- Manglobe
- Medlem ●
- Stockholm
Hur funkar Siri med svenska namn? Kan man lära henne 'smeknamn'? Om hon fattat "call my wife" måste hon ju veta vem som har titeln 'wife'? Kan man helt enkelt säga till Siri "List X as my boyfriend" eller "List Y as 'mom'" etc? Och uttalet av namn sedan, hur funkar U och O för henne uttalsmässigt?
Hur funkar Siri med svenska namn? Kan man lära henne 'smeknamn'? Om hon fattat "call my wife" måste hon ju veta vem som har titeln 'wife'? Kan man helt enkelt säga till Siri "List X as my boyfriend" eller "List Y as 'mom'" etc? Och uttalet av namn sedan, hur funkar U och O för henne uttalsmässigt?
Svar JA!
Funkar bra med utländska namn.
Siri kommer att fråga vem wife/mom/brother är första gången om hon inte vet.
Jag har till exempel en kollega som heter Pär Jönsson. När jag ber, på min bredaste texasamerikanska, Siri att ringa honom svarar hon I'm sorry, I can't find Par Jonsson in your address book. Sedan la jag till Par som smeknamn och då funkar det. Och det är helt rätt. Du kan säga "X is my mom/boss/sister/wife" etc.
Hehe, I probably am
Kör in backupen från iCloud nu istället för iTunes, mest för att se så allt fungerar som det ska den vägen. Det är trots allt första gånger som vi iPhone-användare har denna möjligheten i samband med ett telefonbyte.
Ooo, omstart nu...spännande
EDIT : Orkade inte alls vänta på att den skulle läsa ner säkerhetskopian från iCloud så jag drog den direkt från iTunes istället.
Ni som har fått era nya telefoner, hur många mbit/s kommer ni upp i när ni surfar? Skulle vilja veta vad den teoretiska siffran är.
Specarna har du här; Apple - iPhone 4S - Technical Specifications
Hur ska man mäta hastigheten när man surfar?
bredbandskollen.se har en app som mäter hastigheten.
Ni som har fått era nya telefoner, hur många mbit/s kommer ni upp i när ni surfar? Skulle vilja veta vad den teoretiska siffran är.
Det vill även jag veta, då jag igår pratade med en brud på Tele2, som påstod att bara att ladda startsidan på Facebook skulle dra en MB surf, vilket jag personligen tycker låter helt orimligt...
Får jag bara säga en sak till lite snabbt?
Siri är f****ng awesome! Man har ju sett alla officiella videor och massa youtube-videor etc men nu, när man har henne i sin hand...jeeez, hon är underbar. Struntsamma att hon inte fattar svenska, engelska är ju ändå världsspråket eller hur?
Ett ord - A-W-E-S-O-M-E!
Får jag bara säga en sak till lite snabbt?
Siri är f****ng awesome! Man har ju sett alla officiella videor och massa youtube-videor etc men nu, när man har henne i sin hand...jeeez, hon är underbar. Struntsamma att hon inte fattar svenska, engelska är ju ändå världsspråket eller hur?
Ett ord - A-W-E-S-O-M-E!
Told you.
Amerikansk engelska är det Siri som pratar.
Men, hon sätter inte mellanslag efter punkt! Måste jag verkligen säga det?
EDIT: Siri har svårt att förstå mig, när jag säger "Cancel that", så tror hon att jag sa "Pennisula". ...
Amerikansk engelska är det Siri som pratar.
Men, hon sätter inte mellanslag efter punkt! Måste jag verkligen säga det?
EDIT: Siri har svårt att förstå mig, när jag säger "Cancel that", så tror hon att jag sa "Pennisula". ...
Är du säker på att hon sa något som inbegriper penis, och inte "peninsula"?