Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad önskar ni er i iPhone 5?

Tråden skapades och har fått 256 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-15 09:29

Kan du 2Lazy inte starta en egen tråd om konsumenträtt och Apple, det har inte i den här diskussionen att göra.

Tillbaka till ordningen, vi lämnar temperaturer och konsumenträtt till en annan tråd.

/Mod

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-05-17 20:58

1. Bättre mottagning!
2. Bättre mottagning!
3. Bättre mottagning!
4. Bättre mottagning!
5. Bättre mottagning!
5. Skönare att hålla i.
6. Bättre batteritid.
7. Bättre ljud i telefonhögtalaren.

iPhone 4 kommer nog att bli en kortlivad parentes liksom nån gammal bortglömd iPod Nano. Ge oss en 5'a nu!
Nej, förresten - ta er all tid i världen(!) att tänka till och göra den BRA från början

Ursprungligen av Goflorp:

Ah, jag kommer ihåg den här snubben, han testade väl någon iPhone 4-kopia förra året... Underhållande!

Ursprungligen av Capeman:

Ah, jag kommer ihåg den här snubben, han testade väl någon iPhone 4-kopia förra året... Underhållande!

Jag tycker tvärtom, att även om det han säger är rätt underhållande är hans röst jobbig och han ska försöka "skojja till det" med sina tonfall å grejjor.

iPhone 5 stoppades - i sista stund

Apple skulle ha släppt en iPhone 5 men det stoppades i sista stund av Steve Jobs.

"Tidningen Business Insider att Apple planerade att släppa Iphone 5 i år, men att planerna skrotades i sista stund. Den nya mobilen skulle vara utrustad med en fyra tum stor skärm, baksida av aluminium, kamera på 10 megapixlar och helt ny design. Det uppger en källa till tidningen som ska ha haft tillgång till en prototyp under två veckor"

Vad tror ni? Bullshit eller? Tycker det låter ganska trovärdigt jag.
Men varför valde Steve att inte släppa iPhone 5?

Business Insider
”Iphone 5 stoppades – i sista stund” | Prisjakt Pryl

Bullshit. Isåfall hade 4S haft den kameran t.ex.

Vart är artikeln hos Business Insider?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-14 17:33

Det är bullshit oavsett sanningshalt för såna här nyheter är lika meningsfulla som att spekulera om vad som hade hänt om jorden blev invaderad av utomjordingar utklädda till Fredrik Reinfeldt i morgon.

Här är min teori för att locka läsare, eller jag menar, något jag vet är sant: Apple skulle släppa en iPhone 5 med 10 tum stor skärm, men sen i sista stund så upptäckte de att den storleken hade passat bättre som en platta och döpte den till iPad 2. De släppte den tidigare än planerat, så att den inte skulle krocka med iPhone 4,5 som döptes till iPhone 4 S, för att S låter coolare än något som är halv.

Man ska aldrig säga aldrig men 4" skärm känns så osannolikt som det bara går

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-14 19:30
Ursprungligen av BlackSmp:

Man ska aldrig säga aldrig men 4" skärm känns så osannolikt som det bara går

Nästa iPhone kommer med stor sannolikhet ha större skärm

Ursprungligen av zappee:

Nästa iPhone kommer med stor sannolikhet ha större skärm

Hur resonerar du då? Alla signaler som jag ser säger motsatsen. Skulle Apple öka skärmstorleken och gå ifrån "retinadisplay"? Eller öka storleken men ändra upplösningen så att alla gamla program ser ut som "kom och hjälp mig"?

Ursprungligen av BlackSmp:

Hur resonerar du då? Alla signaler som jag ser säger motsatsen. Skulle Apple öka skärmstorleken och gå ifrån "retinadisplay"? Eller öka storleken men ändra upplösningen så att alla gamla program ser ut som "kom och hjälp mig"?

Jag hoppas Apple bevarar den storlek man har idag, ultimat för användaren (går att använda med en hand), och en helt sanslöst bra upplösning med Retina-skärmen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-14 23:43
Ursprungligen av BlackSmp:

Hur resonerar du då? Alla signaler som jag ser säger motsatsen. Skulle Apple öka skärmstorleken och gå ifrån "retinadisplay"? Eller öka storleken men ändra upplösningen så att alla gamla program ser ut som "kom och hjälp mig"?

Alla signaler?
Det var väl snarare så att alla signaler som visade en ny design visade en något större skärm.

Varför skulle de lämna sin retina?
LG och Samsung håller för fullt på med att få retinan att fungera på iPad 3, så varför inte på en störra iPhone?

-Homeknappen i touch!
-4g
-större skärm
-stöttålig
-Snabbare
-ny design

Slog ihop två trådar om egentligen samma sak.

/Mod

Så vitt jag vet så har ingen av de tyngre tyckarna trott på en större skärm. Jag har sedan länge slutat lyssna på analytiker och ryktesspridare som inte har något trackrecord.

Hur ska Apple göra för att ändra på upplösningen så att program ser bra ut på 3G, 4, 4S och den nya upplösningen? Jag har inte koll men det känns som att det är svårare att få till bra

Som jag ser det så kommer de att bli tvingade att välja mellan retina display eller ändra upplösningen på skärmen.

Dvs: större skärm, retina upplösning => ny upplösning eller större skärm, samma upplösning => inte retina

Jag undrade vilket du trodde?

När det gäller ipad så spekuleras det i samma skärmstorlek, ny retina upplösning => Gamla program går att köra på skärmen utan att se bedrövliga ut.

Eller så kan vi ställa oss frågan: finns det någon signal alls från den beryktade marknaden som säger att Apple är fel ute med sin nuvarande storlek och behöver ändra storlek för att sälja bättre?
http://www.cultofmac.com/129687/iphone-4-and-iphone-3gs-are-still-the-best-selling-us-smartphones/

Eller som avslutning Steve Jobs "epic rant about Android fragmentation"
http://articles.businessinsider.com/2010-10-18/tech/29959383_1_android-google-handset-works

Nej, jag tror inte på större skärm men kan givetvis ha fel.

Senast redigerat 2011-11-15 07:23
  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-15 17:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Så vitt jag vet så har ingen av de tyngre tyckarna trott på en större skärm. Jag har sedan länge slutat lyssna på analytiker och ryktesspridare som inte har något trackrecord.

Jag orkar inte leta fram några länkar men det fanns många trovärdiga rykten ang. något större skärm.

Ursprungligen av BlackSmp:

Hur ska Apple göra för att ändra på upplösningen så att program ser bra ut på 3G, 4, 4S och den nya upplösningen? Jag har inte koll men det känns som att det är svårare att få till bra

De får väl göra som de gör mellan iPhone och iPad idag?

Ursprungligen av BlackSmp:

Som jag ser det så kommer de att bli tvingade att välja mellan retina display eller ändra upplösningen på skärmen.

Dvs: större skärm, retina upplösning => ny upplösning eller större skärm, samma upplösning => inte retina

Jag undrade vilket du trodde?

Och som jag sa så håller LG och Samsung på att utveckla större retinaskärmar för t.ex. nya iPad

Ursprungligen av BlackSmp:

När det gäller ipad så spekuleras det i samma skärmstorlek, ny retina upplösning => Gamla program går att köra på skärmen utan att se bedrövliga ut.

Eller så kan vi ställa oss frågan: finns det någon signal alls från den beryktade marknaden som säger att Apple är fel ute med sin nuvarande storlek och behöver ändra storlek för att sälja bättre?
iPhone 4 And iPhone 3GS Are Still The Best-Selling US Smartphones | Cult of Mac

Eller som avslutning Steve Jobs "epic rant about Android fragmentation"
Steve Jobs's Epic 5-Minute Anti-Google Rant - Business Insider

Nej, jag tror inte på större skärm men kan givetvis ha fel.

Signalen är väl att i stort sett alla storsäljande Androidmobiler har större skärm.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-16 19:43
Ursprungligen av BlackSmp:

Som jag ser det så kommer de att bli tvingade att välja mellan retina display eller ändra upplösningen på skärmen.

Dvs: större skärm, retina upplösning => ny upplösning eller större skärm, samma upplösning => inte retina

Jag förstår hur du tänker, men Retina Display är ju inget som är definierat till exakt 326 dpi som iPhone 4 har. Tanken är att det är "typ mindre pixlar än vad ögat kan se", vilket ju det även ifrågasatts om iPhone 4 verkligen är.

Om man ökar till 4" skärm med samma upplösning så får man ca 289 dpi, om den här bloggaren räknat rätt. Lägre än idag, men fortfarande bättre än de flesta andra smartphones. Jämför det med om man dubblar iPad 2-skärmens upplösning, den går då från 130 till 260 dpi, och jag är beredd att sätta en slant på att om en sån skärm kommer i nästa iPad så kommer Apple kalla den Retina Display utan att blinka. (No pun intended )

Jag tror helt enkelt att Apples nästa iPhone kan få en 4-tums Retina Display-skärm med samma upplösning som idag. Skulle jag vilja ha det? Nej, jag skulle mycket hellre se en aningen mindre skärm (naturligtvis med exakt samma upplösning, annars blir det galet), eftersom jag inte vill ha en större telefon i fickan, utan snarare en mindre.

Hoppas dom inte byter skärmstorlek, som den är nu är det ultimat att ha i handen och använda.

Ok, vi har olika uppfattningar.

Det är ju möjligt;)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-19 13:24

- iPhone: iLounge's source claims that the next-generation will not resemble the teardrop "iPhone 5" design that circulated ahead of the iPhone 4S introduction last month. The next iPhone is, however, said to carry a 4-inch display (up from 3.5 inches in the current iPhone) and be 8 mm longer than the current form factor. Apple is said to be targeting a summer launch for the device, which would mark a short interval from the iPhone 4S launch last month.

Usch, jag vill inte ha större skärm. Bara för att all android-mobiler tävlar om att särskilja sig genom större och större skärmar (snart är de lika stora som en Playbook) betyder inte att det är nått som är allmänt eftersträvansvärt.

Ang. trovärdigheten hos iLounge:

Citat:

We've been tracking rumors since August of this year. In that time, iLounge has had zero original rumors. They have re-reported seventeen of which only six were proven to be true. That's a record of 0% or 35% depending on the stat you want to use. Regardless, not what we would call "reliable".

Det är så svårt att avgöra vilka källor som olika rapportörer har. Ofta så är det samma källa som bara dyker upp på olika platser.

Nu börjar det komma nya "mockups" med det gamla vanliga: 4" skärm och ingen hemknapp

iPhoneConcept-KrisGroen.mp4 - YouTube

Men denna missar ett par saker enligt mig rent hanteringsmässigt. Han säger att fingrarna kommer att ligga rätt automatisk - men jag som ofta använder telefonen liggandes i landskapsläge eller håller den längst ner - då fungerar inte det där greppet.

Nej, ta inte bort den fysiska hemknappen längst ner på telefonen - den ger smidighet och enkelhet vid användning

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu börjar det komma nya "mockups" med det gamla vanliga: 4" skärm och ingen hemknapp
iPhoneConcept-KrisGroen.mp4 - YouTube
Men denna missar ett par saker enligt mig rent hanteringsmässigt. Han säger att fingrarna kommer att ligga rätt automatisk - men jag som ofta använder telefonen liggandes i landskapsläge eller håller den längst ner - då fungerar inte det där greppet.
Nej, ta inte bort den fysiska hemknappen längst ner på telefonen - den ger smidighet och enkelhet vid användning

Jag skulle nog inte köpa en iPhone 5 (?) om den ser ut på det sättet.

Fast å andra sidan har jag nog redan vänt ryggen till iOS. Men ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-17 10:49

Tycker nog inte heller det verkar så smart med knapparna på sidan.

Men vattentät däremot, Samsung and Apple looking at new waterproof smartphone tech - Pocket-lint

Bevaka tråden