela den attityd som vissa av er har använt. När jag nu använder precis samma attityd som du så märker helt plötsligt Apple-försvaret hur otrevligt det låter! Bra!

Och din egen attityd är ju felfri, du är en perfekt människa.
Skönt at se, jag hade slutat hoppas få träffa på någon sådan.
Älskar din ödmjukhet, din klädsamma blygsamhet och eftertanke.
Dessutom har du humor!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-05 02:26
Ursprungligen av ridax:

Jaha, har du äntligen fattat att folk har problem? Att folk har problem med sina mobiler ser jag som bra mycket mer intressant än vad en "antennexpert" (som aldrig ens haft en iPhone 4 i sina händer) har att säga om problemet.

Nu var det ju inte enbart detta som jag åsyftade utan hela den attityd som vissa av er har använt. När jag nu använder precis samma attityd som du så märker helt plötsligt Apple-försvaret hur otrevligt det låter! Bra!

Jag har fattat länge att folk har SYMTOM, vad som dock är det intressanta är vad det beror på. Men du kastar hellre skit på Apple så fort du kan....

Nej, jag har inte bytt attityd... tycker fortfarande att anandtech's analys är 100 ggr mer värdefull än random amerikansk 100000:e video på Youtube som visar samma sak.

Jag upprepar vad Jetwash skrev igår kväll: Skärpning!

Ni kan väl nöja er med att diskutera ämnet - inte vilka ord man får eller inte får använda i sammanhanget!

Har raderat ytterligare två inlägg.

/Mod

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-05 08:12
Ursprungligen av zappee:

Nej, jag har inte bytt attityd... tycker fortfarande att anandtech's analys är 100 ggr mer värdefull än random amerikansk 100000:e video på Youtube som visar samma sak.

Det är lustigt... När en "antennexpert" som arbetar på ett kommersiellt företag (som mycket väl kan vara intresserat av att få uppdrag av Apple) viker ut sig i media så är det helt plötsligt 100ggr mer värdefullt än alla användare som har ett och samma problem.

Däremot när en dansk antennexpert/forskare på ett icke kommersiellt universitet med 100-tals vetenskapliga publikationer om just antenner REDAN INNAN FENOMENET UPPTÄCKS varnar för konstruktionen så är det totalt ointressant och bara någon som vill ha sina 15 minuter av kändisskap?

Tala om att välja vem man vill lyssna på beroende på vilket budskap man VILL höra.

Ursprungligen av zappee:

Inte speciellt, en gammalhet där någon random dansk professor försöker få sina 15 min of fame. Någon som överhuvudtaget vet hur mkt "expert" han är?

Någon som överhuvudtaget vet hur mkt "expert" din antennexpert är? Var har du meritlistan för "din" antennexpert? Har inte din antennexpert uppenbara kommersiella intressen av att uttala sig och få uppmärksamhet till sitt företag och sig själv?

Ursprungligen av zappee:

Det är fortfarande bara massa gissningar, du kan återkomma när du hållt en iPhone 4 i handen...

Den där antennexperten som DU gillar har ju aldrig hållit en iPhone 4 i handen. Men det är visst olika regler för olika spekulanter? Vi andra skall helst hålla mun om vi inte har en iPhone 4 i handen men din antennexpert kan spekulera hej vilt utan att ha haft någon i handen?

När det gäller Anandtechs "analys" så verifieras ju i princip det som alla Youtube-videos demonstrerar. De tappar 24 dB när de applicerar "death grip" och kan alltså gå från 4 streck till 0 genom greppet.

Du är inte speciellt konsekvent i din argumentation....

Senast redigerat 2010-07-05 08:37
  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-05 10:50
Ursprungligen av ridax:

Det är lustigt... När en "antennexpert" som arbetar på ett kommersiellt företag (som mycket väl kan vara intresserat av att få uppdrag av Apple) viker ut sig i media så är det helt plötsligt 100ggr mer värdefullt än alla användare som har ett och samma problem.

Däremot när en dansk antennexpert/forskare på ett icke kommersiellt universitet med 100-tals vetenskapliga publikationer om just antenner REDAN INNAN FENOMENET UPPTÄCKS varnar för konstruktionen så är det totalt ointressant och bara någon som vill ha sina 15 minuter av kändisskap?

Tala om att välja vem man vill lyssna på beroende på vilket budskap man VILL höra.

Någon som överhuvudtaget vet hur mkt "expert" din antennexpert är? Var har du meritlistan för "din" antennexpert? Har inte din antennexpert uppenbara kommersiella intressen av att uttala sig och få uppmärksamhet till sitt företag och sig själv?

Den där antennexperten som DU gillar har ju aldrig hållit en iPhone 4 i handen. Men det är visst olika regler för olika spekulanter? Vi andra skall helst hålla mun om vi inte har en iPhone 4 i handen men din antennexpert kan spekulera hej vilt utan att ha haft någon i handen?

När det gäller Anandtechs "analys" så verifieras ju i princip det som alla Youtube-videos demonstrerar. De tappar 24 dB när de applicerar "death grip" och kan alltså gå från 4 streck till 0 genom greppet.

Du är inte speciellt konsekvent i din argumentation....

Haha, jag lägger ner.

Ta på dig din foliekostym och går ut och sätt dig i skogen...

Dessutom pratar jag inte om antennexperten från IDG utan om Anandtech.

Förresten, vad anser du vara trovärdiga källor då?
Random personer på Youtube? Antar att du aldrig pluggat på en Högskola/Universitet.

Det är många som kastar fram påståenden om fel hit och dit, eller hårdvarufel. Men jag tycker det kan bli lite galet jag eller i alla fall att man går händelserna lite i förväg. Därför kanske det är läge för en liten förklaring ang. detta med fel och hårdvarufel, i alla fall som jag ser det.

Jag skrev lite om det på ett annat forum och saxar in det här.

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Om det är en normal företeelse för en viss teknik eller design, så är det inget hårdvarufel utan ett normalt beteende.

För att förklara väldigt pedagogiskt så är det inget hårdvarufel att en vanlig glasruta kan spricka om den får en smäll. Det är ett helt normalt beteende för en normal glasruta och det pris vi kan få betala för att ha vanliga fönster.

Man skulle kunna säga att det det är ett hårdvarufel om många andra hade lika antenndesign som Apple på iP4 och utan att detta fenomen uppstod om man hade kontakt över en sådan antennskarv, och att det bara uppstod på Apples antenner av samma tekniska lösning. Då har man ett hårdvarufel.

Eller varför inte bara se till den mest vanliga antenndesignen med inbyggda antenner i nedre delen av mobilerna. Alla mobiler med denna design kan reagera med försämrad mottagning på signalmätaren om man håller i mobilen på olika sätt och täcker denna antenn med handen olika mycket. Detta är helt normalt för denna antenndesign och därmed inget fel i sig, inget hårdvarufel, utan ett helt normalt beteende för denna teknik.

Så, det är skillnad på fel och fel, och ibland är det inte ens fel även om div. fenomen ev. uppstår...

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Nej jag försvarar inte Apple med allt jag kan, utan tycker bara att rätt ska vara rätt oavsett om det handlar om Apple eller inte.

Skulle det verkligen framkomma att Apple gjort en helvetes blunder så kan jag nog fan klaga på dem jag med, och jag har redan en del saker jag inte är helt överens med på min 3Gs som jag skulle kunna klaga på Apple för.

Men för att en sak skall vara ett fel, så menar jag att det ska vara något som inte kan anses vara helt normalt för en viss sak.

T ex om man har en fjärrkontroll som funkar med IR, så är det inget fel, inget hårdvarufel, om den inte kan styra TV:n om man täcker för sändarens öga med handen, eller om TV:s mottagare inte kan ta emot signalen för att någon eller något står i vägen. Detta är helt normalt för denna teknik och är därför inget fel.

För att det ska bli ett fel, ett hårdvarufel eller kass teknisk design, så skall det bli avsevärda problem där andra fjärrar inte har minsta problem. T ex att man måste gå nära och sikta noga för att det ska funka när det normala är att det ska funka på mycket större avstånd och utan att behöva sikta noga.

Förstår du hur jag menar?

Låt säga nu hypotetiskt att Apples nya antenndesign har så stora fördelar att andra tar efter på sina kommande mobiler,och inför samma teknik och design fast på sitt vis. Om det då är samma fenomen med deras antennskarvar så är det ju att betrakta som helt normalt för den tekniken och alltså inget egentligt fel eller hårdvarufel.

Dr Tinnitus

Hur tycker ni detta låter? Kommentarer välkomna.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-05 11:55
Ursprungligen av zappee:

Haha, jag lägger ner.
Dessutom pratar jag inte om antennexperten från IDG utan om Anandtech.
Förresten, vad anser du vara trovärdiga källor då?
Random personer på Youtube? Antar att du aldrig pluggat på en Högskola/Universitet.

Nice sätt att lägga ner på... 9 minuter efter att du lägger ner så skriver du ett nytt inlägg i tråden för att följas av fler? Vad anser du vara ett trovärdigt sätt att lägga ner på?

Angående experten, så talar du NU om anandtech (som jag ju också kommenterade på slutet). Men tidigare har du ju berömt "antennexperten" från det kommersiella företaget, eller hur?

Ursprungligen av zappee:

Ser inte riktigt vad ytterliggare massor av Youtubefilmer ger, inte direkt så att de påvisar varför problemet uppkommer utan bara upprepning. Det finns redan bra analys av antennföretag, känns som det räcker.

För övrigt stämmer ju Anandtech's analys mycket väl med de resultat som man kan se från olika Youtube-video så det bara förstärker intrycket ju. 24dBm försämring med "death grip" enligt Anandtech, som du ju gillar skarpt....

Någon foliekostym behövs inte när jag har iPhone 4 tack... Bara att hålla tummen på skarvet så upphör ju strålningen... :cool::p:D

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-05 12:18
Ursprungligen av ridax:

Nice sätt att lägga ner på... 9 minuter efter att du lägger ner så skriver du ett nytt inlägg i tråden för att följas av fler? Vad anser du vara ett trovärdigt sätt att lägga ner på?

Angående experten, så talar du NU om anandtech (som jag ju också kommenterade på slutet). Men tidigare har du ju berömt "antennexperten" från det kommersiella företaget, eller hur?

För övrigt stämmer ju Anandtech's analys mycket väl med de resultat som man kan se från olika Youtube-video så det bara förstärker intrycket ju. 24dBm försämring med "death grip" enligt Anandtech, som du ju gillar skarpt....

Någon foliekostym behövs inte när jag har iPhone 4 tack... Bara att hålla tummen på skarvet så upphör ju strålningen... :cool::p:D

Svar på frågan om vad som är tillförlitliga källor istället för att dissa alla?

Btw så har den kommersiella antennexperten använt en iPhone 4, First Impressions: iPhone4 - AntennaSys Blog - AntennaSys, Inc. - antenna design, integration and consulting.

Regardless of how we applied the Grip of Death, we could not cause the call to drop. I realize this says more about my local signal strength than it does about the phone.

Ja, 24dBm och en Nexus One droppar 17dBm. Men som det skrivs är det ju inte allt då själva antennen är bättre.

Om länkarna, så tog jag citaten från TUAW, iPhone 4 defenders debunk reception, 'grip of death' issues

Dropped calls - dropped calls...jezez...har dom "experterna" inte hajat att surfningpåverkas - alltså att datatrafiken stannar upp vid manupulerande av greppet? Jag som knappt talar alls i mobil skiter ju fullständing i dropped calls. Jag har med egna ögon nu sett en Iphone4 som stoppar laddning av hemsida vid beröring på "the spot". Repeterat 10 ggr. När det gäller tal så är det ju allt eller inget, men datatrafik är ju något helt annat.
Jag tror som sagt inte att problemet är värre än på någon annan smartphone - förutom att det är så flagrant enkelt att med vilje framkalla då man SER antennen och skarvar - jag kan bara inte fatta varför det mörkas (om man inte har aktier i Apple så klart).
Jag har aldrig brytt mig om staplarna - jag lärde mig allt om dom när Apple trixade med 3G och staplar (att dom alltså inte säger något av tekniskt värde - dom är bara psykologiska).

Jag är också övertygad om att 4an är bättre än någon föregångare på mottagning och jag vill ha en bums.

Och kom ihåg; om ni frågar om någon ny ägare testat death grip och dom säger att dom inte hunnit; så betyder det att dom testat och att staplar föll - och kom ihåg att det inte betyder något egentligen och att ni inte kommer att ha problem med er Iphone om ni köper en. det är jag övertygad om. Jag är också övertygad om att jag kommer att kunna använda den i min redigering där jag idag inte kan använda min 3G (med Telia alltså - Tele2 går bra i hela huset).

Ursprungligen av zappee:

Svar på frågan om vad som är tillförlitliga källor istället för att dissa alla?

Btw så har den kommersiella antennexperten använt en iPhone 4, First Impressions: iPhone4 - AntennaSys Blog - AntennaSys, Inc. - antenna design, integration and consulting.

Regardless of how we applied the Grip of Death, we could not cause the call to drop. I realize this says more about my local signal strength than it does about the phone.

Ja, 24dBm och en Nexus One droppar 17dBm. Men som det skrivs är det ju inte allt då själva antennen är bättre.

Om länkarna, så tog jag citaten från TUAW, iPhone 4 defenders debunk reception, 'grip of death' issues

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-05 14:28
Ursprungligen av Zimmerman:

Dropped calls - dropped calls...jezez...har dom "experterna" inte hajat att surfningpåverkas - alltså att datatrafiken stannar upp vid manupulerande av greppet? Jag som knappt talar alls i mobil skiter ju fullständing i dropped calls. Jag har med egna ögon nu sett en Iphone4 som stoppar laddning av hemsida vid beröring på "the spot". Repeterat 10 ggr. När det gäller tal så är det ju allt eller inget, men datatrafik är ju något helt annat.
Jag tror som sagt inte att problemet är värre än på någon annan smartphone - förutom att det är så flagrant enkelt att med vilje framkalla då man SER antennen och skarvar - jag kan bara inte fatta varför det mörkas (om man inte har aktier i Apple så klart).
Jag har aldrig brytt mig om staplarna - jag lärde mig allt om dom när Apple trixade med 3G och staplar (att dom alltså inte säger något av tekniskt värde - dom är bara psykologiska).

Jag är också övertygad om att 4an är bättre än någon föregångare på mottagning och jag vill ha en bums.

Och kom ihåg; om ni frågar om någon ny ägare testat death grip och dom säger att dom inte hunnit; så betyder det att dom testat och att staplar föll - och kom ihåg att det inte betyder något egentligen och att ni inte kommer att ha problem med er Iphone om ni köper en. det är jag övertygad om. Jag är också övertygad om att jag kommer att kunna använda den i min redigering där jag idag inte kan använda min 3G (med Telia alltså - Tele2 går bra i hela huset).

Well, det är ju dropped calls som det har skrikits högst om. ATTs nät är väl så värdelöst så att surfa är väl inte att tänka på?

Även i Sverige är ju surfningspåverkan väldigt beroende på vilken plats man befinner sig på.

Ursprungligen av zappee:

Well, det är ju dropped calls som det har skrikits högst om. ATTs nät är väl så värdelöst så att surfa är väl inte att tänka på?

Även i Sverige är ju surfningspåverkan väldigt beroende på vilken plats man befinner sig på.

Även i Sverige är ju surfningspåverkan väldigt beroende på vart man lägger fingrarna runt mobilen.... Källa? Kolla på 99.se:s egen artikel om Iphone4. "Hands-on", haha

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-05 16:42
Ursprungligen av PeeMaN:

Även i Sverige är ju surfningspåverkan väldigt beroende på vart man lägger fingrarna runt mobilen.... Källa? Kolla på 99.se:s egen artikel om Iphone4. "Hands-on", haha

Ja, men den höll fortfarande 3G så det lär inte märkas lika stor skillnad.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-04 22:21

Alltså skärpning! Nästa inlägg som inte har något med tråden att göra kommer att tas bort.

Macworld har en test Av telefonen nu

MacWorlds stora test av iPhone 4 - MacWorld

Ursprungligen av BlackSmp:

Macworld har en test Av telefonen nu

MacWorlds stora test av iPhone 4 - MacWorld

Ur artikeln:
"En del användare har rapporterat att iPhone 4 tappar samtal när täckningen faller, men det är inget vi lyckats återskapa under våra tester i Stockholms innerstad och ute på landsbygden några mil från Stockholm. Staplarna kan falla ner till en enda, men samtalet håller samma kvalitet och kopplas inte ned. Något vi däremot upplevt är att surfningen i Safari kan drabbas genom att sidor slutar laddas tills mottagningen blir bättre."

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-05 10:59

Consumer Reports Electronics Blog: iPhone 4's supposed signal woes aren?t unique, and may not be serious

Underplayed in the discussion is the fact that all phones are subject to interference from the human who is using them. And even if the alleged signal loss is real, there's an absence of hard evidence that iPhone 4 reception is problematic compared to past iPhones; indeed, there's evidence of just the opposite.

There's no reason, at least yet, to forgo buying an iPhone 4 over its reception concerns. And even if those do materialize, Apple's Steve Jobs helpfully reminds new iPhone buyers that "you can return your undamaged iPhone to any Apple Retail Store or the online Apple Store within 30 days of purchase for a full refund."

och även

http://blogs.consumerreports.org/electronics/2010/07/apple-iphone-4-dropped-calls-faulty-antennas-design-death-grip-iphone4-att-field-tests-results-experiences-consumer-reports-s.html

Samma artikel (du väljer verkligen dina klipp - på engelska heter det att du är "bias" :-):

And when I initiated a series of calls to editor Paul Reynolds, and then placed my pinky over the gap in the iPhone 4's band as I continued speaking, the calls consistently deteriorated. Paul first heard my voice breaking up, followed by static and the dropping of the call; again, the elapsed time from the placing of the pinky to the call being dropped was about 5 seconds.

Ursprungligen av zappee:

Consumer Reports Electronics Blog: iPhone 4's supposed signal woes aren?t unique, and may not be serious

Underplayed in the discussion is the fact that all phones are subject to interference from the human who is using them. And even if the alleged signal loss is real, there's an absence of hard evidence that iPhone 4 reception is problematic compared to past iPhones; indeed, there's evidence of just the opposite.

There's no reason, at least yet, to forgo buying an iPhone 4 over its reception concerns. And even if those do materialize, Apple's Steve Jobs helpfully reminds new iPhone buyers that "you can return your undamaged iPhone to any Apple Retail Store or the online Apple Store within 30 days of purchase for a full refund."

och även

Consumer Reports Electronics Blog: iPhone 4 signal debate rages; we experience signal loss in some calls

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-05 11:14
Ursprungligen av Zimmerman:

Samma artikel (du väljer verkligen dina klipp - på engelska heter det att du är "bias" :-):

And when I initiated a series of calls to editor Paul Reynolds, and then placed my pinky over the gap in the iPhone 4's band as I continued speaking, the calls consistently deteriorated. Paul first heard my voice breaking up, followed by static and the dropping of the call; again, the elapsed time from the placing of the pinky to the call being dropped was about 5 seconds.

Jag länkade till den också.
Blind?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-05 11:56
Ursprungligen av zappee:

Jag länkade till den också.
Blind?

Länkade till den ja, men du klippte in de citat du gillade, eller hur?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-05 19:48

http://www.99.se/nyheter-99/278799-iphone-4-i-haenderna-pa-99mac.html#10

Nöjda?
Nu är det testat med svensk operatör och det står klart vad som gäller.
Har du varit en av de som grillat problemet eller kanske en som grillat de som grillat problemet, ja vad spelar det för roll, nu vet vi alla vad som gäller en gång för alla. Ps. det behövs inget fysiklabb för att inse att det stämmer.

Ursprungligen av iPilot:

http://www.99.se/nyheter-99/278799-iphone-4-i-haenderna-pa-99mac.html#10

Nöjda?
Nu är det testat med svensk operatör och det står klart vad som gäller.
Har du varit en av de som grillat problemet eller kanske en som grillat de som grillat problemet, ja vad spelar det för roll, nu vet vi alla vad som gäller en gång för alla. Ps. det behövs inget fysiklabb för att inse att det stämmer.

Ah vilken enkel värld vi lever i...

Där det räcker med endast ett enda enkelt test så vet man allt och kan dra de slutgiltiga slutsatserna.....

Detta borde t ex biltillverkarna göra, så hade de sluppit att testa testa testa test och testa till förbannelse och bokföra resultaten och föra statisik m.m. för att få mer kunskap och dra mer korrekta slutsatser.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Ah vilken enkel värld vi lever i...

Där det räcker med endast ett enda enkelt test så vet man allt och kan dra de slutgiltiga slutsatserna.....

Detta borde t ex biltillverkarna göra, så hade de sluppit att testa testa testa test och testa till förbannelse och bokföra resultaten och föra statisik m.m. för att få mer kunskap och dra mer korrekta slutsatser.

Dr Tinnitus

hahaha.. Ja, nu när 99 testat och sett problemet så är det ju bevisat.

(det beror inte på att operatören 3 är ganska kass väl, eller vilken operatör som nu användes? )

Bevaka tråden