- suddgummi
- Inte helt 100 ●
- Irland
...så att man är begränsad till att hyra HD- filmer(iaf de jag letar reda på) på iTS?
Exempel: Sci-fi klassikern "Krull" finns i både HD & SD men man kan bara köpa SD varianten o trailern är bara i SD...
Varför kallar man inte styret i tex Sverige för "regim" medan Nordkorea, Vitryssland och liknande är regimer?
Du kanske har hittat något där, vi har ju till och med en propagandaminister med tyskklingande namn.
Varför kallar man inte styret i tex Sverige för "regim" medan Nordkorea, Vitryssland och liknande är regimer?
För att ordet regim används när man pratar om styren som inte valts demokratiskt.
Du kanske har hittat något där, vi har ju till och med en propagandaminister med tyskklingande namn.
Inte så att du drar paralleler mellan Schlingmann och nazityskland va? Vore otroligt barnsligt och osmakligt.
För att ordet regim används när man pratar om styren som inte valts demokratiskt.
Inte så att du drar paralleler mellan Schlingmann och nazityskland va? Vore otroligt barnsligt och osmakligt.
Om du gör en snabb sökning på nätet kommer du att se att det inte är något jag hittat på, detta med Sveriges propagandaminister.
Fast jag måste rätta mig själv här, han har tydligen inte den tjänsten längre.
Om du gör en snabb sökning på nätet kommer du att se att det inte är något jag hittat på, detta med Sveriges propagandaminister.
Fast jag måste rätta mig själv här, han har tydligen inte den tjänsten längre.
Jotack, hittar bland annat detta.
Vilka siter du för dig med, jag hittade hans titulering här: Propagandaministern | Ledare | Aftonbladet
Vilka siter du för dig med, jag hittade hans titulering här: Propagandaministern | Ledare | Aftonbladet
Kom upp på första söksidan på Google. Hur som helst, att dra paralleller på det sättet känns illa. Vem och var som det än görs.
Exakt. Men det där är ju ungefär min fråga fast med en punkt i stället för frågetecken. Varför är det så? Det finns ju egentligen inget i ordet regim som säger något om regimens legitimitet.
Exakt. Men det där är ju ungefär min fråga fast med en punkt i stället för frågetecken. Varför är det så? Det finns ju egentligen inget i ordet regim som säger något om regimens legitimitet.
Har för mig att ordet numera bara används när det handlar om ett odemokratisk styre.
En sak jag inte förstår med biltillverkare och deras inställning till cabriolet-formatet:
OM, jag säger OM, man bygger en fyrsitsig cabriolet, dvs cab med baksäte, VARFÖR erbjuder man då inte normalt benutrymme? Jag menar, antingen sparar man 40-50 cm på bilens längd och skippar baksätet helt, eller så lägger man till tio cm på den gängse 4 sits cab'en för att göra baksätet användbart. Enkelt.
För att man då måste ha en annan bottenplatta. Att bygga en cab idag är att krama lite extrapengar ur något man redan byggt med tak. Bilar som byggs som cabbar från början har inte det problemet på amma sätt.
Volvo C70 är ungefär samma bil som S40 och V50 fast utan tak.
Bra anmärkning! Men det kan ju inte vara några problem att ta dessa tio cm inom den befintliga bottenplattan. Redan C30 - med tak - har ju mindre benutrymme än t.ex. V50 med samma bottenplatta. På något sätt "skall" det vara sämre benutrymme i baksätet i tvådörrars. Varför?
…att försäljare av mobiltelefonabonnemang ska dumförklara en för att man använder Telia som operatör. Jo jag vet varför, men ge mig en operatör med samma täckningskarta som Telia eller bättre så är jag med. De gör sig bara löjliga när de kommer med endast pris som argument.
Varför tog in Steve Jobs, mannen som älskade att förenkla för användaren, tag i saker och gjorde en iWash. En tvättmaskin som inte kräver en ingengörsutbildning för att använda.
”Internet i brödrosten” har blivit ett stående skämt, men nu är det allvar, skriver IDG News. På den stora elektronikmässan IFA i Tyskland visar Panasonic upp sin serie med trådlöst styrd hushållsutrustning.
Varför tog in Steve Jobs, mannen som älskade att förenkla för användaren, inte tag i saker och gjorde en iWash. En tvättmaskin som inte kräver en ingengörsutbildning för att använda.
Nu skulle jag ju vilja hävda att varje normalbegåvad kvinna klarar av att hantera en tvättmaskin. De flesta män också, men så finns det den där lilla resten som inte gör det…
Varför tog in Steve Jobs, mannen som älskade att förenkla för användaren, inte tag i saker och gjorde en iWash. En tvättmaskin som inte kräver en ingengörsutbildning för att använda.
Tvättmaskiner är under av användarvänlighet jämfört med mikrovågsungar!
Jag vågar inte gå i närheten av vår 5 år gamla DVD-spelare med inbyggd hårddisk. Faktum är att jag dragit ur strömsladden så att inte något av barnen fuckar upp den till oigenkännelighet.
Mikrovågsugnar är väl enkla. Tryck en, två, tre eller fyra gånger på startknappen:)
något annat använder jag aldrig. Fast jag fasar fortfarande för den dag då vår äldsta kökspryll går sönder. En Philips SpaceCube 40 som måste vara 25 år gammal och den andra köksmaskin som vi köpte (det första var en tvättmaskin) . Så enkel och suverän
Mikrovågsugnar är väl enkla. Tryck en, två, tre eller fyra gånger på startknappen:)
något annat använder jag aldrig. Fast jag fasar fortfarande för den dag då vår äldsta kökspryll går sönder. En Philips SpaceCube 40 som måste vara 25 år gammal och den andra köksmaskin som vi köpte (det första var en tvättmaskin) . Så enkel och suverän
Japp. Typ 1987. Så stor och rymlig samt - som du säger - lättanvänd. Men den hemma hos oss dog av ålderskrämpor till slut. Började med att den måste vila efter längre arbetspass. Sen blev den klenare också för att till slut knappt fungera öht.
"iWash! Tvättmaskinen som vet att tvätten behöver bli ren innan du vet det. Smutsig tvätt dyker upp i iWash på ett nästan magiskt sätt och boom så är den ren. Inget mer måttande av slafsiga tvättmedel, iWash kommer med inbyggd tvättmedelstank. Bara ladda den en gång i halvåret med de specialutformade potionsflaskorna - endast 99.90 på iWash OnlineStore. iWash - a better tomorrow today"
Du har väl läst om hur de gjorde när de skulle köpa tvättmaskin hos familjen Jobs?
Varför är Garageband så svårt att använda? Jag har aldrig begripit mig på det programmet. Uppenbarligen har jag en approach till musikskapande som helt motsatt hur programmakarna tänker sig.
Betydligt enklare än Logic