Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 ute nu!

Tråden skapades och har fått 364 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-22 17:13
Ursprungligen av lappen71:

Det ser ut som Tjernobyl!!!

Åh, Malmö! Kärlek. Faktum är att bilderna säger en inneboende sanning om staden...;-)

Jag gillar dessutom att Folkets Park kallas "Malmöparken".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-22 17:55

Jo visst, jag försökte inte påstå att kartan fungerar över Malmö utan bara att det verkar som det saknas bilder. Bilderna verkar ju dessutom vara tagna vid olika tidpunkter, antar att den bruna linjen i mittan (som blir kvar av den gamla bilden) är ett område som inte täcks av bilden till vänster och höger.

Menade inte att du menade det! Det är säkert så som du säger.

  • Medlem
  • 2012-09-22 18:32

Något som jag har märkt är att i Stockholm, så är alla hus förskjutna en aning västerut och ligger på gatan. Sen är adresserna fel, men det är väl känt antar jag. Min hemadress hamnar ett par kvarter bort, mitt jobbs likaså och mitt föräldrahems (inte i stockholm) gata har inga siffror, utan det går bara att söka på xxgatan och inte xxgatan 3.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-22 18:33

Ja, kartorna är helt bedrövliga.

EN iakttagelse gällande de bilderna som Capeman la upp är att den vänstra kartbilden möjligtvis är äldre än den högra. Se på bilden nedan och området jag har ringat in :

Man ser gamla Malmö Stadion i övre mitten av det inringade området. Direkt 20-30 meter söder om det ska man se nya Malmö Stadion men det gör man inte. Istället ser man de träningsplaner som inte längre finns.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-22 18:38
Ursprungligen av zinned:

Ja, kartorna är helt bedrövliga.

EN iakttagelse gällande de bilderna som Capeman la upp är att den vänstra kartbilden möjligtvis är äldre än den högra.
(...) Man ser gamla Malmö Stadion i övre mitten av det inringade området. Direkt 20-30 meter söder om det ska man se nya Malmö Stadion men det gör man inte. Istället ser man de träningsplaner som inte längre finns.

Apple gillar inte MFF. Sorgligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-22 18:43
Ursprungligen av PJW:

Apple gillar inte MFF. Sorgligt.

Märkligt, rent av. Men men, jänkarna har ju aldrig fattat detta med riktig fotbollskultur

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-22 19:32

Jag tyckte inte att min iPhone 4 blev segare av att uppdatera till iOS6 men ibland så hackade det i menyer.
Så jag återställde telefonen och la aldrig in säkerhetskopian utan konfigurerade den som en ny.
Det enda som försvann var gamla sms för resten finns i iCloud som bokmärken,kontakter.
Och jag upplever telefonen som mycket mer responsiv nu än tidigare.

Stilig Youtube-klient för både iPhone & iPad, https://itunes.apple.com/us/app/jasmine-youtube-client/id554937050?mt=8

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-22 19:47
Ursprungligen av keptang:

Stilig Youtube-klient för både iPhone & iPad, https://itunes.apple.com/us/app/jasmine-youtube-client/id554937050?mt=8

Jag skulle gärna testat innan en uppdatering till iOs 6, men denna kräver faktiskt just iOs 6! Så har mitt OS blivit gammalt. Redan. Trist.

Ursprungligen av PJW:

Jag skulle gärna testat innan en uppdatering till iOs 6, men denna kräver faktiskt just iOs 6! Så har mitt OS blivit gammalt. Redan. Trist.

Den fungerar utmärkt.
Sådär då är alla enheter uppdaterade med iOS 6 här hemma.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-22 20:05
Ursprungligen av keptang:

Stilig Youtube-klient för både iPhone & iPad, https://itunes.apple.com/us/app/jasmine-youtube-client/id554937050?mt=8

Tack Tack

Fungerar perfekt men det verkar som att kvaliten är lite sämre än Apples egan youtube klient.
Men det är fan så mycket bättre än Googles alla fall

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-22 19:51

Well, jag har ju en jailbreakad enhet och får avvakta ändå. Jag blev ändå lite sugen nu...

Ursprungligen av PJW:

Åh, Malmö! Kärlek. Faktum är att bilderna säger en inneboende sanning om staden...;-)

Jag gillar dessutom att Folkets Park kallas "Malmöparken".

Heh, första jag gjorde efter uppdatering var att rapportera om Folkets Park ;).

Hur lång tid tar det innan google släpper en egen map-applikation till iPhone?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2012-09-22 23:50

Är det bara jag som tycker att batteritiden har försämrats rejält efter installation av ios6?

  • Medlem
  • 2012-09-23 00:04

På iPhone eller iPad? Själv tycker jag att det gick mer ström initalt på min iP4S, men efter att ha stängt av lite platstjänster och annat så är den som vanligt. Vad jag förstått är b l a Facebookappen en riktig energitjuv, som använder platstjänsterna en bra stund efter det att man fimpat FB-appen.

Ursprungligen av henke21:

Är det bara jag som tycker att batteritiden har försämrats rejält efter installation av ios6?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2012-09-23 08:34
Ursprungligen av jhm:

På iPhone eller iPad? Själv tycker jag att det gick mer ström initalt på min iP4S, men efter att ha stängt av lite platstjänster och annat så är den som vanligt. Vad jag förstått är b l a Facebookappen en riktig energitjuv, som använder platstjänsterna en bra stund efter det att man fimpat FB-appen.

På min iPhone 4

Jag är fast på sista betan, kan någon vänlig själ ladda upp ISPWn till iPhone 4?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-23 01:40
Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag är fast på sista betan, kan någon vänlig själ ladda upp ISPWn till iPhone 4?

ladda ner den från apple?

Ursprungligen av 20hz:

ladda ner den från apple?

Det har jag så klart redan testat. Att uppdatera via telefonen eller iTunes fungerar inte då den säger att jag redan har den senaste versionen.

Hur som så fick jag en länk via PM.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-23 10:02
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det har jag så klart redan testat. Att uppdatera via telefonen eller iTunes fungerar inte då den säger att jag redan har den senaste versionen.

Hur som så fick jag en länk via PM.

Funkar det inte om du håller nere Alt när du klickar på Uppdatera?

Ursprungligen av kenjon:

Funkar det inte om du håller nere Alt när du klickar på Uppdatera?

Då får jag väl bara välja min IPSW?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då får jag väl bara välja min IPSW?

De brukar tillsist hamna här: Apple - Support - Hämtningar

Men där finns inte IOS6 ännu. Men om du hade gjort en återställning så hade Itunes hämtat senaste versionen (IOS6) åt dig. Det är så som det brukar fungera.

Ursprungligen av BlackSmp:

Men där finns inte IOS6 ännu. Men om du hade gjort en återställning så hade Itunes hämtat senaste versionen (IOS6) åt dig. Det är så som det brukar fungera.

Okej, bra att veta!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-23 16:55
Ursprungligen av BlackSmp:

De brukar tillsist hamna här: Apple - Support - Hämtningar

Men där finns inte IOS6 ännu. Men om du hade gjort en återställning så hade Itunes hämtat senaste versionen (IOS6) åt dig. Det är så som det brukar fungera.

...men via länkar på:

techglobex.blogspot.se

...kan man ladda ner IOS 6 i dess olika skepnader, i orginal, direkt från källan...O:-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-23 13:55
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det har jag så klart redan testat. Att uppdatera via telefonen eller iTunes fungerar inte då den säger att jag redan har den senaste versionen.

Hur som så fick jag en länk via PM.

När du laddar ner filen så finns alltså ispwn på din disk. sedan väljer du restore eller update och håller alt knappen nere och väljer denna fil. Tror tyvärr dock du måste återställa, men kolla för säkerhets skull på apple dev support for

Eller genom att välja återställa istället. Det borde ha fungerat.

Vad är Begränsa spårning?
Inställningar->Allmänt->Om->Reklam->Begränsa spårning

Ursprungligen av ill_chrill:

Vad är Begränsa spårning?
Inställningar->Allmänt->Om->Reklam->Begränsa spårning

Att inte reklam får använda din position.

Bevaka tråden