- BlackSmp
- Medlem ●
- Luleå
Jag undrar när era pengar drogs från era konton när ni beställde via apple.uk
Min order lades den 18/9 och den står på "Processing Items" men inga pengar har dragits.
(dock tycker jag mig minnas att pengarna var borta, men hur som så är 7400 tillbaka på kontot nu.)
Min order lades den 18/9 och den står på "Processing Items" men inga pengar har dragits.
(dock tycker jag mig minnas att pengarna var borta, men hur som så är 7400 tillbaka på kontot nu.)
Om du söker i forumet så hittar du svaret på din fråga.
Först så reserveras beloppet, dock så tillåts det inte att reserveras hur länge som helst och när den gränsen passeras så släpps reservationen.
Jag har inte beställt någon från Apple UK denna gång men gjorde det förra året. Då gick det till så här:
Förbokade = pengarna reserverades på kontot
Strax innan den började fraktas = reserveringen släpptes
Frakt började = pengarna _drogs_
Jag har inte beställt någon från Apple UK denna gång men gjorde det förra året. Då gick det till så här:
Ja, så funkar det.
Pengarna kan bara reserveras x antal dagar på kontot.
Då behöver jag inte oroa mig att jag har för mkt cäsh på kontot. i get it
De flesta operatörerna verkar ha gått ut med leveranstid på sina iPhone 5 men inte Telenor. Någon som vet någon ang. leveranstiden från Telenor? Hade ju gärna sett att jag haft min telefon på fredag när jag kommer hem från jobbet.
Beställde den 21:a klockan fem på morgonen.
Ligger tolva i kön på dustin, vet inte om det är totalt eller om det är på den modellen jag köpte. Borde väl hur som helst få den på fredag? Hoppas!
Min order packas nu 16gb svart från telia beställd 00:39 21/9. Så det rör på sig igen.
Min order packas nu 16gb svart från telia beställd 00:39 21/9. Så det rör på sig igen.
härligt. Min står fortfarande på väntar på lagerleverans, beställde 32 GB straxt före 02.30 så den kanske packas lite senare, preliminärt leveransdatum är ialla fall på fredag.
härligt. Min står fortfarande på väntar på lagerleverans, beställde 32 GB straxt före 02.30 så den kanske packas lite senare, preliminärt leveransdatum är ialla fall på fredag.
Plockas från lager för leverans 28/9 står det i detta ögonblick på min. Nu kan man nog börja hoppas ändå......
Min kommer imorgon - enligt FedEx.
När jag upptäckte att Telia strular med beställningar i veckan, så beställde direkt från intlo.com till lägre pris än Telias och dessutom olåst.
Så nu kommer jag att få två Vita iPhone 5 32 GB. Någon som vill köpa den andra? Annars kommer jag att avbeställa Telias order (enligt deras sida ska den andra komma på fredag)
Fick min telefon i förrgår. Den funkar över all förväntan och jag är jättenöjd. Tror inte någon kommer bli besviken.
"Väntar på lagerleverans", har blivit "plockas från lager" hos Telia för ca. 1 timme sen!
iPhone 5 16gb svart beräknat lev. datum 1/10-12
Beställd förbokningsnatten hos Telia kl. 00.40
Förhoppningsvis går alla ut som är med i första leveransen ut idag. Jag antar (hoppas) att logistiken är väl utarbetad och att vi alla snart har vår iPhone
Då var det bara att vänta på " inom kort kommer ett sms till dig med kollinummer". Inom kort för Telia har varit sedan i går - men det gör inget - så länge ( kort) telefonen kommer i morgon. Till dess bör ju även ett sms hunnit fram.......