Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-02 09:37

New Owners Survey Shows iPhone 4S More Popular than its Apple Predecessor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-04 02:32

Om någon iPhone 3GS-användare överväger att uppgradera till iPhone 4S kan jag säga det verkligen är ett gigantiskt lyft om man använder telefonen mycket som smart-phone. Fenomenalt mycket bättre skärm och prestanda på alla sätt och vis, att byta / synka all data var inga problem och tog någon halvtimme.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-29 10:11

Så ni alla vet, en riktig expert har uttalat sig. Resumé: "Bara pensionärer köper iPhone nu"

"Iphone har blivit så mainstream att den inte är häftig längre" Roligt när mobilnerdar utgår från sig själv och på allvar tror att vuxna vanliga människor köper en telefon för att bli coolare och nu alltså tror att den kommer sälja mindre för att alla har den. Älskar denna nerdlogik.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-29 10:22
Ursprungligen av acke:

Så ni alla vet, en riktig expert har uttalat sig. Resumé: "Bara pensionärer köper iPhone nu"

"Iphone har blivit så mainstream att den inte är häftig längre" Roligt när mobilnerdar utgår från sig själv och på allvar tror att vuxna vanliga människor köper en telefon för att bli coolare och nu alltså tror att den kommer sälja mindre för att alla har den. Älskar denna nerdlogik.

Alltid stor humor i att läsa dessa "analyser".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-29 10:29
Ursprungligen av joakimo:

Alltid stor humor i att läsa dessa "analyser".

Att aldrig mobilnerdarna inser att de är en minoritet som inte påverkar mer än sig själva och på sin höjd seminerdarna. Inte exakt samma men nästan som macnerdsen under de mörka åren.

Fan. Hoppas iPhone har blivit riktigt, riktigt cool tills jag blir pensionär om 20-25 år då.

Jobbigt att utgå från vad som är coolt och bara gå på hype när man väljer telefon. De dagen de slutar skriva rubriker som den där för att klicken uteblir, då är iPhonen sval.

iPhonen skall vara med på ett hörn ursäkta mig.

Det verkar ju som de flesta tillverkare har används som förebild, i tester och vad tidningar skriver. Men smaken är som baken olika, ock hur den används.

Till slut blev det en vit 16 GB för mig också.

Cool-faktor gäller ju bara om man kan se skillnad på grejerna. Dom flesta människor på jorden ser inte skillnad på en iPhone och Android-kopiorna - som ser nästan exakt likadana ut.
Cool-faktor kan aldrig generera dessa enorma säljsiffror som iPhone ger. Sådana nummer kan man bara få om manicken köps av stora grupper konsumenter som inte ens vet/förstår vad "coolt/hype" är. Idag säljs iPhone i sådana mängder att även om de som köper den för "cool/hype-faktor" faller bort så syns det inte på försäljningssiffrorna.
Att allmogen i så stor utsträckning väljer just iPhone iställer för en Android-kopia är just det faktum att der ÄR originalet. Den som kommer in först på en marknad - i detta uppfann man marknaden - har stora fördelar i många år efteråt. Dessutom är just varumärket "iPhone" så känt - tanten som vill ha en smartphone vet inte vad dom andra heter helt enkelt...och Rut har en redan och hon är nöjd. Om iPhone/iOS är "bättre" eller "sämre" än Android-lurarna är oväsentligt för allmogen - dom har varken kunskap eller lust att sätta sig in i det jämförelseträsket. Det går bort helt och hållet - för allmogen är allt inom IT i det närmaste likvärdigt. Dom kanske har rätt :-D.

När jag kliver på innerstadsbussen nästan varje dag (vinter - moppe snart så sitter 3-10 personer och petar på sina smartphones - medborgare mest i 20-60-årsåldern - lika många kvinnor som män - så sitter alla med iPhone. Alla. Det händer att jag ser en Android-lur och då hajar man till. Jag har inte sett någon trendändring i detta - snarare tvärtom.
(däremot ser man mycket sällan någon som pillar på en iPad eller annan tablett - verkar som om den inte alls är så "mobil" som man vill tro - eller så ger innerstadsbussen för korta resor - kanske mra paddor på pendeltåget? - ser aldrig paddor på fik heller - bara MB och MBP och Air)

Det som hade varit intressant är att se hur många som köper sin FÖRSTA phone. Jag skulle tippa stor del av försäljningen är iPhone-användare som uppgraderar sig.

Bevaka tråden