Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-15 12:09
Ursprungligen av Patrik D:

Varför detta tjat om iPhone 4S succé eller fiasko? Ja, vi har alla förstått att iPhone 4S blev en succé, och de som trodde något annat ska tydligen få höra det i evigheters evighet.

För att det var ett jävla tjat vid lanseringen hur dålig 4S var och att Apple skulle gå i konkurs m.m.

Det är väl inte så konstigt att det blir nya rekord när man i år säljer via tre operatörer mot förra året då man bara sålde via AT&T i USA.
Och vi har väntat extra länge på en ny version. Vad som blir intressant att se är om 4s likt 4 fortsätter vara den bäst sälja de telefonen hela året.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Det är väl inte så konstigt att det blir nya rekord när man i år säljer via tre operatörer mot förra året då man bara sålde via AT&T i USA.
Och vi har väntat extra länge på en ny version. Vad som blir intressant att se är om 4s likt 4 fortsätter vara den bäst sälja de telefonen hela året.

Fast det beror ju inte bara på det. AT&T själva hade sin största försäljningssuccé med just iPhone 4S, sålde fler än när iPhone 4 kom. Och AT&T har ju alltid haft iPhone. Så det du skriver haltar lite också.

  • Medlem
  • 2011-10-15 14:53

Såg i en annons i gårdagens (fredag) metro från Götahallen i Älvsjö att man kan förhandsboka en iPhone 4S 16GB med leverans i slutet av oktober för 7990:-. Under skriver dem att det är Tele2 Pott 349 med förhöjd månadsavgift till 549:-/mån i 2 år. Pris i butik 1995:- + 249:-.

Men det finns ingen info på Tele2s hemsida... Är det en chansing, eller vad vet de? Intressant matbutik iaf!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-15 16:05
Ursprungligen av jac:

Såg i en annons i gårdagens (fredag) metro från Götahallen i Älvsjö att man kan förhandsboka en iPhone 4S 16GB med leverans i slutet av oktober för 7990:-. Under skriver dem att det är Tele2 Pott 349 med förhöjd månadsavgift till 549:-/mån i 2 år. Pris i butik 1995:- + 249:-.

Men det finns ingen info på Tele2s hemsida... Är det en chansing, eller vad vet de? Intressant matbutik iaf!

7990:- ? Det lät väldigt dyrt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-15 16:09
Ursprungligen av joakimo:

7990:- ? Det lät väldigt dyrt.

Ja verkligen. För det priset vill jag ha olåst och 64GB.

Ursprungligen av joakimo:

7990:- ? Det lät väldigt dyrt.

Dyrt?
Det här är dyrt: http://www.99.se/iphone-annonser/290485-olasta-iphone-4s.html

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-16 18:09
Ursprungligen av keptang:

Det är inte dyrt, det är skamlig ocker.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-10-16 19:41
Ursprungligen av zappee:

Det är inte dyrt, det är skamlig ocker.

Han är inte bra att tala för sin dyra vara heller:

Siri, som är ett avancerat röststyrningssystem, som aldrig någonsin fungerat
så väl.

Ursprungligen av mattiL:

Han är inte bra att tala för sin dyra vara heller:

Siri, som är ett avancerat röststyrningssystem, som aldrig någonsin fungerat
så väl.

Google Translate?

  • Medlem
  • 2011-10-15 16:28

Det är nog så att det är olåst, eller kanske totalkostnad?

Ursprungligen av jac:

Det är nog så att det är olåst, eller kanske totalkostnad?

Den kommer inte att kosta några 8k när Apple släpper telefonen här.
Det är helt enkelt några som vill skinna folk på pengar.

  • Medlem
  • 2011-10-15 16:37
Ursprungligen av keptang:

Den kommer inte att kosta några 8k när Apple släpper telefonen här.
Det är helt enkelt några som vill skinna folk på pengar.

Nå, det är en stackars Vi-butik i Älvsjö, men det lär ju få in några förhandsbeställningar från folk som vill vara först...

Ursprungligen av jac:

Nå, det är en stackars Vi-butik i Älvsjö, men det lär ju få in några förhandsbeställningar från folk som vill vara först...

Stackars folk som förbokar den till det priset, hoppas det inte är många.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-15 16:43
Ursprungligen av jac:

Nå, det är en stackars Vi-butik i Älvsjö, men det lär ju få in några förhandsbeställningar från folk som vill vara först...

Och ändå kommer de inte vara först

Blir rätt så bra bilder med 4S tycker jag (för att vara en mobil).
Flickr: Camera Finder: Apple: iPhone 4S

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2011-10-16 18:47
Ursprungligen av keptang:

Blir rätt så bra bilder med 4S tycker jag (för att vara en mobil).
Flickr: Camera Finder: Apple: iPhone 4S

Helt ok bilder! Synd dock att den inte riktigt når upp till Nokia N8, N9 eller SGS II! Men det är priset man betalar för dess kompakta formgivning. Helt ok bilder som sagt!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-16 19:25
Ursprungligen av nox:

Helt ok bilder! Synd dock att den inte riktigt når upp till Nokia N8, N9 eller SGS II!

De tar bättre bilder, menar du, eller menar du totalt sett?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-16 22:07

Personligen så kan jag inte få fram hur SGS II tar bra bilder överhuvudtaget.. Prövat min svågers en massa och även fått massa bilder från han, min iPhone 4 är definitivt bättre än hans telefon på fotografier..

Ursprungligen av nox:

Helt ok bilder! Synd dock att den inte riktigt når upp till Nokia N8, N9 eller SGS II! Men det är priset man betalar för dess kompakta formgivning. Helt ok bilder som sagt!

Det vore spännande att höra på vilket sätt, eller har du fallit offer för någon fud?

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2011-10-17 16:59
Ursprungligen av akerstrom:

Det vore spännande att höra på vilket sätt, eller har du fallit offer för någon fud?

Förlåt, hur menar du nu? Fud?
Jag baserar åsikten från diverse recensioner men också från foton tagna med både en SGS II och en 4S. Mina åsikter är såklart helt subjektiva och alla värdesätter vi olika saker i en bild, det vill säga god kvalité innebär olika saker för varje enskild individ.

Enligt Engadget har inte 4S samma problem med kontraster som SGS II har - vad det sen betyder i fråga om vilken kamera som tar "bäst" bilder vet jag inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-16 22:08

Kanske har länkats tidigare men ett bra "bevis" på hur video-stabiliseringen i 4GS fungerar:

iPhone 4S vs iPhone 4 Video Footage Comparison - YouTube

Kände på en 4S på La Brea (LA) Apple store i fredags.
Tyckte spontant att objektivet hamnar "fel" med avtryckaren ( Vol+) uppåt.
/ Tommy

Ursprungligen av sm7nzb:

Kände på en 4S på La Brea (LA) Apple store i fredags.
Tyckte spontant att objektivet hamnar "fel" med avtryckaren ( Vol+) uppåt.
/ Tommy

Iofs inget unikt för 4S eftersom den ligger där för alla device med IOS5
Men jag håller med dig, jag hade föredragit Vol- istället, använder mest den vanliga avtryckaren på skärmen

Ett inlägg om emulatorer på jailbreakad iPhone har brutits ut och fått en egen tråd i jailbreakdelen. Tänk på i vilka trådar ni lägger inläggen!

/Mod

Vi får snart veta. De första telefonerna är på väg till 99-medlemmar och jag misstänker att vi kommer att få en rapport kanske till och med i kväll?

Av/På-knappen har gjorts lite större känns det som. Kan inte jämföra med 4an just nu för frugan är ute och handlar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-17 18:53

Såg att de hade flyttat ner mute-knappen lite grand. Alla tillbehörstillverkare lär ju bli oerhört glada. (och dom som har dyra skal till sin 4:a och vill uppgradera)

Ursprungligen av CEk:

Såg att de hade flyttat ner mute-knappen lite grand. Alla tillbehörstillverkare lär ju bli oerhört glada. (och dom som har dyra skal till sin 4:a och vill uppgradera)

hmm.. Möjligt, ska kolla sen när 4an kommer hem.

Bevaka tråden