Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad är sannolikheten att alla kassor är snabbare än min?

Skämt å sido, jag blev lite nyfiken. Är det oberoende händelser eller kan man visa på att det faktiskt finns något intrikat samband som gör att en viss typ av kassor är snabbare eller långsammare än andra?

Något som säger att beroende på kulturella betingelser är svenskar mer benägna att välja kassan längst till höger eller något annat obskyrt=:cool:

Studentfirande på gymnasieskolan som ligger intill vårt bostadsområde. Då stänger man av vägen utanför skolan, utan att sätta upp skyltar någonstans på tillfartsvägarna. Så det var tvärstopp ungefär 200 meter hemifrån. Och så fick man vända och köra en omväg på ca 2 km för att komma hem.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Studentfirande på gymnasieskolan som ligger intill vårt bostadsområde. Då stänger man av vägen utanför skolan, utan att sätta upp skyltar någonstans på tillfartsvägarna. Så det var tvärstopp ungefär 200 meter hemifrån. Och så fick man vända och köra en omväg på ca 2 km för att komma hem.

Förskräckligt! Du måste vara väldigt upprörd över att ha förlorat de 2km för ett gäng studenters glädjes skull, fy fan! 5 minuter mot livslånga minnen, usch!

Ursprungligen av akerstrom:

Förskräckligt! Du måste vara väldigt upprörd över att ha förlorat de 2km för ett gäng studenters glädjes skull, fy fan! 5 minuter mot livslånga minnen, usch!

Jag har ingenting emot avstängningen i sig. Men de kunde ha satt upp en skylt vid någon korsning, så att man visste att det var avstängt längre fram, och kunde ha svängt av tidigare - och sluppit köra ända fram och tvingas vända.

De kunde ha satt upp en skylt vid vägen vid skolan ett par dagar i förväg att "Vägen kommer att vara avstängd på fredag kl ....."

Det är alltså bristen på information jag blir sur på, inte händelsen i sig.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag har ingenting emot avstängningen i sig. Men de kunde ha satt upp en skylt vid någon korsning, så att man visste att det var avstängt längre fram, och kunde ha svängt av tidigare - och sluppit köra ända fram och tvingas vända.

De kunde ha satt upp en skylt vid vägen vid skolan ett par dagar i förväg att "Vägen kommer att vara avstängd på fredag kl ....."

Det är alltså bristen på information jag blir sur på, inte händelsen i sig.

Jesper, bit ihop, du är gammal!

Ursprungligen av akerstrom:

Jesper, bit ihop, du är gammal!

Vad vill du säga med dina smilies? Är det något sätt att försöka släta över att du har satt dig som domare i vad man får (eller inte får) bli sur över?

Den här tråden innehåller både stora och små surheter, och detta var ju naturligtvis en av de små. Men sur blev jag, och jag förstår ärligt talat inte varför det måste ifrågasättas, smiley or no smiley.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag har ingenting emot avstängningen i sig. Men de kunde ha satt upp en skylt vid någon korsning, så att man visste att det var avstängt längre fram, och kunde ha svängt av tidigare - och sluppit köra ända fram och tvingas vända.

De kunde ha satt upp en skylt vid vägen vid skolan ett par dagar i förväg att "Vägen kommer att vara avstängd på fredag kl ....."

Det är alltså bristen på information jag blir sur på, inte händelsen i sig.

Angående sur tråden, har du blivit av med din notification uppe i hörnet?

Ursprungligen av Engalunda:

Angående sur tråden, har du blivit av med din notification uppe i hörnet?

Japp, det finns en tråd om det i Feedback-forumet. Kolla där för att se hur det löste sig.

Då hade jag blivit gramse...

..som jag skrev innan.

Skulle köpt en iPad idag, såg på MediaMarkt att dom hade 1 st 64GB WiFi kvar.
Just när jag ska gå fram stiger en gubbe i 65 års åldern fram framför mig och tar kontakt med säljaren.
Där rök den chansen. Har nu letat i hela Jönköping och den sista säljs till en gubbe som knappt visste vad han köpte!!

Tack du kära du räddade min fredagskväll.

Är sur.

Ursprungligen av Engalunda:

..som jag skrev innan.

Skulle köpt en iPad idag, såg på MediaMarkt att dom hade 1 st 64GB WiFi kvar.
Just när jag ska gå fram stiger en gubbe i 65 års åldern fram framför mig och tar kontakt med säljaren.
Där rök den chansen. Har nu letat i hela Jönköping och den sista säljs till en gubbe som knappt visste vad han köpte!!

Tack du kära du räddade min fredagskväll.

Är sur.

Ja, och tänk om det var den sista iPaden någonsin, finns inga mer...

Ursprungligen av LCR:

Ja, och tänk om det var den sista iPaden någonsin, finns inga mer...

Jo, men om man har gått och velat ha något länge och plötsligt kan slå till så är 5 sekunders extra väntetid en evighet. Surt som helvete säger jag.

Jag är väldigt impulsiv, imorgon kanske jag inte vill ha någon.
Finns det inget just nu så kan det kvitta många gånger

Så nu blir det förmodligen ingen iPad för min del, men förmodligen en iMac om 2 veckor.. Jag vet, jag är konstig

Dessa härliga begär som kommer då och då kan lika gärna väl gå över lika fort! Haha.. Jaja..

Vinet på systemet var inte slut iaf

Fredagsunderhållning i Göteborg; lyssna på Polishelikoptern som roterar över stan i timtal.
Troligen ngn idiot som gjort ngt eller så har de hittat ett ljummet lik igen....

Kunde de inte vara bestyckade och blåsa bort fulebajjarna från luften. 30mm HEDP är beprövat effektiv.....

Sitter på ett försenat tåg mot Stockholm. Vi skulle ha lämnat kl 01.27 från Ånge, men åkte först 03.30. Gissa vilket bolag? SJ .. det ni!

Förbannade skit.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Sitter på ett försenat tåg mot Stockholm. Vi skulle ha lämnat kl 01.27 från Ånge, men åkte först 03.30. Gissa vilket bolag? SJ .. det ni!

Förbannade skit.

Men felet behöver ju inte vara SJ's...

Du vet väl att SJ inte kör på sin egen räls, och skulle det ha varit ett rälsfel, hur skulle det då vara SJ's fel?...

Ursprungligen av LCR:

Men felet behöver ju inte vara SJ's...

Du vet väl att SJ inte kör på sin egen räls, och skulle det ha varit ett rälsfel, hur skulle det då vara SJ's fel?...

Jag rekommenderar UG som gjorde ett jävla bra program om det där...

Ursprungligen av LCR:

Men felet behöver ju inte vara SJ's...
Du vet väl att SJ inte kör på sin egen räls, och skulle det ha varit ett rälsfel, hur skulle det då vara SJ's fel?...

Jag vet väl också att det inte är SJs fel, egentligen.

Nu är jag sur... Nu är det för varmt igen...

Det är så dålig stämning i den här tråden...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-06-11 11:44

Varför gör folk understrykningar och kladdar i låneböcker? Jag lånade en helt ny bok på universitetet, bara en låntagare före mig. Kladd. Vaf...

Ursprungligen av planB:

Varför gör folk understrykningar och kladdar i låneböcker? Jag lånade en helt ny bok på universitetet, bara en låntagare före mig. Kladd. Vaf...

Jag gör det, dock väldigt lätt med blyerts så att man kan sudda bort när man är klar

Ursprungligen av planB:

Varför gör folk understrykningar och kladdar i låneböcker? Jag lånade en helt ny bok på universitetet, bara en låntagare före mig. Kladd. Vaf...

Bara för att vara en besvärlig jävel så hade jag klagat och sagt ifrån att här har de ett solklart fall där de kan skicka en räkning till muppen som lånat den första gången. Så kanske de grisen hade lärt sig något.

Varför gör folk skitdumma saker, jo för det VET att ingen annan jäkel ställer ngt krav mot dem, alla skiter i det hela och är så konflikträdda så.

Tre döda i årets Isle of Man TT...

Men alla vet vad som gäller och öser på.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-11 22:33

då min "nya" kamera (typ 1 månad) bestämde sig för att kasta in handduken idag och kallade det ett systemfel - fokus.

Nåja.. reparera aset får väl göras nu då..

Hur kan så små insekter vara SÅÅÅÅÅ jävla irriterande ?!?

Stora minuspoäng på att inte kunna sova för att den man sover hos snarkar betydligt högre än ljudet på min väckarklocka.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-06-13 08:12
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Stora minuspoäng på att inte kunna sova för att den man sover hos snarkar betydligt högre än ljudet på min väckarklocka.

Snooza personen som snarkar? ;D

Varför ska 3G vara svårt i trakterna kring Danderyds sjukhus!?

Varför är det så otroligt svårt att hitta folk att anställa i Stockholms-trakten inom IT? Blir galen..

Bevaka tråden