Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Retail Store till Sverige?

Tråden skapades och har fått 630 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-06 14:11
Ursprungligen av Zepto:

Trodde de gjorde det nu.
Är inte så insatt.

Antagligen inte. Det lär ju då fungera som i alla andra AS- länder... bara gå och snacka med personalen direkt där.

Aha se där ja, nu ligger det uppe på hemsidan också: http://www.apple.com/se/retail/tabycentrum/

Senast redigerat 2012-09-06 16:22
Ursprungligen av Samori:

Antagligen inte. Det lär ju då fungera som i alla andra AS- länder... bara gå och snacka med personalen direkt där.

Aha se där ja, nu ligger det uppe på hemsidan också: Apple Store-butik

Hade varit kul att boka ett geni bara för sakens skull, haha

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-06 18:53
Ursprungligen av keptang:

Vilka garantiärenden skickas till Anovo idag om man köper produkten från Apple?

Näh, det är väl om man har köpt en iPhone hos en operatör det sker.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2012-09-06 19:15

Var din iPhone ska skickas beror på vilken operatör du har

Telenor: egen verkstad i Malmö
Telia: TeleCare Service i Ljungby
Tele2: telefonen skickas (av ÅF) till Brightpoint

Ursprungligen av Henkri:

Var din iPhone ska skickas beror på vilken operatör du har

Telenor: egen verkstad i Malmö
Telia: TeleCare Service i Ljungby
Tele2: telefonen skickas (av ÅF) till Brightpoint

Fast egentligen skulle den bara skickas till ett ställe, Apple.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-06 20:55
Ursprungligen av Henkri:

Var din iPhone ska skickas beror på vilken operatör du har

Telenor: egen verkstad i Malmö
Telia: TeleCare Service i Ljungby
Tele2: telefonen skickas (av ÅF) till Brightpoint

Telia: LAN Master i bl a Malmö.

Nu finns det information om Täby-butiken på nätet:
http://www.99mac.se/artiklar/3013-apple-presenterar-taby-butiken-pa-natet.html

Hade varit kul att åka dit på öppningsdagen, men tyvärr jobbar jag då.

Ursprungligen av Henkri:

Var din iPhone ska skickas beror på vilken operatör du har

Telenor: egen verkstad i Malmö
Telia: TeleCare Service i Ljungby
Tele2: telefonen skickas (av ÅF) till Brightpoint

Nej, det beror på var du köpt din telefon naturligtvis.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2012-09-06 20:37
Ursprungligen av keptang:

Nej, det beror på var du köpt din telefon naturligtvis.

Ja, det har du rätt i, jag tänkte ur ett butiksperspektiv

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-10 14:09

TV: Följ med in på Emporia! - Webb-tv - Sydsvenskan-Nyheter Dygnet Runt

Man får ju inte se några butiker explicit men lite kul att få en sneek peek in i huset. 93.000 m2 åt 200 butiker, samt ett grönområde på taket som täcker hela 27.000 m2.

Det blir trevligt.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-09-10 15:10

Jag har läst i tråden att det är bekräftat att Apple ska öppna på Emporia. Av vem och när?
Jag tror också att det blir på Emporia, men bekräftat låter lite märkligt i mina öron. Inte så likt Apple. På hemsidan står det iaf inget.

Ursprungligen av AndyK:

Jag har läst i tråden att det är bekräftat att Apple ska öppna på Emporia. Av vem och när?
Jag tror också att det blir på Emporia, men bekräftat låter lite märkligt i mina öron. Inte så likt Apple. På hemsidan står det iaf inget.

Dom söker folk till en butik i Malmö. Det är väl inte 100% att den hamnar i Emporia, men det känns som det mest naturliga.

Ursprungligen av AndyK:

Jag har läst i tråden att det är bekräftat att Apple ska öppna på Emporia. Av vem och när?
Jag tror också att det blir på Emporia, men bekräftat låter lite märkligt i mina öron. Inte så likt Apple. På hemsidan står det iaf inget.

Motivera varför det "inte är så likt Apple" är du snäll.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-09-11 08:23
Ursprungligen av PeeMaN:

Motivera varför det "inte är så likt Apple" är du snäll.

Att något skulle vara bekräftat av Apple, men du inte kan hitta denna information någonstans från officiellt håll, bara i rykten.

Ursprungligen av AndyK:

Att något skulle vara bekräftat av Apple, men du inte kan hitta denna information någonstans från officiellt håll, bara i rykten.

Trodde du menade "inte apple" om just platsen, inte själva bekräftelsen
Jag håller med dig.

Ursprungligen av AndyK:

Jag har läst i tråden att det är bekräftat att Apple ska öppna på Emporia. Av vem och när?
Jag tror också att det blir på Emporia, men bekräftat låter lite märkligt i mina öron. Inte så likt Apple. På hemsidan står det iaf inget.

Apple bekräftar ingenting förrän det är dags, och om de inte ska öppna butiken förrän exempelvis nästa år så säger de ingenting innan dess. Information om butiken i Täby Centrum dök exempelvis inte upp på deras webbsida förrän i torsdags, över en vecka innan butiken öppnar.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-19 15:13

Nu öppnar ju Emporia i Malmö nästa vecka. Utskick kom i brevlådan igår med reklam och information.
Inte ett ljud om Apple Store? Någon som har ny information om butiken i Malmö? Kommer den att ligga på Emporia, eller någon helt annan stans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-19 15:52
Ursprungligen av AndyK:

Nu öppnar ju Emporia i Malmö nästa vecka. Utskick kom i brevlådan igår med reklam och information.
Inte ett ljud om Apple Store? Någon som har ny information om butiken i Malmö? Kommer den att ligga på Emporia, eller någon helt annan stans?

Jag har inte någon källa på att det faktiskt blir Emporia mer än det skrivit på nätet men det stod någonstans att Apple Store i Malmö (Emporia) kanske inte skulle kunna öppna i samband med invigningen. Tydligen hade arbetet med stått stilla under en tid.

Edit: Här är länken: Apple Store Malmö kan bli försenad

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-19 16:07
Ursprungligen av AndyK:

Nu öppnar ju Emporia i Malmö nästa vecka. Utskick kom i brevlådan igår med reklam och information.
Inte ett ljud om Apple Store? Någon som har ny information om butiken i Malmö? Kommer den att ligga på Emporia, eller någon helt annan stans?

Jag såg också att de inte var listade i det bladet, dock kan kan ju tänka på två andra saker i sammanhanget. Dels att sidan där de listade butikerna innehöll exakt 118 butiker men specen för Emporia säger att de ska ha 200 butiker, så där finns ju bevisligen ett antal som inte är listade. Nummer två är att Apple vill ju som alltid vara så hemliga som möjligt in i sista stund och jag tvivlar på att de då skulle annonsera sin närvaro på Emporia i detta bladet.

Men men, det är bara spekulationer

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-19 17:38

Tror inte heller att de skulle vara med i bladet. Framför allt hade informationen läckt som ett såll om det hade stått att Apple var med i listan. Kan ju vara att man presenterar placeringen av den nya butiken i samband med öppningen av Emporia, när det blir lite mer uppenbart var de ska hålla hus.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-19 19:06
Ursprungligen av AndyK:

Tror inte heller att de skulle vara med i bladet. Framför allt hade informationen läckt som ett såll om det hade stått att Apple var med i listan. Kan ju vara att man presenterar placeringen av den nya butiken i samband med öppningen av Emporia, när det blir lite mer uppenbart var de ska hålla hus.

Så lär det vara, eller i alla fall att fanboys kan avgöra att det är korrekt lokation med tanke på de skynken som hänger för butiken

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-23 09:28
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-23 12:01
Ursprungligen av zinned:

That's more like it!

Bra, då väntar vi bara på en butik till Stockholm så är allt fantastiskt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-24 13:06

Göteborg.....

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-24 18:54

Och 1:11

"Alla butiker är inte på plats än. Om en månad öppnar Apple sin andra butik i Sverige och så småningom flyttar Sephora in."
Nu öppnar jätten Emporia - Market

Bildextra: Emporias öppning - Malmö - Sydsvenskan-Nyheter Dygnet Runt

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-02 09:51

Någon som hört något om ett öppningsdatum i Malmö?

Bevaka tråden