Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iPhone 5

Tråden skapades och har fått 424 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det känns som så. Folk klagar aldrig över att de övriga har dålig täckning utan det är alltid Telia som får klagomål.

Jag undrar när era pengar drogs från era konton när ni beställde via apple.uk
Min order lades den 18/9 och den står på "Processing Items" men inga pengar har dragits.
(dock tycker jag mig minnas att pengarna var borta, men hur som så är 7400 tillbaka på kontot nu.)

Senast redigerat 2012-09-25 21:37
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-25 21:09
Ursprungligen av Mr EmCom:

Jag undrar när era pengar drogs från era konton när ni beställde via apple.uk
Min order lades den 18/9 och den står på "Processing Items" men inga pengar har dragits.
(dock tycker jag mig minnas att pengarna var borta, men hur som så är 7400 tillbaka på kontot nu.)

Om du söker i forumet så hittar du svaret på din fråga.

Först så reserveras beloppet, dock så tillåts det inte att reserveras hur länge som helst och när den gränsen passeras så släpps reservationen.

Senast redigerat 2012-09-25 21:38
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 21:12

Jag har inte beställt någon från Apple UK denna gång men gjorde det förra året. Då gick det till så här:

Förbokade = pengarna reserverades på kontot
Strax innan den började fraktas = reserveringen släpptes
Frakt började = pengarna _drogs_

Ursprungligen av Mr EmCom:

Jag undrar när era pengar drogs från era konton när ni beställde via apple.uk
Min order lades den 18/9 och den står på "Processing Items" men inga pengar har dragits.
(dock tycker jag mig minnas att pengarna var borta, men hur som så är 7400 tillbaka på kontot nu.)

Senast redigerat 2012-09-25 21:39
Ursprungligen av josie:

Jag har inte beställt någon från Apple UK denna gång men gjorde det förra året. Då gick det till så här:

Förbokade = pengarna reserverades på kontot
Strax innan den började fraktas = reserveringen släpptes
Frakt började = pengarna _drogs_

Ja, så funkar det.
Pengarna kan bara reserveras x antal dagar på kontot.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 18:40
Ursprungligen av josie:

Jag har inte beställt någon från Apple UK denna gång men gjorde det förra året. Då gick det till så här:

Förbokade = pengarna reserverades på kontot
Strax innan den började fraktas = reserveringen släpptes
Frakt började = pengarna _drogs_

Då behöver jag inte oroa mig att jag har för mkt cäsh på kontot. i get it

De flesta operatörerna verkar ha gått ut med leveranstid på sina iPhone 5 men inte Telenor. Någon som vet någon ang. leveranstiden från Telenor? Hade ju gärna sett att jag haft min telefon på fredag när jag kommer hem från jobbet.
Beställde den 21:a klockan fem på morgonen.

Min har anlänt till DHL's central i Malmö. 2 mil bort. Det är nära nu.

Ursprungligen av pmarriott:

Min har anlänt till DHL's central i Malmö. 2 mil bort. Det är nära nu.

Jag kan plocka upp den om du vill.

Ursprungligen av Capeman:

Jag kan plocka upp den om du vill.

Tack för ditt generösa erbjudande men det ska nog inte vara nödvändigt.

Ville bara meddela för er som beställt via Dustin att dem fått in iPhone 5 och är du bland de första som la en order så kommer de skickas ut imorgon, priserna har dock inte justerats ännu då dem väntar på priserna.

Ligger tolva i kön på dustin, vet inte om det är totalt eller om det är på den modellen jag köpte. Borde väl hur som helst få den på fredag? Hoppas!

Trevliga leksaker kommer i paket från England.

Edit: Lyckades visst slänga upp fel bild innan, hur i helsike det nu gick till.

Senast redigerat 2012-09-26 15:23

Min order packas nu 16gb svart från telia beställd 00:39 21/9. Så det rör på sig igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-26 18:41
Ursprungligen av Stefan Willard:

Min order packas nu 16gb svart från telia beställd 00:39 21/9. Så det rör på sig igen.

härligt. Min står fortfarande på väntar på lagerleverans, beställde 32 GB straxt före 02.30 så den kanske packas lite senare, preliminärt leveransdatum är ialla fall på fredag.

Ursprungligen av stile:

härligt. Min står fortfarande på väntar på lagerleverans, beställde 32 GB straxt före 02.30 så den kanske packas lite senare, preliminärt leveransdatum är ialla fall på fredag.

Plockas från lager för leverans 28/9 står det i detta ögonblick på min. Nu kan man nog börja hoppas ändå......

Min kommer imorgon - enligt FedEx.
När jag upptäckte att Telia strular med beställningar i veckan, så beställde direkt från intlo.com till lägre pris än Telias och dessutom olåst.
Så nu kommer jag att få två Vita iPhone 5 32 GB. Någon som vill köpa den andra? Annars kommer jag att avbeställa Telias order (enligt deras sida ska den andra komma på fredag)

Fick min telefon i förrgår. Den funkar över all förväntan och jag är jättenöjd. Tror inte någon kommer bli besviken.

"Väntar på lagerleverans", har blivit "plockas från lager" hos Telia för ca. 1 timme sen!

iPhone 5 16gb svart beräknat lev. datum 1/10-12

Beställd förbokningsnatten hos Telia kl. 00.40

Beställde min iPhone 5 klockan fem på morgonen den 21:a. Var i kontakt med kundtjänst precis och till svar fick jag: "du får den nästa vecka".
FAAN!:'(

  • Medlem
  • Orust
  • 2012-09-26 21:25

Fick mitt nano-sim idag från Telia och orderstatus är: Plockas från lager.
Jag fick igenom beställningen kl 00.25 21/9 och det preliminära leveransdatum är den 28/9

Det kan bli en trevlig helg

Beställde på morgonen dagen efter release av Tre (via telefon), men har inte fått någon som helst bekräftelse, någon annan i samma sits? Tänkte ringa kundservice nu och fråga men de har stängt för kvällen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-26 22:14

"Plockas från lager" status uppdaterades för ca en timme sedan!

Svart 32gb, beställd 00.11

Nya simkortet kom med posten idag också..

Fick i dag mitt nano-sim och har ny leveranstatus Plockas från lager. Förhoppningsvis så kommer den till Sundsvall på fredag och jag kan lyckas hämta den hos Postens företagscenter. Orkar inte vänta på ombudskörningen på måndag.

Wooho!!
plockas från lager har min status ändrats till nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 05:05

Nu har även min iPhone "plockas från lager", så i bästa fall har jag den i morgon

Vem blir först att få "skickad"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 07:08
Ursprungligen av BlackSmp:

Vem blir först att få "skickad"

Förhoppningsvis går alla ut som är med i första leveransen ut idag. Jag antar (hoppas) att logistiken är väl utarbetad och att vi alla snart har vår iPhone

Det tror jag också men vem blir först att ropa här:)

Då var det bara att vänta på " inom kort kommer ett sms till dig med kollinummer". Inom kort för Telia har varit sedan i går - men det gör inget - så länge ( kort) telefonen kommer i morgon. Till dess bör ju även ett sms hunnit fram.......

Bevaka tråden