Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-02 21:58

Att google bildvisning inte fungerar i iPhone. Vad är det svåra med att fixa det?

Senast redigerat 2012-03-03 09:56
Ursprungligen av atomlab:

Att goolge bildvisning inte fungerar i iPhone. Vad är det svåra med att fixa det?

Håller med! Blir alltid lika förvånad och sur när jag googlar en bild på iPhone.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-02 22:29
Ursprungligen av atomlab:

Att goolge bildvisning inte fungerar i iPhone. Vad är det svåra med att fixa det?

Mmm, klickar jag på en bild i Google's bildsökning kommer en annan bild upp…

Ursprungligen av joakimo:

Mmm, klickar jag på en bild i Google's bildsökning kommer en annan bild upp…

Yepp. + att man inte verkar kunna bläddra vidare till en bild, fram eller bak. Helt värdelöst.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-02 23:55

När blev det fel? Tidigare fungerade ju det bra med bildsökningen. 5.0.1?

Ursprungligen av MatsOlov:

När blev det fel? Tidigare fungerade ju det bra med bildsökningen. 5.0.1?

Har alltid varit så vad jag kan minnas.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har alltid varit så vad jag kan minnas.

Nej det har fungerat men kommer inte ihåg när det slutade fungera:) Väldigt störigt!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-03 12:31

Nu fungerar Googles bildvisning i iOS Safari. Förmodligen har Google haft något problem.

Är lite sur (fast ändå inte) över att jag är så bakfull. Kom hem halv åtta i morse från stor disputationsfest med fri bar på campus i Lund. Lite sliten.

Ursprungligen av Capeman:

Är lite sur (fast ändå inte) över att jag är så bakfull. Kom hem halv åtta i morse från stor disputationsfest med fri bar på campus i Lund. Lite sliten.

Fri bar! Alldeles för längesen jag var på någon tillställning med sådana godsaker

Ursprungligen av PeeMaN:

Fri bar! Alldeles för längesen jag var på någon tillställning med sådana godsaker

Tog med mig hem en flaska whiskey av tveksam kvalitet också hehe. Spriten tog ju aldrig slut.

Det är alltid fri bar hos mig. Speciellt på den 1,5 l PET-flaskan med hembränd Bulgarisk rakia på ynka 57% alkohol.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-03-04 18:56

Datorn dog istället för att gå ner i vila när batteriet tog slut. Nu visas Kontrollera batteriet som status. Är tredje batteriet (Apple original) som gett upp nu sedan datorn är ny på knappt 3.5 år. De tidigare är bytte på goodwill/garanti tidigare och jag ska prova med det igen, är nog inte ens ett år sedan batteriet byttes sist.

Batteriet används helt enligt "instruktion" eftersom jag pluggar på högskola, samt pendlar ca två timmar om dagen de dagar jag har föreläsning. Funkar helt perfekt fram tills nyss när den dog igen... Har fan inte råd att köpa ett nytt batteri just nu och är beroende av datorn på resande fot...:'(

Eller jag blev i alla fall ilandsproblemirriterad...

Jag har telavox som IP-telefonileverantör. Själva tjänsten fungerar bra men deras fakturor ger mig ett utbrott varje gång. Först så kommer fakturan och sedan så kommer detta mejl...

Citat:

Hej!
För några dagar sedan skickade vi en faktura till Er via e-mail. Vi har ännu inte erhållit någon kvittens för denna. För att vi ska vara säkra på att Ni har erhållit fakturan ber vi Er kvittera denna genom att klicka på länken sist i mailet.
Önskar ni att få framtida fakturor vi vanlig post (10 kr inkl. moms per faktura) och inte genom e-mail, var vänlig meddela oss detta på:
fakturor@telavox.se.

Av någon anledning så blir jag bara så trött, de skickar en faktura, jag har betalat den regelbundet sedan jag började med dem men de envisas hela tiden med att jag måste kvittera att jag har tagit emot fakturan. Vilket jag vägrar att göra - någon måtta får det vara (jo, jag sa att det var ett ilandsproblem).

Jag begriper inte poängen. De lär kräva mig på pengar även om jag vägrar att kvittera och glömmer att betala. Och om jag har tänkt att skippa att betala räkningen så är jag inte så dum att jag kvitterar. Och har jag tänkt att betala så spelar det inte heller någon roll att jag kvitterar. Så varför ska jag kvittera? Vad är poängen?

Nu har jag struntat i att kvittera alla räkningar som jag har fått (alla tre gångerna) och än har inte världen gått under...

Ursprungligen av BlackSmp:

Eller jag blev i alla fall ilandsproblemirriterad...

Jag har telavox som IP-telefonileverantör. Själva tjänsten fungerar bra men deras fakturor ger mig ett utbrott varje gång. Först så kommer fakturan och sedan så kommer detta mejl...

Av någon anledning så blir jag bara så trött, de skickar en faktura, jag har betalat den regelbundet sedan jag började med dem men de envisas hela tiden med att jag måste kvittera att jag har tagit emot fakturan. Vilket jag vägrar att göra - någon måtta får det vara (jo, jag sa att det var ett ilandsproblem).

Jag begriper inte poängen. De lär kräva mig på pengar även om jag vägrar att kvittera och glömmer att betala. Och om jag har tänkt att skippa att betala räkningen så är jag inte så dum att jag kvitterar. Och har jag tänkt att betala så spelar det inte heller någon roll att jag kvitterar. Så varför ska jag kvittera? Vad är poängen?

Nu har jag struntat i att kvittera alla räkningar som jag har fått (alla tre gångerna) och än har inte världen gått under...

Vill dom ha kvittens för en faktura som skickas över mail? Är dom dum i huvudet eller? Tycker ju betalning av fakturan borde vara tillräcklig "kvittens" för att man fått den

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vill dom ha kvittens för en faktura som skickas över mail? Är dom dum i huvudet eller? Tycker ju betalning av fakturan borde vara tillräcklig "kvittens" för att man fått den

Great minds think alike

ST.nu i ett nötskal. Har skrivit till dem tidigare o fått svaret att upprepningarna i nyhetsflödet beror på hemsidans koppling till TT. Befintliga artiklar uppdateras inte, istället görs det nya för varje gång en förändring sker i den o då kan det se ut såhär...eller värre

Jävligt irriterande o framförallt fult (vyn är förminskad för att få plats)

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

[ATTACH="CONFIG"]32309[/ATTACH]

Jag blir sur över att det finns folk som "paret Nilsson" som blir sura över ett fjuttigt 12-våningshus. Bor dom i Göteborg, eller? Staden där alla hus över fem våningar kallas skyskrapa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 12:28
Ursprungligen av johan_tanying:

Jag blir sur över att det finns folk som "paret Nilsson" som blir sura över ett fjuttigt 12-våningshus. Bor dom i Göteborg, eller? Staden där alla hus över fem våningar kallas skyskrapa.

Håller med, det måste bli slut på allt gnäll från folk som redan har bostad. Det finns massor av bostadslösa, framförallt unga som inte har en chans att få ett boende i våra större städer. Alla överklaganden som försenar varenda bostadsprojekt. Låt det byggas i massor där det behövs.

Ursprungligen av BlackSmp:

Eller jag blev i alla fall ilandsproblemirriterad...

Jag har telavox som IP-telefonileverantör. Själva tjänsten fungerar bra men deras fakturor ger mig ett utbrott varje gång. Först så kommer fakturan och sedan så kommer detta mejl...

Av någon anledning så blir jag bara så trött, de skickar en faktura, jag har betalat den regelbundet sedan jag började med dem men de envisas hela tiden med att jag måste kvittera att jag har tagit emot fakturan. Vilket jag vägrar att göra - någon måtta får det vara (jo, jag sa att det var ett ilandsproblem).

Jag begriper inte poängen. De lär kräva mig på pengar även om jag vägrar att kvittera och glömmer att betala. Och om jag har tänkt att skippa att betala räkningen så är jag inte så dum att jag kvitterar. Och har jag tänkt att betala så spelar det inte heller någon roll att jag kvitterar. Så varför ska jag kvittera? Vad är poängen?

Nu har jag struntat i att kvittera alla räkningar som jag har fått (alla tre gångerna) och än har inte världen gått under...

Skicka en kvittens och bombardera dem sen med krav på kvittens-kvittens.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu har jag struntat i att kvittera alla räkningar som jag har fått (alla tre gångerna) och än har inte världen gått under...

Du kanske kan svara såhär:

Hej!
För några dagar sedan betalade jag en faktura till Er via internetbanken. Jag har ännu inte erhållit någon kvittens för denna. För att jag ska vara säker på att Ni har erhållit betalningen ber jag Er kvittera denna genom att klicka på länken sist i mailet.
Önskar ni att få framtida betalningar via vanlig post (10 kr inkl. moms per faktura) och inte genom internetbanken, var vänlig meddela mig detta på:
noreply@tröttpåeramail.nu.

Apple släpper ny produkt och deras Apple Store är nere - Http/1.1 Service Unavailable

Som en "good will" mot kund så borde det innebära en valfri Apple-produkt eller att avskeda den som är ansvarig för att vi inte besöka Apple Store och lägga beställningar (om det går i förhand?) på kommande produkter. Eller i mitt fall beställa ett trådlöst tangentbord och mus för att kunna koppla upp mot extern skärm.

Alltså jag vill fan inte komma sent till jobbet på grund av Apple igen. Senast var det en bugg i klockan och nu en jävla uppesittarkväll för att deras webshop inte pallar lite tryck!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-03-08 10:05

Jag kan inte uppdatera min iPad eller iPhone till 5.1, vare sig via iTunes eller OTA...DET gör mig sur...:(

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-08 13:14

Jag blir sur på dom som blir sur på dom som överklagar! Det är min medborgeliga rättighet att få protestera mot något som jag inte tycker är bra. Så fungerar en demokrati!

Ursprungligen av MatsOlov:

Jag blir sur på dom som blir sur på dom som överklagar! Det är min medborgeliga rättighet att få protestera mot något som jag inte tycker är bra. Så fungerar en demokrati!

Klart man ska få chans att göra sin röst hörd, men det får vara lite balans. Där jag bor är det största hindret för att bygga ut barnomsorgen alla som överklagar så fort det behövs byggas en ny förskola. Man vill inte ha trafiken, man vill inte störas av ljudet från lekande barn etc.
Ärligt talat, bosätter man sig i tättbebyggt område eller i dess direkta närhet få man också vara beredd att det kommer att byggas etc i ens närhet. Annars finns det gott om areal i Sverige där man kan bosätta sig utan risk att råka få se någon granne. Vill man ha närhet till butiken får man acceptera det andra som också följer med på köpet, nämligen att kommunen kan vilja bygga ett 12-våningshus på ena sidan din tomt och en skola på andra.

Ursprungligen av pmarriott:

Klart man ska få chans att göra sin röst hörd, men det får vara lite balans. Där jag bor är det största hindret för att bygga ut barnomsorgen alla som överklagar så fort det behövs byggas en ny förskola. Man vill inte ha trafiken, man vill inte störas av ljudet från lekande barn etc.
Ärligt talat, bosätter man sig i tättbebyggt område eller i dess direkta närhet få man också vara beredd att det kommer att byggas etc i ens närhet. Annars finns det gott om areal i Sverige där man kan bosätta sig utan risk att råka få se någon granne. Vill man ha närhet till butiken får man acceptera det andra som också följer med på köpet, nämligen att kommunen kan vilja bygga ett 12-våningshus på ena sidan din tomt och en skola på andra.

Det som är mest irriterande är snarare att det går att överklaga i så många led. Och att det på så sätt är möjligt att obstruera. Det måste finnas rätt att överklaga för att säkerställa att man inte kan bli överkörd hur som helst men varför så många led? Och med så långa väntetider

Och utan risktagande för den som överklagar. Det gör det möjligt att obstruera även när det "omöjligt" att vinna

Ursprungligen av BlackSmp:

Det som är mest irriterande är snarare att det går att överklaga i så många led. Och att det på så sätt är möjligt att obstruera. Det måste finnas rätt att överklaga för att säkerställa att man inte kan bli överkörd hur som helst men varför så många led? Och med så långa väntetider

Och utan risktagande för den som överklagar. Det gör det möjligt att obstruera även när det "omöjligt" att vinna

Egentligen skulle det på något sätt vara så att den som överklagar utan sakliga skäl bara för överklagandets skull och sen förlorar skulle få betala någon form av skadestånd för fördyringar och förseningar.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-09 16:09
Ursprungligen av pmarriott:

Egentligen skulle det på något sätt vara så att den som överklagar utan sakliga skäl bara för överklagandets skull och sen förlorar skulle få betala någon form av skadestånd för fördyringar och förseningar.

Så, då får bara rika möjliget att överklag. Detta blir bara värre!

Ursprungligen av MatsOlov:

Så, då får bara rika möjliget att överklag. Detta blir bara värre!

Nej, jag menar att det skulle finnas vissa sakliga grundkrav på behörighet att överklaga - t ex att man redan vid överklagandet kan belägga att man riskerar få skador på sin egendom pga byggtrafik, eller riskerar kraftig värdeminskning på sin egendom etc. "Jag vill inte ha ett dagis/skola/livsmedelsaffär etc" borde inte räknas som sakliga skäl, och vill man då trots det ändå överklaga så borde man få underteckna ett dokument att man åtar sig att betala ett skadestånd om man förlorar. Rädsla för störningar borde inte få vara grund för överklaganden inom tättbebyggt område.

Bevaka tråden