Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Och här kan vi nu börja diskutera den nya telefonen från Apple när ryktestråden om iPhone 5 har gjort sitt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-04 22:31

Stöd för 5GHz -n nätverk?

Ursprungligen av planB:

Stöd för 5GHz -n nätverk?

Nope.

Ursprungligen av planB:

Stöd för 5GHz -n nätverk?

Exakt det undrar jag med

Jag "gissade" i http://www.99.se/aktuella-rykten/284166-traden-om-iphone-5-spekulationer-rykten-33.html

på följande

iPhone 4S Hårdvara (Key features)
- A5 Processor (med 9x snabbare grafik)
- Qualcoom Dual GSM/CDMA baseband
- Bättre batteritid
- 16, 32 & 64 GB flashminne
- 8 MP Kamera (Rear Camera)
- 802.11n 5 Ghz

iPhone 4S Software (Exclusive Key Features)
- Apple Assistans (iPhone 4S endast)
- Airplay Mirroring (iPhone 4S endast)
- Photo Booth (iPhone 4S endast)
- FaceTime över 3G

iPhone 3GS / 4 / 4S Software
- iOS 5.0
- iCloud
- Find my friends

och pinkade in alla rätt utom just 5Ghz å PhotoBooth ...

Har inte bestämt mig än om jag skall köpa en iphone 4S eller inte .. har idag en iphone 4 ..

Siri är helt klar grejen med att jag köper en 4S om jag gör det..

men jag är inte nöjd med hur Siri triggas ... likt macen borde Siri ha en continues listening så man kan trigga siri genom att kodord ... tex .. Siri ... set the timer to 30 minutes ..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-04 22:33

Blir nog till att skaffa en vit 32Gb när den går att beställa. Min gamla 3G börjar kännas lika antik som en ny Nokia.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-04 22:35

Jag är djävligt nöjd. Ingen ny design men allt annat var ju där. Otur att min 4:a fortfarande bara är ett år gammal och att byte inte är aktuellt... ännu. Får se hur länge prylmonstret där inne kan hållas i schack.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 22:40
Ursprungligen av andas:

Jag är djävligt nöjd. Ingen ny design men allt annat var ju där. Otur att min 4:a fortfarande bara är ett år gammal och att byte inte är aktuellt... ännu. Får se hur länge prylmonstret där inne kan hållas i schack.

Min är också ett år gammal. Jag byter ändå. Måste för att tillfredsställa mig själv litegrann

Engadget har en hands-on-artikel:

iPhone 4S hands-on! -- Engadget

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-04 22:37

Jag vill byta till 5GHz här hemma, men det går inte... värdelöst.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-04 22:41
Ursprungligen av planB:

Jag vill byta till 5GHz här hemma, men det går inte... värdelöst.

Airport Extreme / Time Capsule kör både 2.4GHz och 5GHz samtidigt, sitter 2 interface i dom.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-04 22:59
Ursprungligen av Csoft:

Airport Extreme / Time Capsule kör både 2.4GHz och 5GHz samtidigt, sitter 2 interface i dom.

Bättre att iphone 4s hade fått fullt stöd för 5GHz

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-22 19:23

hörde att Apple börjat med "drulle" försäkring i USA, har det kommit till Sverige med, eller är det på gång? någon som vet?

Ursprungligen av Johan.I:

hörde att Apple börjat med "drulle" försäkring i USA, har det kommit till Sverige med, eller är det på gång? någon som vet?

Nej, det finns inte och endast Apple vet nog om det är på gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-21 09:26

Hur är tillgången på 32Gb? Företaget har beställt och får besked att det kan ta lååååång tid. 16Gb kan de leverera nu.

Ursprungligen av xms67:

Hur är tillgången på 32Gb? Företaget har beställt och får besked att det kan ta lååååång tid. 16Gb kan de leverera nu.

På Apple Store står det 1-2 veckor oavsett färg/storlek.

Ursprungligen av planB:

Jag vill byta till 5GHz här hemma, men det går inte... värdelöst.

Om du ändå ska shoppa en ny router kan du ju alltid köra dubbla trådlösa nät. Om du redan har en, shoppa en beggad som du enbart kör iPhonen på. Har gjort på det sättet hemma, inte av samma anledning som dig utan för att ha ordentlig täckning i hela kåken.

Finns överhuvudtaget telefoner som stödjer 5GHz -n? Har fått för mig att anledningen är att det kräver mer effekt vilket påverkar batteritiden negativt...

/Jonas

Senast redigerat 2011-10-05 13:17

Gillar detta. Skarpt.

Citat:

The most impressive part was the demo of Siri, the new assistant that lets you do just about anything you can do on your phone -- but with your voice. We tried to psych it out with a bunch of random requests, including the history of Chester, Vermont (a lovely town) and the best Ramen places in San Francisco. Siri never faltered, never missed a beat. It worked as well as Scott's demo up on the stage. There's nothing better to say than that. We even sent ourselves a few text messages, which Siri transcribed to a T. Of course, the lady on the other end still sounds eerily robotic, but we're hoping for smoother responses from the alien within in a future update.

Från Engadgetlänken ovan.

Ursprungligen av Capeman:

Gillar detta. Skarpt.

Från Engadgetlänken ovan.

När det kommer på Svenska ja.
Om Siri är den största anledningen att uppgradera, vad är anledningen för oss innan vårt språk stöds?

Ursprungligen av Johan Nilsson:

När det kommer på Svenska ja.
Om Siri är den största anledningen att uppgradera, vad är anledningen för oss innan vårt språk stöds?

Jag tror ute vår engelska är så dålig att det inte skulle fungera, så att det inte finns på svenska stör mig inte speciellt mycket. Sen tycker jag personligen inte att Siri är den största anledningen att uppgradera, men det kanske andra gör.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-04 22:43

Eftersom siri inte förstår svenska är alltså nyheterna med iPhone 4s: Snabbare och bättre kamera. Jag tycker om min iPhone 4 men... iPhone 4s konkurrerar ju just nu (när den släpps) med nyare android telefoner som Samsung Galaxy II som är långt mycket snabbare än iPhone 4 men klenare än 4s och dessutom har en 8mpix kamera. Varför det är synd är för att det inom 4 månader är dags för de flesta toppmodellerna i androidsegmentet att uppdateras, och inte om 12 eller 16 månader som för Apple.

Jag tror de flesta förstod 3g -> 3gs, 3g.n var faktiskt rätt slö (ägde och äger fortfarande en) och dessutom var iPhone nästan utan konkurrens förutom htc desire som kom. Men nu finns det ju så otroligt mycket mer vettiga alternativ att välja på, hur vågar Apple spela så "safe?" Jag tror inte många klagar på hastigheten hos iPhone 4 så av den anledningen kommer säkert inte många uppdatera.

Är grymt besviken på Apple som man tidigare sett som ett företag som leder vägen (vilket de iofs gjorde i början).

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 22:49
Ursprungligen av Adc:

Eftersom siri inte förstår svenska är alltså nyheterna med iPhone 4s: Snabbare och bättre kamera. Jag tycker om min iPhone 4 men... iPhone 4s konkurrerar ju just nu (när den släpps) med nyare android telefoner som Samsung Galaxy II som är långt mycket snabbare än iPhone 4 men klenare än 4s och dessutom har en 8mpix kamera. Varför det är synd är för att det inom 4 månader är dags för de flesta toppmodellerna i androidsegmentet att uppdateras, och inte om 12 eller 16 månader som för Apple.

Jag tror de flesta förstod 3g -> 3gs, 3g.n var faktiskt rätt slö (ägde och äger fortfarande en) och dessutom var iPhone nästan utan konkurrens förutom htc desire som kom. Men nu finns det ju så otroligt mycket mer vettiga alternativ att välja på, hur vågar Apple spela så "safe?" Jag tror inte många klagar på hastigheten hos iPhone 4 så av den anledningen kommer säkert inte många uppdatera.

Är grymt besviken på Apple som man tidigare sett som ett företag som leder vägen (vilket de iofs gjorde i början).

Nej, SGSII är inte LÅNGT mycket snabbare än ens en iPhone 4.

Troligen kommer inte nästa iPhone om 12-16 månader, jag gissar på i sommar.

Folk kommer märka skillnad på hastigheten när man får en 4S bredvid.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-04 22:52
Ursprungligen av zappee:

Nej, SGSII är inte LÅNGT mycket snabbare än ens en iPhone 4.

Troligen kommer inte nästa iPhone om 12-16 månader, jag gissar på i sommar.

Folk kommer märka skillnad på hastigheten när man får en 4S bredvid.

Långt mkt snabbare enl prestandatester. Hur som helst, SGSII 3700:- och iPhone 4S kommer att kosta 5995:- SGSII ligger alltså på ungefär samma prisnivå som iPhone 3gs som apple fortfarande kommer att sälja... för 3495 ...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 23:10
Ursprungligen av Adc:

Långt mkt snabbare enl prestandatester. Hur som helst, SGSII 3700:- och iPhone 4S kommer att kosta 5995:- SGSII ligger alltså på ungefär samma prisnivå som iPhone 3gs som apple fortfarande kommer att sälja... för 3495 ...

Långt mycket snabbare, Samsung Galaxy S II vs. iPhone 4 - Android vs. iOS - YouTube
Joråsåatte...

Inte riktigt va, som billigast ligger den runt 4k och normalt runt 4,5k

Spännande med alla dessa nyagamla användare som kommer inte och pratar ned iPhonen.

Ursprungligen av zappee:

Nej, SGSII är inte LÅNGT mycket snabbare än ens en iPhone 4.

Troligen kommer inte nästa iPhone om 12-16 månader, jag gissar på i sommar.

Folk kommer märka skillnad på hastigheten när man får en 4S bredvid.

Jag tror att Apple har stuvat om i sitt schema nu. iPad på våren och iPhone på hösten istället för iPod.
IPodarna klarar inte att bära hösten längre och man har bättre läge inför julen med lansering på hösten.

@Adc:
Köpte SGII mest för jag var nyfiken men efter ca 1 vecka gav jag upp, finns sååååå mycket som fungerar så där så jag gick tillbaks till min iphone. De kronorna man sparar på Android lurar spenderar man på huvudvärkstablett

Enda jag är besviken på är att de kunde gjort skärmen lite större annars är det grymt. Och iOS behöver inte 1Gig minne för iOS är långt mer optimerad än Android som käkar upp3-400Meg bara för o starta upp.

Jag ser lite fram emot Prime dock och undrar om Google har lärt sig något när de uppdaterar till Ice creame sandwich men jag vågar säga nej.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-13 22:36
Ursprungligen av reza666:

@Adc:
Köpte SGII mest för jag var nyfiken men efter ca 1 vecka gav jag upp, finns sååååå mycket som fungerar så där så jag gick tillbaks till min iphone. De kronorna man sparar på Android lurar spenderar man på huvudvärkstablett

Enda jag är besviken på är att de kunde gjort skärmen lite större annars är det grymt. Och iOS behöver inte 1Gig minne för iOS är långt mer optimerad än Android som käkar upp3-400Meg bara för o starta upp.

Jag ser lite fram emot Prime dock och undrar om Google har lärt sig något när de uppdaterar till Ice creame sandwich men jag vågar säga nej.

Det finns en orsak

3.5 Inches - Dustin Curtis

Ursprungligen av zappee:

Det finns en orsak

3.5 Inches - Dustin Curtis

testade på min iPhone. Stackars Dustin Curtis verkar ha väldigt korta fingrar. Även om Galaxy s II är på tok för stor om du frågar mig.

Men jag fingrade på en Nexus s nyligen, och den kändes inte märkbart större än min iPhone. 4 tum hade varit perfekt. För mig i alla fall.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

testade på min iPhone. Stackars Dustin Curtis verkar ha väldigt korta fingrar. Även om Galaxy s II är på tok för stor om du frågar mig.

Men jag fingrade på en Nexus s nyligen, och den kändes inte märkbart större än min iPhone. 4 tum hade varit perfekt. För mig i alla fall.

Jag blir snabbt kluven. Jag gillar mindre saker så jag gillar när de blir mindre. Nuvarande storleken passar bra för mig när jag hanterar telefonen med en hand.

Galaxy SII är för stor även om tunnheten räddar mycket och gör att den blir mer hanterbar än vad den annars skulle vara.

4" skulle nog fungera men jag vill egentligen ha en ännu mindre telefon;)

Ursprungligen av Johan Nilsson:

testade på min iPhone. Stackars Dustin Curtis verkar ha väldigt korta fingrar. Även om Galaxy s II är på tok för stor om du frågar mig.

Men jag fingrade på en Nexus s nyligen, och den kändes inte märkbart större än min iPhone. 4 tum hade varit perfekt. För mig i alla fall.

Det är ju inte helt säkert att Apple haft det tänket när de valt 3.5", men det är ju inte omöjligt att det kan ha funnits med sådana tankegångar på ett hörn.

Men, det verkar som om väldigt få som får denna info tänker till längre än näsan är lång. Alla jag sett har sagt att de testat och att det inte är några problem för dem att nå hela skärmen. Men glömmer man då att det finns fler händer än deras egna i världen? OM Apple haft detta i tankegångarna när de valt skärmstorlek så kan det ju vara så att de tänkt på att det ska passa bra för fler användare än bara manfolk med hyfsade labbar. Det finns ju en märklig skapning i världen kallad kvinna, och vad jag har hört så har de vanligen en mindre tassar än manfolk....

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Det är ju inte helt säkert att Apple haft det tänket när de valt 3.5", men det är ju inte omöjligt att det kan ha funnits med sådana tankegångar på ett hörn.

Men, det verkar som om väldigt få som får denna info tänker till längre än näsan är lång. Alla jag sett har sagt att de testat och att det inte är några problem för dem att nå hela skärmen. Men glömmer man då att det finns fler händer än deras egna i världen? OM Apple haft detta i tankegångarna när de valt skärmstorlek så kan det ju vara så att de tänkt på att det ska passa bra för fler användare än bara manfolk med hyfsade labbar. Det finns ju en märklig skapning i världen kallad kvinna, och vad jag har hört så har de vanligen en mindre tassar än manfolk....

Dr Tinnitus

Kart jag utgår ifrån mig själv. Jag skrev också att 4 tum hade varit perfekt, för mig. Kanske inte kvinnor och barn med mindre händer, men å andra sidan, de kan ju alltid använda Siri.

Och egentligen, vad hindrar Apple att erbjuda olika storlekar som de gör med datorer och iPodar? De hade till och med kunnat ta mer betalt för lite mer skärm.

Bevaka tråden