Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

Blir sur på när föräldrar sätter datorer för 10 000 i händerna på femåringar.

lillen tar och bonkar på styrplattan som sedan lägger av...

Öh? Kan du titta på datorn, pöjken har lekt lite....

Är det verkligen något att bli sur över?! Det var väl inte din dator?...

Ursprungligen av LCR:

Är det verkligen något att bli sur över?! Det var väl inte din dator?...

Betalar man för sig, helt ok.

Om inte, då blir jag sur.

Ursprungligen av keptang:

Betalar man för sig, helt ok.

Om inte, då blir jag sur.

Om man inte betalar kan man väl inte förvänta sej något...

Ni blir sur alldeles för lätt!

Ursprungligen av LCR:

Om man inte betalar kan man väl inte förvänta sej något...

Ni blir sur alldeles för lätt!

Helt rätt, fast detta är ju surtråden, så man måste vara sur.

Jag gillar den andra gladtråden lite mer.

Ursprungligen av keptang:

Helt rätt, fast detta är ju surtråden, så man måste vara sur.

Jag gillar den andra gladtråden lite mer.

Me too!

Ursprungligen av LCR:

Är det verkligen något att bli sur över?! Det var väl inte din dator?...

Gissa vem som skall "kolla på" en bärbar full med hallonsylt och klistermärken?

  • Medlem
  • 2011-12-26 20:51
Ursprungligen av Goflorp:

Blir sur på när föräldrar sätter datorer för 10 000 i händerna på femåringar.

lillen tar och bonkar på styrplattan som sedan lägger av...

Öh? Kan du titta på datorn, pöjken har lekt lite....

Stryk borde de ha! Var det en bärbar PC, skall de däremot ha medalj.

Ursprungligen av Goflorp:

Blir sur på när föräldrar sätter datorer för 10 000 i händerna på femåringar.

lillen tar och bonkar på styrplattan som sedan lägger av...

Öh? Kan du titta på datorn, pöjken har lekt lite....

Problemet är ju att de har en go gubbe som ställer upp. Får man pynta 4papp så kanske man inte sätter den i händerna på femåringen igen.

edit: så jag är SUR för att du är en stupidity enabler.

Ursprungligen av Goflorp:

Blir sur på när föräldrar sätter datorer för 10 000 i händerna på femåringar.

lillen tar och bonkar på styrplattan som sedan lägger av...

Öh? Kan du titta på datorn, pöjken har lekt lite....

SBS! Skicka faktura.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-12-26 18:05

Man undrar ju lite ibland. Nu har det blåst lite i norrland, och helt plötsligt så är det katastrof. När jag har medelvind på 15-20m/s hemma så är det inte ens varningar.
Lika när det blev blixthalka i norrland, då åkte bilarna i diket överallt, men norrlänningarna är snabba att klaga på skåningarna som kör i diket när det blir blixthalka och 2 meters vallar på vägarna.

Ursprungligen av bollman:

Man undrar ju lite ibland. Nu har det blåst lite i norrland, och helt plötsligt så är det katastrof. När jag har medelvind på 15-20m/s hemma så är det inte ens varningar.
Lika när det blev blixthalka i norrland, då åkte bilarna i diket överallt, men norrlänningarna är snabba att klaga på skåningarna som kör i diket när det blir blixthalka och 2 meters vallar på vägarna.

Jag blir sur på folk sim buntar ihop alla från Gävle upp till Treriksröset och kallar oss norrlänningar. Är Skåne samma sak som Götaland?

Dessutom ska du inte tro allt som står i kvällstidningarna

Det har varit en lugn trafikhelg, tågen har visserligen stora problem men bilarna verkar rulla på

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fa-svara-olyckor-i-jultrafiken--hittills

Senast redigerat 2011-12-26 19:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag blir sur på folk sim buntar ihop alla från Gävle upp till Treriksröset och kallar oss norrlänningar. Är Skåne samma sak som Götaland?

Dessutom ska du inte tro allt som står i kvällstidningarna

Det har varit en lugn trafikhelg, tågen har visserligen stora problem men bilarna verkar rulla på

Få svåra olyckor i jultrafiken

För oss Göteborgare är det enkelt;

Allt norr om kungälv = lapphelvetet.
Allt söder om Kungsbacka; Halvdanmark. HelDanmark börjar vid Hallandsåsen
Öster om Alingsås och uppåt är bara fullt med jäkla nollåttor...

Pöss på er .....

(Och ni som inte fattade att jag var ironisk.... är nog lite arga nu -helt i onödan)

  • Medlem
  • 2011-12-26 19:34

Strömavbrott i 11 timmar. INGET fungerade, inte ens gatubelysning, tåg eller mobilnät.

Föräldern är snickare, vänta tills jag skall bygga hus. Då blir det payback-time.

Medmänsklig hjälpsamhet?!...

Ursprungligen av LCR:

Medmänsklig hjälpsamhet?!...

Själv hjälper jag alltid bekanta eller om nån vill ha hjälp, alla kan ju inte det här med "data".

i like it.

Får väl förklara ett par saker då.

Jag har en polare med lite för vilda ongar, lite för mycket pengar och lite för lite med tid.

Så fort hans datorer krånglar så är det liksom underförstått mitt fel eftersom jag sett till att han kom över till den ljusa sidan.

Självklart hjälper jag till om jag kan, har tid och orkar.

Man kan dock bli lite mer än trött när felen oftast innebär att man öppnar inställningspanelen för problemet i fråga och klickar i en kryssruta.
Datorn (den bärbara) är alltid en jämnsketen skärm på. Är det inte oboy så är det en halv macka eller så luktar hela jävla datorn preckekorv.

Oftast är jag glad över att kunna hjälpa till; men ibland känner man att fan, helst vill man rymma till en söderhavsö. Två skruv och ett kvastskaft ihop med datorjäveln och man har en bra paddel till kanoten....

Man tjatar om Backup, om vikten av att ha tillstymmele till ordning, en linje man följer genom Lightroom - ett arbetsflöde - för döva öron.

Senast redigerat 2011-12-27 11:32
Ursprungligen av Goflorp:

Får väl förklara ett par saker då.

Jag har en polare med lite för vilda ongar, lite för mycket pengar och lite för lite med tid.

Så fort hans datorer krånglar så är det liksom underförstått mitt fel eftersom jag sett till att han kom över till den ljusa sidan.

Självklart hjälper jag till om jag kan, har tid och orkar.

Man kan dock bli lite mer än trött när felen oftast innebär att man öppnar inställningspanelen för problemet i fråga och klickar i en kryssruta.
Datorn (den bärbara) är alltid en jämnsketen skärm på. Är det inte oboy så är det en halv macka eller så luktar hela jävla datorn preckekorv.

Oftast är jag glad över att kunna hjälpa till; men ibland känner man att fan, helst vill man rymma till en söderhavsö. Två skruv och ett kvastskaft ihop med datorjäveln och man har en bra paddel till kanoten....

Man tjatar om Backup, om vikten av att ha tillstymmele till ordning, en linje man följer genom Lightroom - ett arbetsflöde - för döva öron.

Oboy och prickekörv är ju göragött!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-12-27 09:20

Nåja, jag är ju från Hälsingland och bor numera i verkligen södra skåne (4km norr om Smygehuk) och min släkt kommer från Gästrikland och Småland så, jag har rätt bra koll på den saken

Men det är ju som sagt tidningsversionerna av sanningen som gör mig sur, inte verkligheten

...för att Goflorp blivit vräkt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-31 23:36

…nyårsfesterna som kommer pågå hela natten i huset på högsta volym, jag som ville se på en film.
*bitter men förstående*

Varför tar det så lång tid för en revbensskada att sluta göra ont när man försöker sova?!...

Ursprungligen av LCR:

Varför tar det så lång tid för en revbensskada att sluta göra ont när man försöker sova?!...

Haft ett par rejäla sådana - med flera knäckta samtidigt etc...

Dag 1, lite ont
Dag 2-7, blir värre, kulminerar mot 7:e dagen ... Det är här det blir jobbigt med allt - inkl sömn.
Dag 7-14 blir sakta bättre, mot dag 14 blir man smärtsamt påmind när man gör ngt "fel"
dag 14- Blir bara bättre

Enda man kan göra, ta det lugnt, ät Alvedon etc...

Jag lider med dig.

Ursprungligen av Goflorp:

Haft ett par rejäla sådana - med flera knäckta samtidigt etc...

Dag 1, lite ont
Dag 2-7, blir värre, kulminerar mot 7:e dagen ... Det är här det blir jobbigt med allt - inkl sömn.
Dag 7-14 blir sakta bättre, mot dag 14 blir man smärtsamt påmind när man gör ngt "fel"
dag 14- Blir bara bättre

Enda man kan göra, ta det lugnt, ät Alvedon etc...

Jag lider med dig.

Lustigt nog stämmer dateringen mycket bra.

Jag har brutit/spräckt (="endast" spricka som egentligen är värre) flera gånger i och med speedway men även att när det finns hinder som kan klättras över så ska de...

Fast nu är jag glad för det gör nästan inte ont alls längre.

  • Medlem
  • 2012-01-01 19:27

Inte sur, men ledsen.

Jorge Martinez Boero avled idag på Dakarrallyts första dag.

Ursprungligen av Dalle:

Inte sur, men ledsen.

Jorge Martinez Boero avled idag på Dakarrallyts första dag.

Fel tråd...

http://www.99.se/99lounge/290722-nu-blev-riktigt-ledsen.html

  • Medlem
  • 2012-01-01 19:41

Vet, men hittade inte tråden när jag bläddrade igenom lite snabbt. Om det är sketaviktigt får väl en mod flytta inlägget då.

Ursprungligen av Dalle:

Inte sur, men ledsen.

Jorge Martinez Boero avled idag på Dakarrallyts första dag.

Jag tyckte förra året med Super SIC och Dan var jobbig, men detta året började ju än sämre...

Och nu är jag sur för att jag har tappat lusten till allt (känns det som).... Vill ha en utmaning som är något spännande istället för att harva på...

Fan va livet är surt ibland. Orkar inte öppna upp hela mitt liv här, men fan va ont det gör när man sårar människor. Särskilt när det inte ens är medvetet!

Bevaka tråden