Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-10-23 00:18
Ursprungligen av sickan_25:

Ja, jag beställde en vit 16GB igår, en stund efter de öppnat affären. Ber. leverans 2-9/11.

Härligt! Funderar själv på en svart 32 GB. Innan de lades upp på Applestore, så hade jag tankarna på en 64 GB, men jag undrar om man verkligen kommer att behöva så mycket lagring... i förhållande till att den kostar närmre 8 K. Känns lite överdrivet på något sätt... men jag kan ju ha fel. Priset spelar egentligen inte så stor roll, då jag inte själv behöver ta kostnaden.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Härligt! Funderar själv på en svart 32 GB. Innan de lades upp på Applestore, så hade jag tankarna på en 64 GB, men jag undrar om man verkligen kommer att behöva så mycket lagring... i förhållande till att den kostar närmre 8 K. Känns lite överdrivet på något sätt... men jag kan ju ha fel. Priset spelar egentligen inte så stor roll, då jag inte själv behöver ta kostnaden.

32 GB räcker rätt långt, men jag skulle inte rekommendera någon storanvändare att gå under den storleken. Man ska inte underskatta hur mycket appar man samlar på sig, och en del av dessa är rätt feta (dra in några spel på 1 GB/styck och det fyller upp rätt snabbt). Jag har redan över 15 GB appar och då synkar jag ändå inte över alla.

Sen ska man komma ihåg att varje bild man tar med 4S kommer att ta större plats än tidigare, likaså varje videoklipp. Också ett skäl till att ha gott om utrymme om man är en flitig fotograf.

Förbeställde nyss en vit 16GB från Halebop, dom kommer tjäna goa pengar på mig det närmsta året då jag har ett år kvar på min 4a också.

Telias sida går inte att komma åt längre, allt för att iPhone 4S.. Säkert ingen som är intresserad av den..

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Telias sida går inte att komma åt längre, allt för att iPhone 4S.. Säkert ingen som är intresserad av den..

Fick hålla på en bra stund. Fick SMS:et från Telia 20.00 och bekräftelsen är klockad till 20.31 så det tog i runda tal 30 minuter att komma fram och få igenom beställningen. Trodde att det bara skulle vara jag som skulle beställa!

Förbeställt hos Tele2 fast min gamla 4:à funkar bra:)
Ha begäret fick styra

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-22 20:21

jag beställde på Apple store

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2011-10-22 20:26

Skulle beställa en på tele2, Kompis med surf för 250/mån verkade ok. Men, se det gick inte då det är ett företagsabo! Så, in på företagssidan och konstaterar där att deras billigaste abo kostar samma i månade plus 1800 i start, plus uppläggningsavgift, plus att det är en betydligt sämre surfhastighet och betydligt dyrare att ringa - WTF! Jag har klickat på företag, inte "dum-i-huvudet-avdelningen"! Är det meningen att jag som företagare ska betala för att andra ska få köpa samma telefon billigare? Jag får ringa dom på måndag och kolla vad som står på...

  • Medlem
  • Eslöv
  • 2011-10-23 00:38

Jag hatar Telias hemsida just nu. Jag försökt att få mina händer på en 32g i svart sen kl 21.00 men det går bara inte. Någon annan som också har problem med Telias hemsida?

Har just NU inget problem med telias sida. Försök igen kanske.

  • Medlem
  • Eslöv
  • 2011-10-23 00:45
Ursprungligen av pepparkaka:

Har just NU inget problem med telias sida. Försök igen kanske.

Nej jag kan inte beställa en iPhone 32g i svart :S

Skall beställa en genom Telias hemsida. Någon som har koll på om man kan ändra sitt abonnemang trots bindningstid? Dvs. om jag köper telefonen nu med förhöjd måndadsavgift men inser om ett par månader att det abonnemanget är för dyrt för mig. Kan jag byta till ett annat abonnemang inom Telia då?

Här är upplägget för telias flex i pdf. Du byter inom abonnemanget. Till exempel från Flex Small till Flex Medium, eller från Flex Medium till Flex Large. Vid byte till en lägre nivå är engångsavgiften 100kr.

Ursprungligen av pepparkaka:

Här är upplägget för telias flex i pdf. Du byter inom abonnemanget. Till exempel från Flex Small till Flex Medium, eller från Flex Medium till Flex Large. Vid byte till en lägre nivå är engångsavgiften 100kr.

[ATTACH]30817[/ATTACH]

Ah, tack för snabbt svar! Men jag tycker inte Flex abonnemangen verkar så bra med 99öre i öppningsavgift. Det är 300kr i månaden vid 10 samtal/dag. Eller är det jag som är för trött för att räkna?

Jag är hellre inne på ett Komplett abonnemang. På så sätt alltid ha koll på räkningen. Men kan man då byta till ett annat abonnemang om man märker att det blir för dyrt?

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-10-25 12:11

Någon som vet var man kommer att kunna köpa olåst iphone 4s på fredag? Bor i Malmö/Lund onrådet. Kommer tex telia butiken eller mstore att ha den olåst på fre?

Ursprungligen av danny5:

Någon som vet var man kommer att kunna köpa olåst iphone 4s på fredag? Bor i Malmö/Lund onrådet. Kommer tex telia butiken eller mstore att ha den olåst på fre?

Apple (Apple) säljer olåsta, inte operatörerna.

Ursprungligen av danny5:

Någon som vet var man kommer att kunna köpa olåst iphone 4s på fredag? Bor i Malmö/Lund onrådet. Kommer tex telia butiken eller mstore att ha den olåst på fre?

Jag pratade med Mstore i förra veckan, och då trodde de att de kommer att sälja den på samma premisser som 4:an idag, dvs operatörslåsta till Telia och Telenor. Han visste dock inte hur många enheter de skulle få, eller vilken dag de kan börja sälja. Jag fick skriva upp mig på en lista så de mailar ut mer information när de kan.

Det är endast Apple som säljer de helt olåsta.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-10-25 14:07

Tack. Ska kolla med mstore idag. Låst till telia går bra men inget abonnemang
.

Ursprungligen av sickan_25:

Jag pratade med Mstore i förra veckan, och då trodde de att de kommer att sälja den på samma premisser som 4:an idag, dvs operatörslåsta till Telia och Telenor. Han visste dock inte hur många enheter de skulle få, eller vilken dag de kan börja sälja. Jag fick skriva upp mig på en lista så de mailar ut mer information när de kan.

Det är endast Apple som säljer de helt olåsta.

Ursprungligen av danny5:

Tack. Ska kolla med mstore idag. Låst till telia går bra men inget abonnemang
.

Samma för mig. Jag kunde också tänka mig Telia-låst men i så fall bara med kontantkort - inget abb. Frågan är hur mycket billigare det blir. Jag beställde från Apple direkt istället.

Ursprungligen av sickan_25:

Samma för mig. Jag kunde också tänka mig Telia-låst men i så fall bara med kontantkort - inget abb. Frågan är hur mycket billigare det blir. Jag beställde från Apple direkt istället.

En låst telefon med bara kontantkort - troligen ingen rabatt alls

Ursprungligen av BlackSmp:

En låst telefon med bara kontantkort - troligen ingen rabatt alls

Var inne i en Teliabutik idag och frågade angående priser på"kontanttelefoner". Dom sade att 16G skulle kosta 5895 kronor, men dom var osäkra på leverans, eftersom det redan fanns en "kölista".
Vill man sedan låsa upp den, kostar det 300-350 :- efter 1 år. Då är det helt klart billigare med AppleStore - 5795:- olåst från start och fri frakt. Så blev det - fast en 32G.

Ursprungligen av sickan_25:

Samma för mig. Jag kunde också tänka mig Telia-låst men i så fall bara med kontantkort - inget abb. Frågan är hur mycket billigare det blir. Jag beställde från Apple direkt istället.

Då får du ingen rabatt av Telia.

Kolla upp halebop istället. Telias bolag med bättre priser och högre surf 2GB istället för 0,5GB. Du hittar din telefon genom menyn. De har 32GB oxå.

Update: Kollade upp och telenor gör reklam att man kan byta abonnemang upp och ner.

"Byt abonnemang!

Mitt i bindningstiden kan du upptäcka att det abonnemang du valde inte riktigt passar.
Vill du utnyttja mer eller skulle du vilja sänka din abonnemangskostnad spelar ingen roll - hos Telenor får du byta till det som passar just nu!

Så här funkar ett byte
Som befintlig kund kan du också byta abonnemang under bindningstiden utan att din bindningstid förändras.
Vare sig du vill ha en högre eller lägre abonnemangsform kan byte ske fritt mellan våra nya abonnemang och är tillåtet 90 dagar efter att du tecknade ditt abonnemang.

Det du behöver göra först är att byta från ditt gamla abonnemang till ett motsvarande abonnemang i vår nya abonnemangsstruktur. Vid byte in i den nya strukturen adderas en förhöjd månadsavgift motsvarande månadsrabatten på det abonnemang som du byter in till. En månad efter att du bytt in i den nya strukturen kan du byta vidare till det abonnemang som passar dig bäst. Den nya förhöjda avgiften ligger då kvar, men månadsrabatten förändras baserat på vilket abonnemang du byter till.

Notera att abonnemanget som du byter till kan ha andra kostnader för att ringa, sms:a och mms:a.
Se prislista för fullständiga detaljer om respektive abonnemang.

För att byta abonnemang eller för mer information om hur det går till, kontakta Kundservice"

http://www.telenor.se/privat/abonnemang/redan-kund-hos-telenor/index.html

Telia kanske har liknande. Ring kundtjänst 90200 och kolla.

Senast redigerat 2011-10-23 01:31
  • Medlem
  • Eslöv
  • 2011-10-23 01:42
Ursprungligen av pepparkaka:

Kolla upp halebop istället. Telias bolag med bättre priser och högre surf 2GB istället för 0,5GB. Du hittar din telefon genom menyn. De har 32GB oxå.

http://butik.halebop.se/NewStartPage.aspx

Hos Telia:
iPhone 4s 32g
499/kr i månaden i 24månader
1000 fria minuter och sms/mms
5g surf
Totalt: 11 976kr

Hos Halebop:
iPhone 4s 32g
294.50kr/månad i 24månader
0 kr/min till alla! Fri mobilsurf och Fria SMS
999kr en gångs kostnad
2g surt
Totalt: 9 390kr

Har jag fattat detta rätt?
Jasså ekonomiskt tycker jag halebop är ett sjävklart val men frågan är hur långt kommer man med 2g i surt? Vad säger ni

294,50 är första 10 månaderna, 389 resterande 14 månader.

Diskussionen om abonnemang och operatörer passar inte i denna tråd, ta det hellre i någon tråd under "Operatörer & abonnemang". Denna tråd handlar enbart om telefonen iPhone 4S. Fler inlägg i det sidospåret kommer att tas bort.

/Mod

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-24 15:31

Det verkar som det tagits upp tidigare för jag fick träff när jag sökte - dock hittar jag inte inlägget när jag klickade på sökträffen..

Jag velar över om jag skall välja 32 GB eller om jag klarar mig med 16 GB. Avgörande är hur mycket plats filmandet kommer ta. Kommer man kunna filma i 720 eller är det bara 1080 som gäller? I så fall gissar jag att det landar på 8 GB/timmen som med andra full hd-kameror?

Idag har jag en 8 GB IP3G som visserligen är proppfull - men 16 GB är dubbelt så mycket

  • Medlem
  • 2011-10-24 16:00
Ursprungligen av Hallon:

Det verkar som det tagits upp tidigare för jag fick träff när jag sökte - dock hittar jag inte inlägget när jag klickade på sökträffen..

Jag velar över om jag skall välja 32 GB eller om jag klarar mig med 16 GB. Avgörande är hur mycket plats filmandet kommer ta. Kommer man kunna filma i 720 eller är det bara 1080 som gäller? I så fall gissar jag att det landar på 8 GB/timmen som med andra full hd-kameror?

Idag har jag en 8 GB IP3G som visserligen är proppfull - men 16 GB är dubbelt så mycket

Var själv i valet och kvalet mellan 32 och 64 GB. Kommer aldrig att kunna utnyttja 64 GB, så det blev en 32. Då har man lite och ta av.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-24 16:28
Ursprungligen av Korsriddaren:

Var själv i valet och kvalet mellan 32 och 64 GB. Kommer aldrig att kunna utnyttja 64 GB, så det blev en 32. Då har man lite och ta av.

Jo, det är ju självklart att för mycket minne kan man aldrig ha Men just nu är 895 kr (som ju 32 GB:aren ju kostar mer) ganska mycket pengar för mig. Å andra sidan skall man dras med den i 24 månader och risk finns att man ångrar sig

Men vore intressant att veta om det går att ställa ner den till 720..

  • Medlem
  • 2011-10-24 21:49
Ursprungligen av Hallon:

Jo, det är ju självklart att för mycket minne kan man aldrig ha Men just nu är 895 kr (som ju 32 GB:aren ju kostar mer) ganska mycket pengar för mig. Å andra sidan skall man dras med den i 24 månader och risk finns att man ångrar sig

Men vore intressant att veta om det går att ställa ner den till 720..

1000:- mer kostar 64 GB-modellen vad jag kunde se. Dvs 6795:- resp. 7795:- (på Applestore.se).

Bevaka tråden