Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som har en iPhone 4

Tråden skapades och har fått 466 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-08 14:30

Blir era lite varma på höger sida när ni surfar, ringer oså? tänker då spec på stålramen på höger sida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-08 14:33

tycker hela telefonen blir rätt varm...baksidan o ramen om man håller på med den en stund

Gissar att det beror på att processor och kringchips blir varma när de används, metallramen (antennerna) leder bort värmen. Det betyder att du känner att den blir varm.

om det är ngn tröst så är det så på de flesta telefoner.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-08 14:59

Jo min E71.a blev så varm att man knappt kunde hålla i den när jag pratade i någon timme

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-08 15:19

Beställde en sådan idag iPhone 4 *******PVC Bumper ********* 7 color choose - eBay (item 300444379416 end time Aug-06-10 14:20:11 PDT)

$6 är ju klart bättre än typ 50 som apple vill ha för sin original. Vi får se hur den är när/om den kommer fram

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-07-08 17:47

PVC bumper låter ju inte så bra med tanke på just PVC. Mjukgöraren i PVC plaster är ju giftigt går in genom huden om jag förstått det rätt.. Men det kanske inte är PVC plast ..

Ursprungligen av _mattis:

PVC bumper låter ju inte så bra med tanke på just PVC. Mjukgöraren i PVC plaster är ju giftigt går in genom huden om jag förstått det rätt.. Men det kanske inte är PVC plast ..

Det är idag nästan omöjligt att undvika eftalater, mjukgörare.
Det är det som gör plasten så mjuk och "silikonaktig".

Oroa dig för handcremer, solcremer och en masa annat istället där vi pratar exponering (exponeringsyta x exponeringstid) .

Om ens lur innehåller det gör varken till eller ifrån i det hela stora.

OM nu Apples silikonaktiga mjuka "band" runt telefonen innehåller det. Det är ju inte säkert.

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-07-13 16:05

Fick min IPhone för 2 timmar sen ca, helt jävla grym! Finns inte iMovie i svenska appstore?

Ursprungligen av Dunkah:

Fick min IPhone för 2 timmar sen ca, helt jävla grym! Finns inte iMovie i svenska appstore?

så vitt jag vet finns den bara i den amerikanska appstoren.

Fin bild, och fint väder hade du också!

Men är inte det dynamiska omfånget för skarpt? Kanske ska vara så?

PS. Sparade bilden, lade märke till att den var 2MB stor om det nu är intressant för någon

Hej,

Har haft min iphone 4 nu i ett par veckor, så jäkla nöjd! Kom och tänka på en sak, vette fasen om jag fick något kvitto förutom ordermailen från Apple i England, någon som fick något mer än så? (beställde från apple.com/uk och skickades via borderlinx)

//

Markus

Ursprungligen av markus_lar:

Hej,

Har haft min iphone 4 nu i ett par veckor, så jäkla nöjd! Kom och tänka på en sak, vette fasen om jag fick något kvitto förutom ordermailen från Apple i England, någon som fick något mer än så? (beställde från apple.com/uk och skickades via borderlinx)

//

Markus

Egentligen behöver du inget kvitto. Ditt serienummer är registrerat hos Apple så de kan se hur lång garantitid det är o s v.

Ursprungligen av Capeman:

Egentligen behöver du inget kvitto. Ditt serienummer är registrerat hos Apple så de kan se hur lång garantitid det är o s v.

Tack!

Ursprungligen av markus_lar:

Hej,

Har haft min iphone 4 nu i ett par veckor, så jäkla nöjd! Kom och tänka på en sak, vette fasen om jag fick något kvitto förutom ordermailen från Apple i England, någon som fick något mer än så? (beställde från apple.com/uk och skickades via borderlinx)

//

Markus

Kvittot sitter på själva paketet som Iphonen kommer i.

Ursprungligen av GoYoghurt:

Kvittot sitter på själva paketet som Iphonen kommer i.

Det enda som satt på paketet var fraktsedlar från borderlinx...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-21 13:25

Vad jag har förstått så får man kvittot via mailen ett tag efter beställningen. Har dock endast handlat en Macbook Pro med tillhörande tillbehör från Apple Store men så gick det till för mig. Som redan nämnt krävs ändå inget kvitto vid serviceärenden eller liknande, allt sker genom serienumret som står på produkten i sig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-23 10:56
Ursprungligen av @ndreas:

Tänkte vi kunde dela med oss lite om SIM kort, problem eller annat för oss som redan skaffat sig en iPhone antingen via England eller på annat vis!
Finns ju säkerligen ett 50 tal i Sverige nu.

Mina erfarenheter än så länge är att det är en underbar telefon, kändes dock att den vart tyngre än tidigare och mkt mer kantigare men det är väl en vanesak.
Gamla iPhone känns i mitt tycke som föråldrad designmässigt.

När det kommer till SIM kort så hade jag ett 2 år gammalt Telia iMidi som jag klippte ner till Micro SIM, dock har jag Bank ID på kortet så kretskortet såg helt annorlunda ut mot de andra. Efter att ha mätt och måttat ett tag så gick det ändå att få till det och det verkar fungera kalas.

Nu sitter jag med obundet Telia Abb och har ingen aning om vad man skall välja. Telia vill binda upp mig 24 månader för att ha Prata på och det känns ju knappast kul att ha 24 mån bindning när man har en olåst telefon, då kunde man ju likväl köpt med telefon.
Så det blir nog ett Telia till Vänner obundet sålängekanske kommer bättre Abb i.o.m lanseringen av iPhone 4.

Har ni frågor eller ngt så kan jag gärna försöka svara på dessa.

Vad gäller kameran så har jag inte hunnit testa den så mkt ännu men en närbild hann jag ta.

Telia lanserar just nu ett nytt abonnemang som verkar bra om man ringer/sms:ar mycket. Klicka här för mer info. Utan bindning och utan öppningsavgift för samtal. Verkar rätt bra faktiskt!

//Martin

Ursprungligen av molm:

Telia lanserar just nu ett nytt abonnemang som verkar bra om man ringer/sms:ar mycket. Klicka här för mer info. Utan bindning och utan öppningsavgift för samtal. Verkar rätt bra faktiskt!

//Martin

Är det bara hos mig som den sidan ser riktigt konstig ut? (Safari, Windows 7)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-23 11:26

För mig fungerar den fint. (Chrome, Win7)

Ursprungligen av molm:

För mig fungerar den fint. (Chrome, Win7)

Nu laddar den, förutom bilden under rubriken som inte dyker upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-23 11:59

Tjenare ni som fått era iphones. Hur upplever ni antenn-problemet ?

Ursprungligen av prof:

Tjenare ni som fått era iphones. Hur upplever ni antenn-problemet ?

Det har postats på flertalet ställen på forumet tror jag.

Har haft telefonen i 1 månad, har varit i flera olika länder, sverige, danmark, tyskland, tjeckien.

Jag upplever inga problem överhuvudtaget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-23 15:45

Precis fått hem min också, vilken underbar lur... märker inget problem med antennen öht.. har bättre täckning inne i min lägenhet (betongväggar) mot vad jag hade med min HTC Hero!

Inga avbrutna samtal ännu.. och tvivlar på att det kommer att ske!

Och den som lyckas hålla telefonen normalt nuddar inte death-grip ens... (är vänsterhänt!)

Senast redigerat 2010-07-23 16:19

Har varit ägare jag också ett tag nu. !

Underbar lär, älskar skärmen och designen.

Jag har heller inga problem med täckningen.

En annan fråga, hur länge räcker batteriet? Är det stor skillnad från 3G o 3GS? Jag är så trött på att min 3GS inte räcker en hel dag ens..

Ursprungligen av westerlu77:

En annan fråga, hur länge räcker batteriet? Är det stor skillnad från 3G o 3GS? Jag är så trött på att min 3GS inte räcker en hel dag ens..

Beror helt på vad man gör och vilken ljusstyrka man har...

Jag laddar varje kväll och vissa dagar kan jag göra mer än vanligt och då kanske jag får ladda lite under lunchen/middagen hehe

Det hade varit så skönt att veta att man klarar en hel dag, men så är inte fallet då eller? Tyvärr drar ju Apples multitask-modell minst lika mkt batteri som backgrounder tycker jag.

Ursprungligen av westerlu77:

Det hade varit så skönt att veta att man klarar en hel dag, men så är inte fallet då eller? Tyvärr drar ju Apples multitask-modell minst lika mkt batteri som backgrounder tycker jag.

program inte drar något i bakgrunden (bortsett från tex spotify) eftersom de är pausade vilket de i backgrounder inte gör.

Ursprungligen av Ollebro:

program inte drar något i bakgrunden (bortsett från tex spotify) eftersom de är pausade vilket de i backgrounder inte gör.

Fast jag bara konstaterar att batteriet drar ur sej lika snabbt nu som med mitt jailbreak.

Bevaka tråden