Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Dalle:

Göteborgshumor, sånt gör mig riktigt sur!

Personer som inte gillar Göteborgshumor gör mig glad, vilket gör mig sur då detta är surtråden!

Jag blir så jävla lack på människor som ställer upp på saker som de inte är engagerade i, får folks förtroenden och sedan sticker ifrån alla åtaganden som inte "ger fördelar". Överhuvudtaget vara så ytliga att de ställer upp på saker för att det finns prestige, de hamnar så underst i min hög av människor jag bryr mig om.

Ja det är skadeglädje när jag märker vilka fördelar jag får när jag spelar rent och ändå vinner. Men jag hatar att tappa respekt för människor. :/

Ursprungligen av klarabara:

Jag blir så jävla lack på människor som ställer upp på saker som de inte är engagerade i, får folks förtroenden och sedan sticker ifrån alla åtaganden som inte "ger fördelar". Överhuvudtaget vara så ytliga att de ställer upp på saker för att det finns prestige, de hamnar så underst i min hög av människor jag bryr mig om.

Ja det är skadeglädje när jag märker vilka fördelar jag får när jag spelar rent och ändå vinner. Men jag hatar att tappa respekt för människor. :/

Låter som du pratar om politiker.

Nu blev jag sur.

Tyvärr närmre inpå än så och det är jag som får ta ansvaret när vederbörande smiter. Gör den det en gång till konfronterar jag inför resten av gruppen. Om jag är sur så märks det, föredrar en öppen konflikt istället för ett "jag tror hon är sur" och så blir det dålig stämning hela tiden istället...

O nu när jag ändå håller på. IT-supporten!

Vad i ******** lever vi i för land när man måste _måste_ kolla sin webmail i Internet Explorer alternativt Outlook?
Jag äger en Mac. Jag bootar inte om till windows för att kunna skicka ett förbannat mail, lös det!

Jag har fyra andra browsers installerade, välj en?

O nu när jag ändå håller på. IT-supporten!

Vad i ******** lever vi i för land när man måste _måste_ kolla sin webmail i Internet Explorer alternativt Outlook?
Jag äger en Mac. Jag bootar inte om till windows för att kunna skicka ett förbannat mail, lös det!

Jag har fyra andra browsers installerade, välj en?

Slå på Developer manus i Safari och sedan låt Safari "utge" sig för att vara IE8 eller nåt... funkar ofta.

Ursprungligen av Goflorp:

Slå på Developer manus i Safari och sedan låt Safari "utge" sig för att vara IE8 eller nåt... funkar ofta.

Brukar inte funkar mot OWA.

klarabara, Byt IT-support, lättare sagt än gjort kanske.

Om jag måste ha en windows-installation för att kunna sköta korrespondensen som kårordförande så är det minsta de kan göra att erbjuda mig en windowslicens och/eller fusion. Jag går inte med på mindre.

Jag kan inte ens läsa mailen som det är nu. :/

Till på köpet kommer man ner i tvättstugan och ens psykotiska granne står och plockar ur min tvätt. Den var visserligen färdig men det var min tvätt-tid. Inför fullbordat faktum säger jag klart och tydligt att så länge jag får torka mina grejer. "javisst, jag tänkte jag kommer ner vid midnatt". Man kommer ner kl 23 och människan står där och hänger upp sina grejer, mina saker slängda i en korg. Sen inser man att ens grejer är dyngsura fortfarande och slängda huller om buller. Med vissa undantag som min bh. "de var inte riktigt torra." Körde ut honom och satte igång en ny maskin med mina underkläder, bara tanken på att han har tagit i dem är äcklande.

Jag önskar att vi hade sånt där tidslåst system så man slapp sånt här skit. Tog sista tiden eftersom jag visste att det kunde ta tid att torka allt... ://///

• Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-08 01:08

Sådant är riktigt irriterande. Håller helt med dig om att det skall vara tidlås mm så att nötter inte kan komma in och pilla runt när det inte är deras tid. Alternativt är det minsta man kan kräva att man skall kunna sätta hänglås på dörren.

Om jag måste ha en windows-installation för att kunna sköta korrespondensen som kårordförande så är det minsta de kan göra att erbjuda mig en windowslicens och/eller fusion. Jag går inte med på mindre.

Jag kan inte ens läsa mailen som det är nu. :/

Till på köpet kommer man ner i tvättstugan och ens psykotiska granne står och plockar ur min tvätt. Den var visserligen färdig men det var min tvätt-tid. Inför fullbordat faktum säger jag klart och tydligt att så länge jag får torka mina grejer. "javisst, jag tänkte jag kommer ner vid midnatt". Man kommer ner kl 23 och människan står där och hänger upp sina grejer, mina saker slängda i en korg. Sen inser man att ens grejer är dyngsura fortfarande och slängda huller om buller. Med vissa undantag som min bh. "de var inte riktigt torra." Körde ut honom och satte igång en ny maskin med mina underkläder, bara tanken på att han har tagit i dem är äcklande.

Jag önskar att vi hade sånt där tidslåst system så man slapp sånt här skit. Tog sista tiden eftersom jag visste att det kunde ta tid att torka allt... ://///

Är det inte amnesti på att ha ihjäl folk som jävlas med en i tvättstugan?

Jag är förbannat jävla sur.... Var ute igår med jobbet för första gången och drack lite pilsner och sådär.
Vaknade nu upp med en JÄVLA huvudvärk. Det som gör mig sur är att jag aldrig hade det förr när jag var bakiss, men det har smugit sig på och det kan ju bara betyda att man börjar bli gammal

Tvättstuga, detta jävulshus där vad som helst kan hända. Du får vara försiktig pmarriott!

Ursprungligen av PeeMaN:

Tvättstuga, detta jävulshus där vad som helst kan hända. Du får vara försiktig pmarriott!

Just därför skaffade jag egen tvättmaskin och torktumlare i lägenheten. Numera bor jag i villa. Tvättstugor är djävulens påfund.

Vi var nere en gång i tvättstugan det räckte.

Sex kärringar som sitter och knypplar, virkar eller vad de gör, The Queens of the tvättstuga liksom.
De tog tider som det passade, slängde andras tvätt.
Körde mattor i maskinerna. Följde inga regler eller anvisningar.
Sa man till någon fånstirrade de bara på en och skyllde på språkproblem...

Vi köpte en tvättmaskin, en liten topplastad maskin för 6kg, 1400rpm centrifug, 5000:- inköpspris.
Fixade vita 32mm rör själv nere på hornbach som jag skarvade ihop själv, sågas lätt med bågfil.
Inkoppling av el av hyresvärdens entreprenör (1365:-), fick då separat uttag inne i badrummet och
en jordfelsbrytare kopplad dit.

Efter det - frid.

• Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-08 18:53

Efter att vi flyttat till större lägenhet och därmed fick tvättmaskin mm i lägenheten vill jag aldrig flytta tillbaka till en utan egen maskin. Sådan frid och bekvämlighet. Dock är målet att nästa flytt skall bli till eget hus/gård.

Fan vad sur jag är för att vi inte har eget hus/gård än! :/

Ursprungligen av Goflorp:

Vi var nere en gång i tvättstugan det räckte.
<snipp>

Har ni inte lås på tvättstugan stackare?

Notera väl att jag har bott här i..från och till 10 år (scary shit) och det här är absolut första gången det här händer. Han är den psykotiska grannen som gick upp med kniv på vinden när min andra granne röjde i sitt förråd eftersom han trodde denne skulle tända på. Och en massa annat crap. Så om det skulle bli problem med någon så är jag inte förvånad över att det var han.

Hur han agerade var liksom inte.. sane. Han hade inte koll på hur nära han stod mig, flyttade mig två gånger. Han verkade blanda ihop vem som sagt vad. Det var han som sa "så kommer jag tillbaka i morgon bitti eller så" inte jag. Jag ville ha mina kläder torra, innan jag somnar. Vilket jag fick göra kl 02. :/

Kommer bli jobbigt att hamna i hissen med honom igen..

Notera väl att jag har bott här i..från och till 10 år (scary shit) och det här är absolut första gången det här händer. Han är den psykotiska grannen som gick upp med kniv på vinden när min andra granne röjde i sitt förråd eftersom han trodde denne skulle tända på. Och en massa annat crap. Så om det skulle bli problem med någon så är jag inte förvånad över att det var han.

Hur han agerade var liksom inte.. sane. Han hade inte koll på hur nära han stod mig, flyttade mig två gånger. Han verkade blanda ihop vem som sagt vad. Det var han som sa "så kommer jag tillbaka i morgon bitti eller så" inte jag. Jag ville ha mina kläder torra, innan jag somnar. Vilket jag fick göra kl 02. :/

Kommer bli jobbigt att hamna i hissen med honom igen..

Du skall absolut prata med hyresvärden, påtala att du på väldigt goda grunder misstänker att den här personen inte är som den skall.

Varför? Jo, för det kan vara väldigt bra veta för servicepersonal, larmtjänsten osv.

T ex i mitt jobb, så går man aldrig ensam till någon som har dessa problem; man går två, oftast med iPhonen i fickan med påslagen inspelning... Om ngn ringer larmtjänst är det ju guld att veta att personen i lgh 443 är psykiskt sjuk och paranoid...

Idag är jag sur för att jag försov mig till min tvättid och antagligen får "sluttorka" hundratals strumpor och annat tjafs inne i lägenheten...

Ursprungligen av Capeman:

Idag är jag sur för att jag försov mig till min tvättid och antagligen får "sluttorka" hundratals strumpor och annat tjafs inne i lägenheten...

Har du hundratals strumpor får du skylla dej själv!!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-09 13:32

Och då undrar ju vän av ordning om fastighetsägarens/-skötarens registering av hyresgästernas psykiska hälsotillstånd sker i enlighet med personuppgiftslagen.

Ursprungligen av jahve:

Och då undrar ju vän av ordning om fastighetsägarens/-skötarens registering av hyresgästernas psykiska hälsotillstånd sker i enlighet med personuppgiftslagen.

Troligen inte.

men jag vet att såväl hyresvärd som vaktbolag "antecknar" detta.

Svårt säga om det regleras i PUL vad som skall stå i textfältet "Övriga uppgifter"

De var på god väg att vräka honom men han fick vara kvar.

De var på god väg att vräka honom men han fick vara kvar.

Du kan göra enskild framställan till Hyresnämnden .... i think

Byta bromsar på bilen borde ju vara en simpel sak. Nåväl, den sidan som fick nedslag på bilprovningen gick ju ok. Andra sidan inte så bra..
Två avdragna bultar till bromsoket, två avbrutna borr, gasen slut i gassvetsen och bultstumparna sitter fortfarande kvar i länkarmen.
Inget bra!

Bra nog fick jag låna brorsans bil i ett par dar så jag kan ta mig till jobbet.

Ingen ombesiktning i morgon inte och säkerligen ett gäng hundralappar fattigare med tanke på Citroëns priser. Två jäkla bultar kostar säkert en hundring styck...
Sen behöver jag köpa nya borr och grisk**ar för att få loss skiten som sitter kvar...

Apropå tvättstuga fungerar tider och sånt skitbra i min. Enda problemet är att underbara familjebostäder inte riktigt dimensionerat den riktigt. Tre stora "industri"-tvättmaskiner i kombo med ett litet torkskåp som överhettas ideligen och en torktumlare som kanske kan ta en maskin åt gången.

Man trodde ju att det skulle bli bättre när de totalrenoverade, men icke!

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-09 23:10

Don't get me started on bilkostnader. Min bil är bara drygt tre år gammal men har utraderat min undanlagda servicekostnads-buffert med ett par meningslösa reparationer senaste månaderna.

Får se om det blir ett sur-inlägg eller glad-inlägg i morgon beroende på om Volvo lättar bördan med goodwill på senaste reparationen.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-10 09:30

Ljusinställning på bilar, ni vet det som man förr kunde göra med skruvmejsel (besiktningsmannen gjorde det själv) eller något senare inifrån bilen görs numera (på många bilar) automatiskt. Såvida inte styrenheten i lamphuset slutar fungera och man får byta hela ljus-kittet med xenonlampa och allt för 6300:-

Det skulle inte förvåna mig om jag kört med felet även när det var garantitid, men att man inte brytt sig om att kolla det. Det var på den första besiktningen som det upptäcktes. Jag har känt på mig länge att ljuset på vänster sida stod för lågt.

Precis öppnat brevet från Skatteverket, Fastighetstaxering...

Först och främst så trodde jag att de slopade skiten, men som vanligt så var det politiker lögn alltihop!!

Sedan när man ögnar genom skiten så inser man att om man spenderar sina skattade pengar på att göra huset bättre, mer energisnålt så ska man betala MER skatt!! Det borde väl vara tvärt om!

Om jag lägger en jävla massa pengar på att byta fönster, installera värmekamin och liknande så stiger fastighetens taxeringsvärde...

Men vänta, de tog ju bort fastighetsskatten... Det heter ju kommunalskatt så fastighetsskatt finns inte, vad dum jag är...

Kärt barn har många namn, eller?...

Ursprungligen av LCR:

Precis öppnat brevet från Skatteverket, Fastighetstaxering...

Först och främst så trodde jag att de slopade skiten, men som vanligt så var det politiker lögn alltihop!!

Sedan när man ögnar genom skiten så inser man att om man spenderar sina skattade pengar på att göra huset bättre, mer energisnålt så ska man betala MER skatt!! Det borde väl vara tvärt om!

Om jag lägger en jävla massa pengar på att byta fönster, installera värmekamin och liknande så stiger fastighetens taxeringsvärde...

Men vänta, de tog ju bort fastighetsskatten... Det heter ju kommunalskatt så fastighetsskatt finns inte, vad dum jag är...

Kärt barn har många namn, eller?...

Fast det där är bara för att fastställa taxeringsvärdet. Taxeringsvärdena lever kvar trots att fastighetsskatten är borttagen.

Bevaka tråden