Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad önskar ni er i iPhone 5?

Tråden skapades och har fått 256 svar. Det senaste inlägget skrevs .

så vad tror vi nu att det kommer i nästa iPhone ... som vi vet inte blir iPhone 5 utan "the new iPhone" ?

sneglar vi på iPad releasen så kan vi ju säkra att iPhone (2012 årsmodell) får

- 4G LTE
- A5X processor

men vad mer ... Retina har den ju redan .. så vad blir den nya stora grejen ..

Bättre Kamera ?, Snabbare Wifi ? Mer lagringsutrymme ? men räcker dessa saker som bara känns som evolution ... och eftersom vi vet att 4S var speed uppdateringen så väntas ju något större ...

Jag tror att nästa iPhone får följande nyheter

- 4G LTE
- A5X Processor
- 802.11n Wifi <- Äkta 802.11n (upp till 300MBit/sek) finns inte idag i någon iOS enhetn . bara på Macarna
- 32, 64, 128 GB modeller (med Flash minnen teknik från företaget Apple köpte upp)
- TeslaTouch
- FaceTime HD Kamera
- 10 MP iSight Kamera

vad tror du ?

Det känns ju som att Kameran och hastigheterna börjar bli så bra att folk inte längre ser detta som en top-feature .. alltså något riktigt nytt behövs väll snart .. lika nytt som retina var

Senast redigerat 2012-03-08 11:03

802.11n fanns redan i iPhone 4, så det får man verkligen hoppas de inte tagit bort! Däremot kanske det blir 5 GHz eller 802.11ac.

TeslaTouch (som Apple INTE kommer att kalla det) kommer inte.

I övrigt låter dina förutsägelser ganska givna, Det blir ett nytt utseende också, ny design. Det kommer nog att vara det stora. Eventuellt en större skärm. Bättre batteritid. Lite sådant kanske. Men det är för tidigt att börja spekulera i det, den kommer ju inte förrän i höst...

Ursprungligen av Capeman:

802.11n fanns redan i iPhone 4, så det får man verkligen hoppas de inte tagit bort! Däremot kanske det blir 5 GHz eller 802.11ac.

TeslaTouch (som Apple INTE kommer att kalla det) kommer inte.

I övrigt låter dina förutsägelser ganska givna, Det blir ett nytt utseende också, ny design. Det kommer nog att vara det stora. Eventuellt en större skärm. Bättre batteritid. Lite sådant kanske. Men det är för tidigt att börja spekulera i det, den kommer ju inte förrän i höst...

jag menade Äkta 802.11n .. som klarar upp till 300MBit/sek .. det finns idag inte på någon iOS enhet .. alltså 5Ghz 802.11n är det jag menade ..

min spekulation grundar sig i vad Apples nästa BIG feature kommer vara .

När vi gick från 3GS - > 4 var det Retina som var nyheten ... 4S var en speed updatering ... så vad blir nästa STORA grej ...

Snabbare Surf (4G / Wifi), Bättre Kamera, snabbare CPU är ju inget stort ...

Ny design, eventuellt större skärm, som jag skrev. Kanske 802.11ac. Något större än så blir det nog inte. Men som sagt, det ligger LÅNGT fram i tiden, så jag ska lämna de spekulationerna nu.

Ursprungligen av Capeman:

Ny design, eventuellt större skärm, som jag skrev. Kanske 802.11ac. Något större än så blir det nog inte. Men som sagt, det ligger LÅNGT fram i tiden, så jag ska lämna de spekulationerna nu.

OK, du tror större skärm .. det gör inte jag .. inte som utvecklare med den kunskapen jag har ... no way no how ..

- Jag tror på TeslaTouch , absolut inte någon större skärm, no way what so ever.
- Du tror på större skärm, absolut inte TeslaTouch ...

resten tror vi ungefär detsamma ..

du tror på evolution = större skärm , facelift av produktens utseende ...

jag tror på revolution = Tesla (eller något annat banbrytande så som Apples tolkning av NFC)

om 6 månader vet vi

Nej, jag sade EVENTUELLT. Nu får du börja läsa ordentligt! Jag har inget behov av det och tror inte säkert att det kommer. Men det KAN komma.

Nu släpper jag dig och TeslaTouch, ni får härja fritt i forumet, tycker det börjar bli lite OCD.

Ursprungligen av Capeman:

Nej, jag sade EVENTUELLT. Nu får du börja läsa ordentligt! Jag har inget behov av det och tror inte säkert att det kommer. Men det KAN komma.

Nu släpper jag dig och TeslaTouch, ni får härja fritt i forumet, tycker det börjar bli lite OCD.

jösses . du måste verkligen ta in saker som OCD, tvångstankar osv osv ... vi diskuterar ju och bollar ideer och tankar .. det är ju exakt det ett forum är till för ...

vi ser sakerna ur olika perspektiv ...

det är som det där med om man frågar en person hur önskar du att ditt nästa färdmedel skall vara ..

svaret blir från de flesta indevider... jag önskar att min bil blir snabbare och drar mindre bensin

det är få som svarar ...

jag önskar en teleportör, eller en flygande färdmedel ...

och när någon kommer på en teleportör så tycker många att det är skrämande .. och tycker att deras bil duger bra som den är ..

när Apple introducerade retina så var det en revoltuion och inte en evolution ...

4G är evolution, Wifi 802.11ac är evolution

men tekniker som NFC tex är revolution därför att de förändrar vår vardag, vårt beteende, våra rutiner .. våra liv .. där iPhonen blir en digital plånbok tex ..

jag spånar bara på vad Apples nästa Revolution i nästa iPhone bler ... INTE vad det blir för evolution .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-09 17:09
Ursprungligen av gotfredsen:

En massa svårläst text

Inget illa menat men kan inte du tänka lite på hur du skriver? Det blir extremt svårläst när du inte använder stor bokstav i början av meningar, en extra rad mellan meningarna, överdrivet användande av punkter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-08 12:34

Asså, skulle inte TeslaTouch komma på nya iPad? Märkligt, jag tyckte jag hörde någon säga att det var spikat

Det måste väl vara spikat för kommande iPhone iaf?

Ursprungligen av zinned:

Asså, skulle inte TeslaTouch komma på nya iPad? Märkligt, jag tyckte jag hörde någon säga att det var spikat

Det måste väl vara spikat för kommande iPhone iaf?

nope ... kolla alla tidigare inlägg får du se .. det är skillnad på ösnakr , hoppas och att det 100 % är spikat .. ignet är spikat innan Apple lanserar det .. resten är bara önskningar, rykten, analyser och troliga alternativ .. ..

sedan så tycker jag iddeen med just den tekniken är intressant för att det innebär ännu en guldrush för oss utvecklare ... dom som är snabba, tidiga och unika har möjligheten att dra hem xxx.xxx.xxx cash ...

Nästa iPhone: A5X-processor och 4G borde komma. 802.11ac känns inte helt orimligt. Bättre kamera har varit en stadig trend (observera att bättre ≠ fler pixlar, det finns andra aspekter). Kanske kanske även ryktet om att Apple är beredd att offra den klassiska iPod-kontakten för en fysiskt mindre kontakt (lite mera spektakulärt vore om det slutade med kontakt helt och hållet och bara använde trådlös överföring och laddning via induktion - det vore likt Apple att vilja ta det steget, men jag har ingen aning om tekniken är där ännu).

Om det är fysiskt möjligt tror jag gärna att Apple gör iPhone tunnare, men inte på bekostnad av något annat (prestanda, batteritid, kamera osv). Och ska det in 4G så är väl chansen att det samtidigt går att göra den mindre rätt obefintlig. Så jag tvivlar på att nästa generation blir tunnare. Men jag är övertygad om att Apple vill få den tunnare så snart det bara går.

Ursprungligen av gotfredsen:

nope ... kolla alla tidigare inlägg får du se .. det är skillnad på ösnakr , hoppas och att det 100 % är spikat .. ignet är spikat innan Apple lanserar det .. resten är bara önskningar, rykten, analyser och troliga alternativ .. ..

Men du lät rätt övertygad av "And touch." och att Capeman skulle förlora en månads studielån

Ursprungligen av Adrian B:

Nästa iPhone: A5X-processor och 4G borde komma. 802.11ac känns inte helt orimligt. Bättre kamera har varit en stadig trend (observera att bättre ≠ fler pixlar, det finns andra aspekter). Kanske kanske även ryktet om att Apple är beredd att offra den klassiska iPod-kontakten för en fysiskt mindre kontakt (lite mera spektakulärt vore om det slutade med kontakt helt och hållet och bara använde trådlös överföring och laddning via induktion - det vore likt Apple att vilja ta det steget, men jag har ingen aning om tekniken är där ännu).

Om det är fysiskt möjligt tror jag gärna att Apple gör iPhone tunnare, men inte på bekostnad av något annat (prestanda, batteritid, kamera osv). Och ska det in 4G så är väl chansen att det samtidigt går att göra den mindre rätt obefintlig. Så jag tvivlar på att nästa generation blir tunnare. Men jag är övertygad om att Apple vill få den tunnare så snart det bara går.

Men du lät rätt övertygad av "And touch." och att Capeman skulle förlora en månads studielån

visst var jag det ... sen vissade det sig att "We have something you have to see" = Apple TV .... "And Touch" = iPad ..

Ursprungligen av gotfredsen:

sen vissade det sig att "We have something you have to see" = Apple TV .... "And Touch" = iPad ..

Nej, jag är helt säker på att "We have something you have to see" syftade på Retina-skärmen och inget annat. Apple TV var bara en liten parantes.

Tänk om Apple kan bestämma sej för att släppa nästa iPhone med en så i hästväg bättre batteritid än alla konkurrenter, det hade varit najs!!
Jag är så trött på att man kan knappt använda iPhone en hel dag utan att behöva ladda.

Ursprungligen av westerlu77:

Tänk om Apple kan bestämma sej för att släppa nästa iPhone med en så i hästväg bättre batteritid än alla konkurrenter, det hade varit najs!!
Jag är så trött på att man kan knappt använda iPhone en hel dag utan att behöva ladda.

Håller med, gäller oavsett smartphone! Fokusera på batteritid så skulle jag vara rätt så nöjd faktiskt.
saknar inget på 4S just nu och har haft den sen den släpptes i UK.

Ursprungligen av Christer Holm:

Kanske detta kan vara av intresse (mycket prisvärt).

http://www.yourvismawebsite.com/powercase-uf/startsida

No way, har ett redan, köpte det för skojs skull.

Jag visste det ...

FaceTime over 4G blir nästa big thing för "the new iPhone"

iOS 5.1 code shows iPhone LTE call and FaceTime switching | 9to5Mac | Apple Intelligence

Ursprungligen av gotfredsen:

Jag visste det ...

FaceTime over 4G blir nästa big thing för "the new iPhone"

iOS 5.1 code shows iPhone LTE call and FaceTime switching | 9to5Mac | Apple Intelligence

Va? Jag trodde det var TeslaTouch som skulle bli the next big thing för nästa iPhone...?

Jag är så nöjd med min iPhone 4. Det jag skulle vilja ha på iPhone 5 är bättre batteritid, resten är bonus.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-22 21:20

Hållbarare glas...

Nånting som jag faktiskt saknar är riktig FM-radio. Visst, alla dessa radio appar i all ära, men dom drar så mycket batteri i onödan, när en liten FM-modul borde vara så enkelt att lägga till.

Ursprungligen av Patrik D:

Nånting som jag faktiskt saknar är riktig FM-radio. Visst, alla dessa radio appar i all ära, men dom drar så mycket batteri i onödan, när en liten FM-modul borde vara så enkelt att lägga till.

Som dessutom redan finns i radiomodulen som används.

Ursprungligen av keptang:

Som dessutom redan finns i radiomodulen som används.

Jag har aldrig fattar varför det inte finns någon som kan programmera en FM-del för jailbreakade lurar... Jag menar man borde väl komma åt radiomodulen om man jailbreakat?

Ursprungligen av Christer Holm:

Kan vara att dom anslutningarna inte är anslutna. Gick inte snacket om detta redan Sommaren 2009 och 3GS releasen?

Jepp.

På många sätt tycker jag att fm radio blir mer o mer omodernt och ointressant. Visst det kan vara smidigt men dom möjligheterna som finns med internetradio är så sjukt mycket mer användbara i längden. Jag tycker t.e.x att SR app är kanon.
När man hör att nya iPaden har 70% batteri då tänker jag på att man måste kunna skicka en större batteri i nya iPhonen också. Det är trångt i en telefon men som sagt för mej så skulle batteritiden vara värt så sjukt mycket för många tror jag.

Vad det gäller skärmstorlek så gärna lite större antingen 3.7 eller 4".
Jag tror att det kan räcka för att tysta ner dom flesta motståndarna o få anhängarna till en större skärm nöjda.
Nån 4.6" som det hat stått om idag tror jag aldrig Apple kommer att göra.

The New Iphone

Jag hoppas på
- TeslaTouch

jag tror på
- A5X Processor
- 4G LTE
- FaceTime HD Camera
- ny 128 GB modell (32, 64, 128GB)
- FaceTime via 4G
- Samma batteri tid

- Sedan blir det ny version av iOS med ett antal nya features ... och sedan blir det en reklam film i still med

"With the new iPhone with its 4G LTE you can now make facetime calls anywhere... bla bla bla ..
.. and with the new iOS 6.0 you have over 150 new features like ... bla bla bla bla .. "

thats it .. resten är samma som i iPhone 4S

det blir nog tydligt efter denna iPhone att iom 4G så satsar Apple på att få VOIP att slå igenom .. idag är ju ett skypesamtal inte lika "enkelt" som ett vanligt samtal på iphone .. det är ju helt klart att vad Apple gjrot med MMS / SMS iom iMessages kommer Apple göra detsamma med telefoni samtal där röst samtal från iPhone till iPhone blir gratis oavset vart i världen du är ..

och teleoperatörerna blir mer av en "internet leverantör" där tekniker som SMS / MMS , GSM / vanlig telefoni är tekniker som iPhonen faller tillbaka på då iMesseges och VOIP inte fungerar eller går att nå via WiFi / 4G

jag tror säkert att de flesta teleoperatörerna inte blir glada med detta men det är säkert så det kommer bli .. Apple har lyckats att konkurera bort SMS trafik och kommer säkert göra detsamma för telefoni samtal .. oavset om oeratörerna tycker om det eller ej ..

skulle man för några år sedan säga att Apple 2012 vara på vägg att ersätta SMS trafiken mellan iPhonen så skulel många säkert skratta och säga att det skulle operatörerna aldrig tillåta .. men så har det nu blivit ...

Senast redigerat 2012-03-23 09:13

Siri på svenska och en 4" skärm hade varit fint!

En flux capacitor hade varit mumma!

Jag vill ha en inbyggd tricorder.

Bevaka tråden