Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som har en iPhone 4

Tråden skapades och har fått 466 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av opposite:

Köpte min iPhone i tisdagd på Elgiganten i Nordstan, GBG, med Tele2 Kompis Surf. Till en början var det lite strul med 3G'n i mobilen, men det löste sig snabbt!
Efter en dag var jag som besatt! Går inte att lägga ifrån sig den... haha
Köpte InvisibleShield-skydd från Zagg, fungerar finfint, men var oerhört jobbig att applicera. Och under skyddet lyckades lite damm ta sig in, men det är inte så farligt!

jobbig att applicera? det var 100 gånger lättare än att applicera på en 3GS iallafall:p
inte för att det var svårt att få på på en 4a, bara lägga på och så var ju det klart. på 3GS var det ett helvete som tog säkert 1 timma:$

Fick min bumper idag. Ska bli spännande att se om jag gillar den eller om den bara hamnar på en hylla för att den känns klumpig.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-16 12:01

Bumpern tog jag av efter en vecka. Även om den passade bra så störde den i bilens hållare. Jag hoppas Apple släpper 4.1 snart. Förutom samtal som bröts när jag pratar över bilens handsfree. Bluetooth förbindelsen verkar också ha problem att koppla sig med bilen och skärmen går igång även när jag pratar i telefonen så örat trycker in hold knappen.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-16 21:06

Min bumper klarade sig på i 3 dagar.

Är ju ett helsike att få upp den ur fickan med den på...

Nu blir det att köra all natural!

Givetvis med skärmskydd på fram och baksida!

Ja, jag har redan vänt fickan ut och in en gång pga av bumpern

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-16 22:42

Det har jag lyckats med säkert 35 gånger bara idag...

Jag har personligen övergått till ett mer försiktigt hanterande av telefonen. Har en bumper på gång in, men det är högst tveksamt om den kommer att användas. Håller luren lite mer försiktigt och undviker hastiga rörelser istället. Man kan inte säga annat än att 4:an är riktigt snygg som den är.

Jag har inte haft så stort problem med antennen - kan ha råkat ut för någon dropp under känslighetsgränsen någon gång men sådant händer med alla telefoner om du är på fel ställe.

Däremot så har jag märkt att jag tenderar till att hålla för mikrofonen när jag försöker undvika att hålla på antennskarven med påföljd att motparten inte hör mig:)

(Det vore nästan läge att göra en youtubevideo om det för att se om det snappas upp )

Hur var det med proximity-sensorn? Min är lite opålitlig. Kör 4.0.2. Jag märker att bara jag håller telefonen 2-3 mm från örat så går skärmen igång. Har lyckats slå på högtalaren vid varje samtal idag.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 17:14
Ursprungligen av pmarriott:

Hur var det med proximity-sensorn? Min är lite opålitlig. Kör 4.0.2. Jag märker att bara jag håller telefonen 2-3 mm från örat så går skärmen igång. Har lyckats slå på högtalaren vid varje samtal idag.

Jag har samma problem. Brukar slå på hold knappen istället. Det är ännu irriterande. 3G brukar jag stänga av när jag kör med bilen. Märkte att det blir färre tappade samtal då.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag har samma problem. Brukar slå på hold knappen istället. Det är ännu irriterande. 3G brukar jag stänga av när jag kör med bilen. Märkte att det blir färre tappade samtal då.

//Rob

Hörde nån teori om att det hade att göra med att man återställde en backuo från 3GS istället för att köra den som ny iPhone. Vet inte om det stämmer, men pallar inte återställa och harva genom alla lösenord etc.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-19 07:16
Ursprungligen av pmarriott:

Hur var det med proximity-sensorn? Min är lite opålitlig. Kör 4.0.2. Jag märker att bara jag håller telefonen 2-3 mm från örat så går skärmen igång. Har lyckats slå på högtalaren vid varje samtal idag.

Det är en fix på g, förhoppningsvis i 4.1

Ursprungligen av zappee:

Det är en fix på g, förhoppningsvis i 4.1

Hoppas det. Gjorde en omstart och hittills har den uppfört sig.

Någon enstaka gång (1-2) har jag råkat ut för problem med proximitysensorn. Den verkar fungera rätt bra för mig

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-18 19:30

Någon som har kass pixel på sin iphone?
Min har 1 pixel som är dålig. Mer ljus än mörk, i helsvart bakgrund kan man koncentrera sig och se den, och även helvitt kan man se den som lite mörkare. Vad är Apples pixel policy?
Tror dock inte jag skulle skicka tillbaka den för en pixel, i övrigt inget fel på telefonen. (Täckningen är bättre än 3gs, men fortfarande sämre än ex Sony Ericsson mobil)

Apropå det här med att skippa installera backup på IP4, kan man på något enkelt sätt installera sina program efter en ren installation? Verkar lite väl drygt att behöva gå in på app store via telefonen och ladda ner allt igen..

Ursprungligen av Specias:

Apropå det här med att skippa installera backup på IP4, kan man på något enkelt sätt installera sina program efter en ren installation? Verkar lite väl drygt att behöva gå in på app store via telefonen och ladda ner allt igen..

De synkas över igen via iTunes.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-19 11:55

Pengar dras inte av automatiskt när jag handlar i iTunes store?

Hej!
Jag har just börjat använda min iPhone 4.

Jag har laddat ner appar i App Store som kostat pengar, 2 st. Jag trodde att det fungerade så att pengarna dras automatiskt från mitt VISA-kort, men idag hade jag fått ett mail från iTunes Store där det står att de ska skicka en räkning hem till mig för de appar jag köpt. Vad har jag gjort för fel?

Ursprungligen av bellson:

Hej!
Jag har just börjat använda min iPhone 4.

Jag har laddat ner appar i App Store som kostat pengar, 2 st. Jag trodde att det fungerade så att pengarna dras automatiskt från mitt VISA-kort, men idag hade jag fått ett mail från iTunes Store där det står att de ska skicka en räkning hem till mig för de appar jag köpt. Vad har jag gjort för fel?

Tror inte du kommer att få en faktura. Det än nog bara ett kvitto på transaktionerna du har fått. Tänk på att det kan ta några dagar innan debiteringar på ditt konto syns.

Har beställt en bumper jag med, jag är så rädd att tappa min fina iPhone 4 i marken, men samtidigt så avskyr jag skal till telefoner.

Ursprungligen av Patrik D:

Har beställt en bumper jag med, jag är så rädd att tappa min fina iPhone 4 i marken, men samtidigt så avskyr jag skal till telefoner.

Jag håller med!

Om man kunde vrida tillbaka klockan skulle ni med era nuvarande kunskaper och erfarenheter köpa en iPhone 4 igen med alla dess brister eller skulle ni hellre behålla iPhone 3G/3GS ett tag framöver eller ännu värre - satsa på någon av konkurrenternas smartphone?

Ursprungligen av Alex Freeman:

Om man kunde vrida tillbaka klockan skulle ni med era nuvarande kunskaper och erfarenheter köpa en iPhone 4 igen med alla dess brister eller skulle ni hellre behålla iPhone 3G/3GS ett tag framöver eller ännu värre - satsa på någon av konkurrenternas smartphone?

Vilka brister menar du? Min iPhone 4 som jag haft i 1,5 månad nu fungerar hur bra som helst, skulle aldrig byta den mot en annan telefon.

Hade jag velat så hade jag kunnat ta tillbaka min 3GS från min fru som fick den av mig när jag köpte 4:an, men som sagt, jag ser ingen anledning till att göra det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-23 10:30

Vafan är detta?!

Har just summerat den lilla listan på fel på min iPhone4 som ska skickas tillbaka till Tele2:
---
1. All hantering av SMS/MMS upphörde att fungera. Inga meddelanden kommer fram till mig och när jag försöker skicka hamnar jag bara på huvudmenyn och det skrivna meddelandet finns inte kvar.

2. Bluetooth fungerar inte. Står bara och snurrar och försöker ansluta. Andra enheter hittar iphone men kan inte ansluta till den.

3. Sparar inga missade nr längre.
4. Tar inte emot nya email. Visar att den hämtar, men några nya meddelanden visas inte.
5. a) Kunde inte säkerhetskopieras till dator (macbook pro/ itunes 9.2.1) och därför inte återställas till fabriksinställningar
b) Kan numera inte alls ansluta till itunes. Får meddelande: "Okänt fel: 0xE800005E"
---

Alltså vafan är det frågan om?! Har aldrig varit med om en manick så full av fel från början. Är det nån som känner igen sig? Har använt mac sen 1988, men börjar undra om det här med telefoner inte är deras grej.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-19 17:17
Ursprungligen av Alex Freeman:

Om man kunde vrida tillbaka klockan skulle ni med era nuvarande kunskaper och erfarenheter köpa en iPhone 4 igen med alla dess brister eller skulle ni hellre behålla iPhone 3G/3GS ett tag framöver eller ännu värre - satsa på någon av konkurrenternas smartphone?

Hm, brister?

Ursprungligen av Alex Freeman:

Om man kunde vrida tillbaka klockan skulle ni med era nuvarande kunskaper och erfarenheter köpa en iPhone 4 igen med alla dess brister eller skulle ni hellre behålla iPhone 3G/3GS ett tag framöver eller ännu värre - satsa på någon av konkurrenternas smartphone?

Vilka brister? Min iPhone 4 fungerar klockrent, skulle inte gjort annorlunda.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2010-08-19 17:31

Hämta ut min iphone idag.

Men kan inte göra något med den för jag har inte fått mitt simkort

Ursprungligen av Alex Freeman:

Om man kunde vrida tillbaka klockan skulle ni med era nuvarande kunskaper och erfarenheter köpa en iPhone 4 igen med alla dess brister eller skulle ni hellre behålla iPhone 3G/3GS ett tag framöver eller ännu värre - satsa på någon av konkurrenternas smartphone?

Jag kan hålla med om att det finns en del brister (som de FreddeB tog upp) men skärmen alltså... oj oj, denna skärm.

Sen gillar jag den bättre kameran över den i 3GS, så det är ett starkt skäl att använda fyran (även om jag varit med om några skumma fall av helt missad exponering i kvällsljus).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-19 17:33

Ehh menar du brister som lättrepat glas, kamerans avsaknad av vitbalans, VänsterHanden och proximitysensorn? Nä, sånt får man leva med och hoppas på att iaf två av dessa fixas i 4.1

Ursprungligen av FreddeB:

Ehh menar du brister som lättrepat glas, kamerans avsaknad av vitbalans, VänsterHanden och proximitysensorn? Nä, sånt får man leva med och hoppas på att iaf två av dessa fixas i 4.1

Ja, det är bl. a. de bristerna jag menade.:cool:

Bevaka tråden