Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som har en iPhone 4

Tråden skapades och har fått 466 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-24 18:14
Ursprungligen av westerlu77:

Fast jag bara konstaterar att batteriet drar ur sej lika snabbt nu som med mitt jailbreak.

Då är det något program som inte är kodat för iOS4 eller något annat fel.

Jag vet att det är utan för ämnet men om man har igång t.e.x Spotify eller Navigon, måste man stänga av dom när man har lyssnat färdigt eller om man är färdignavigerad annars ligger dom och drar ändå. Stämmer det?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-24 18:57
Ursprungligen av westerlu77:

Jag vet att det är utan för ämnet men om man har igång t.e.x Spotify eller Navigon, måste man stänga av dom när man har lyssnat färdigt eller om man är färdignavigerad annars ligger dom och drar ändå. Stämmer det?

Drar vad?

iOS hanterar själv stängning av appar om du menar det.

Jag menar om Spotify ligger i dockan efter att man har lyssnat klart,drar inte det batteri då? Är man inte tvungen att kryssa bort appen med minusknappen för att slippa att den ska ligga o dra?

Ursprungligen av westerlu77:

Jag menar om Spotify ligger i dockan efter att man har lyssnat klart,drar inte det batteri då? Är man inte tvungen att kryssa bort appen med minusknappen för att slippa att den ska ligga o dra?

om du inte lyssnar på musik så drar det inget, det ligger pausat tills du startar det igen. apple vill inte att program som inte gör något skall dra något, därför har de gjort denna speciella typ av multitasking.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-24 21:22
Ursprungligen av westerlu77:

Jag menar om Spotify ligger i dockan efter att man har lyssnat klart,drar inte det batteri då? Är man inte tvungen att kryssa bort appen med minusknappen för att slippa att den ska ligga o dra?

Nej...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-24 21:52

Nu har jag haft min iPhone 4 några dagar och tycker är en stor uppgrade jämfört med iPhone 1.

Den nya är mycket snabbare. Skärmen är väldig skarp och texten är otroligt snygg. Ser nästan ut att vara tryckt. Täckningen är bättre och framför allt 3G är en klar förbättring till min förra iPhone. Hittar också gps signalen fort och batteriet håller längre.

Det negativa är att skärmen är lite gulare än min original iPhone. Det märks bara när man har båda bredvid varandra. Pekskärmen känns lite annorlunda kanske beror det på den högre upplösningen. Men det som kanske de flesta har redan hört talas om är antennen. Provade några dagar nu och har märkt att iPhone tappar 2 staplar när man håller den i vänstra handen. Har inte fått några avbrutna samtal men signalen blir definitiv svagare när man håller den i vänstra handen. Iphonen känns väldigt skör när man håller den i handen. Beror förmodligen på att har skarpare kanter och baksidan är av glas.

Även med bristerna så är iPhone 4 helt värd sitt pris. Apple måste förbättra antennen lite så blir den perfekt.

//Rob

Problemet löses 100% genom att inte ha båda lurarna bredvid varandra. :$:$:$

(Vår hjärna vitbalanserar som vilken kamera som helst. Färger (och storlekar) är relativa för vår hjärna.)

Ursprungligen av Robo-X:

Det negativa är att skärmen är lite gulare än min original iPhone. Det märks bara när man har båda bredvid varandra.
//Rob

Ni som har den, är det smärtfritt att lägga in en säkerhetskopia från t ex en 3G med iOS4? Jag har uppdaterat alla appar som är uppgraderade till iOS4.

Anledningen att jag frågar är främst alla sms som jag gärna behåller

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-25 16:50
Ursprungligen av Rockoholic:

Ni som har den, är det smärtfritt att lägga in en säkerhetskopia från t ex en 3G med iOS4? Jag har uppdaterat alla appar som är uppgraderade till iOS4.

Anledningen att jag frågar är främst alla sms som jag gärna behåller

Testat kolla på Apples supportsidor?

iPhone: Transferring information from your current iPhone to a new iPhone

Ursprungligen av zappee:

Tackar, men den sidan besvarar inte frågan om det är smärtfritt. Det vill säga om folk har upplevt krångel eller om det helt enkelt har funkat klanderfritt?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-26 20:14
Ursprungligen av Rockoholic:

Tackar, men den sidan besvarar inte frågan om det är smärtfritt. Det vill säga om folk har upplevt krångel eller om det helt enkelt har funkat klanderfritt?

Står det på Apples sidor så är det smärtfritt...

Jag gjorde det mellan 3G och 3GS.

Ursprungligen av zappee:

Står det på Apples sidor så är det smärtfritt...

Jag gjorde det mellan 3G och 3GS.

Då ber jag om ursäkt för mitt tvivel!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 02:59
Ursprungligen av Rockoholic:

Då ber jag om ursäkt för mitt tvivel!

Jag har precis gjort det från iPhone 3G (3.x.x) till iPhone 4 (4.0) och det var inga problem den kom till och med ihåg i vilken SMS kontakt jag var inne i sist

För skoj skull så började jag klippa i ett inaktivt Telia SIM.

Om man följer mallen så ska man klippa igenom metallen, det känns inte riktigt rätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-27 16:47
Ursprungligen av bstark:

För skoj skull så började jag klippa i ett inaktivt Telia SIM.

Om man följer mallen så ska man klippa igenom metallen, det känns inte riktigt rätt?

Eller så går du in i en butik och skaffar ett?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-27 17:03
Ursprungligen av bstark:

För skoj skull så började jag klippa i ett inaktivt Telia SIM.

Om man följer mallen så ska man klippa igenom metallen, det känns inte riktigt rätt?

På den sidan av chippen spelar det ingen roll. Den används inte och stör inte om du klipper i den. Det har jag gjort på en gammal sim kort och den fungerade även med den sidan avklippt.

//Rob

Fanns ju t o m nån tång man kan köpa för fem dollar, om man nu vill GDS:a ihop ett kort som man lika gärna kan kliva in i Teliabutiken och hämta ett.

telefonen är grymt härlig att hålla i och displayen är mindblowing. fast jag inte ens kan använda den ännu älskar jag den

Har kört med min idag och blivit glatt överraskad!

1: Innan tyckte jag att 3G'ns skärm var skarp och fin, nu känns den pixlig

2: Kameran! För att vara en mobilkamera får den klart godkänt!

3: Snabbheten! Jag som är van vid 3G tycker absolut att det är värt klivet! Allt funkar som det ska utan minsta lagg

4: iOS4 kommer verkligen till sin rätt! För folk som har 3GS kanske det inte känns värt att uppgradera till 4an. Men för en annan är det en glad överraskning hur bra allt funkar! Innan när jag körde iPod-interfacet i bilen var det strul när jag skulle köra Spotify, när låtarna var slut ville bilstereon prompt byta till iPoden. Dessutom laggade telefonen sönder när man ville köra TomTom och iPod samtidigt. Nu kan jag köra TomTom och Spotify på samma gång utan vare sig lagg eller att stereon byter till iPoden

5: Designen och kvalitetskänslan, den känns mycket mer robust!

Kort och gott, jag är hur nöjd som helst!

Testade kameran för att filma med, problemet är att få en stabil bild! La upp en liten film på vimeo iPhone 4 Test Stockholm on Vimeo

Ursprungligen av Peterji:

Testade kameran för att filma med, problemet är att få en stabil bild! La upp en liten film på vimeo iPhone 4 Test Stockholm on Vimeo

Håller med, väldigt svårt att hålla still.

Bra video, jag tycker 4:an funkar utmärkt och ger bra kvalitét.

Någon annan som har problem med micen på sin iPhone 4? Min fungerar en gång efter att jag gjort en restore, sen är det helt dött.

Ursprungligen av GoYoghurt:

Någon annan som har problem med micen på sin iPhone 4? Min fungerar en gång efter att jag gjort en restore, sen är det helt dött.

Nej, inga problem här.

Gör du en ren restore utan att lägga tillbaka backup?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 13:02

Nu har jag använt iPhone 4 lite längre och har kunnat testa den mer i vardagen. Först och främst det roliga. Den passar perfekt i iPhone 1 dock. Jag gjorde ingen ny installation utan jag återställde den till min gamla backup. Fungerade finfint. Alla sms, kontakter och de flesta inställningar kom med. 3G hastigheten är perfekt. Fungerar utmärkt med min BMWs handsfree men iPhone 1 fungerade lika bra så det skulle förvåna mig mycket om det inte gick.

Det mindre roliga är att jag verkar tappa fler samtal än förut när jag pratar i bilen. iPhone 1 är en ren GSM mobil så kanske täckningen är bättre men med 3G på verkar iPhone 4 tappa samtalen snabbare när jag använder handsfree. Förut tappade den signalen när jag körde igenom tunnel på vägen till jobbet. Nu verkar den tappa samtalen lite mer sporadiskt. Telefonen ligger i fickan precis som jag alltid har haft så death grip ska inte vara något problem. Det andra är att man inte kan installera egna carrier profiler. Det är störande eftersom min nuvarande operatör har inga egna inställningar vilket gör att man får upp den förbannade "call forward active" rutan varje gång jag ringer någon.

Jag är fortfarande nöjd med iPhone 4 mest för att iPhone 1 började kännas lite gammal. 3G hastigheten är utmärkt så länge man håller antennen fri (testade överföringen med deathgrip och utan och det går dubbelt så snabbt att ladda ner med antennen fritt). Med iOS 4 känns hela telefonen som en helt ny telefon. Rekommenderar den starkt även om det känns lite att iPhone 4 hårdvaran kommer att uppgraderas snabbt och det kommer en iPhone 4.1 snart som åtgärdar antenn problemet.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-29 20:09

Jag har kört min UK-telefon i 2 dygn nu och är framförallt imponerad av snabbheten, kameran och skärmen. Äntligen kan jag lämna kameran och viedeokameran hemma

Downside så här initialt är designen som inte känns så där helrätt från början - men så säger de flesta om BMW's design vid modellbyten batteritiden ligger i paritet med 3GSen så ingen förbättring där.

All in all en värdig uppgradering

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 01:53

Har precis fått min nu. Ska bli intressant detta. Återkommer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 02:12

Precis hemkommen med min... hade kölapp 217 utanför Telia på Kungsgatan i Sthlm.

Håller på och kör en sync... men so far så är skärmen helt outstanding.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 02:51

Enda "nackdelen" hitills är att jag får ingen 3G-täckning överhuvudtaget. Dock full Edge-täckning. Kanske nätet är överbelastat?

jävla Telia, missade Micro-SIM kortet....

Bevaka tråden