Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Litar ni fortfarande på "gammelmedia"?

Tråden skapades och har fått 436 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2013-02-25 14:27
Ursprungligen av johan_tanying:

Bra, Men med den rubriken ("Byggfabriken betalar inte") ...

Puffen till artikeln med den tveksamma rubriken har en annan rubrik. (Eftersom jag inte orkar kladda med att ladda upp bilder hänvisar jag till artikeln. Skrolla ner till botten så ser du puffen

Citat:

”Vi har inte levererat felaktiga fönster”
Ekonomi Merparten av de kritiserade företagen följer Arns rekommendationer, i fallet med Anna...

http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/vann-men-fi...

Nu orkar jag inte läsa igenom tråden, men vad anses vara "gammelmedia" ?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-02-27 11:30
Ursprungligen av Storkish:

Nu orkar jag inte läsa igenom tråden, men vad anses vara "gammelmedia" ?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gammelmedia

Ursprungligen av Storkish:

Nu orkar jag inte läsa igenom tråden, men vad anses vara "gammelmedia" ?

Gammelmedia omfattar inte bara skillingtryck, journalfilmer, budkavlar, runstenar och andra marginaliserade media utan även tidningar, TV, böcker etc.

Nymedia finns på internet. Men bara för att tidningar, TV och böcker nu också finns på internet innebär det inte att de upphör att vara gammelmedia. Äkta nymedia ska uppmuntra till interaktivitet, helst anonym och subversiv alt. tramsig sådan.

Gammelmedia är vad de som frågar om vad gammelmedia är läser

  • Medlem
  • 2013-02-27 17:12

Ska du säga som inte har hört talas om First Aid Kit.

Ursprungligen av Baron:

Ska du säga som inte har hört talas om First Aid Kit.

Om du tror jag skäms för den saken har du fel – jag är tvärtom stolt över att min musiksmak är mer sofistikerad än den hos kreti och pleti

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-18 16:02

Jag trodde bara det var slasktidningar som gjorde artiklar på Facebook och Twitter-inlägg.

http://www.sydsvenskan.se/lund/angrar-sig-pa-...

Ursprungligen av zappee:

Jag trodde bara det var slasktidningar som gjorde artiklar på Facebook och Twitter-inlägg.

http://www.sydsvenskan.se/lund/angrar-sig-pa-...

Vadå, menar du att SvD inte tillhör samma grupp blaskor som AB och Expressen?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-18 16:07
Ursprungligen av keptang:

Vadå, menar du att SvD inte tillhör samma grupp blaskor som AB och Expressen?

Nu är detta iofs SDS, men detsamma gäller för dem.

De var en gång i tiden seriösa i alla fall.

Ursprungligen av zappee:

Nu är detta iofs SDS, men detsamma gäller för dem.

De var en gång i tiden seriösa i alla fall.

Likadana allihop.

  • Medlem
  • 2013-03-18 16:10
Ursprungligen av zappee:

Jag trodde bara det var slasktidningar som gjorde artiklar på Facebook och Twitter-inlägg.

http://www.sydsvenskan.se/lund/angrar-sig-pa-...

Jag förstår inte invändningen. Varför skulle man inte ta vad folk skriver på FB eller Twitter på allvar? Och varför skulle inte belysningen av ansvariga politikers ställningstagande på Facebook i frågor de jobbar med vara "seriöst"?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-18 16:11
Ursprungligen av Baron:

Jag förstår inte invändningen. Varför skulle man inte ta vad folk skriver på FB eller Twitter på allvar? Och varför skulle inte belysningen av ansvariga politikers ställningstagande på Facebook i frågor de jobbar med vara "seriöst"?

Det finns inget seriöst i att göra en hel artikel och tolka in massa saker i några gillande på Facebook...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-18 16:12

Nu är väl den artikeln inte det bästa exemplet men det var ju länge sedan Sydsvenskan kunde klassas som en seriös tidning. De håller sedan länge samma låga nivå som AB och andra skvallerblaskor.

  • Medlem
  • 2013-03-18 16:19

Jaja...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-18 18:35

Jag håller med Baron.
Det är bra att någon håller koll på vad för tossigheter det skrivs på FB, Twitter och andra ställen.
Hon var som sagt ansvarig för ett av de områden som kritiserades. Sånt är inte förenligt med omtanke av det man arbetar med.
Inte långt efter det kom ut var hon snabb med att tog bort dumheten.

Får nog hålla med om att det är viktigt att ha koll på politiker även i sociala medier. Att tala med kluven tunga är inget om förstärker förtroendet för de grupper man säger sig representera.
Däremot tycker jag att drevet mot Billström är groteskt. Det enda han gjorde var att säga sanningen - och genast tvingas han av media att ta tillbaka den samma för att istället säga... Ja vadå? Om man inte får säga sanningen längre, ja då återstår bara lögnen. Jag förstår uppriktigt inte varför journalister har så otroligt svårt för att läsa rapporterna från BRÅ och ta till sig vad där står. Det går ju inte att ljuga och sopa under mattan i evighet. Flashback länkar varje ny rapport med en tillhörande tråd, och med tanke på att antalet läsare av flashback är skyhögt över dagspressens så blir det jävligt underligt när alla vet - utom de som påstår sig sitta på sanningen. Man kan tycka vad man vill om flashback, men källan BRÅ är dock en myndighet som bör ha visst förtroende för.
/m

Bevaka tråden