Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad önskar ni er i iPhone 5?

Tråden skapades och har fått 256 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av imaster:

Det enda jag saknar i 4:an är ett modernare OS. Om iPhone 5 levereras med iOS5 som är en rippoff av Windows Phone 7 så kommer jag köa för att få köpa. Nu leker jag bara med frugans och väntar på en WP7 som är lika bra som Samsungs Omnia 7 men inte är tillverkad av Samsung.

WP7 är nyskapande och all heder åt Ms men du lär inte se en ripoff av det i form av nästa iOS-version. WP7 är annorlunda, och vilket man gillar bättre är mycket upp till var och en, men det gör inte iOS omodernt bara för det.

Men den här tråden handlar om hårdvara, vi har en separat tråd för vad vi önskar oss i nästa version av iOS och den kommer du att kunna köra i iPhone 4 när den väl kommer.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-05 15:37
Ursprungligen av Adrian B:

WP7 är nyskapande och all heder åt Ms men du lär inte se en ripoff av det i form av nästa iOS-version. WP7 är annorlunda, och vilket man gillar bättre är mycket upp till var och en, men det gör inte iOS omodernt bara för det.

Men den här tråden handlar om hårdvara, vi har en separat tråd för vad vi önskar oss i nästa version av iOS och den kommer du att kunna köra i iPhone 4 när den väl kommer.

Jag menar inte att det är omodernt men när man har Android och WP7 med bättre notifieringsfunktioner och (i det senare fallet) mer modernt utseende så tycker jag det krävs en rejäl översyn av det grafiska UI:t. iOS är inte omodernt rent tekniskt men utseendemässigt har det inte förändrats alls sedan lanseringen och det syns. Android är nästan lika illa med skillnaden att man själv kan byta utseende där om man har kunskap.

Vidare menade jag att det är det enda jag önskar mig av en ny iPhone-modell. iPhone 4 är perfekt på alla sätt utom det grafiska.

Ursprungligen av imaster:

Jag menar inte att det är omodernt men när man har Android och WP7 med bättre notifieringsfunktioner och (i det senare fallet) mer modernt utseende så tycker jag det krävs en rejäl översyn av det grafiska UI:t. iOS är inte omodernt rent tekniskt men utseendemässigt har det inte förändrats alls sedan lanseringen och det syns. Android är nästan lika illa med skillnaden att man själv kan byta utseende där om man har kunskap.

Vidare menade jag att det är det enda jag önskar mig av en ny iPhone-modell. iPhone 4 är perfekt på alla sätt utom det grafiska.

Ah, ja jag hoppas på en översyn, även om jag hoppas på "mer av samma" och inte mer Android eller WP7. (Sitter med en Android-mobil och testar appar för fullt och det är en intressant upplevelse efter iPhone sedan 2007.) Men ska vi snacka mer om detta är en ny tråd lämpligt.

- FM Radio!
- Bättre GPS.
- Bättre Frontkamera.
- Bättre Notifications.
- Widgets på Lockskärmen.
- Alarmklocka som inte falerar vid sommartid/vintertids byte och vid Nyår...
- Att kunna skapa/flytta/döpa om mappar under Bilder.
- 4G
- En webbläsare med Flikar

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-01-04 11:47

Tror dom kommer döpa den vita iPhone 4 till iPhone 5

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-04 21:38

"Consequently, Apple will not be required to abandon the 30-pin dock connector currently in use on the iPhone or include a separate micro-USB interface directly on the device for charging purposes."

/Macrumors

Ursprungligen av ecth:

"Consequently, Apple will not be required to abandon the 30-pin dock connector currently in use on the iPhone or include a separate micro-USB interface directly on the device for charging purposes."

/Macrumors

Stod det varför?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-06 21:33

Det stod något om att de skulle lägga till en adapter istället. Läs artikeln, den var inte så lång.

Ni som tror att EU ska fixa USB i nästa iPhone, läs vad Samuel K skrev här och här tråden om nästa iPad.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-06 14:47
Ursprungligen av Adrian B:

Ni som tror att EU ska fixa USB i nästa iPhone, läs vad Samuel K skrev här och här tråden om nästa iPad.

Well well, Apple har trots allt skrivit på avtalet. Om de nu tar den enkla vägen ut är det jävligt fult, dock föga förvånande när det gäller Apple.

Btw, Next-Generation iPhone Parts Caught on Video? - Mac Rumors

Tittade precis på videon. Svårt att avgöra äktheten, något som talar för designen, är väl att just 3G och 3GS var väldigt lika varandra utseendemässigt

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-06 16:55
Ursprungligen av Marcus_R:

Tittade precis på videon. Svårt att avgöra äktheten, något som talar för designen, är väl att just 3G och 3GS var väldigt lika varandra utseendemässigt

Alltid väldigt svårt att avgöra, men med tanke på att Apple nu har plockat bort videon och hänvisat till upphovsrätten så kan det nog ligga lite sanning i det.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-07 13:57
Ursprungligen av Marcus_R:

Tittade precis på videon. Svårt att avgöra äktheten, något som talar för designen, är väl att just 3G och 3GS var väldigt lika varandra utseendemässigt

Lite mer bilder.

iPhone 5

Ursprungligen av zappee:

Lite mer bilder.

iPhone 5

Känns ändå logiskt, att Apple väljer att behålla designen mellan iPhone 4 & 5, precis som mellan 3G & 3GS. Den kanske rentav kommer heta iPhone 4S

Ursprungligen av zappee:

Well well, Apple har trots allt skrivit på avtalet.

Avtalet att stödja USB direkt eller genom adapter, ja. Eller vilket avtal syftar du på?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-07 18:11
Ursprungligen av Adrian B:

Avtalet att stödja USB direkt eller genom adapter, ja. Eller vilket avtal syftar du på?

Ja, och om du läser allt det jag skrev och inte bara quote'ar valda delar så hade du inte behövt fråga..

Ursprungligen av zappee:

Ja, och om du läser allt det jag skrev och inte bara quote'ar valda delar så hade du inte behövt fråga..

Det andra du skrev var "Om de nu tar den enkla vägen ut är det jävligt fult, dock föga förvånande när det gäller Apple." men jag ser inte vad det skulle spela får roll, du fick ändå det att låta som att de hade skrivit på ett avtal att stödja USB direkt, men det har de aldrig gjort, så hur kan du säga att det är "jävligt fult" då? Du får det att låta som att avtalet egentligen betyder att man måste stödja USB direkt och att använda adapter är att bryta mot det. Apple hade väl aldrig skrivit på det från början om de hade varit direkt stöd för USB.

Missförstå mig inte, jag ser gärna USB i alla Apples produkter och det är en betydligt smidigare kontakt än iPod-kontakten, men jag menar bara att det här avtalet inte på något sätt signalerar att Apple kommer att stödja USB direkt eftersom avtalet också stödjer adaptrar.

PS. Vad är det för fel på "citerar"?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-07 17:53

Knepigt om de flyttat mute-knappen så där. Nästan alla case blir oanvändbara? Bumpern har inget spelrum alls, och mitt trejepartscase har bara tre-fyra millimeter extra öppning för muteknappen.
Hur ska det gå?

Ursprungligen av zappee:

Well well, Apple har trots allt skrivit på avtalet. Om de nu tar den enkla vägen ut är det jävligt fult, dock föga förvånande när det gäller Apple.

Har du läst avtalet? Eftersom det inte låter som att du gjort det kommer en snabb recap:

  • Överenskommelsen gällerladdaretill mobiltelefoner, inte vilka kontakter själva telefonerna ska ha.

  • Laddaren ska ha micro-USB-anslutning eller kunna anslutas till micro-USB med en adapter. I texten står det uttryckligen att adaptern kan vara en sladd.

  • Avtalet är helt frivilligt att följa.

Utifrån avtalet, vars viktiga delar uttrycks på drygt två A4 av lättförståelig lekmansengelska, har sedan bloggare och ryktesmånglare i varierande grad av begåvning utrönt att iPhone "enligt lag" (!) kommer att utrustas med micro-USB, att dockkontakten kommer att tas bort och (min favorit) att iPad omfattas av samma "lag" när det till och med står maximala måttet på de telefoner som avtalet gäller (ledtråd: under 10"). För att inte tala om "hur dåligt" det skulle vara av Apple att inte följa avtalet "fullt ut" genom att inte införa allt det som de själva fantiserat ihop. Jag blir så less...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-08 12:15
Ursprungligen av Samuel K:

Har du läst avtalet? Eftersom det inte låter som att du gjort det kommer en snabb recap:

  • Överenskommelsen gällerladdaretill mobiltelefoner, inte vilka kontakter själva telefonerna ska ha.

  • Laddaren ska ha micro-USB-anslutning eller kunna anslutas till micro-USB med en adapter. I texten står det uttryckligen att adaptern kan vara en sladd.

  • Avtalet är helt frivilligt att följa.

Utifrån avtalet, vars viktiga delar uttrycks på drygt två A4 av lättförståelig lekmansengelska, har sedan bloggare och ryktesmånglare i varierande grad av begåvning utrönt att iPhone "enligt lag" (!) kommer att utrustas med micro-USB, att dockkontakten kommer att tas bort och (min favorit) att iPad omfattas av samma "lag" när det till och med står maximala måttet på de telefoner som avtalet gäller (ledtråd: under 10"). För att inte tala om "hur dåligt" det skulle vara av Apple att inte följa avtalet "fullt ut" genom att inte införa allt det som de själva fantiserat ihop. Jag blir så less...

Om de nu skriver på avtalet så måste de väl ha en intention att följa det?
Måste det vara under pistolhot för att Apple ska kunna anpassa sig?

Du kanske skulle ta och lugna ner dig lite...

Ursprungligen av zappee:

Om de nu skriver på avtalet så måste de väl ha en intention att följa det?

Ja, precis, de har intentionen att stödja det via adapter, precis som de skrivit avtal om.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-08 15:23
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, precis, de har intentionen att stödja det via adapter, precis som de skrivit avtal om.

Om jag inte missminner mig så var avsnittet om adaptrar ett tillägg. Men men Apple ska alltid vara speciella med sina egna standarder så förvånar mig inte.

Ursprungligen av zappee:

Om de nu skriver på avtalet så måste de väl ha en intention att följa det?
Måste det vara under pistolhot för att Apple ska kunna anpassa sig?

Du kanske skulle ta och lugna ner dig lite...

De har följt avtalet sedan innan det fanns. Ta ett djupt andetag nu.

Citat:

Om jag inte missminner mig så var avsnittet om adaptrar ett tillägg. Men men Apple ska alltid vara speciella med sina egna standarder så förvånar mig inte.

Nä. Hur var det nu, har du läst det än? (tips: sidan 3. Längst upp.)

http://ec.europa.eu/enterprise/newsroom/cf/_getdocument.cfm?doc_id=5274

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-01-05 15:58

En telefon gjord i samma meterial som studsbollar görs av vore fint...
Och en avtryckar knapp för kameran tack.

Säg om bilderna är en iPhone 4 med CDMA-stöd och antennproblemet fixat.
Kommer den då bara vara för Verzion eller lägger man bara till CDMA-stöd och kanske släpper den i vitt (äntligen) och kallar den iPhone 4xx. Och låter alla sälja den.

Jag vet att det redan varit uppe i tråden men ju mer jag funderar på det desto säkrare är jag på att det INTE kommer 4G i nästa iPhone. I alla fall om man ska dra någon lärdom av historien.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-07 22:30

Inte omöjligt, de kan ju inte gå till 5 och sen till 4G när de släpper iPhone med 4G

  • Medlem
  • 2011-01-07 23:12
Ursprungligen av zappee:

Inte omöjligt, de kan ju inte gå till 5 och sen till 4G när de släpper iPhone med 4G

Ska man vänta på 4G får man vänta bra länge då inte ens 3G fungerar tillfredsställande i USA. Vänta 5 år så har du nog 4G i iPhone 9 eller vad vi då är uppe på.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-08 02:28
Ursprungligen av Dalle:

Ska man vänta på 4G får man vänta bra länge då inte ens 3G fungerar tillfredsställande i USA. Vänta 5 år så har du nog 4G i iPhone 9 eller vad vi då är uppe på.

Nja, Verizon/Vodafone/AT&T ska komma med ett gemensamt 4G-nät i år.

Om det tar 5år innan 4G kommer i iPhonen så kommer den bli en parentes.

Bevaka tråden