Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 ute nu!

Tråden skapades och har fått 364 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-21 19:13
Ursprungligen av jhm:

Egentligen är deras rubrik felaktig, för SMS:et försvinner inte, det är bara innehållet som inte går att läsa och sen flyttas SMS:et längst ned i SMS-listan. Stänger man av meddelanden och startar igen, så finns SMS:et kvar i listan.

Och går fortfarande inte att läsa...

Men jag kan bekräfta att problemet inte gäller nya SMS, jag fick ett SMS av 'rätt' typ och kunde läsa det utan problem.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-09-21 18:07

iCloud tabs...underbart...:)

Jag förstår inte varför Appstore är ofärdigt iom iOS 6.0?

jag har gnällt under hela Beta-tiden att Appstore varit ofärdigt och laggigt. Nu är det lite mindre ofärdigt men fortfarande laggigt...
OBS! Detta gäller iPad (i mitt fall iPad 3)...

Att läsa recensioner är precis omöjligt jämfört med tidigare iOS-versioner...

Sök på Garageband. Försök läsa recensioner på detta toppenprogram...? Hmmm

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Jag förstår inte varför Appstore är ofärdigt iom iOS 6.0?

jag har gnällt under hela Beta-tiden att Appstore varit ofärdigt och laggigt. Nu är det lite mindre ofärdigt men fortfarande laggigt...
OBS! Detta gäller iPad (i mitt fall iPad 3)...

Att läsa recensioner är precis omöjligt jämfört med tidigare iOS-versioner...

Sök på Garageband. Försök läsa recensioner på detta toppenprogram...? Hmmm

idag lördag har Apple helt plösligt fått allt i Appstore på plats...?

nu kan man läsa recensioner på gamla versioner av en app, sortera på senaste, sortera på mest kritiska osv...

ursäkta om jag varit gnällig tidigare... Men, borde inte Apple ha fixat detta till den 19 September?
Känns som allt är i sista minuten numera! Maps inkluderat;-)

Måste först säga att det var med viss oro Apple skulle byta ut kartorna. Jag använder Google maps dagligen, speciellt i jobbet. Då även satellit-vy ofta. Och Google Maps har gjort det så förbannat bra.

Jag är inte särskilt imponerad över de nya kartorna, men jag tror att det kommer bli bra.

Till saken, befinner mig just nu nere i Schweiz i en smått obetydlig by som heter Kandersteg. Tog mig med nya Turn by Turn till en by som heter Blatten. Gpsen imponerade starkt, då genom ett rejält krångligt alppass och även en sträcka med bilen på tåget genom bergen.

Tydligt och exakt på millimetern.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2012-09-21 20:16
Ursprungligen av krester:

Jag har samma fel, det gamla gränssnittet men de nya färgerna.
Det var det nya efter uppdateringen men efter att AppStore crashade fick jag det gamla. Inte heller för mig hjälpte det att starta om.

Ursprungligen av Adzam 1:

Är det bara för mig Itunes och App store har gått tillbaka till det gamla utseendet? Direkt efter uppdateringen hade jag det nya gränssnittet, men nu ser det ut som det alltid har gjort. Har både startat om program och telefon utan resultat.

Det löste sig för mig, när jag sökte på en ny app i AppStore så kom det nya gränssnittet tillbaka...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-21 20:23

Något jag ser fram emot att använda är Passbook, bara de företag jag använder mig av själva börjar använda det. Flygbolag, tågbolag m.m. Jag har bara inte riktigt full koll på hur det fungerar än. När jag startar appen är det bara en länk till en kort lista på appar som stödjer passbook. Är det meningen att biljetter m.m. ska finnas i själva Passbook-appen?

It's 3D! How Marvelous..:confused: Apple -> Tom Tom - looks great guys!

Ursprungligen av Einar Lindgren:

It's 3D! How Marvelous..:confused: Apple -> Tom Tom - looks great guys!

Det var jordbävning 5 min innan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-21 21:35

När jag kopplar in min iPad (första generationen) och klickar på "Check för update" så står det"This version of the iPad software (5.1.1) is the current version.".. Någon som vet varför jag inte kan uppdatera till ios 6?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-21 21:36
Ursprungligen av Veranda:

När jag kopplar in min iPad (första generationen) och klickar på "Check för update" så står det"This version of the iPad software (5.1.1) is the current version.".. Någon som vet varför jag inte kan uppdatera till ios 6?

För att Apple har valt att inte stödja första generationens iPad i iOS 6.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-21 22:41

Tydligen bara jag som aldrig använde Google Maps och förmodligen aldrig kommer använda Apples Kartor...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-21 23:47
Ursprungligen av zappee:

Tydligen bara jag som aldrig använde Google Maps och förmodligen aldrig kommer använda Apples Kartor...

Fast om du ändrar dig så kan du lita på vad Apple skriver: "Apple-designed from the ground up (and the sky down), this built-in app shows you incredible detail — even on full zoom. Maps keeps street names where they belong and keeps you heading in the right direction with spoken turn-by-turn navigation and real-time traffic updates." Wow!

Kört igång Passbook; lickar på AppStorelänken.

Får "Kan inte öppna iTunes Store" (Eller är det AppStore?)

va?

Idéer?

Ursprungligen av Goflorp:

Kört igång Passbook; lickar på AppStorelänken.

Får "Kan inte öppna iTunes Store" (Eller är det AppStore?)

va?

Idéer?

Jag postade lösningen lite tidigare idag i just denna tråd.

http://www.99mac.se/ios-tillhorande-appar/297959-ios-6-ute-nu-3.html#post2104217

Ursprungligen av Capeman:

Jag postade lösningen lite tidigare idag i just denna tråd.

http://www.99mac.se/ios-tillhorande-appar/297959-ios-6-ute-nu-3.html#post2104217

Provat den.
Kommer så långt att får "spinning wheel" och "läser in....." efetr 20 min gav jag upp.

Förbannade jävla skituppdatering.

  • Medlem
  • 2012-09-22 10:21
Ursprungligen av Goflorp:

Provat den.
Kommer så långt att får "spinning wheel" och "läser in....." efetr 20 min gav jag upp.

Förbannade jävla skituppdatering.

---50% chans att det blir fel - i teorin (lagen om alltings jävlighet säger att det blir fel i 100% av försöken då)--

(Fungerar inte för mig heller.)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-21 23:56
Ursprungligen av Goflorp:

Kört igång Passbook; lickar på AppStorelänken.

Får "Kan inte öppna iTunes Store" (Eller är det AppStore?)

va?

Idéer?

Ingen aning, det har fungerat för mig från första minuten jag installerade iOS6. Det fungerar också nu i denna stund.

Ursprungligen av joakimo:

Ingen aning, det har fungerat för mig från första minuten jag installerade iOS6. Det fungerar också nu i denna stund.

Det är en bugg som inte drabbar alla, men många. Funkar fint efter övningen med datumet jag postade ovan.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2012-09-22 11:11
Ursprungligen av Capeman:

Det är en bugg som inte drabbar alla, men många. Funkar fint efter övningen med datumet jag postade ovan.

Nix, inte för mig.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-09-22 00:23

Ja, inte är det snyggt att Apple släppt iOS6 med så mycket buggar och ofärdigheter. Det bådar inte gott för deras nya tänk med att släppa en ny verison av iOS respektive OSX per år. Om man skall kasta ur sig nya features varteviga år så kommer det blir så här i fortsättningen. Och, med tanke på Apples trackrecord så skulle jag inte bli förvånad om Apples Maps är utbytt mot något annat till iOS7 som kommer vara "the best thing since sliced bread". Nu har de blåst miljarder på de här 3D-renderingarna, men nästa år har de köpt Navigon eller nått och så kommer det väl fortsätta.
Nu har man tagit bort youtube-appen, och bytt kartorna till nått som funkar betydligt sämre, bara för att minska Googles inflytande. Frågan är om Apple har en egen söktjänst i bakfickan också? Jag menar MS har Bing, varför inte utöka Spotlight till webben? Kartappen visar ju tydligt att man bara kan köpa in kompetensen och sen presenterar man sin produkt, Boom!
När väl Spotlight Web kommer så kommer man inte längre kunna byta till google som söktjänst, Och alla här kommer säga: "använd safari, lägg en länk, hur svårt kan det vara?".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-22 09:00
Ursprungligen av bollman:

Ja, inte är det snyggt att Apple släppt iOS6 med så mycket buggar och ofärdigheter. Det bådar inte gott för deras nya tänk med att släppa en ny verison av iOS respektive OSX per år. Om man skall kasta ur sig nya features varteviga år så kommer det blir så här i fortsättningen.

Fast så mycket buggar och ofärdigheten är det väl inte? Kartorna håller jag med om men förutom det så är det väl inga större problem med iOS 6.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-09-22 08:42
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-09-22 10:02

SMS-buggen?
En stor "feature" i telefonen är nu i stort sett oanvändbar och en annan viktig del har en allvarlig bugg.
Är inte det illa nog?

Ursprungligen av bollman:

SMS-buggen?
En stor "feature" i telefonen är nu i stort sett oanvändbar och en annan viktig del har en allvarlig bugg.
Är inte det illa nog?

Vilken är den allvarliga buggen?

Ursprungligen av bollman:

SMS-buggen?
En stor "feature" i telefonen är nu i stort sett oanvändbar och en annan viktig del har en allvarlig bugg.
Är inte det illa nog?

Men det är bara SMS som är mottagna INNAN uppdateringen till iOS 6 som påverkas. Det kan väl knappast anses vara allvarligt med mindre än att du har dussintals sms-biljetter från SJ i telefonen innan. Och de kan man få skickade igen efter uppdateringen.

Det verkar som om fixen har slutat fungera. Idag kommer jag inte heller åt de Passbook-kompatibla apparna och fixen löser det inte. Igår kväll fungerade det och ett antal nya kompatibla appar hade tillkommit förutom de jag skrivit om tidigare.

i sanning en buggig release av iOS. Får hoppas på 6.0.1 per omgående.

Det är nog idel svettiga pannor och jobbas nog övertid på avdelningen som ansvarar för iOS Maps kan jag tänka mig....

Kanske kommer man om några år betrakta det här som Apples surrealistiska period?

Apple Says iOS 6 Maps App Will Get Better - John Paczkowski - Mobile - AllThingsD
The Amazing iOS 6 Maps

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-22 12:22

iOS av senare versioner har en fin samling buggar och mer eller mindre användbara program:

- Siri, inget för oss i Svea rike
- Passbook, samma sak + buggig
- Maps,
- SMS, buggig
- App Store, buggig
- Kalender utan veckonummer

Vad mer som jag glömt?

Ja just det

- iCloud verkar vara aningen ofärdigt
- Har någon testat FaceTime på iPhone? Jag och en medarbetare försökte men fick det inte att funka, kanske SBK..

Kanske vi skulle ha en summeringstråd över dessa ofärdigheter?

Senast redigerat 2012-09-22 12:35
Ursprungligen av mattiL:

iOS av senare versioner har en fin samling buggar och mer eller mindre användbara program:

- Siri, inget för oss i Svea rike
- Passbook, samma sak + buggig
- Maps,
- SMS, buggig
- App Store, buggig
- Kalender utan veckonummer

Vad mer som jag glömt?

Ja just det

- iCloud verkar vara aningen ofärdigt
- Har någon testat FaceTime på iPhone? Jag och en medarbetare försökte men fick det inte att funka, kanske SBK..

Kanske vi skulle ha en summeringstråd över dessa ofärdigheter?

var ni på wifi eller mobilnätet? Ni måste ha 4S för att köra FaceTime på mobilnätet

Vad är fel i icloud?

Bevaka tråden